Gå til innhold

Hvis hunder og katter fikk et mutert Coronavirus og myndighetene bestemte at alle hunder og katter måtte avlives, hvordan hadde du reagert?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 13.11.2020 den 15.31, Bikbokelsker skrev:

Er du seriøs? Sluker du alt du blir fortalt ?

Hvis du ikke forsto at dette var ironi bør du nesten stulle deg selv det spørsmålet 😳😂😂

Anonymkode: 3f2a5...68a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da får vi se hvem som mister livet først, for det er ikke katten min.

Anonymkode: e1c50...da5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Mezinchaleft skrev:

Virus er jo helt naturlige. Jeg skjønner ikke hvorfor det nå helt plutselig blir sett på som så forferdelig å dø på grunn dette. Er det verre å dø av covid-19 enn kreft, influensa, ebola, hjertestans, fallulykker eller selvmord? 

Det er jo selvfølgelig trist å miste noen man bryr seg om, men om det skyldes virus eller kreft er meg likegyldig. Egen familie inkludert. 

Vi er uansett for mange mennesker på jorden. La viruset gå sin gang og de som overlever vil møte en bedre verden sammen 👍

Alt dette du nevner prøver mennesket og forebygge og lindre og ikke bare la gå sin gang. Skal du begrense antall mennesker på jorden må man innføre tiltak på et helt annet plan enn og håpe på at et virus utrydder mennesket. For det vil ikke bare drepe mennesker, det lammer hele samfunn og sprer lidelse sorg og fattigdom. Sykdommer kan forebygges og hindres spres til andre med de rette tiltakene som begrenser elendigheten. Det er dette vi snakker om. Du virker totalt blottet for moral og etikk i det du skriver. Covid 19 viruset dreper ikke bare, det invalidiserer også mange.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde gjemt kattene mine. 
Kattene mine er mer verdt enn alle andre, mennesker eller ei, i mine øyne. Hadde beskytta dem med nebb og klør. 

Anonymkode: c436e...f73

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Antiviruset skrev:

Alt dette du nevner prøver mennesket og forebygge og lindre og ikke bare la gå sin gang. Skal du begrense antall mennesker på jorden må man innføre tiltak på et helt annet plan enn og håpe på at et virus utrydder mennesket. For det vil ikke bare drepe mennesker, det lammer hele samfunn og sprer lidelse sorg og fattigdom. Sykdommer kan forebygges og hindres spres til andre med de rette tiltakene som begrenser elendigheten. Det er dette vi snakker om. Du virker totalt blottet for moral og etikk i det du skriver. Covid 19 viruset dreper ikke bare, det invalidiserer også mange.

Det finnes ikke et eneste bekreftet eksempel på senskader av covid-19. De senskadene som er dokumentert skyldes behandlingmetoder. Vi gjør covid-19 til mye farligere enn det er.

Det at enkelte stryker med er ikke noe å frykte. Det er naturens gang. Vi skal alle dø en gang, noen raskere enn andre. Når vi klarer å slå oss til ro med det, vil vi alle få det bedre med oss selv 👍

Viruset lammer ikke samfunn, det er det tiltakene samt frykt spredd av myndighetene og media som gjør. Ha en god helg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om de hadde kunne smittet mennesker, hadde jeg støttet det ja :)

Anonymkode: 8ca8e...b98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde gjemt kattene mine. 
Kattene mine er mer verdt enn alle andre, mennesker eller ei, i mine øyne. Hadde beskytta dem med nebb og klør. 

Anonymkode: c436e...f73

Men de er objektivt sett mindre verdt. Dine subjektive følelser forandrer ikke på dette.

Vi får uansett håpe at vi slipper å aktivt drepe dyr eller mennesker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.11.2020 den 23.01, AnonymBruker skrev:

Hadde du støttet det?

Anonymkode: 452c3...727

Ja. Hvis det gjaldt katter og hunder som var utendørs. 

Om katten var en innekatt så ville jeg ikke støttet det. 

 

Anonymkode: ca00f...a36

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde startet en motstandsbevegelse og drevet sabotasje, eller blitt en slags hundene og kattenes Schindler, og reddet så mange som overhode mulig.

Anonymkode: b7515...a36

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.11.2020 den 23.01, AnonymBruker skrev:

Hadde du støttet det?

Anonymkode: 452c3...727

Da hadde ikke spilt noen rolle om vi hadde støttet det eller ei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tja, kanskje ikke, men om det hadde stått mellom mor og din katt, så tror jeg nok muligens rifla mi hadde vunnet.

Anonymkode: 4a916...d13

Du kan ikke være noe annet enn en utrolig syk person. Skaff hjelp og la dyr være ifred!! Hadde lett anmeldt deg med den trusselen der. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Mezinchaleft skrev:

Det finnes ikke et eneste bekreftet eksempel på senskader av covid-19. De senskadene som er dokumentert skyldes behandlingmetoder. Vi gjør covid-19 til mye farligere enn det er.

Det at enkelte stryker med er ikke noe å frykte. Det er naturens gang. Vi skal alle dø en gang, noen raskere enn andre. Når vi klarer å slå oss til ro med det, vil vi alle få det bedre med oss selv 👍

Viruset lammer ikke samfunn, det er det tiltakene samt frykt spredd av myndighetene og media som gjør. Ha en god helg. 

Det er faktisk nokså vanlig med senskader etter virusinfeksjoner, jeg selv fikk en kronisk autoimmun sykdom etter en heftig virusinfeksjon for noen år siden.  Så ikke spesielt rart at det skjer med covid, spesielt ikke når det er så høy smittefare. Altså mange som får det og dermed potensielt senskader. 

Anonymkode: 845e9...48e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Mezinchaleft skrev:

Men de er objektivt sett mindre verdt. Dine subjektive følelser forandrer ikke på dette.

Vi får uansett håpe at vi slipper å aktivt drepe dyr eller mennesker. 

Hvordan kan du si at dyr objektivt sett er mindre verdt enn mennesker? Det er jo selvfølgelig en subjektiv mening. Til tross for at de fleste mennesker vil si seg enig fordi de er mennesker, så er det jo ikke objektive fakta. For planeten vår, f.eks., er insekter mye mer nyttige enn vi er, selv om mange mennesker synes de er sjenerende.

Anonymkode: b7515...a36

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.11.2020 den 23.21, AnonymBruker skrev:

Menneskeliv kommer forran dyreliv.

Det sitter naturligvis langt inne, men om det er en reell fare, så skulle jeg selvsagt avlivet dem.

Anonymkode: e8af0...1d2

Hvorfor er menneskeliv mer verdt en dyreliv?

Anonymkode: a2765...b64

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kattene... greit nok.

Men ikke bikkjene 😭

Anonymkode: 68371...c28

Hvorfor det?

Anonymkode: 45051...f3d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Du skjønner ikke sammenhengen mellom det å stole ett hundre prosent på myndighetene og det å avilve kjæledyret sitt fordi myndighetene sier det?

Anonymkode: 7f5ca...6cf

Jeg ser det vel sånn at det finnes en god mellomting.

Anonymkode: 4a916...d13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor er menneskeliv mer verdt en dyreliv?

Anonymkode: a2765...b64

Fordi mennesker har et sinn og en bevissthet som (beviselig?) er over dyrenes. Vi står nå øverst på de fleste "kjeder", det være mat eller makt. Verdensreligionene forteller oss også at vi er hevet over dyrene. Vi bestemmer, det er jo åpenbart. Om vi tar de beste valgene kan nok diskuteres, men jeg tror både folk flest, filosofer og andre vil være enig i at vi står over dyrene. Det er vel bare å se seg rundt, hvem hersker, hvem har makten, hvem bestemmer? Jo, det er jo oss.

Anonymkode: 4a916...d13

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er faktisk nokså vanlig med senskader etter virusinfeksjoner, jeg selv fikk en kronisk autoimmun sykdom etter en heftig virusinfeksjon for noen år siden.  Så ikke spesielt rart at det skjer med covid, spesielt ikke når det er så høy smittefare. Altså mange som får det og dermed potensielt senskader. 

Anonymkode: 845e9...48e

Vi snakker ikke om virusinfeksjoner generelt, men Covid-19/Coronaviruset. Og der er det faktisk slik at det er ytterst få som til nå har fått senvirkninger etter hva vi kan se.

Anonymkode: 4a916...d13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...