Gå til innhold

Alle barn fortjener to foreldre. Det bør ikke være greit at enslige får barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ingen enslige bør få lov til å skaffe seg barn. Vi må stoppe denne galskapen.

Anonymkode: 76cfd...107

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og hva har det å si for barnets utvikling om hen bare har 1 foreldre? Gjelder ikke skilsmissebarn eller barn som har opplevd to foreldre. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA, la oss også stoppe folk å dø fra sine barn, forlate sine barn for en annen enn partneren OSV. Mye bedre å starte løpet alene, enn å miste en foreldre på veien.

Anonymkode: ccb26...b68

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange elendige foreldre både i Norge og i verden. Ser det hver dag. Hvem skal stoppe dette? 1 forelder som er oppmerksom og kjærlig samt tar seg TID til barnet sitt er bedre enn to foreldre som ikke gjør det. Hver gang. 

Mvh

Lærer

Anonymkode: 6a1a7...d1c

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er mange elendige foreldre både i Norge og i verden. Ser det hver dag. Hvem skal stoppe dette? 1 forelder som er oppmerksom og kjærlig samt tar seg TID til barnet sitt er bedre enn to foreldre som ikke gjør det. Hver gang. 

Mvh

Lærer

Anonymkode: 6a1a7...d1c

Hva med én forelder som faktisk ikke orker, når det kommer til stykket? Fint med barn, men de er gjerne nokså slitsomme.

Anonymkode: bbad6...ecb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene mine skilte seg med en gang, og jeg kan ikke huske at de noen gang var sammen.

 

Er det så mye bedre dette her da? Nei...

Kjenner en annen familie der de skilte seg med en gang barna flyttet ut, og bare holdt sammen for barna sin skyld. Det er utrolig hva folk ofrer for barna.

Anonymkode: 1a724...237

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En foreldre vil ikke nødvendigvis bety at det er dårligere enn to. Kommer helt an på forelderen, og hvordan barnet blir behandlet. Lever barnet i et trygg og godt hjem. Lærer seg folkeskikk. Moral og etikk. Det finnes to foreldre som begge mishandler barnet, og det finnes en foreldre som gjør det. Men det er individuelt. Bare fordi man er alene betyr ikke det at man er en dårlig foreldre. Eller bare fordi man er to, så er man perfekt. 

Hva med alle alenefedre eller alenemødre? Det er svært mange av dem, og mange av barna vokser opp til å bli empatiske oppegående mennesker. 

Men jeg mener man bør adoptere før man eventuelt skaper et nytt liv selv. Det synes jeg alle som har vansker med å bli naturlig gravid  bør gjøre. Mange foreldreløse barn der ute. Og vi lever i en tid hvor vi er overbefolket og ikke vet hva fremtiden vil bringe. Jeg ønsker ikke å bringe frem et barn til denne verden. Se på klimakrisen. Kanskje alt har gått til helvete om 20 år. Det er ikke godt å si. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva med én forelder som faktisk ikke orker, når det kommer til stykket? Fint med barn, men de er gjerne nokså slitsomme.

Anonymkode: bbad6...ecb

Hva med to foreldre som faktisk ikke orker når det kommer til stykket? Uansett om du er en eller to så er det viktig å ha et nettverk enten det er venner eller familie, barn er slitsomt og det er en stor omveltning fra livet uten barn. Det jeg har opplevd som lærer er at det ikke nødvendigvis trenger å være negativt med en forelder. Hvordan denne eller de to foreldrene oppfører seg rundt barnet har alt å si.

Anonymkode: 6a1a7...d1c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, gjør leksene dine istedenfor å sitte på kvinneguiden :ler: Tydelig at du bare vil provosere 

Anonymkode: 30a94...4b5

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min far døde da jeg var liten, og moren min var ikke interresert i å finne en ny mann etter å ha mistet sin store kjærlighet. Skal hun siktes for grov omsorgssvikt da, eller?

Anonymkode: a6ea2...b01

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min far døde da jeg var liten, og moren min var ikke interresert i å finne en ny mann etter å ha mistet sin store kjærlighet. Skal hun siktes for grov omsorgssvikt da, eller?

Anonymkode: a6ea2...b01

Det er ikke det tråden handler om. Les en gang til!

Anonymkode: 76cfd...107

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis 2 foreldre er bedre enn 1. Så må 3 foreldre være bedre enn 2. 

Et par bør derfor ikke få lov til å få barn. Kun dersom de finner en tredje person som vil være med bør de få lov. 

Men så er jo 4 foreldre bedre enn 3. Så da må vi forby 3 foreldre å få barn med mindre de finner en 4 person som vil være med. 

Anonymkode: 76ed5...285

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen enslige bør få lov til å skaffe seg barn. Vi må stoppe denne galskapen.

Anonymkode: 76cfd...107

🤬 skjerp deg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

JA, la oss også stoppe folk å dø fra sine barn, forlate sine barn for en annen enn partneren OSV. Mye bedre å starte løpet alene, enn å miste en foreldre på veien.

Anonymkode: ccb26...b68

Hvorfor gjør du deg så dum? 

Anonymkode: f152c...184

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er nyttig å skille mellom barn som vokser opp uten to foreldre grunnet "uhell" av ulike typer og situasjoner der mor planlegger at barnet aldri skal ha to foreldre. Det virker åpenbart at det er forskjell mellom å legge opp til en suboptimal livssituasjon og å havne i en.  

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, herzeleid said:

Jeg tror det er nyttig å skille mellom barn som vokser opp uten to foreldre grunnet "uhell" av ulike typer og situasjoner der mor planlegger at barnet aldri skal ha to foreldre. Det virker åpenbart at det er forskjell mellom å legge opp til en suboptimal livssituasjon og å havne i en.  

Ikke minst gjelder dette dersom staten skal legge til rette for det ved å tilby sæd- eller eggdonasjon til single kvinner.

Jeg har stor respekt for aleneforeldre og den jobben de gjør, men å planlegge å bli aleneforelder er å legge opp til trøbbel.

Anonymkode: bbad6...ecb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vokste opp med to heterofile foreldre, i samme hus. Moren min elsket barn, faren min hatet barn. Vi hadde alle hatt det bedre om faren min aldri var i bildet. Er stort J-A til at enslige kan få barn fra meg!

Anonymkode: 43eb9...7c4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke minst gjelder dette dersom staten skal legge til rette for det ved å tilby sæd- eller eggdonasjon til single kvinner.

Ja, ikke minst når staten som du sier legger til rette for det, men også tar regningen. 

Sitat

 

Jeg har stor respekt for aleneforeldre og den jobben de gjør, men å planlegge å bli aleneforelder er å legge opp til trøbbel.

Anonymkode: bbad6...ecb

 

Det er i alle fall å legge opp til at mange barn vokser opp uten to foreldre og kanskje med et stort savn. For meg er det litt vanskelig å glede meg over en slik situasjon. 

En bieffekt er jo også at vi vanskelig kan kreve eller forvente at menn skal "ta ansvar" om staten legger opp til at barn havner i samme situasjon om mor ønsker det. Jeg er veldig spent på de samfunnsmessige konsekvensene en slik innstilling vil få. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkel løsning på problemet:

-Barnefar betaler kun barnebidrag om de har vært gift i det barnet ble født.

-Barnetrygd fjernes, tilsvarende skattefradrag gies småbarnsfamilier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...