AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #541 Skrevet 15. november 2020 På 14.11.2020 den 16.24, AnonymBruker skrev: Burde økes til 25. Det vil fremdeles lønne seg å jobbe. 20K er nesten ingenting mot de kostnadene vi har i dag. Folk med utdannelse tjener mer. Anonymkode: 14748...2f1 Tuller du?? 25 000?? Ekstremt mange i full jobb får utbetalt 25 000 kroner!! Tror du ikke at vi alle heller vil vært hjemme og kost oss med gåturer i skogen, avslapning i sofaen og ha bedre tid til eventuelle barn og husdyr? Vi er MANGE som står opp kl 05:30 og kommer gjennom arbeidsdagene ved hjelp av Paracet og trening hjemme for å holde dårlige knær og rygger i sjakk! Fy fader så provosert jeg blir av unge uføre som vil ha samme inntekt som bachelor-utdannete i full jobb!! Anonymkode: 49f2e...751 8
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #542 Skrevet 15. november 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Når 10 år av mitt liv forsvinner pga medisinene som holder meg i jobb så er jeg ufør. I tillegg til innleggelser ca hvert 2 år. Jeg bare nekter. Og 90% av alle uføre kan jobbe litt. Tull å si fordi man ofrer eget liv så er ma ikke ufør. Jo jeg er dum som ofrer egen helse. Men skal i såfall ikke ha på meg jeg er arbeidsfør. Kun vilje det står på, og medisiner som igjen frarøvet meg å bli pensjonist. Anonymkode: 3882b...7a6 Er du klar over hvor ufattelig mange som ødelegger rygg, knær, skuldre og hofter i arbeidslivet? Som bruker masse penger på fysioterapeut, naprapat, kiropraktor osv for å holde seg i jobb? De fleste uføre mangler samvittighet og arbeidsmoral. Anonymkode: 49f2e...751 6
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #543 Skrevet 15. november 2020 På 14.11.2020 den 16.51, anonym 4545 skrev: Man kan snu på det - hvorfor skal ikke en syk person ha samme levestandard som de friske? Fordi personen ikke bidrar, den bare får. En burde være sykt takknemlig for at man bor i et land hvor det i det hele tatt er en mulighet å bare få, det er ingen selvfølge. Anonymkode: 31f97...36a 10
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #544 Skrevet 15. november 2020 Jeg skjønner ikke helt hvorfor ung ufør skal være høyere enn minstesatsen. Ble selv syk i en alder av 28, da jeg nærmet meg slutten på en lang utdanning. Da var jeg for gammel for ung ufør, men pga. skolegangen hadde jeg heller ikke opparbeidet meg noe annet, så får utbetalt 16k. Anonymkode: 96f04...436 4
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #545 Skrevet 15. november 2020 19 minutter siden, Brunello skrev: Du er syk, men så lenge medisinering medfører at du klarer å jobbe er du ikke ufør. De som betaler for at andre skal være ufør, er ofte ikke interessert i å betale for at dere skal ha et rikt sosialt liv. Gir meg. Jeg skal bli ufør siden leger anbefaler dette. Skal ikke slåss i mot. For tross alt er alle uføre så syke de ikke kan noe. Ikke kan de gå turer, ikke kan de reise osv.. For at noen av oss jobber gjør vi ikke har noe liv uten om . Få som mener jeg skal forkorte mitt liv for dem, me fint du gjør det da. Anonymkode: 3882b...7a6 1
anonym 4545 Skrevet 15. november 2020 #546 Skrevet 15. november 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi personen ikke bidrar, den bare får. En burde være sykt takknemlig for at man bor i et land hvor det i det hele tatt er en mulighet å bare få, det er ingen selvfølge. Anonymkode: 31f97...36a Om du får fra staten eller en storfamilie er i utgangspunktet det sammen. Det er for øvrig mange som bidrar med "søppelarbeid" her i landet med svært god fortjeneste/inntekt. - Tenker ikke på de som får samfunnet til å gå rundt.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #547 Skrevet 15. november 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du klar over hvor ufattelig mange som ødelegger rygg, knær, skuldre og hofter i arbeidslivet? Som bruker masse penger på fysioterapeut, naprapat, kiropraktor osv for å holde seg i jobb? De fleste uføre mangler samvittighet og arbeidsmoral. Anonymkode: 49f2e...751 Ja jeg er det. Jeg er en av de. Prøver dog å få menneske jeg siterer til å forstå at mange av oss jobber selv om vi er berettiget ufør. At vi går i mot anbefalinger og gir alt vi har for å stå i jobb, selv om det medfører kun det i livet. Anonymkode: 3882b...7a6 1
anonym 4545 Skrevet 15. november 2020 #548 Skrevet 15. november 2020 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja jeg er det. Jeg er en av de. Prøver dog å få menneske jeg siterer til å forstå at mange av oss jobber selv om vi er berettiget ufør. At vi går i mot anbefalinger og gir alt vi har for å stå i jobb, selv om det medfører kun det i livet. Anonymkode: 3882b...7a6 Selvskryt er en fin øvelse når man kan kombinere det med å "rakke ned på" andre. Endret 15. november 2020 av anonym 4545 Feilskrift 1
PetterKanin Skrevet 15. november 2020 #549 Skrevet 15. november 2020 2 minutter siden, anonym 4545 skrev: Selvskryt er en fin øvelse når man kan kombinere det med å "rakke ned på" andre. Hvor er nedrakkingen? 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #550 Skrevet 15. november 2020 1 minutt siden, anonym 4545 skrev: Selvskryt er en fin øvelse når man kan kombinere det med å "rakke ned på" andre. Hvem rakker jeg ned på? Den person som rakker ned på meg? Jupp, blir litt irritert når folk finner opp egne saker og ikke det som står. Me å rakke ned er vel å ta i.. Dog klart, får vel holde kjeft. Man får ikke lov å mene uføre har grei inntekt med tanke på at de er uføre. Anonymkode: 3882b...7a6 4
anonym 4545 Skrevet 15. november 2020 #551 Skrevet 15. november 2020 De virkelige syke "blir rakket ned på", tråden sier nok. 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #552 Skrevet 15. november 2020 Akkurat nå, anonym 4545 skrev: De virkelige syke "blir rakket ned på", tråden sier nok. Fint om du kan vise til eksempler. Anonymkode: e76f6...4f8 5
anonym 4545 Skrevet 15. november 2020 #553 Skrevet 15. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvem rakker jeg ned på? Den person som rakker ned på meg? Jupp, blir litt irritert når folk finner opp egne saker og ikke det som står. Me å rakke ned er vel å ta i.. Dog klart, får vel holde kjeft. Man får ikke lov å mene uføre har grei inntekt med tanke på at de er uføre. Anonymkode: 3882b...7a6 Skrev i hermetegn
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #554 Skrevet 15. november 2020 Akkurat nå, anonym 4545 skrev: De virkelige syke "blir rakket ned på", tråden sier nok. Da får du snakke med leger, psykriatere osv om hvem som er syke. For som nevnt, mange av oss jobber. Og er innlagt når vi ikke kan jobbe. Og da rakker jeg ned på syke? Blir for dumt. Anonymkode: 3882b...7a6 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #555 Skrevet 15. november 2020 12 minutter siden, anonym 4545 skrev: Om du får fra staten eller en storfamilie er i utgangspunktet det sammen. Det er for øvrig mange som bidrar med "søppelarbeid" her i landet med svært god fortjeneste/inntekt. - Tenker ikke på de som får samfunnet til å gå rundt. Men altså, det såkalte "søppelarbeidet" generer jo inntekt og verdi, som det skattes av, og som går tilbake til "de som får samfunnet til å gå rundt". Den sistnevnte gruppen har jo ingen steder å få inntektene sine fra hvis ikke "søppelarbeiderne" skaper verdi å skatte av? Misforstå meg rett, jeg er utrolig takknemlig for eksempelvis sykepleiere, men innser også at det eksisterer en gjensidig avhengighet mellom dem og de som jobber i privat sektor og ikke lønnes av skattebetalere. Anonymkode: 31f97...36a 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #556 Skrevet 15. november 2020 Herregud, altså ... jeg har jobbet i 20 år, men kan telle på én hånd hvor mange ganger jeg har klart å få 18.000 utbetalt . Anonymkode: 02e6c...1b4 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #557 Skrevet 15. november 2020 Mye rant i denne tråden. Spesielt fra friske som kun ser for seg at dem aldri skal bli trygdet. Akkurat som alle trygdede engang gjorde. Fakta er faktisk at 18.500,- tilsvarer under fattigdomsgrensa i Norge med tanke på inflasjonen, prisnivået og kostnadene forbundet med å leve her. Å være uføretrygdet og få slike utbetalinger pr. mnd tilsvarer altså et evig liv med fattigdom i norsk kontekst, uten muligheter utover det. Uansett hvordan man vrir og vender på det er det og vil alltid være lite. Å være trygdet med minstetrygd i Norge er fattigmannskår ut livet, og nesten alle som ender som uføretrygdet har ufrivillig havnet i den situasjonen. Det virker som om at folk i denne tråden ikke skjønner dette. Anonymkode: ba524...a6c 4
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #558 Skrevet 15. november 2020 Her finnes vel like mange svar som det finnes folk på jorda. Og ingen er så hårsåre som uføre. De forsvarer med nebb og klør. Tror dere virkelig 100% av alle uføre er så syke at de ikke kan gjøre noe? Jeg kjenner et par stk som er uføre. Og de sier selv at de fint kunne jobbet litt. I redusert stilling. Juger de da? Selv om du føler deg truffet så er det faktisk uføre som ikke trenger å være det...tro det eller ei. Blir som å si at jeg som rørlegger ikke jobber svart så da er det ingen andre som gjør det heller. Dette med ufør er så forskjellig fra person til person. Ja det er synd på en som er født med et handikap eller kronisk sykdom. Men er det like synd på nabogutten her som tøffa seg på fest, tok noe stoff og satte seg bak rattet. Kræsja og er nå ganske så redusert? Anonymkode: b7698...bc4 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #559 Skrevet 15. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror dere virkelig 100% av alle uføre er så syke at de ikke kan gjøre noe? Vet du ikke at 30% av alle på uføretrygdede i dag faktisk "kun" har delvis uføretrygd, altså er i delvis jobb også? Anonymkode: ba524...a6c 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #560 Skrevet 15. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner et par stk som er uføre. Og de sier selv at de fint kunne jobbet litt. I redusert stilling. Juger de da? Har du jobb å gi dem da? Det er vel dét som er essensen her... Arbeidslivet vil ikke ha disse. Ikke engang litt. Dem har null inntektsevne fordi det ikke finnes en eneste arbeidsgiver som er villige til å ta inn disse. Det er ikke plass til dem, dem er uønsket. Hvorfor er dette så vanskelig å forstå? Anonymkode: ba524...a6c 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå