Gå til innhold

Avhengig av sukker. Blir noen med på godtestopp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Klart meg godt siste uka. Jeg har hatt en dårlig rytme med måltider som jeg har prøvd å få litt orden på nå. Jeg legger godt merke til at jevne måltider gjennom dagen hjelper veldig mye på søtsuget på kvelden. Jeg burde jo ikke bli overrasket av dette, men det har vært en åpenbaring alikevell :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen hake i dag. Lørdag er vanskelige dager. Og enda verre ble det med bursdagsselskap i dag. Først et lite kakestykke også sjokolade. Jaja..

Anonymkode: 912f3...4a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg trodde sprakk jeg i helga. Men på`n igjen fra i dag av ☺️

Anonymkode: 1f92d...1f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 12 og 13💪

Jeg har ikke spist godteri i helgen. Spiste dog pinnekjøtt med tilbehør til middag i går, og spiste myyyye, så kalorimessig gikk jeg solid i overskudd. Men nå er ikke dette en slanketråd, så sånn sett har jeg klart meg bra i helgen😅

Anonymkode: d827f...70f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne hevet meg på, det går dessverre en del i sukker... Kan jo prøve. De gangene jeg har prøvd har det funket utrolig bra, altså jeg følte meg kvikkere mindre sliten og trøtt... Vet ikke om det er placebo eller ei, men jeg mener at jeg følte meg bedre når jeg kutta sukker 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, amz skrev:

Skulle gjerne hevet meg på, det går dessverre en del i sukker... Kan jo prøve. De gangene jeg har prøvd har det funket utrolig bra, altså jeg følte meg kvikkere mindre sliten og trøtt... Vet ikke om det er placebo eller ei, men jeg mener at jeg følte meg bedre når jeg kutta sukker 

Ja, har det sånn jeg og. Synes vel det som er best med å kutte sukker er å slippe forhandlinger med meg selv om hva/når jeg skal spise det. Godt å slippe behovet for det lenger, slippe å tenke på det. Har også mye mer overskudd enn før, føler jeg, men det skyldes kanskje mest vektnedgangen generelt. 
Er jo bare å hive seg på, lykke til 👍👍

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, amz skrev:

Skulle gjerne hevet meg på, det går dessverre en del i sukker... Kan jo prøve. De gangene jeg har prøvd har det funket utrolig bra, altså jeg følte meg kvikkere mindre sliten og trøtt... Vet ikke om det er placebo eller ei, men jeg mener at jeg følte meg bedre når jeg kutta sukker 

Jeg har ikke spist godteri på 13 dager nå og føler meg helt klart bedre :) Også enig med Pæretre i at det er deilig å slippe å forhandle med meg selv hele tiden. 

Jeg tenkte at jeg prøver full stopp, og blir det en sprekk en gang i blant så får det bare være. Alt er uansett bedre enn slik jeg har holdt på de siste årene, med smågodt omtrent daglig. 

Anonymkode: d827f...70f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner allerede at dette blir vanskelig 😐 Julepriskrigen er i gang, og dermed er jo blant annet sjokolade satt ned. Vurderer å la meg kjøpe, men pakke det inn i julegave til meg selv. Da blir det i alle fall mer tiltak å spise det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med fra idag 😀 har spist så masse kaker, godteri og usunt i høst, og føler meg forferdelig. Vet energien og helsa blir bedre om jeg kutter ut sukker, så må det for å ha det bedre. 🙂 

H

Anonymkode: aa1c4...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diamant20 skrev (På 23.11.2020 den 7.13):

Jeg kjenner allerede at dette blir vanskelig 😐 Julepriskrigen er i gang, og dermed er jo blant annet sjokolade satt ned. Vurderer å la meg kjøpe, men pakke det inn i julegave til meg selv. Da blir det i alle fall mer tiltak å spise det.

Jeg bruker handleliste. For meg gjør det det veldig mye enklere å droppe å kjøpe ting jeg egentlig ikke trenger. Det føles liksom litt mer bindende å ha handlelisten hvis du skjønner 😝

Mannen min er derimot ikke den flinkeste på handleliste. Han kom hjem i går med lavkalori is. Smakte bare på dem og sparer resten til helga. Hvis jeg klarer 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå spist mine siste ruter med sjokolade, frem til juleferie 18. desember. Jeg kommer nok til å kjøpe sjokolade, men skal pakke det inn og spare til julegaver og julestrømpa mi🤣 også får jeg sikkert litt sjokolade av katten til jul😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er ikke en slanketråd, men jeg har gått ned 1,5 kilo på 2 uker uten godteri! 

Jeg savner smågodt skal jeg innrømme, men de 3 kiloene jeg ønsket å gå ned er en fin motivasjon :) 

Anonymkode: d827f...70f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.11.2020 den 19.33):

Jeg har ikke spist godteri på 13 dager nå og føler meg helt klart bedre :) Også enig med Pæretre i at det er deilig å slippe å forhandle med meg selv hele tiden. 

Jeg tenkte at jeg prøver full stopp, og blir det en sprekk en gang i blant så får det bare være. Alt er uansett bedre enn slik jeg har holdt på de siste årene, med smågodt omtrent daglig. 

Anonymkode: d827f...70f

Det er dette jeg også tenker. Jeg begynte med godtestopp for en uke siden og sprakk både i helga og i dag. Men det er likevel langt bedre enn før da jeg spiste sjokolade hver dag. Så bra at du føler deg bedre :)

AnonymBruker skrev (På 25.11.2020 den 8.18):

Dette er ikke en slanketråd, men jeg har gått ned 1,5 kilo på 2 uker uten godteri! 

Jeg savner smågodt skal jeg innrømme, men de 3 kiloene jeg ønsket å gå ned er en fin motivasjon :) 

Anonymkode: d827f...70f

Jøss! Takk for motivasjonen 😄

Anonymkode: 1f92d...1f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir med på godtestopp! Jeg er veldig svak for sjokolade og blir til tider for mye av det gode.. 

Teller med dagen i dag

Dag 1 26/11 ✔

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I går fikk jeg vanvittig lyst på sjokolade. Første gang på lenge at jeg har hatt så sjukt søtsug. Begynte å diskutere med meg selv, kan vel ta litt bare i dag? Men jeg vet at det ikke bare blir litt, og heller ikke bare i dag. Så jeg tok et par klementiner og prøvde hardt å være fornøyd med det. Det var ikke lett, men det gikk. 

18 dager uten godteri💪

Anonymkode: d827f...70f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprakk i helga igjen, så det ble sjokolade, potetgull OG julebrus på meg. Mindre sukker er tross alt bra det også. Nå er det på`n igjen :)

Anonymkode: 1f92d...1f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Sprakk i helga igjen, så det ble sjokolade, potetgull OG julebrus på meg. Mindre sukker er tross alt bra det også. Nå er det på`n igjen :)

Anonymkode: 1f92d...1f7

Bra innstilling! Bare å fortsette :) 

Jeg er i godt driv om dagen, føler meg så mye bedre. Er lite oppblåst og kvalm. Jeg savner godteri, selv etter snart 3 uker uten. Men jeg skal ikke gi etter.

Anonymkode: d827f...70f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig.. Hadde 40 dager uten godis før sommeren, å kroppen hadde det sååå godt! Men at søtsuget garantert forsvinner for alle, det er tull. Hadde nesten like stort sug hele tiden, men i en periode fant jeg ikke ut hva jeg egentlig ønsket. Så det er ikke sikkert suget egentlig er godis.

Men så havet jeg på godiskjøret igjen etter sommeren. Å kroppen og magen er så oppblåst og vond. Skjønner ikke hvorfor suget skal få bestemme.

Så nå skal jeg forsøke godtestopp igjen! Trenger den gode motivasjonen en slik tråd gir 😇

Anonymkode: 45183...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...