Gå til innhold

Blir det snø på Østlandet kommende vinter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har lest noen spådommer el? Forrige vinter var elendig:(

Anonymkode: 1bd63...256

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns det er litt merkelig at det ikke er noe snø enda. Vi bor i Trysil, å der finnes det ikke snø. Vi er snart i desember liksom 🤷🏼‍♀️ 

Anonymkode: 93e09...816

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Oslo har det tradisjonelt (i gamle dager) pleid å falle snø rundt den 12. november. Nå er det såvidt vi har hatt litt nattefrost...

Anonymkode: 522f7...5e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor på Østlandet. Og de siste årene har vel stort sett vært tullevinter med en eller to dager med snø før der blir slaps/holke.. 

vet ikke om det skyldes global oppvarming og at vi bare må venne oss til det? 

Anonymkode: ba4e4...cb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns det er litt merkelig at det ikke er noe snø enda. Vi bor i Trysil, å der finnes det ikke snø. Vi er snart i desember liksom 🤷🏼‍♀️ 

Anonymkode: 93e09...816

Såpass... hmmmm Jeg bor mer sentralt på Østlandet, i fjor var det nøyaktig to dager med snø. Savner vintre med snø.... 

Anonymkode: 1bd63...256

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min spådom er at det kommer snø som normalt, men trafikken blir ekstra farlig siden det er mange mørke mennesker som ikke har opplæring i mørke eller glattkjøring og trafikkultur generelt.

Anonymkode: 6a7ae...a62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Såpass... hmmmm Jeg bor mer sentralt på Østlandet, i fjor var det nøyaktig to dager med snø. Savner vintre med snø.... 

Anonymkode: 1bd63...256

Akkurat nå er jeg på skole på lillehammer, å i fjor kom snøen i oktober, her har jeg knapt nok sett snø i lufta enda, er spådd bittelitt fremover, men det skal også bli varmegrader og regn så det blir jo borte med en gang 

Anonymkode: 93e09...816

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige vinter var ikke elendig, den var den beste vinteren i manns minne! Kan ikke fordra mye snø. Det er en plage å lufte bikkja da for eksempel, må vasse i dyp snø og grave etter skiten når jeg skal plukke opp etter hunden. Og man sklir og faller når det er snø med is under på gatene, for eksempel! Det var nok ikke en brøkdel så mange håndleddsbrudd og ankelbrudd i fjor som alle andre vintere typisk har.

Lite snø er bra! Færre ulykker også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke mer enn et par vintre siden at vi ikke hadde plass til all snøen vi måtte måke bort fra gårdsplassen. Bor ca en halvtimes kjøring fra Oslo sentrum. Folk har generelt gullfiskhukommelse når det gjelder vær.

Anonymkode: 3b047...bbc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Galdhøpiggen skrev:

Kommet nysnø her jeg bor nå i natt, Østlandet 450 moh 

Det kom ikke i natt. Det kom rett før kl. 7... 🥶

Anonymkode: 3b047...bbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det snør her jeg bor akkurat nå. Men det smelter bort igjen om noen få strakser tenker jeg. Bor litt sørøst for Oslo. 

Det sies at lite rognebær = snørik vinter. I år har det vært veldig lite rognebær, så gjenstår det å se i vintermånedene desember, januar og februar om det faktisk blir noe snø. Synes sneen har kommet sent i år, så har ikke store forhåpningene til vinteren akkurat.. 

Anonymkode: d54cd...e44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kom ikke i natt. Det kom rett før kl. 7... 🥶

Anonymkode: 3b047...bbc

Jeg sto opp kl 05:30 og da var det snø her

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bor også på Østlandet, her var det virkelig ingenting i fjor. Det kom bittelitt sørpe som forsvant i løpet av en dag. Jeg håper på en kald vinter med masse snø. Men skjønner at det ikke kommer til å skje her.

Anonymkode: bc339...977

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser dårlig ut desverre og man må nok belage seg på snø snart kommer til å bli et fremmedord. Vi kan takke grådige mennesker.

Anonymkode: 5e21b...4d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.11.2020 den 7.57, AnonymBruker skrev:

Er ikke mer enn et par vintre siden at vi ikke hadde plass til all snøen vi måtte måke bort fra gårdsplassen. Bor ca en halvtimes kjøring fra Oslo sentrum. Folk har generelt gullfiskhukommelse når det gjelder vær.

Anonymkode: 3b047...bbc

Jeg bort litt lengre unna Oslo enn deg, ikke mye. Husker også den sykt store mengden med snø som vi ikke visste hvor vi skulle kvitte oss med... Men forrige vinter var elendig. Vil gå på ski:)

Anonymkode: 1bd63...256

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...