Gå til innhold

Avhengig av sukker. Blir noen med på godtestopp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er rett og slett avhengig av sukker. Spiser (mye) godteri hver eneste dag, og det begynner å ta over livet mitt fullstendig. Jeg må slutte. Slutte helt med godteri. Har prøvd å kutte ned, men det fungerer ikke. 

Jeg har bestemt meg for full stopp frem til jul i første omgang. Og forhåpentligvis kan jeg holde godtestoppen gående i julen også. Men første delmål er frem til jul. Kanskje det også hjelper på de 5 kiloene jeg ønsker å gå ned. 

Er noen med? 

For min del er det smågodt (sjokolade, karamell, lakris, surt, salt, søtt) som er det store problemet. Potetgull, kaker, is ol er jeg (heldigvis) ikke spesielt glad i.

Så i går kjøpte jeg min siste smågodtpose på en god stund, og ser frem til en sukkerfri hverdag. 

Håper noen blir med! Sammen er vi sterkere😅

Anonymkode: d827f...70f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg praktiserer det hver dag. Full stopp på alt inntak.
...så jeg kan blir med her, så ser det ut som at gruppa de inneholder mange. ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så skada av kvinneguiden at jeg var sikker på at det sto godtesnop i overskriften. 

Jeg er med for motivasjonen, selv om jeg ikke har 100% godtestopp. Sjokolade er min store last. Jeg elsker det i alle slags former. Det er hardt å kutte ut noe som er så godt, men for vekta sin del er det absolutt det beste. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Jeg praktiserer det hver dag. Full stopp på alt inntak.
...så jeg kan blir med her, så ser det ut som at gruppa de inneholder mange. ;) 

Hoppe godtepolitikvinne 👮:nori:

Anonymkode: 63c33...5c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir jeg med på! Starter i dag. 0 sukker. Belag dere på at det kan komme litt syting de neste 14 dagene hvor jeg sikkert vil ha abstinenser!;) Men håper flere vil få ut litt frustrasjon her. 
Skal vi klare oss til 23.desember i første omgang? 

Anonymkode: 912f3...4a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Hoppetaujenta skrev:

Jeg praktiserer det hver dag. Full stopp på alt inntak.
...så jeg kan blir med her, så ser det ut som at gruppa de inneholder mange. ;) 

Jo flere, jo bedre! 
Har du aldri spist godteri, eller måtte du stoppe en gang du også? I så fall kan du gjerne dele litt erfaringer :) 

Anonymkode: d827f...70f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Ryuk skrev:

Jeg er så skada av kvinneguiden at jeg var sikker på at det sto godtesnop i overskriften. 

Jeg er med for motivasjonen, selv om jeg ikke har 100% godtestopp. Sjokolade er min store last. Jeg elsker det i alle slags former. Det er hardt å kutte ut noe som er så godt, men for vekta sin del er det absolutt det beste. 

Sjokolade er fantastisk. Dessverre😅 Skal du kutte ned? 

Anonymkode: d827f...70f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det blir jeg med på! Starter i dag. 0 sukker. Belag dere på at det kan komme litt syting de neste 14 dagene hvor jeg sikkert vil ha abstinenser!;) Men håper flere vil få ut litt frustrasjon her. 
Skal vi klare oss til 23.desember i første omgang? 

Anonymkode: 912f3...4a3

Det blir helt jævlig de neste ukene! Da kan vi være frustrerte sammen😂 Jeg har funnet frem en svær pakke med tyggis som jeg skal gå løs på når søtsuget kommer om et par timer. 

23. desember høres ut som et bra mål i første omgang. 

Anonymkode: d827f...70f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Pappi skrev:

Jeg er med, starter nå!

Potetgull også.

Herlig! Vi skal klare dette💪

Anonymkode: d827f...70f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herlig! Vi skal klare dette💪

Anonymkode: d827f...70f

Kvelden er alltid vanskeligst for meg, ser for meg at jeg må passe på å ha frukt, yoghurt og diverse for å stagge det verste.

Andre tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste fire ukene har jeg vært ganske flink til å kun spise godteri/snop/snacks i helgene. Jeg har begynt så smått på fredag, spist hovedsnacksen på lørdag, og tilbake til vanlig på søndag. Men jeg ser jo at gjenomsnittskalorier for ukene går opp når jeg spiser godteri på lørdag. Har egentlig brukt unnskyldningen om at jeg ikke klarer å holde meg, må unne meg, går på veggen om jeg nekter meg osv.

Men joda, kanskje det hadde vært en idé å kutte (kraftig ned på) sukkerinntak, selv i helgene, de neste fire ukene. Potensielt prøve ut kun popcorn på lørdag.

Men så er det jo viljestyrken det står og faller på. Men jeg er med! 

Anonymkode: f3678...19a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, Pappi skrev:

Kvelden er alltid vanskeligst for meg, ser for meg at jeg må passe på å ha frukt, yoghurt og diverse for å stagge det verste.

Andre tips?

Samme her. Har handlet inn klementiner og yoghurt. Og tyggis. Blir jævlig uansett😂

Anonymkode: d827f...70f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sjokolade er fantastisk. Dessverre😅 Skal du kutte ned? 

Anonymkode: d827f...70f

Jobber med å kutte ned på all snacks generelt. Jeg teller kalorier for tiden fordi jeg jobber med vektnedgang, noe som er et veldig greit fordi jeg får en oversikt over hvor mye kcal det faktisk er i snop/potetgull ol. Det er ikke rart jeg har blitt stor for å si det slik 😂 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er med. Sitter med litt sjokolade nå (på en tirsdag) fordi jeg ikke klarte å la være. Igjen. Jeg tror ikke jeg klarer godtestopp, men trenger å prøve. Både på grunn av vekt og generell trivsel :)

Kjør på :)

Anonymkode: 1f92d...1f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kan møtes på midten 😁 lørdag og spesielle anledninger  er lov,  utenom er det no go!  Forresten er nisseluene fra IKEA med tranebær og vaniljesmak bare helt fantastisk og ren sabotasjemateriale 

Anonymkode: de509...bf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 1 gikk over all forventning :) Jeg hadde bestemt meg for å ikke kjøpe smågodt, så jeg skjønte at det ikke var vits i å diskutere med meg selv om det. Hadde ikke cravings heller. Men tror det kommer abstinenser utover uken, så verre blir det før det blir bedre. 

Kan ikke huske sist jeg hadde en dag uten godteri, og det er jo sjukt i seg selv. 

Anonymkode: d827f...70f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Ryuk skrev:

Jobber med å kutte ned på all snacks generelt. Jeg teller kalorier for tiden fordi jeg jobber med vektnedgang, noe som er et veldig greit fordi jeg får en oversikt over hvor mye kcal det faktisk er i snop/potetgull ol. Det er ikke rart jeg har blitt stor for å si det slik 😂 

Vektnedgang er helt klart hovedmotivasjonen min. Jeg har ikke en gang sjekket hvor mange kalorier det er i godteriet, har ikke turt. Jeg har «bare» 5 kilo å gå ned, må nesten si meg heldig som ikke har lagt på meg enda mer. Og at jeg nå snur i tide. 

Anonymkode: d827f...70f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

De siste fire ukene har jeg vært ganske flink til å kun spise godteri/snop/snacks i helgene. Jeg har begynt så smått på fredag, spist hovedsnacksen på lørdag, og tilbake til vanlig på søndag. Men jeg ser jo at gjenomsnittskalorier for ukene går opp når jeg spiser godteri på lørdag. Har egentlig brukt unnskyldningen om at jeg ikke klarer å holde meg, må unne meg, går på veggen om jeg nekter meg osv.

Men joda, kanskje det hadde vært en idé å kutte (kraftig ned på) sukkerinntak, selv i helgene, de neste fire ukene. Potensielt prøve ut kun popcorn på lørdag.

Men så er det jo viljestyrken det står og faller på. Men jeg er med! 

Anonymkode: f3678...19a

Viljestyrke ja. Så enkelt, men samtidig så vanskelig. Er jo vokst opp med kun (små mengder) lørdagsgodt. Hvor gikk det galt😅 

Anonymkode: d827f...70f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...