Gå til innhold

På tide med strengere tiltak i Oslo etter smitterekord.


NorthernLight

Anbefalte innlegg

1 time siden, NorthernLight skrev:

Jeg syns det er på tide med strengere tiltak i Oslo etter smitterekord. I går ble det meldt 223 tilfeller. At det er mye smitte i Oslo går også utover hele Norge da mange drar derfra til flere steder i landet og potensielt lager nye smitteutbrudd. Jeg syns ikke at man burde gamble med at de nåværende tiltakene i Oslo er nok.

 

https://www.tv2.no/nyheter/11783778/

 

Jeg har skrevet det før og vil skrive det igjen:

 

Steng Oslo. Ingen ut, ingen inn. Portforbud.

De lærer ikke ellers. De eier ikke skam og sunn fornuft.

 

Nå leser jeg i VG https://www.vg.no/nyheter/i/Gax0dq/her-festes-det-paa-oslo-puben

30 personer har fått påvist corona-smitte etter at partystemningen tok av på Oslo-utestedet Gamla siste kveld før skjenkestopp. Daglig leder innrømmer rom for forbedring etter å ha sett videoen.

Rom for forbedring? Seriøst? Grådige avskyelige mennesker som i sin iver å tjene noen kroner ekstra risikerer livet til mange flere og lengre tiltak for enda flere. Litt som SATS som ville så gjerne tjene penger ved å la Oslo folk trene i nabokommunene. Hvorfor har VG sladdet ansiktene? Kan vi ikke se hvilke drittsekker setter fest over helse og liv?

 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke noe vits å komme med strengere tiltak når folk ikke følger dem. Så lenge de bare har anbefalinger og bør/må ikke osv så gir det muligheten til at folk ser bort ifra tiltakene. Det må påbud og bøter til.

det eneste som kan hjelpe er full nedstenging, men igjen når man åpner opp senere vil smitten blusse opp igjen. Tror egt hele greia er at folk er lei

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Drizzt skrev:

Jeg har skrevet det før og vil skrive det igjen:

 

Steng Oslo. Ingen ut, ingen inn. Portforbud.

De lærer ikke ellers. De eier ikke skam og sunn fornuft.

 

Nå leser jeg i VG https://www.vg.no/nyheter/i/Gax0dq/her-festes-det-paa-oslo-puben

30 personer har fått påvist corona-smitte etter at partystemningen tok av på Oslo-utestedet Gamla siste kveld før skjenkestopp. Daglig leder innrømmer rom for forbedring etter å ha sett videoen.

Rom for forbedring? Seriøst? Grådige avskyelige mennesker som i sin iver å tjene noen kroner ekstra risikerer livet til mange flere og lengre tiltak for enda flere. Litt som SATS som ville så gjerne tjene penger ved å la Oslo folk trene i nabokommunene. Hvorfor har VG sladdet ansiktene? Kan vi ikke se hvilke drittsekker setter fest over helse og liv?

 

 

Nå er du styrt av frykt og ikke virkeligheten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, mima said:

Ja alt som står i VG er jo selvfølgelig riktig 😁

Har du kilde til at PCR testene er pålitelige? Den som selv var med å utforme testene sier at den ikke kan brukes til å diagnostisere sykdom.

Det er vel en sammenblanding her, av testene som brukes for å påvise Covid-19 og testene som viser om en person har antistoffer mot Covid-19. Den første er veldig sikker, den sistnevnte er mye mer usikker. Når man tester om folk HAR Covid-19, kan resultatet tas for god fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Drizzt said:

Nå leser jeg i VG https://www.vg.no/nyheter/i/Gax0dq/her-festes-det-paa-oslo-puben

30 personer har fått påvist corona-smitte etter at partystemningen tok av på Oslo-utestedet Gamla siste kveld før skjenkestopp. Daglig leder innrømmer rom for forbedring etter å ha sett videoen.

Rom for forbedring? Seriøst? Grådige avskyelige mennesker som i sin iver å tjene noen kroner ekstra risikerer livet til mange flere og lengre tiltak for enda flere. Litt som SATS som ville så gjerne tjene penger ved å la Oslo folk trene i nabokommunene.

Det er rart med det. Kompensasjonsordningene tar ikke høyde for at folk tidligere har underrapportert omsetning.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Drizzt skrev:

Jeg har skrevet det før og vil skrive det igjen:

 

Steng Oslo. Ingen ut, ingen inn. Portforbud.

De lærer ikke ellers. De eier ikke skam og sunn fornuft.

 

Nå leser jeg i VG https://www.vg.no/nyheter/i/Gax0dq/her-festes-det-paa-oslo-puben

30 personer har fått påvist corona-smitte etter at partystemningen tok av på Oslo-utestedet Gamla siste kveld før skjenkestopp. Daglig leder innrømmer rom for forbedring etter å ha sett videoen.

Rom for forbedring? Seriøst? Grådige avskyelige mennesker som i sin iver å tjene noen kroner ekstra risikerer livet til mange flere og lengre tiltak for enda flere. Litt som SATS som ville så gjerne tjene penger ved å la Oslo folk trene i nabokommunene. Hvorfor har VG sladdet ansiktene? Kan vi ikke se hvilke drittsekker setter fest over helse og liv?

 

 

Og hør hva de sier.... *Gamla skal være best in class og ledende i dugnaden, og der ser vi det er rom for forbedring."

Ja det kan man si.. er rom for forbedring der....Nei huffa meg,, man kan jo ikke vise ansiktet til de stakkars folkene som bare ville ha en skikkelig fest vettu.. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Atheena skrev:

Nå er du styrt av frykt og ikke virkeligheten. 

Faktisk er jeg styrt av virkeligheten etter at 7 personer jeg kjenner døde av koronaviruset i år, i Norge og i utlandet, og 5 til har vært i respirator over mange dager og fortsatt ikke er helt friske, men bærer på senskader. Dette er virkeligheten og ja, den er skremmende. Jeg forventer ikke at utenforstående kan begripe hvorfor jeg blir provosert av å lese om folk som ikke bryr seg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, NorthernLight skrev:

Og hør hva de sier.... *Gamla skal være best in class og ledende i dugnaden, og der ser vi det er rom for forbedring."

Ja det kan man si.. er rom for forbedring der....Nei huffa meg,, man kan jo ikke vise ansiktet til de stakkars folkene som bare ville ha en skikkelig fest vettu.. 

Til å spy av.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Drizzt skrev:

Faktisk er jeg styrt av virkeligheten etter at 7 personer jeg kjenner døde av koronaviruset i år, i Norge og i utlandet, og 5 til har vært i respirator over mange dager og fortsatt ikke er helt friske, men bærer på senskader. Dette er virkeligheten og ja, den er skremmende. Jeg forventer ikke at utenforstående kan begripe hvorfor jeg blir provosert av å lese om folk som ikke bryr seg.

Jeg blir også provosert av nolduser som driter i smittevern og generelt er det sånne folk som gjør at smittetallene øker på. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, mima said:

Er enige om å være uenig da😊 Alle som ikke er enige om å tro på alt i VG er konspirasjonsteoretikere ifølge deg. Det er ytringsfrihet og du har rett til å mene det. Da er det ikke vits i å diskutere det mer. 

Det er jo ikke som om man trenger å tro på alt i VG, eller ingenting i VG. Man må ta hver sak for seg.

Her ser det du jo ut som om du kommer med en helt konkret påstand: Statistikken VG fører på innlagte og døde er feilaktig. Hvis du faktisk er en skeptiker, og ønsker å overbevise andre om har du har noe å fare med, må du nesten underbygge påstanden på et vis.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, NorthernLight skrev:

Hva med videregående/ungdomsskoler?

Hvorfor det hvis det ikke er noen store smitteutbrudd ved skoler? 

Ingen av disse tiltakene hjelper så lenge politierne ikke stikker fingeren i jorda og innser følgende: Det er en del som ikke bryr seg, og som er de som må følges opp. Og da må man ha ressurser til å -håndheve- tiltakene som allerede er der, ikke innføre nye. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Drizzt skrev:

Faktisk er jeg styrt av virkeligheten etter at 7 personer jeg kjenner døde av koronaviruset i år, i Norge og i utlandet, og 5 til har vært i respirator over mange dager og fortsatt ikke er helt friske, men bærer på senskader. Dette er virkeligheten og ja, den er skremmende. Jeg forventer ikke at utenforstående kan begripe hvorfor jeg blir provosert av å lese om folk som ikke bryr seg.

Ja nettopp frykt og ikke hva som er rasjonelt. Skal være godt begrunnet å innføre et så inngripende tiltak som portforbud. 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, mima said:

Er enige om å være uenig da😊 Alle som ikke er enige om å tro på alt i VG er konspirasjonsteoretikere ifølge deg.

For det første bør du lære deg hva stråmann betyr. Vi snakket om koronastatistikken på VG. Og ja, hvis du tror det er en konspirasjon mellom myndighetene og VG om å gi ut falsk statistikk så er du en klassisk konspirasjonsteoretiker.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Senil skrev:

Fjerner man råd og gjør det om til regler (lover) ja så kan man straffe alle som ikke følger lovlig. Og dermed skremme befolkningen med saftige bøter og de uten hjem og grei økonomi får bare få mer gjeld eller settes i fengsel.

Slik samfunn vil ikke jeg leve i.. 

Vi har et nødvendighets- og forsvarlighetskrav til lover som er inngripende i de grunnleggende menneskerettighetene. Vi er langt fra en situasjon der noe slikt kan hjemles i annet enn fasciststater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Klagenfurt skrev:

Vi har et nødvendighets- og forsvarlighetskrav til lover som er inngripende i de grunnleggende menneskerettighetene. Vi er langt fra en situasjon der noe slikt kan hjemles i annet enn fasciststater.

Håper og tror det. Men mange vil gjerne ha så inngripende tiltak desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Senil skrev:

Håper og tror det. Men mange vil gjerne ha så inngripende tiltak desverre.

De fleste av disse hadde også klaget om tiltakene ble innført, for de forstår ikke rammene av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

58 minutter siden, Okapi skrev:

Det er jo ikke som om man trenger å tro på alt i VG, eller ingenting i VG. Man må ta hver sak for seg.

Her ser det du jo ut som om du kommer med en helt konkret påstand: Statistikken VG fører på innlagte og døde er feilaktig. Hvis du faktisk er en skeptiker, og ønsker å overbevise andre om har du har noe å fare med, må du nesten underbygge påstanden på et vis.

Nå er det ikke noe mangel på folk, også med relevant utdannelse, som har påpekt usikkerheten ved PCR-testene. Selv FHI innrømmer at påvist virus ikke nødvendigvis innebærer at man blir syk eller er smittefarlig.
Jeg har lagt ut linker tidligere, men det er begrenset hvor mye tid og energi man gidder å bruke på å grave fram dokumentasjon når alle som uttaler seg mot det rådende narrativet automatisk blir avfeid som konspirasjonsteoretikere selv om de har aldri så mye ekspertise.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

for hvert sekund de skolen er stengt, sfo og barnehage har kortere tilbud, og hver eneste hjemmeskoledag utgjør mange seksuelle misbruk på små barn. Hvor mange omganger skal barnet tåle? 

Seksuelle misbruk er bare 1 ting barn og ungdom blir utsatt for på daglig basis. Hvem skal stå der for de? De er de virkelige taperene her, som vil slite resten av sitt liv pga det økte overgrepene som skjer i de hjemmene. 

Når folk skriker om nedstengning, og stengte skoler, så skriker de til det barnet at de er villig til å ofre akkurat det barnet.

jeg er ikke det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Senil skrev:

for hvert sekund de skolen er stengt, sfo og barnehage har kortere tilbud, og hver eneste hjemmeskoledag utgjør mange seksuelle misbruk på små barn. Hvor mange omganger skal barnet tåle? 

Seksuelle misbruk er bare 1 ting barn og ungdom blir utsatt for på daglig basis. Hvem skal stå der for de? De er de virkelige taperene her, som vil slite resten av sitt liv pga det økte overgrepene som skjer i de hjemmene. 

Når folk skriker om nedstengning, og stengte skoler, så skriker de til det barnet at de er villig til å ofre akkurat det barnet.

jeg er ikke det.

Utrolig at man skal prioritere befolkningen som har passert 50 fremfor befolkningen som er under 18.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Atheena skrev:

Ja nettopp frykt og ikke hva som er rasjonelt. Skal være godt begrunnet å innføre et så inngripende tiltak som portforbud. 
 

 

Det rasjonelle er nok å la folk dø så lenge det ikke rammer deg og dine? Spar meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...