Gå til innhold

Noen andre som venter på å teste etter Ovitrelle?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Elise93 skrev (9 timer siden):

Hvordan går det med testingen @Hjertespar? 😍

Jeg drømte faktisk at du posta her at du hadde fått positiv test 😂 håper jeg er sanndrømt 😂🤞

Her kom mensen for fullt igår dessverre 😢

Å, så hyggelig at jeg blir med i drømmene dine 🤗😅💕 jeg håper også du er sanndrømt, selv om jeg har lite tro på det nå🙃🙈 det er i morgen som egentlig er anbefalt testdag - da er det 14 dager siden inseminasjonen. Så da skal jeg ta ny test. Jeg tar sikkert en ekstra dagen etter bare for å være sikker. Hvis jeg får to negative, slutter jeg med Crinone og tar meg et glass vin og venter på mensen 😝Og så skal neste forsøk planlegges. Jeg er veldig innstilt på det, så skal ikke gå i kjelleren🙂

Leit at du fikk mensen…håper du trøster deg selv med noe godt å spise, vin kanskje (?) og er god mot deg selv nå! Så håper jeg det lykkes neste gang ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elise93 skrev (9 timer siden):

Hvordan går det med testingen @Hjertespar? 😍

Jeg drømte faktisk at du posta her at du hadde fått positiv test 😂 håper jeg er sanndrømt 😂🤞

Her kom mensen for fullt igår dessverre 😢

Jeg skrev det forresten i en av de andre trådene, men jeg tok altså en test igjen i går morges som også var helt kritthvit. 🤷🏼‍♀️🙃 I dag har jeg fortsatt litt press nederst i magen og det som kjennes ut som begynnende menssmerter, som jeg har hatt de siste dagene litt tiltagende. Og så stråler det liksom nedover i begge lyskene🧐 Men nå tror jeg egentlig at alt er bare diverse hormonell påvirkning. Tror jeg skal prøve å ikke tolke hvert minste symptom like mye neste runde. Får se om jeg klarer det, hehe😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertespar skrev (12 timer siden):

Jeg skrev det forresten i en av de andre trådene, men jeg tok altså en test igjen i går morges som også var helt kritthvit. 🤷🏼‍♀️🙃 I dag har jeg fortsatt litt press nederst i magen og det som kjennes ut som begynnende menssmerter, som jeg har hatt de siste dagene litt tiltagende. Og så stråler det liksom nedover i begge lyskene🧐 Men nå tror jeg egentlig at alt er bare diverse hormonell påvirkning. Tror jeg skal prøve å ikke tolke hvert minste symptom like mye neste runde. Får se om jeg klarer det, hehe😄

Å, så synd 😔 så rart med alle symptomene da, men kanskje noe hormonelt som du sier 😊 så lenge mensen ikke er kommet er det enda håp 🙏 hvis ikke, lykke til på neste runde 🥳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise93 skrev (18 minutter siden):

Å, så synd 😔 så rart med alle symptomene da, men kanskje noe hormonelt som du sier 😊 så lenge mensen ikke er kommet er det enda håp 🙏 hvis ikke, lykke til på neste runde 🥳

Ja, men jeg var veldig forberedt på det nå. Og nå vet jeg litt mer om hvordan kroppen kan reagere på hormonelle tilskudd og få symptomer både her og der 😄 Idag er ordinær testdag, og jeg tok både strimmel og digital for å være sikker. Jeg er ikke gravid denne gangen. Krysser fingrene for neste runde!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14DPO og fortsatt ingen mensen… 

Når jeg tok to negative tester i går morges (ordinær testdag), tok jeg ikke Crinone etterpå. Så i morgen er det tre døgn siden siste dose (har tatt det kun på morgenen). Jeg vet at den kan utsette mensen slik at det ikke trenger å bety noe at den ikke har kommet enda… 

Jeg er veldig oppblåst og spent nederst i magen over livmoren, særlig på sidene. Det «buler» ut, liksom😅 Det stråler fortsatt ned i begge lyskene også. Jeg pleier ikke å ha så voldsomme PMS-symptomer som dette..men det er vel sånn at hvis et egg har blitt befruktet men ikke festet seg så kan vel mensen være kraftigere når den først kommer, når egget støtes ut?? Har lest at flere har fått forsinket mens med noen dager etter å ha brukt Crinone. Men så lenge den ikke har kommet enda tror jeg at jeg tar en ny test i morgen tidlig bare for å være sikker🧐🤷🏼‍♀️ Den er sikkert negativ og mensen kommer sikkert, men kroppen  oppfører seg ikke som vanlig. Jeg kjenner ingen konkrete tegn på at mensen faktisk kommer, er mest oppblåst og spent. Men vi får nå se🙃

Rop gjerne ut hvis noen har erfaringer med dette🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertespar skrev (På 1.1.2022 den 21.53):

14DPO og fortsatt ingen mensen… 

Når jeg tok to negative tester i går morges (ordinær testdag), tok jeg ikke Crinone etterpå. Så i morgen er det tre døgn siden siste dose (har tatt det kun på morgenen). Jeg vet at den kan utsette mensen slik at det ikke trenger å bety noe at den ikke har kommet enda… 

Jeg er veldig oppblåst og spent nederst i magen over livmoren, særlig på sidene. Det «buler» ut, liksom😅 Det stråler fortsatt ned i begge lyskene også. Jeg pleier ikke å ha så voldsomme PMS-symptomer som dette..men det er vel sånn at hvis et egg har blitt befruktet men ikke festet seg så kan vel mensen være kraftigere når den først kommer, når egget støtes ut?? Har lest at flere har fått forsinket mens med noen dager etter å ha brukt Crinone. Men så lenge den ikke har kommet enda tror jeg at jeg tar en ny test i morgen tidlig bare for å være sikker🧐🤷🏼‍♀️ Den er sikkert negativ og mensen kommer sikkert, men kroppen  oppfører seg ikke som vanlig. Jeg kjenner ingen konkrete tegn på at mensen faktisk kommer, er mest oppblåst og spent. Men vi får nå se🙃

Rop gjerne ut hvis noen har erfaringer med dette🤗

Har mensen kommet enda? 🤔 Så frustrerende med uteblitt mensen og negativ test! Krysser fingrene for at testen blir positiv 😊🤞

Hva er forresten Crinone? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elise93 skrev (1 time siden):

Har mensen kommet enda? 🤔 Så frustrerende med uteblitt mensen og negativ test! Krysser fingrene for at testen blir positiv 😊🤞

Hva er forresten Crinone? 😊

Mensen har ikke kommet, men kan bli utsatt av Crinone. Så den kommer nok snart.  Jeg tok enda en test i går som også var negativ, det var bare for å være sikker. Jeg har nok ikke blitt gravid denne gangen.  Skal snakke med klinikken i dag. 

Crinone er progesterontilskudd (vaginalgel) som tas via kjeden hver dag etter inseminasjon, for å gjøre livmoren mer mottagelig for å ta i mot et befruktet egg🙂  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Vet at det er svart på dette tidligere, men jeg finner det ikke igjen. 
 

Når regner dere at 1dpo er etter å ha satt ovitrelle? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jadaneidaså skrev (2 timer siden):

Vet at det er svart på dette tidligere, men jeg finner det ikke igjen. 
 

Når regner dere at 1dpo er etter å ha satt ovitrelle? 

Nå var jo egget ditt ganske stort da, sa gyn noe om at det slipper før Ovitrelle virker? Det gjorde det nemlig hos meg når mitt var 20mm.

Men ellers så regner jeg 3 dager etter som 1 dpo.. Altså imorgen (torsdag) setter jeg sprøyta og regner søndag som 1 dpo 😊 jeg merker tydelig eggløsning ca 48 timer etter sprøyta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise93 skrev (1 time siden):

Nå var jo egget ditt ganske stort da, sa gyn noe om at det slipper før Ovitrelle virker? Det gjorde det nemlig hos meg når mitt var 20mm.

Men ellers så regner jeg 3 dager etter som 1 dpo.. Altså imorgen (torsdag) setter jeg sprøyta og regner søndag som 1 dpo 😊 jeg merker tydelig eggløsning ca 48 timer etter sprøyta. 

Takk for svar, da regner jeg nok lørdag ☺️ Pleier jo å stole på tempøkning, men er usikker på hvorvidt det egentlig funker med ovitrellen, siden hormonene i sprøyta vil medføre temperaturforandringer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise93 skrev (5 timer siden):

Nå var jo egget ditt ganske stort da, sa gyn noe om at det slipper før Ovitrelle virker? Det gjorde det nemlig hos meg når mitt var 20mm.

Men ellers så regner jeg 3 dager etter som 1 dpo.. Altså imorgen (torsdag) setter jeg sprøyta og regner søndag som 1 dpo 😊 jeg merker tydelig eggløsning ca 48 timer etter sprøyta. 

Masse lykke til denne syklusen, måtte det klaffe for deg denne gang!❤️🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marihøne24 skrev (5 timer siden):

Masse lykke til denne syklusen, måtte det klaffe for deg denne gang!❤️🤞🏼

Tusen takk 🥰 hvordan går det med deg? 💞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise93 skrev (2 timer siden):

Tusen takk 🥰 hvordan går det med deg? 💞

Det går veldig fint, er fortsatt gravid og er nå kommet helt til uke 12🥰 Det ble jammen meg tvillinger på meg også, så full klaff denne gang❤️😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Marihøne24 skrev (1 time siden):

Det går veldig fint, er fortsatt gravid og er nå kommet helt til uke 12🥰 Det ble jammen meg tvillinger på meg også, så full klaff denne gang❤️😂

åååå 😍😍😍 så fantastisk! Så glad på deres vegne! Tenk tvillinger!! 🥰 så deilig at dere er over 12 ukers kneika 🥰 håper alt går bra videre i svangerskapet! 💞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise93 skrev (5 timer siden):

åååå 😍😍😍 så fantastisk! Så glad på deres vegne! Tenk tvillinger!! 🥰 så deilig at dere er over 12 ukers kneika 🥰 håper alt går bra videre i svangerskapet! 💞

Tusentakk, klarer å senke skuldrene litt mer nå og nyte heldigvis🥰 Så nå må de bare vokse seg friske og raske de neste ukene❤️ 

Gleder meg til det er min tur til å gratulere deg, snart din tur også🥰

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marihøne24 skrev (2 timer siden):

Tusentakk, klarer å senke skuldrene litt mer nå og nyte heldigvis🥰 Så nå må de bare vokse seg friske og raske de neste ukene❤️ 

Gleder meg til det er min tur til å gratulere deg, snart din tur også🥰

Jaa, håper det klaffer for oss snart også 🥰 hadde jo håpa at jeg ble gravid igjen raskt etter SA siden jeg ble gravid ganske raskt etter at jeg starta med letrozol/ovitrelle, men enn så lenge har jeg bare hatt to kjemiske 😔 Men nå skal jeg prøve progesterontilskudd også☺️ har du en dagbok hvor jeg kan følge deg videre? 💞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tester ut ovitrelle nå, det er 7 dager siden jeg satte sprøyta. Har testet annenhver dag, og 1, 3 og 5 dager etter sprøyta var streken ganske sterk. I dag er den nesten ikke synlig, må virkelig vri og vende på testen for å kunne se noe. Er ikke det litt rart at streken går fra veldig synlig til nesten ikke-eksisterende på bare to dager? 
 

Edit: la til bilde. Den øverste testen er 5 dager etter ovitrelle, den nederste er i dag, 7 dager etter. 

85839D28-0A33-4196-B143-6FC1100F1599.jpeg

Endret av jadaneidaså
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jadaneidaså skrev (12 timer siden):

Jeg tester ut ovitrelle nå, det er 7 dager siden jeg satte sprøyta. Har testet annenhver dag, og 1, 3 og 5 dager etter sprøyta var streken ganske sterk. I dag er den nesten ikke synlig, må virkelig vri og vende på testen for å kunne se noe. Er ikke det litt rart at streken går fra veldig synlig til nesten ikke-eksisterende på bare to dager? 
 

Edit: la til bilde. Den øverste testen er 5 dager etter ovitrelle, den nederste er i dag, 7 dager etter. 

85839D28-0A33-4196-B143-6FC1100F1599.jpeg

Er de testet på like konsentrert urin på samme tidspunkt på døgnet? 

Den ser mye svakere ut ja, men tenker at det ikke er vits å analysere så mye akkurat på teststreken etter Ovitrelle. Det viktigste er at den har virket og at du hadde EL 🥰 og om den er kjempesvak så vet du hvertfall at den er ute av kroppen. Jeg skal ta en test imorgen eller fredag jeg også for å sjekke, har ikke testet etter at Ovitrelle ble satt. Kan se om den er like svak som din eller sterkere/svakere. 

Hvordan går det ellers? 💞 Jeg krysser fingrene for oss begge denne pp 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise93 skrev (På 9.2.2022 den 20.39):

Er de testet på like konsentrert urin på samme tidspunkt på døgnet? 

Den ser mye svakere ut ja, men tenker at det ikke er vits å analysere så mye akkurat på teststreken etter Ovitrelle. Det viktigste er at den har virket og at du hadde EL 🥰 og om den er kjempesvak så vet du hvertfall at den er ute av kroppen. Jeg skal ta en test imorgen eller fredag jeg også for å sjekke, har ikke testet etter at Ovitrelle ble satt. Kan se om den er like svak som din eller sterkere/svakere. 

Hvordan går det ellers? 💞 Jeg krysser fingrene for oss begge denne pp 🤞

Jeg tror kanskje urinen var alt for lite konsentrert, så tok en ny en som ble sterkere. Hehe. Men i dag er den ganske mye svakere igjen da, med mer konsentrert urin. Så nå håper jeg bare den blir sterkere igjen 🥰 Takk for bildet av din test forresten! 
 

Ellers syns jeg dagene er ekstremt lange, tiden snegler seg virkelig forbi 🙈 Tror jeg reagerer veldig på hcg’en, for er så ufattelig trøtt. Ikke vært så trøtt/sliten siden jeg var gravid sist. Hva med deg? 🥰 Jeg håper også virkelig for oss begge!! 🤞

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...