Gå til innhold

Microchipper mennesker. Hvis det blir normalt så må noen gjøre "Coup d etat" på staten


Janus82

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så, hvis vi ser vekk fra at innsettingen er litt udelikat, hva er problemet?

Jeg spør, for jeg tror du misforstår betydningen av dette og konsekvensene. Dette er først og fremst en haug med fremtidsoptimister, som fantaserer, så det er greit om vi får realitetsbassert dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer for at vi ødelegger all teknologi og flytter tilbake i huler. Vil ha meg frabedt at det finnes folk som vil gjøre livet enklere.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Druid skrev:

Så, hvis vi ser vekk fra at innsettingen er litt udelikat, hva er problemet?

Jeg spør, for jeg tror du misforstår betydningen av dette og konsekvensene. Dette er først og fremst en haug med fremtidsoptimister, som fantaserer, så det er greit om vi får realitetsbassert dette.

Det er det at du ikke ser det som er det mest skremmende med det hele.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Bunuel skrev:

Jeg stemmer for at vi ødelegger all teknologi og flytter tilbake i huler. Vil ha meg frabedt at det finnes folk som vil gjøre livet enklere.

Vel NEI men dette er misbruk av folks rett til å leve et dignifisert liv

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Cleopatra70 skrev:

Det er det at du ikke ser det som er det mest skremmende med det hele.

Grunnen til at jeg spør, er at jeg vet hva det der er. Jeg er teknolog, jeg vet betydningen og begrensningen i teknologien. (Hvilket er grunnen til at jeg ikke ser pointet med den, men det er noe annet, jeg er fortsatt relativt teknologi -konservativ. )

Hva jeg prøver å få fram, er konkret hva man er redd for, for jeg tror jeg i stor grad kan avkrefte det dere frykter.
 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Janus82 skrev:

Jeg får lyst å spy.

Dette er verre enn døden. Hvis dette er noe syke folk vil være ok med

Hva er det du er så redd for? Er det at du frykter å bli overvåket av staten eller lignende i en verden hvor alle har en microchip?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Bunuel skrev:

Hva er det du er så redd for? Er det at du frykter å bli overvåket av staten eller lignende i en verden hvor alle har en microchip?

Ok, hva om jeg putter en chip i hodet ditt, så kan jeg lese alt du tenker. Neida, bare paranoia. Ville sikkert vært sykt kult om jeg kunne gjort det eller hva

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Janus82 skrev:

Ok, hva om jeg putter en chip i hodet ditt, så kan jeg lese alt du tenker. Neida, bare paranoia. Ville sikkert vært sykt kult om jeg kunne gjort det eller hva

Det høres for det første veldig lite sannsynlig ut og selv om det helt sikkert kunne blitt utnyttet så er jeg ikke sååå redd for at noen skal kunne lese tankene mine. Tenk hvor lite kriminalitet det ville vært om vi kunne lese tanker og stoppet de før handlingene ble utført.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Bunuel skrev:

Det høres for det første veldig lite sannsynlig ut og selv om det helt sikkert kunne blitt utnyttet så er jeg ikke sååå redd for at noen skal kunne lese tankene mine. Tenk hvor lite kriminalitet det ville vært om vi kunne lese tanker og stoppet de før handlingene ble utført.

Vel dystopisk verden er jo flott å ha fremmed metall dritt i kroppen. Men hva om du tenker feil og du blir arrestert da?

Uansett nei.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Janus82 skrev:

Ok, hva om jeg putter en chip i hodet ditt, så kan jeg lese alt du tenker. Neida, bare paranoia. Ville sikkert vært sykt kult om jeg kunne gjort det eller hva

Kan man gjøre det? Vel Elon Musk har i alle fall lyst å prøve. Men det er i alle fall 10 til 50 år før vi har noen anelse på hvordan vi skal gjøre noe mer komplisert enn å styre lemmene og detektere basis opplevelser. Vi vet ikke egentlig hvordan du ser. Hvordan vi tenker, er vi knapt nok på huleboer nivå.

Det jeg TROR er problemet, er ideen om at noen kan få hente ut og aggregere data, og det handler om batteri og dataoverføring. Begge deler fortsatt i barndommen.

Å putte en chip som dette i hånda, er en gimmick, og hverken en nyttig eller spesielt Interresant en. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Druid skrev:

Kan man gjøre det? Vel Elon Musk har i alle fall lyst å prøve. Men det er i alle fall 10 til 50 år før vi har noen anelse på hvordan vi skal gjøre noe mer komplisert enn å styre lemmene og detektere basis opplevelser. Vi vet ikke egentlig hvordan du ser. Hvordan vi tenker, er vi knapt nok på huleboer nivå.

Det jeg TROR er problemet, er ideen om at noen kan få hente ut og aggregere data, og det handler om batteri og dataoverføring. Begge deler fortsatt i barndommen.

Å putte en chip som dette i hånda, er en gimmick, og hverken en nyttig eller spesielt Interresant en. 

 

DET er jo ikke ideelt da. Du putter metall bit i kroppen. Det er ikke en spøk. Det høres ut som noe man ser i en skrekkfilm eller noe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Druid skrev:

Grunnen til at jeg spør, er at jeg vet hva det der er. Jeg er teknolog, jeg vet betydningen og begrensningen i teknologien. (Hvilket er grunnen til at jeg ikke ser pointet med den, men det er noe annet, jeg er fortsatt relativt teknologi -konservativ. )

Hva jeg prøver å få fram, er konkret hva man er redd for, for jeg tror jeg i stor grad kan avkrefte det dere frykter.
 

Du kan ikke avkrefte en fremtid som ikke har skjedd enda.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Janus82 skrev:

DET er jo ikke ideelt da. Du putter metall bit i kroppen. Det er ikke en spøk. Det høres ut som noe man ser i en skrekkfilm eller noe

Jeg har allerede ett par metalbiter i kroppen , men sånn rent på det nivået er jeg enig med deg.

Se på det som en piercing som er enkel å holde ren, og bare kommer ut fordi eieren skryter av den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Trenger folk micro chip da? Går ikke folk frivillig rundt med smart telefon 24/7, som registrerer det meste vi holder på med?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Cleopatra70 skrev:

Du kan ikke avkrefte en fremtid som ikke har skjedd enda.

Jeg kan avkrefte trusselbildet på det som er tilgjengelig. Hva som er utfordringen med de microchippene TS linker til.

Om 10 år kan vi kanskje bruke kroppens metabolisme til å produsere strøm for å drive en slik chip, og da blir diskusjonen, en helt annen. 20 år fra nå kan kanskje blinde få glassøye som mater hjernen med bilder. Det har egne implikasjoner. Verden vil utvikle seg, og disse får betydning. 
Skal man hindre at disse får frihetsmessige konsekvenser, må man vite HVA man skal være obs på, ikke generelt være redd for teknologi man ikke forstår.

Det er politiske beslutninger som foreslås av Norske myndigheter i dag, og reelle internasjonale etteretningssamarbeid som er mye viktigere å slåss mot enn en RFID brikke i hånden.

Endret av Druid
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Janus82 skrev:

Dette er bare kvalmt å se på.

 

Skal ikke se bort ifra at etter corona blir det sånn. Vekk med kontanter for det er skittent, alle skal ha en chip å betale med i stedet og eventuelle vaksine sertifikater på den.

https://id2020.org/ synes dette er interessant..

Liker ikke utviklingen

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du en norsk statsborger, er du der allerede. Problemet ID2020 skal løse, er løst her. Vi trenger ingen chip for det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...