Gå til innhold

......


Gjest Kristina S.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Duppy skrev (8 timer siden):

Vikingen sang jo "Fredag" av Kjartan Lauritzen, men hadde tilpasset noe av teksten. I den opprinnelige sangen synges det "jenter kaller meg for Kjartan" og "Kjartan e dum og deilig, juba", mens vikingen sang "Jenter kaller meg for Ville" og "Ville er dum og deilig, juba". 

Noen som veit om noen som har kallenavnet Ville?

Det er ikke Vidar Villa, da?

Anonymkode: dd60d...3e2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ble enda mer forvirret etter lørdag. Alt som jeg har følt har pekt mot Anne Rimmen ble liksom litt usikkert for meg da jeg synes den siste episoden fremhevet ravnens interesse for å vinne, det ble sagt « det trenger ikke være OL for at jeg skal stille til start og tråkke til», og av de tidligere hintene så sies det Jo at ravnen selv har samlet «glitter» og tatt med hjem. 
dessuten lurer jeg på dette med at hun har bygget reder over hele verden MEN NÅ har hun slått seg til ro hjemme i Norge. Dvs slutta med p reise rundt/flytte rundt, samtidig sier hun at NÅR det ringes inn til seremoni tennes en flamme i meg og jeg drar ut på tokt, det tyder jo på at hun fortsatt er aktiv med hva Nå enn det er. 
hva tenker dere om dette?

Anonymkode: 0b718...2e2

Jeg tror jeg vet hvem Ravnen er. Men det er et helt spesielt hint jeg venter på som nødvendigvis må komme etterhvert før jeg er 100% sikker. Dette med "ringer inn til seremoni tennes en flamme" peker i hvert fall alt sammen på OL-seremonier, olympiske ringer og OL-ild og flammer. Dette med glitter er greit; det er nemlig ikke bare gullmedaljer vinnerne får å ta med seg hjem.

Anonymkode: 5375b...9ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja det er noe med de lys og flamme hintene.. alltid vært innsvøpt i lys..høres så merkeli ut

Anonymkode: 0b718...2e2

Sissel Kyrkjebø sang jo Se ilden lyse. Men får det ikke til å stemme at det er henne. 

Anonymkode: ea36e...49c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Sissel Kyrkjebø sang jo Se ilden lyse. Men får det ikke til å stemme at det er henne. 

Anonymkode: ea36e...49c

Ravnen kan ikke synge. Eller, hun synger brukbart men dette er ikke en profesjonell sanger. Ravnen kan ikke danse heller.

Anonymkode: 5375b...9ed

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å underprestere for ikke å avsløre seg , er nok verdens enkleste sak. 

Ravnen står før sangen starter, bak to pokaler. Hva kan disse være hint om? :vetikke:

Anonymkode: ac063...974

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hipparchia

Jeg fikk en åpenbaring. Freestyle. Før innebar det bl.a. skiballett, men også øvelser som hadde akrobatikk sammen med sporten. Det er flere som har påpekt ballett og dans til Ravnen. Vi har flere norske utøvere. Disse vil også ha vært med lengst i sib gren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ravnen har bygget reder over hele verden og samlet glitter fra hele verden.. Må jo ha flyttet og reist mye rundt da? Og tenker at hvis man tror det er Anne Rimmen, så har jo hun helt klart reist rundt til OL og sånn, men hun har jo ikke slutta med det, og det er jo ikke hun som har samlet skatter og tatt med hjem..

Anonymkode: 0b718...2e2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kartoffel skrev (54 minutter siden):

Kan ravnen være Kari Traa? 

Har tenkt litt tanken også, men er nokså usikker. Det er noen hint som passer, og noen ikke.

Hint som passer: 

- Fått passet sitt på påskrevet, kan henvise til til da hun lot seg avbilde veldig lettkledd i Ultrasport i 2001. Det skapte mange reaksjoner (også mange positive, men hun fikk mye oppmerksomhet rundt dette).

Usanne/sanne påstander:

- Har flere pallplasseringer enn utenfor pallen - leser på Wikipedia at hun har 39 førsteplasser i verdenscupen, noe som er veldig mye, så det kan faktisk godt stemme om det er sant.

-  Sølv i Asia - Hun tok OL-bronse i Nagano - altså ikke sølv i Asia, men bronse - jeg tror ikke det er tilfeldig hvordan dette hintet blir fremlagt siden det blir lagt vekt på "sølv i Asia" - tror enten det betyr at hintet er sant, eller at usant - men at Asia ikke ble slengt ut som en tilfeldig påstand, men er et hint og det har noe å gjøre med hva den  personen har oppnådd, enten da gull eller bronse i OL i Asia om hintet er usant. Det må da enten henvise til OL i Nagano i 98 eller i Pyongchang i 2018. Jeg tror førstnevnte, da jeg tror deltakeren vi har med å gjøre ikke var aktiv idrettsutøver for 2 år siden (og henviser det til Pyongchang - da tror jeg vi kan tenke på Marit Bjørgen). 

- Har hun deltatt i OL-seremoni? Noe usikker, men det tipper jeg ja. Hun har deltatt i OL i Nagano, Salt Lake City og Torino. Og hun ble jo skikkelig pop etter gullet i Salt Lake City i 2002, så jeg tror nok hun var sentral i åpningssermonien i Torino i 2006 (ikke vært flaggbærer)

- Flyhint - Kari Traa er aktiv i fallskjermmiljøet - hun hoppet da hun var gravid - dette skapte også en del reaksjoner, dette kan også henvise til å ha fått passet påskrevet.

Kan også passe til hintet om at hun er glad i konkurranser og vinne, og deltatt i flere grener.. Hun har nemlig over 700 fallskjermhopp bak seg, og blant annet deltatt i flere NM i fallskjermhopp.

Ting som ikke passer 


- Men jeg vet egnetlig ikke hvor mye hun har med Holmenkollen og hoppbakken å gjøre. 

- Ser ikke helt for meg hvordan glitter-hintet skal passe, utenom ol-gullet.

- Hun er fra Voss og har utpreget vossedialekt, om hun har gjort om dialekten til østlandsdialekt er hun flink til å kamuflere sin faktiske dialekt

- Det burde jo bli nevnt noe om hennes store suksees med kleskolleksjonen Kari Traa? 

Edit: Jeg måtte Google litt om Kari Traa og fant en interessant artikkel: https://www.klikk.no/side2/kari-traa-kunne-ikke-fordra-navnet-sitt---na-er-det-verdt-mange-formuer-4616346


Der står det at hun tidligere ønsket å bli sølvsmed! Dette kan jo tyde på at hun er glad i og alltid har hatt en spesiell interesse for smykker - altså ting som glitrer.

I tillegg står det her at hun har vendt hjem til Voss etter 8 år i Oslo, altså til hjemstedet sin. Så hun har vendt hjem til de norske skoger.

Merket hennes er også over hele verden - så regner egentlig med at hun har vært rundtomkring etter karrieren hennes også for å lansere merket i andre land. Hun har også Kari Traa-butikk på Voss. Dette kan jo passe til hintet om at hun har bygget reder over hele verden - altså at klesmerket hennes er i flere land - men at hun har landet i redet sitt på Voss, der hun også har etablert sitt "hovedkontor" i Kari Traa-butikken.

Jaja, men hintene er jo så generelle at når man leter - så finner man jo altlids ting som passer :) Men nå ble jeg nesten overbevist om at Ravnen er Kari Traa :P

Endret av missmcbeal
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt over på Tutta igjen.. hehe.. hun har fått en del kritikk, derav passet påskrevet. Hun har bodd i utlandet (men kanskje ikke over hele verden), men har jo reist mye rundt for å spille golf og ikke bodd her hjemme i Norge på mange år, før nå..nå har hun flyttet til Norge og stiftet familie, til og med i Holmenkollen. Hun er også fra Holmenkollen. 
hun har jo vunnet mange titler, men kanskje ikke medaljer(glitter), men glitter kan jo være en metafor for seire. Siden det er ravnemetaforer. Det med å fly fra gren til gren kan jo være et golf-ordspill..green til green..

hun har vært med i OL. 
 

kjenner ikke til familien hennes, så vet ikke hvordan det hintet passer. Eller om hun er innsvøpt i lys.. haha. Eller om hun er et utpreget konkurransemenneske som blir gira når det ringes inn til seremoni. 
passer kanskje ikke helt med det grasiøse ballettgreiene?

Anonymkode: 0b718...2e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, Kristina S. said:

Jeg tror hun er for høy, rett og slett. 170 cm.

Kan ha hodet klint oppi trollets hode eller huke seg litt ned eller hva som helst. Man kan fort se høyere eller lavere ut på tv. 

Anonymkode: f4f79...c1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

« det trenger ikke være OL for at jeg skal stille til start og tråkke til»

Gunn-Rita Dahle Flesjå? 🤔

Anonymkode: 6ec1e...d53

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Har hun egentlig det? Selv om hun har jobbet med OL 

..?

Anonymkode: 0b718...2e2

Hun sa forresten ikke OL seremonier, bare åpningsseremonier. Det er jo mange typer åpningsseremonier, ikke bare OL.

Anonymkode: 5d02b...fae

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av deltakerne,  trolig elgen er jo veldig høy. (ser det når de er i de svarte klærne når de ankommer studio). da utgår jo en del folk 

Anonymkode: 827d8...13b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...