Gå til innhold

Barn i bryllup - Er dette dårlig gjort?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Samboer synes det blir feil å utelate gjester vi virkelig vil ha der, bare for å unngå å fornærme vennepar B. Det er forskjellsbehandling ja, men han mener dette er en av konsekvensene de bør forvente når barna ikke oppdras eller irettesettes på noe. Hvilket jeg forsåvidt er enig i. Han sier også at betyr dette slutten på vennskapet får det så være. For min del har ikke dette vennskapet så mye å si, da jeg som nevnt ikke står dem så nært. 
 

ts

Anonymkode: fe0fa...79a

Hvorfor inviterer dere det venneparet hvis det er et vennskap som ikke har noe å si? 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, Apocalypte skrev:

Hvorfor i det hele tatt invitere barn?  Barn har ikke noe i bryllupsfest å gjøre, det blir som en ny dåp dvs. samme stemninga og ikke en voksenfest. 

Hvis du leser det ts har skrevet, ser du at de ønsker å ha noen barn tilstede, de synes det er kjempekoselig og de vet at barna gleder seg til det. Hun spurte ikke om dere mener at det skal være barn der eller ikke, men innspill rundt hva de skal gjøre med par B sine barn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare invitere alle uten barn? Må jo være utrolig mye lettere, og ikke minst mer behagelig..

Anonymkode: 37798...977

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er det minste rart å sette strek ved nevø/nieser og barn man er fadder for. Jeg hadde ikke tenkt så mye over om jeg var i et bryllup barna mine ikke var bedt i dersom relasjon til de andre barna var det overnevnte. 

Anonymkode: d9ec1...91c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må bestemme dere for enten med barn eller uten barn. Å forskjellsbehandle på denne måten kommer ikke til å bli tatt godt imot. 

Anonymkode: 51a22...a69

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Deres dag! Dere som bestemmer! 😊 

Inviter gjerne vennepar B uten barn og om de spør hvorfor de ikke får lov å ta med barna så er det bare å vær ærlig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Humle Brumle skrev:

Hvorfor inviterer dere det venneparet hvis det er et vennskap som ikke har noe å si? 

 

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må dere invitere par B i det heletatt da?

Anonymkode: 14e6b...979


Vi må ikke, men samboer var invitert i deres bryllup for 4 år siden. Føler derfor det er høflig å fint å be dem her.

ts

Anonymkode: fe0fa...79a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Bernardette skrev:

Jeg ville invitert par A med barn, og par B uten barn, og vært ærlig hvis de spør om hvorfor.

Men det er meg, som ikke akkurat holder igjen. Ville ikke sagt det på en stygg måte, eller gjort en stor greie ut av det, men jeg ville rolig og tydelig forklart at jeg ikke ønsker å ha kakepynktslikkende prompeunger tilstede under bryllupet mitt.

Ingen andre enn slike ungers foreldre klarer å se noe sjarmerende ved det. Det er motbydelig og forstyrrende, og jeg velger å ikke ta med slikt på min store dag.

Som mor hadde jeg ikke sett noe sjarmerende med at ungen min hadde oppført seg sånn, jeg hadde derimot lurt på hvor det gikk galt med oppdragelsen 😳 Jeg hadde skjemtes, rett og slett. 
 

TS, gå for å invitere barn i familien og de dere er faddere på. Hvis dere skal invitere en haug med andre barn dere ikke er i familie med/fadder på så sliter dere, men hvis det er bare disse så kjør på. Og hvis noen absolutt spør så si det som det er. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns faktisk ikke det er dårlig gjort, hadde de oppført seg sånn i mitt barn sin dåp som jeg hadde jobbet masse med å få skikkelig fin og planlagt lenge tror jeg faktisk jeg hadde blitt skikkelig lei meg. Hadde ikke orket de barna i mitt bryllup og tenkt at det får bare bli dårlig stemning. Hadde muligens bare droppet hele venneparet og sagt at det var ikke plass til flere så dere måtte prioritere 

Anonymkode: e4483...52e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke problemet med å invitere dem uten barn.

Og er du redd for reaksjoner : vel, kanskje dere har det best uten dette vennskapet. 

Jeg har selv kutta ut et lignende vennepar, det har faktisk gitt meg mye bedre psykisk helse 🙂 Herlig å slippe grue meg til besøk .

Anonymkode: fd14d...5ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke invitert Bgjengen i det hele tatt, dere liker dem jo ikke og de er perifere for dere begge. Synes det er mer uhøflig å passivt aggressivt forskjellsbehandle gjennom en lunken invitasjon, enn å være ærlige å droppe og invitere. 

Anonymkode: f2f6b...728

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vurder å ikke invitere B-paret i det hele tatt.. det er ikke så stas å dra i bryllup, det er dyrt og kjedelig og jeg ville ikke ønsket å bli invitert av perifere venner som ikke egentlig bryr seg om vennskapet men bare prøver å være høflige. 

synes ellers dere fint kan bestemme hvilke barn som kan komme og enig i at dere kan si slekt + fadderbarn og da bør alle forstå det. vær eventuelt ærlig om at de ikke kan ha med barna pga hvordan de oppførte seg i dåpen..

Anonymkode: fabd4...0d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom du inviterer disse barna uten folkeskikk vil dagen bli ødelagt, dessverre. Høres ut som veldig tafatte foreldre som ler av at barna ikke eier folkeskikk. 

Jeg hadde ikke risikert og få bryllupsdagen min ødelagt av unger som ikke kan oppføre seg. Om ikke vennskapet til foreldrene er så viktig for deg så inviterer du foreldrene men ikke barna. Er vennskapet til disse foreldre viktig så inviterer du ingen barn. 

Anonymkode: ce17a...6be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
På 8.11.2020 den 14.52, AnonymBruker skrev:

Det som er med vennepar A er at de står både meg og min samboer veldig nær. Vi er faddere på hverandres barn og sees ofte.

Vennepar B er først og fremst et vennepar av min mann. Vennskapet med dem betyr mindre for meg, men jeg lot det være opp til ham å avgjøre dette med invitasjonen. 
 

ts

Anonymkode: fe0fa...79a

DA gjør dere slik:

Tante/onkel barn og andre slektninger som er barn inviteres. Fadderbarn inviteres. Ingen andre barn inviteres.

Når det blir et tema hvorfor barn X og Y ikke er invitert - henvis til regelen over.

Eller la være å invitere familien uten manerer i det hele tatt. Hvis det blir diskusjon så fortell at et sted måtte grensen gå ved antall personer. Jeg kan aldri tenke meg at dette vennskapet kommer til å være noe å dyrke når de lar barna oppføre seg på den måten, så det er like greit å begynne på avslutningen av det vennskapet. Jeg kutter personer uten sosiale antenner og manglende manerer ut av livet mitt etter få episoder fordi jeg er sluttet å være overbærende med irriterende og antisosial adferd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at dere er faddere for par A sine barn er jo verdens beste unnskyldning for å gjøre forskjell på disse og par B. Dette hadde jeg ikke ofret en bekymret tanke på. :) 

Anonymkode: e1b33...ef3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor be folk som ikke er nære? Ha heller et mindre bryllup og ikke be perifere bekjente.

Anonymkode: 19fff...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.11.2020 den 23.52, AnonymBruker skrev:

Hvorfor be folk som ikke er nære? Ha heller et mindre bryllup og ikke be perifere bekjente.

Anonymkode: 19fff...4ca

Min samboer ønsker å invitere til et litt større bryllup, ca 60-70 stk blir vi totalt men regner med noen avbud da mange bor i utlandet. Han har en stor omgangskrets han ukentlig prater på tlf med og er i skriv kontakt med og har selv blitt invitert til flere av disse parene da de feiret bryllup (før jeg og han dannet par).

Jeg føler derfor det blir urimelig å nekte han å invitere folk han ønsker å se den dagen, som også har invitert ham da de giftet seg. 

ts

Anonymkode: fe0fa...79a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...