Gå til innhold

Hvis hunder og katter fikk et mutert Coronavirus og myndighetene bestemte at alle hunder og katter måtte avlives, hvordan hadde du reagert?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg hadde blitt fullstendig knust, men samtidig hatt forståelse for at det muligens måtte bli gjort det samme som mot minken. 

Anonymkode: db4e1...fdf

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde selvsagt gjemt kattene mine. Makan til hysteri.

Anonymkode: d26e4...ad4

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke støtta det. Kanskje sett de på noe slags kennel eller noe en stund, men hadde ikke støtta avliving. 

Anonymkode: 08282...d2a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde blitt fullstendig knust, men samtidig hatt forståelse for at det muligens måtte bli gjort det samme som mot minken. 

Anonymkode: db4e1...fdf

Og slik er det hjernevask fungerer.

Anonymkode: 7f5ca...6cf

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og slik er det hjernevask fungerer.

Anonymkode: 7f5ca...6cf

Skummelt, men sant!

Anonymkode: d26e4...ad4

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omg! Hadde selvsagt sagt det som det er at om de avliver sønnen/broren/kjæresten/bestevennen min (ja gud, virkelig. Hunden er alt dette for meg) så kunne de like gjerne avlivet meg med det samme. Det hadde vært helt uaktuelt!

😂👍🏼

Shit, hva om dette faktisk blir en problemstilling. Jeg hadde tatt det meget personlig, som om de kom og skulle drept hvem som helst andre i familien.

Anonymkode: bebb0...3c6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menneskeliv kommer forran dyreliv.

Det sitter naturligvis langt inne, men om det er en reell fare, så skulle jeg selvsagt avlivet dem.

Anonymkode: e8af0...1d2

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ingen grunn til å avlive min. Vi bor alene og har ikke kontakt med andre. De hadde ikke avlivd minkene om de hadde bodd som kjæledyr gjør. 

Anonymkode: a08d8...a15

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Omg! Hadde selvsagt sagt det som det er at om de avliver sønnen/broren/kjæresten/bestevennen min (ja gud, virkelig. Hunden er alt dette for meg) så kunne de like gjerne avlivet meg med det samme. Det hadde vært helt uaktuelt!

😂👍🏼

Shit, hva om dette faktisk blir en problemstilling. Jeg hadde tatt det meget personlig, som om de kom og skulle drept hvem som helst andre i familien.

Anonymkode: bebb0...3c6

Enig! Det er familiemedlemmer, ingen kommer og dreper noen av familien min! 

Det kan på ingen måte sammenlignes med produksjonsdyr som uansett skal drepes av eierene sine.

Hadde ikke godtatt det, hadde rømt og gjemt dem unna.

Anonymkode: 8d985...f3e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde sagt at mine katter er innekatter, og da er trygge fra omverdenen. Jeg vasker hender og bytter klær når jeg kommer hjem fra å ha vært ute.

Sykdom spres når store mengder individer samles. Katter er flinke på å spre sykdommer seg i mellom. Vi så hvordan det var med denne mystiske hundesykdommen som gikk rundt i fjor. Men individer kan ikke bli syke uten å være i kontakt med andre. En mink farm er noe annerledes enn katter og hunder som bor i et hjem med veldig få individer, som har mennesker som kan klare å holde dem unna sykdom utenfra. 

Anonymkode: 5c6f9...64b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Menneskeliv kommer forran dyreliv.

Det sitter naturligvis langt inne, men om det er en reell fare, så skulle jeg selvsagt avlivet dem.

Anonymkode: e8af0...1d2

Hva med om mannen din eller ungen din blir smittet, og det muterer i dem? Greit å myrde dem da? 

Anonymkode: 8d985...f3e

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis selve sykdommen hadde vært den samme? Selvsagt ikke akseptert det. Ærlig talt, covid-19 er verken svartedauden eller ebola.

Anonymkode: 122ad...94e

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer ikke at de hadde fått avlivet dyrene mine, helt uaktuelt. Deres liv er minst like mye verdt som mitt. Kanskje vi skal begynne å avlive alle mennesker som får corona? Nei dummeste jeg har hørt, dyrene blir. 

Anonymkode: 6e85f...efe

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjentar igjen; om man godtar å avlive dyrene sine på grunn av noe sånt så er man hjernevasket.

Og sånn rent praktisk: Ingen hadde funnet mine katter uansett, eller hunden om jeg fortsatt hadde henne. De er ikke registrert på meg en gang.

Anonymkode: 7f5ca...6cf

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Menneskeliv kommer forran dyreliv.

Det sitter naturligvis langt inne, men om det er en reell fare, så skulle jeg selvsagt avlivet dem.

Anonymkode: e8af0...1d2

Nei...det gjør det overhodet ikke

Anonymkode: 9b181...fba

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme som om de hadde ønsker å avlive andre familiemedlemmer, totalt utelukket.

Anonymkode: ec02d...a09

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med om mannen din eller ungen din blir smittet, og det muterer i dem? Greit å myrde dem da? 

Anonymkode: 8d985...f3e

Altså, du kan faktisk ikke sammenligne å myrde kjæledyret ditt og å myrde ditt eget barn. Begge deler er jo selvfølgelig forferdelig, men jeg kan ikke forstå at noen faktisk hadde satt dyret sitt foran sitt eget barn? 

Anonymkode: 410b6...f14

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...