Gå til innhold

Avhengig av sukker. Blir noen med på godtestopp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dag 3 uten godteri :) 

I dag var jeg i en butikk hvor de solgte litt spesiell sjokolade, og gjett om jeg hadde lyst på. Men jeg tok meg sammen, og gikk tomhendt ut. 

Anonymkode: d827f...70f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dag 3 gikk bra. Telles brunost på skiven?

Anonymkode: 912f3...4a3

Så bra!! Brunost er innafor for min del hvertfall, det er jo pålegg :) 

Anonymkode: d827f...70f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dag 3 uten godteri :) 

I dag var jeg i en butikk hvor de solgte litt spesiell sjokolade, og gjett om jeg hadde lyst på. Men jeg tok meg sammen, og gikk tomhendt ut. 

Anonymkode: d827f...70f

Veldig bra! 👍👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dag 3 gikk bra. Telles brunost på skiven?

Anonymkode: 912f3...4a3

Det er nok litt ulikt hva man vil slutte med og ikke. Jeg slutta med godteri og snacks, men spiser mat med sukker i (selv om det har blitt mindre av det også). Andre kutter sikkert ut mat det er sukker i også. 
Så fint at dag 3 gikk bra da 🤗

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 11.11.2020 den 22.39, AnonymBruker skrev:

Ikke lett å endre vaner. Ja prøv igjen i morgen, du klarer det💪

Anonymkode: d827f...70f

Takk! Dag 3 gikk mye bedre, men jeg spiste opp litt kjeks jeg hadde i skapet. Satser friskt på at det går enda bedre fremover da jeg er veldig motivert til å få av meg dette godterisuget! Lykke til dere andre også :)

Jeg ser mange av dere spiser frukt som en erstatning. Det er et godt tips! Jeg har også litt yoghurt og nøtter på lur. Tenkte å spise lite av det også fremover. 

Anonymkode: 1f92d...1f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Pæretre skrev:

Det er nok litt ulikt hva man vil slutte med og ikke. Jeg slutta med godteri og snacks, men spiser mat med sukker i (selv om det har blitt mindre av det også). Andre kutter sikkert ut mat det er sukker i også. 
Så fint at dag 3 gikk bra da 🤗

Jeg har lyst å prøve å kutte ut det meste som hvertfall er tilsatt sukker. Men tenker det er lov å gjøre det gradvis.

Hvordan ser dere for dere advent og mat med sukker i, som ikke direkte kan kalles godteri/sukker, men inneholder mengder av sukker? Eks pepperkaker.

Anonymkode: 912f3...4a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lyst å prøve å kutte ut det meste som hvertfall er tilsatt sukker. Men tenker det er lov å gjøre det gradvis.

Hvordan ser dere for dere advent og mat med sukker i, som ikke direkte kan kalles godteri/sukker, men inneholder mengder av sukker? Eks pepperkaker.

Anonymkode: 912f3...4a3

Jeg syns at å nyte litt kake, gjærbakst eller annet bakverk som noen du kjenner har lagt en innsats for å lage, er innafor. Spesielt i sosiale sammenhenger. Det blir aldri mengder av sånt hos meg likevel, problemet mitt er godteriet jeg spiser når jeg er alene og kjeder meg. Og det har det blitt litt mye av i 2020. 

Anonymkode: 1f92d...1f7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lyst å prøve å kutte ut det meste som hvertfall er tilsatt sukker. Men tenker det er lov å gjøre det gradvis.

Hvordan ser dere for dere advent og mat med sukker i, som ikke direkte kan kalles godteri/sukker, men inneholder mengder av sukker? Eks pepperkaker.

Anonymkode: 912f3...4a3

Ja man må finne ut hva som passer best for seg selv. For min del har jeg tidligere flere ganger prøvd både å kutte ned og gjøre det gradvis, men det fungerte ikke. Derfor prøver jeg full stopp nå. 

Angående advent og julen, så er jeg litt heldig ettersom jeg ikke er spesielt glad i julekaker. Spiste vel 2 pepperkaker i desember i fjor. Men for meg er det godteriet jeg kjøper meg hver dag som er det store problemet, og som jeg må få bukt med :) Så jeg kommer til å ta et par pepperkaker og andre julekaker dersom jeg får lyst på, uten at det bryter godtestoppen. 

Anonymkode: d827f...70f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns at å nyte litt kake, gjærbakst eller annet bakverk som noen du kjenner har lagt en innsats for å lage, er innafor. Spesielt i sosiale sammenhenger. Det blir aldri mengder av sånt hos meg likevel, problemet mitt er godteriet jeg spiser når jeg er alene og kjeder meg. Og det har det blitt litt mye av i 2020. 

Anonymkode: 1f92d...1f7

Samme her. I det store og det hele har småkakene i desember lite å si for meg, ettersom jeg spiser så lite av det. Men godteriet jeg kjøper selv på flere hundre gram hver_eneste_dag, det er der problemet ligger😅

Anonymkode: d827f...70f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Giftmann30 skrev:

Fortsatt ikke godteri , søtsuget har gått over. Spiser epler på kvelden og koser meg med det😀

også gått ned 1,5 kg

Så flott! Hvor lenge har du vært uten godteri? 

Vektnedgang er en fin bonus :) 

Anonymkode: d827f...70f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Samme her. I det store og det hele har småkakene i desember lite å si for meg, ettersom jeg spiser så lite av det. Men godteriet jeg kjøper selv på flere hundre gram hver_eneste_dag, det er der problemet ligger😅

Anonymkode: d827f...70f

Ja, nettopp. Slik er det hos meg også. Så det er ganske individuelt hvor problemet ligger :)  Jeg har ikke hjerte til å takke nei til mat/kaker som andre lager for meg, men jeg trenger ikke spise så mye av det. 

Anonymkode: 1f92d...1f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Giftmann30
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så flott! Hvor lenge har du vært uten godteri? 

Vektnedgang er en fin bonus :) 

Anonymkode: d827f...70f

 5 dager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns at å nyte litt kake, gjærbakst eller annet bakverk som noen du kjenner har lagt en innsats for å lage, er innafor. Spesielt i sosiale sammenhenger. Det blir aldri mengder av sånt hos meg likevel, problemet mitt er godteriet jeg spiser når jeg er alene og kjeder meg. Og det har det blitt litt mye av i 2020. 

Anonymkode: 1f92d...1f7

Du har helt rett! Godt sagt! 
 

Meeeeen med det sagt. Så gikk dagen her i vasken for min del. Ikke spør meg hvorfor jeg ikke klarte si nei, motstå, finne på noe annet eller bare la være ;( Må bare brette opp armene og starte på nytt. 

Anonymkode: 912f3...4a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du har helt rett! Godt sagt! 
 

Meeeeen med det sagt. Så gikk dagen her i vasken for min del. Ikke spør meg hvorfor jeg ikke klarte si nei, motstå, finne på noe annet eller bare la være ;( Må bare brette opp armene og starte på nytt. 

Anonymkode: 912f3...4a3

Det skal ikke være lett! 

Nå er det fredag og helg, og det blir en stor utfordring. Jeg har ingen planer om å kjøpe godteri, men det føles litt stusselig å ikke skulle ha noe godt i helgen. Men det blir vel klementiner og epler eller noe. Ikke like godt som smågodt men😂

Anonymkode: d827f...70f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.11.2020 den 22.02, AnonymBruker skrev:

Viljestyrke ja. Så enkelt, men samtidig så vanskelig. Er jo vokst opp med kun (små mengder) lørdagsgodt. Hvor gikk det galt😅 

Anonymkode: d827f...70f

Det var jo der det gikk galt. Å lære småbarn at man bruker mat som belønning er sykt nok i seg selv, men å lære dem at man bruker søt og fet mat for å belønne seg selv? Det er så ugreit at det burde vært like ulovlig som å røyke i stua med unger til stede.

Anonymkode: c4569...729

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det skal ikke være lett! 

Nå er det fredag og helg, og det blir en stor utfordring. Jeg har ingen planer om å kjøpe godteri, men det føles litt stusselig å ikke skulle ha noe godt i helgen. Men det blir vel klementiner og epler eller noe. Ikke like godt som smågodt men😂

Anonymkode: d827f...70f

Ja, det var dette jeg ville endre på hos meg, hva jeg tenker på som godt i helgen. Jeg ville begynne å tenke mer på mat som godt, og heller glede meg til det, framfor godteri. Jeg trodde vel at jeg ikke ville glede meg til helg lenger egentlig, når jeg ikke skulle spise noe godteri. Men etter en tid, ble jeg vant til det, og jeg gleder meg like mye til helg som før. Jeg spiser stort sett det samme som ellers i uka, men jeg liker maten bedre nå, generelt. Så alle måltider føler jeg vel egentlig er kos sånn sett. Tidligere helgekos har blitt mer hverdagskos.  Vanlig mat har på en måte fått en høyere status hos meg når den slapp å konkurrere med et godteri jeg skulle spise på en fast dag. 
Klementiner og epler høres godt ut da 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 4 gikk mye bedre for meg. I dag har jeg egentlig spist litt lite bare for å fylle tiden med andre ting enn mathandel og kjøkkenting. Syns jeg har vært sunn i dag og unnet meg litt vaniljeyoghurt med hakkede nøtter som kos nå i kveld. Tror det skal holde med deg også, faktisk. Håper jeg klarer å holde meg like fornuftig gjennom helga :)

Lykke til!

Anonymkode: 1f92d...1f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...