Gå til innhold

Mann 47. Jeg ønske å kle meg mer sexy.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

On 11/12/2020 at 3:30 PM, AnonymBruker said:

Har det mange her inne vil kalle gubbestil og siden jeg nylig ble skilt og er på utkikk etter damer trenger jeg oppgradere garderoben. Hva er sexy men samtidig ikke kleint når man er vanlig mann på 47?

Anonymkode: 20df1...10b

Det er klient for en mann på 47 å ville kle seg sexy. Kle deg pent, kanskje til og med stilig, bare ikke prøv for hardt. Å kle deg sexy, det tror jeg du bare kan legge på hylla (sammen med brorparten av oss andre menn).

Anonymkode: d5548...3ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TheCatLady

Hm, jeg tenker at menn som ser ut som de bryr seg litt og har klær som passer kroppen sin kan bli sexy, men akkurat det kommer an på mannen som er inni. 

Det bør også passe personligheten for det er mye som kan være kult på rett mann. 

Ville også brydd meg litt om hår og skjegg hvis du har det. Det gir et godt inntrykk når en mann ser velstelt ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du burde gjøre, er å få med deg en kvinne på handletur. Det er det beste rådet du kan få👍

Anonymkode: 00932...176

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk Kurt Nilsen som inspirasjon. Han er på din alder med sexy stil :) 

Anonymkode: 32c50...afb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er egentlig ganske umulig å si hvordan du bør kle deg for å finne damer, uten å vite noe om hva slags damer du liker og hvordan du selv er. 
 

Noen damer synes det er litt sexy med knebukser og mariusgenser, mens andre kan foretrekke svart t-skjorte og jeans,  kilt og skjegg eller pen skjorte og blazer. 

Jeg ville f.eks heller blitt kjent med en type i jeans og parkas, enn en fyr i frakk og pene sko, på en hverdag. ( Og jeg kan nesten garantere at fyren i parkas, ville ha vært mer interessert i meg, enn han med frakken) 

Anonymkode: 97795...cc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.11.2020 den 18.24, AnonymBruker skrev:

Gå litt røft kledd. Trange jeans er sexy. Damer elsker å se bulen i buksa di. 

Anonymkode: 01e9d...5c0

Ehhh, nei...

Anonymkode: ee9c9...8b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er klient for en mann på 47 å ville kle seg sexy. Kle deg pent, kanskje til og med stilig, bare ikke prøv for hardt. Å kle deg sexy, det tror jeg du bare kan legge på hylla (sammen med brorparten av oss andre menn).

Anonymkode: d5548...3ef

Tull

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 39, foretrekker nok mer hverdagslig stil ala hovedkarakteren i The Affair. 

Eller litt mer mot casual rocka uten å gå helt over i metal eller punk liksom. Hank Moody synes jeg har for vide og slitte jeans, litt for slaskete liksom. Men prinsippet er greit. 

Fine jeans som sitter pent (ikke superslim, ikke baggy), pentsittende chinos i mørke farger og til fest en skikkelig dress som passer bra. 

Ikke pene skjorter til hverdags, men heller mer grønt/blått osv - ensfarget. 

Se på Zalando om du finner noe du liker.

Om du egentlig er en «jeans med bokstaver på baken i Harry mønstertype» eller ER gubbe må du jo fortsette med det. 

Jeg ser iallefall raskt om noen faktisk har en gitt stil av eget valg eller ikke. 

Anonymkode: aa3dd...8f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.11.2020 den 1.01, AnonymBruker skrev:

Bruk Kurt Nilsen som inspirasjon. Han er på din alder med sexy stil :) 

Anonymkode: 32c50...afb

Enig faktisk! 

Av nyere bilder likte jeg alt - han velger fine skjorter/tskjorte og jeans, og fin dress som passer ham til fest.

Jeg bemerker meg fortere menn som kler seg sånn. Passer alle aldersgrupper og. 

Anonymkode: aa3dd...8f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk å kle deg etter personlighet også. Det er litt feil å gå fult inn for en stil og man ikke følger opp ellers heller. Kle deg etter anledning. Jeg liker at folk har turtøy på tur og følger opp andre interesser osv osv. (Norrøna på noen som kun går på asfalt er litt rart). Ellers er det aldri feil med jeans i kledelig fasong (mørke Levis), og t-skjorte som ikke er utslitt. Viktigst er å være velstelt og hygienisk. Ikke forsøk for hardt å se yngre ut enn du er for det blir ofte harry og feil.

Anonymkode: 624f4...f8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes at totalpakka har mye å si.... Kul typete hårsveis er en sinker vinner, om man har hår da😅 Og tredagers skjegg.... Ville kanskje gått til en butikk og fått hjelp rett og slett. Ikke hm ol men feks volt, kaos

Anonymkode: 1a8ca...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sexy er relativt når det kommer til stil.

Mest sexy er du om du ser its om du tar vare på deg selv, og har på deg klær du selv føler deg fin i.

For noen er sexy skjorte og en ullgenser utenpå der, fine bukser, Halvorsen sko.

For en annen er slitte blå olabukser og T-skjorte med mønster på sexy.

For meg er de to stilene over her noe av det minst sexy jeg vet om.

Jeg liker (om jeg kun skal snakke om stil som jo er overfladisk, men du spør) sorte olabukser, boots, sort T-skjorte/genser osv... jeg er 45, og denne stilen er ofte litt slitt på menn på min alder (at de jeg liker har hatt denne stilen lenge) så er usikker på hva jeg hadde syntes om en fyr som ikke hadde den stilen, kledde seg opp kun for å være sexy... hadde nok ikke funket så bra. 

Finn ut av hvem DU er. Regner med du, som dessverre mange andre menn, har klesskapet fullt av klær kona di ville du skulle gå med.  

 

Anonymkode: ad5f7...696

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miljøengasjement er på moten nå, så det er bare å si at man er riktig bekymret for global oppvarming, og siden klær skader miljøet, går man derfor naken.

Man blir med denne klassiske klesdrakten garantert lagt merke til av damene; Adam brukte den også, og han fikk sin Eva.

Anonymkode: 6c1df...295

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

H&M 

 

Anonymkode: 7fbd9...384

Nei 😙

Anonymkode: c02c6...70b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke probleme med å kjøpe ting på hverken Dressmann eller H&M. Cubus, Match, VIC og BOE er også butikker du kan finne bra klær. Som mange har nevnt handler det om å finne klær som passer figuren din. Hold deg til vanlige fargekombinasjoner. Sliter du med å se hvilke farger som passer til hva, så bør du laste ned appen Pinterest. Der finner du mange sider med guider til ulike klesstiler. Hold deg unna klær som har høy grad av plastikk med mindre det er yttertøy. Med plastikk menes polyester, polyethan, polyamid, akryl, lycra, nylon osv. 

Når det gjelder kritikken av Dressmann og H&M. Det burde være alment kjent nå at de som virkelig har peiling på klær og for eksempel skal kjøpe seg dress, kjøper den billig i det ønskede materialet med en grei passform for så å gå til en skredder for å få den skreddersydd. Det vil være billigere det enn å kjøpe en dress fra Tiger of Sweden, men det er klart er man bare opptatt av merket å ikke skjønner at man betaler 30% eller mer pga merkevaren så må man bare kjøpe det. 

Nå bør det også nevnes her ettersom det finnes både kvinner og menn som er helt håpløse på å ta vare på klær, at kjøper man skinnsko så bør disse impregneres med goretexspray. De bør smøres med skinnbalsam for å bevare dem. Kjøper du klær i ull så skal ikke disse klærne vaskes like ofte som bomull. Vask dem når de begynner å lukte. Gjerne heng dem ute for å få luftet dem med jevne mellomrom. Menn er dessverre verst på dette når det gjelder å ta vare på sko og klær.

Ønsker du å kle deg stilfult om sommeren når det er varmt, ville jeg ha kjøpt meg et par linskjorte/poloer og linbukser. Lin er det beste å ha på seg på varme sommerdager. Men klærne krøller seg utrolig fort, så du må regne med å stryke dem oftere enn klær av bomull.

Om vinteren/høsten er greit å ha frakk, peacoat/duffelcoat. Gjerne kjøp et par chelsea boots i enten semsket eller vanlig glattskinn. Det kan også være fint å variere mellom dongeribukse og chinos. 

Anonymkode: 1156a...7f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første bud: Ikke gå på dressmann!  

Gå for det klassiske, med moderne snitt. Bruk Follestad, Ferner Jacobsen, Høyer osv som inspirasjon. Oscar Jacobson har mye fint. Er disse butikkene over ditt budsjett, se hva de viser frem og let etter lignende plagg i kjedebutikkene.

Men pass på snittet. Dette er hva som skiller en bruktbilselger (dressmann) fra en aksjemegler.

Sko er også viktig. Ikke gå for klumpete sko. Gå for smalere modeller. Eksempler på yay og ney under  

 

F0B1300A-4AEA-46A7-96E7-795E67DED965.jpeg

Anonymkode: 2a4da...998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det aller viktigste er å fjerne gubbehår som stikker ut av nesa ,ørene og barbere deg skikkelig slik at det ikke stikker frem lange hår innimellom det kortbarberte, og bruk deo men ikke en som stinker, det er turnoff med menn som oser etterbarberingsvann eller en sterk ekkel deo lukt.

Anonymkode: 47313...277

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...