Gå til innhold

Avhengig av sukker. Blir noen med på godtestopp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dag 4 gikk mye bedre for meg. I dag har jeg egentlig spist litt lite bare for å fylle tiden med andre ting enn mathandel og kjøkkenting. Syns jeg har vært sunn i dag og unnet meg litt vaniljeyoghurt med hakkede nøtter som kos nå i kveld. Tror det skal holde med deg også, faktisk. Håper jeg klarer å holde meg like fornuftig gjennom helga :)

Lykke til!

Anonymkode: 1f92d...1f7

Så flott! Man begynner sakte men sikkert å venne seg til ny livsstil :) 

Anonymkode: d827f...70f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dag 4 uten godteri har gått fint :) 

Regnet med å bli litt rastløs ettersom det er fredag, men det har gått over all forventning. Tok en klementin til kveldsmat🎅🏻

Anonymkode: d827f...70f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Pæretre skrev:

Ja, det var dette jeg ville endre på hos meg, hva jeg tenker på som godt i helgen. Jeg ville begynne å tenke mer på mat som godt, og heller glede meg til det, framfor godteri. Jeg trodde vel at jeg ikke ville glede meg til helg lenger egentlig, når jeg ikke skulle spise noe godteri. Men etter en tid, ble jeg vant til det, og jeg gleder meg like mye til helg som før. Jeg spiser stort sett det samme som ellers i uka, men jeg liker maten bedre nå, generelt. Så alle måltider føler jeg vel egentlig er kos sånn sett. Tidligere helgekos har blitt mer hverdagskos.  Vanlig mat har på en måte fått en høyere status hos meg når den slapp å konkurrere med et godteri jeg skulle spise på en fast dag. 
Klementiner og epler høres godt ut da 👍

Ja helt enig :)

Nå har jeg hatt godtestopp i usle 4 dager, men er fornøyd så langt. Har en ro i kroppen som er utrolig deilig. Vanligvis ville jeg stresset over smågodt, skal/skal ikke, fråtsing, dårlig samvittighet, glede meg til kvelden for da kan jeg kjøpe smågodt osv osv. Nå er godteri ute av bildet, og det er ikke noe poeng i å tenke over det en gang.

Har hatt noen rolige og behagelige dager. 

Anonymkode: d827f...70f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja helt enig :)

Nå har jeg hatt godtestopp i usle 4 dager, men er fornøyd så langt. Har en ro i kroppen som er utrolig deilig. Vanligvis ville jeg stresset over smågodt, skal/skal ikke, fråtsing, dårlig samvittighet, glede meg til kvelden for da kan jeg kjøpe smågodt osv osv. Nå er godteri ute av bildet, og det er ikke noe poeng i å tenke over det en gang.

Har hatt noen rolige og behagelige dager. 

Anonymkode: d827f...70f

Så bra! Ja, den roen i kroppen, når man ikke lenger venter på neste anledning til å spise noe søtt, den synes jeg er overraskende god! Hadde ikke trodd det skulle føles så fint. 
Men jeg har måttet være ganske streng med meg selv en del ganger, særlig i starten. Så etterpå har det gått av seg selv. 
Lykke til videre! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, i dag kom svigerfar med fancy lakris... 🙄 Jeg har spist mer en jeg liker å innrømme. En uke siden sist utskeielser så det går for så vidt fint, men planen min om å kun ha en liten begrenset mengde i hus sviktet helt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Pæretre skrev:

Så bra! Ja, den roen i kroppen, når man ikke lenger venter på neste anledning til å spise noe søtt, den synes jeg er overraskende god! Hadde ikke trodd det skulle føles så fint. 
Men jeg har måttet være ganske streng med meg selv en del ganger, særlig i starten. Så etterpå har det gått av seg selv. 
Lykke til videre! 

Åja det kommer en tanke snikende en gang i blant om jeg bare skal droppe prosjektet. Men avfeier den fort. Tar nok litt tid🙏 Takk for det! 

Anonymkode: d827f...70f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, Ryuk skrev:

Vel, i dag kom svigerfar med fancy lakris... 🙄 Jeg har spist mer en jeg liker å innrømme. En uke siden sist utskeielser så det går for så vidt fint, men planen min om å kun ha en liten begrenset mengde i hus sviktet helt. 

Åhhh lakris er farlig!! Det er noe av det beste jeg vet. Hadde fått svære problemer selv😅

Anonymkode: d827f...70f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åhhh lakris er farlig!! Det er noe av det beste jeg vet. Hadde fått svære problemer selv😅

Anonymkode: d827f...70f

Hadde glemt hvor godt det var! Men det er ryddet ut av huset nå da. Uff, dette startet ikke godt 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Ryuk skrev:

Hadde glemt hvor godt det var! Men det er ryddet ut av huset nå da. Uff, dette startet ikke godt 🙈

Svigerfar sin feil😤

Anonymkode: d827f...70f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Svigerfar sin feil😤

Anonymkode: d827f...70f

Vi skylder selvsagt på han 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet med å telle kalorier i begynnelsen av august, og kan telle på to hender hvor mye godteri jeg har spist siden da.

3 Twist-biter, 2 smågodtbiter og 1 kule lakriskule er det jeg har spist siden august. Det har vært overraskende lett, selv jeg er svært glad i godteri. Føler ikke at jeg craver etter sjokolade eller godteri. Sluttet samtidig med chips, som har vært mye vanskeligere. Har ikke spist noe potetgull siden august, men merker at jeg fremdeles sliter hver gang jeg gir forbi den seksjonen i butikken. Merker at kroppen savner potetgull fremdeles... 

Anonymkode: 0a4a6...3e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble litt sjokolade på meg i helga, men vesentlig mindre enn vanlig. Helt OK ettersom jeg tror jeg har lyst til å unne meg litt i helgene lell om jeg har godtestopp. Ettersom jeg har spist mindre sukker enn vanlig kjenner jeg meg lett i kroppen, ikke forstoppet og småurven slik jeg ofte blir når jeg har spist for mye sukker. Jeg syns også det er deilig, slik noen over her skriver, og ikke stresse med å handle inn, overspise, føle seg dårlig, dårlig samvittighet etc etc. Så fra i dag av så fortsetter jeg. Så får vi se om jeg har lyst på noe sukker neste helg eller om jeg klarer meg helt uten. 

Anonymkode: 1f92d...1f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det ble litt sjokolade på meg i helga, men vesentlig mindre enn vanlig. Helt OK ettersom jeg tror jeg har lyst til å unne meg litt i helgene lell om jeg har godtestopp. Ettersom jeg har spist mindre sukker enn vanlig kjenner jeg meg lett i kroppen, ikke forstoppet og småurven slik jeg ofte blir når jeg har spist for mye sukker. Jeg syns også det er deilig, slik noen over her skriver, og ikke stresse med å handle inn, overspise, føle seg dårlig, dårlig samvittighet etc etc. Så fra i dag av så fortsetter jeg. Så får vi se om jeg har lyst på noe sukker neste helg eller om jeg klarer meg helt uten. 

Anonymkode: 1f92d...1f7

Det høres veldig bra ut! Man må selv finne ut hva som funker :) 

Anonymkode: d827f...70f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dag 5 og 6 uten godteri har gått fint!

Har selvsagt lyst på godteri, det er jo så godt. Men har ikke hatt noe cravings i helgen, så det har ikke vært krise. Spiste et eple til kveldsmat i går (lørdag), og ikke noe kveldsmat i dag, stor middagsporsjon :) 

Anonymkode: d827f...70f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må starte på nytt jeg da. Ny uke, ny dag osv, nye muligheter. 
 

Spiste tre gode måltid i dag, og føler derfor heller ikke på noe behov eller cravings etter noe søtt. 
 

Dvs dag 1 = ✔️

Anonymkode: 912f3...4a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 7 uten godteri👏

Nå begynner det å bli en vane med normalt kosthold. Tror jeg må veie meg i morgen, må jo ha gått ned litt😅 Det er i så fall en fin bonus! Har 4-5 kilo som jeg gjerne kunne vært foruten. 

Anonymkode: d827f...70f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må starte på nytt jeg da. Ny uke, ny dag osv, nye muligheter. 
 

Spiste tre gode måltid i dag, og føler derfor heller ikke på noe behov eller cravings etter noe søtt. 
 

Dvs dag 1 = ✔️

Anonymkode: 912f3...4a3

Ja bare å begynne på igjen! Det hjelper helt klart å spise nok mat ift søtsuget :) 

Anonymkode: d827f...70f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også vil prøve og hive meg på.

Blir godis hver dag, og salt snacks er verst. Må skjerpe meg rett og slett!

Skulle sett denne tråden et par timer tidligere. 😅 Jaja, dag 1 i morgen for min del.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...