Lilu Skrevet 12. mars 2021 #381 Del Skrevet 12. mars 2021 baldrian skrev (46 minutter siden): I Norge har vi helse- og dødsårsaksregistre med god kontroll, så det stemmer ikke. https://www.faktisk.no/artikler/eRZ/hvordan-teller-man-koronadodsfall-i-norge Det var et (dårlig) eksempel relatert til hva den jeg siterte skrev om en terminal kreftpasient som ble satt i korona-registret når han døde, og ikke kreftregisteret. Dette er garantert ikke det eneste tilfellet. Mange av de over 90 på sykehjem som har forlatt livet med covid i kroppen hadde nok ikke så lang levetid i utgangspunktet, og det blir misvisende og lite tillitsvekkende når man sier det er covid alene som har tatt livet av dem, og ikke alderdom eller andre underliggende sykdommer som foreks kreft m dødelig utgang 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 12. mars 2021 #382 Del Skrevet 12. mars 2021 Lilu skrev (5 timer siden): Dette er absolutt ikke greit og jeg har selv falt av lasset for lenge siden. Min tillit til og forståelse for tiltakene falmer... i dag er det slik at hvis du omkommer i en bilulykke og det viser seg at du har covid, så blir du registert som død av covid og ikke et trafikk-offer . Men om du blir alvorlig syk av eller dør av vaksina så er det forbudt å si, er selvfølgelig ingen som dør eller tar skade av vaksine må du skjønne, men corona derimot... Jeg følger de tiltakene som er fordi jeg må, men det betyr ikke at jeg har forståelse for det lengre. Det begynner å bli for dumt. Hvis du har covid og dør i en bilulykke, har du brutt isolsjonen 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
baldrian Skrevet 12. mars 2021 #383 Del Skrevet 12. mars 2021 Lilu skrev (1 time siden): Det var et (dårlig) eksempel relatert til hva den jeg siterte skrev om en terminal kreftpasient som ble satt i korona-registret når han døde, og ikke kreftregisteret. Dette er garantert ikke det eneste tilfellet. Mange av de over 90 på sykehjem som har forlatt livet med covid i kroppen hadde nok ikke så lang levetid i utgangspunktet, og det blir misvisende og lite tillitsvekkende når man sier det er covid alene som har tatt livet av dem, og ikke alderdom eller andre underliggende sykdommer som foreks kreft m dødelig utgang Det er ingen risiko for å bli registrert som død av "Covid alene" i Norge, dersom det ikke stemmer. Dødsårsaksregisteret opererer med underliggende dødsårsak, det er vel også nevnt i artikkelen jeg la ut lenke til. Alle med kreftdiagnoser i Norge havner i Kreftregisteret, enten de er levende eller døde. Det er et svært detaljert register, det finnes tilsvarende i mange andre land. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 12. mars 2021 #384 Del Skrevet 12. mars 2021 Dødsfall Ved et covid-19 dødsfall skal helsepersonell varsle kommunelegen, som igjen vil varsle FHI. Varsling av covid-19-dødsfall ble innført 12. mars 2020. MSIS-forskriften, paragraf 3 – lovdata.no Meldingskriterier for sykdommer i MSIS I forbindelse med publisering av den daglige og ukentlige statistikken oppsummerer Folkehelseinstituttet alle varslede covid-19-dødsfall. Disse kontrolleres mot meldinger til Dødsårsaksregisteret. Det hender at covid-19-dødsfall ikke varsles til smittevernvakta, men at dødsfallet bare meldes til Dødsårsaksregisteret. Folkehelseinstituttet bruker også Folkeregisteret for å få et mest mulig fullstendig bilde. Dersom en person dør i løpet av de første 30 dagene etter han eller hun har testet positivt for covid-19, registreres det som et covid-19-assosiert dødsfall, med mindre det foreligger konkrete opplysninger om at dødsfallet ikke er assosiert med covid-19. Hvem som har testet positivt, går fram av Meldingssystem for smittsomme sykdommer (MSIS). Denne rapporteringen innebærer at covid-19-assosierte dødsfall omfatter både dødsfall der personen dør av og med covid-19. Kun dødsfall med bekreftet laboratoriebekreftet SARS-CoV-2 inkluderes. FHI rapporterer antall døde på lands- og fylkesnivå i dags- og ukerapporter som publiseres på fhi.no. Antallet blir ikke rapportert på kommunenivå på grunn av personvernhensyn. FHI gir ikke ut opplysninger om enkeltdødsfall. https://www.fhi.no/sv/smittsomme-sykdommer/corona/dags--og-ukerapporter/sporsmal-og-svar-om-koronaovervaking-og-statistikk/ 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilu Skrevet 12. mars 2021 #385 Del Skrevet 12. mars 2021 Honey Dew skrev (1 time siden): Hvis du har covid og dør i en bilulykke, har du brutt isolsjonen Du har fått med deg at du kan ha covid uten å vite om det eller 🙈 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Optimo Skrevet 12. mars 2021 #386 Del Skrevet 12. mars 2021 loffen skrev (16 timer siden): Nå har jeg endt opp på sykehuset med min covid-sykdom. Så det er bare tull at jeg ligger her koblet til masse ledninger og greier, er jeg hjenevaska, eller syk tror du? 😠 Leit å høre. God bedring! Du kommer gjennom dette også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Airman Skrevet 12. mars 2021 #387 Del Skrevet 12. mars 2021 (endret) Mummy1 skrev (På 7.11.2020 den 13.21): Jeg grøsser over den siste videosnutten hun har lagt ut på Instagram... Hun hever seg over alle eksperter, og kaller pandemien for F...Bullshit! Jeg håper at de mange følgerene hennes trykker unfollow... og ikke lar seg påvirke... 🤔 Hun har et poeng når hun undrer over nordmenns behov for å gå med masker der de ikke er i nærheten av andre, om det skyldes et tilhørighet og identitetsbehov på linje med denne Black life matter psykosene etter en politivoldsak på andre siden av planeten. Hun har jo også rett i at WEF er finansierer av WHO. Så hva er det egentlig vi går igjennom her? Hun har meningers mot, det trengs det mer av i Norge. Endret 12. mars 2021 av Airman Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 13. mars 2021 #388 Del Skrevet 13. mars 2021 Honey Dew skrev (22 timer siden): Hvis du har covid og dør i en bilulykke, har du brutt isolsjonen Beste kommentaren 🙌🏼😂 Lilu skrev (21 timer siden): Du har fått med deg at du kan ha covid uten å vite om det eller 🙈 Jeg tviler på om de tester en omkommet fra en bilulykke for covid, altså. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 13. mars 2021 #389 Del Skrevet 13. mars 2021 Airman skrev (13 timer siden): Hun har et poeng når hun undrer over nordmenns behov for å gå med masker der de ikke er i nærheten av andre, om det skyldes et tilhørighet og identitetsbehov på linje med denne Black life matter psykosene etter en politivoldsak på andre siden av planeten. Hun har jo også rett i at WEF er finansierer av WHO. Så hva er det egentlig vi går igjennom her? Hun har meningers mot, det trengs det mer av i Norge. Hva vi går gjennom? Heller hva vi KUNNE gått gjennom... Er helt for at man må kunne være kritisk og jeg ser poengene hennes innimellom ( ang konsekvenser for spes barn og unge, av isolasjon osv) Men hun kaller Norge for et diktatur ( for et hån mot de som virkelig lever slik) , men oppfører seg som en diktatorisk selv der hun er helt immun for å selv innrømme at «nei, det hadde vært kjipt med fri flyt av covid på et sykehjem eller på barneposten på sykehuset. Det ER viktig at pasienter OG ansatte skjermes mot smitte.» Men det er ikke snev av det. Bare forakt,spydigheter, egoisme,hån og linker til Joe Quinn som viser at hun er selv med i en saueflokk. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 13. mars 2021 #390 Del Skrevet 13. mars 2021 De som ligger på sykehuset med komplikasjoner i min region nå, er mellom 20 og 60 år. De har ikke hatt 20-åringer inne før, men nå er det mutantvirus. Bare nevner det. 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pust Skrevet 13. mars 2021 #391 Del Skrevet 13. mars 2021 Antibiotika mot virus? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 13. mars 2021 #392 Del Skrevet 13. mars 2021 Pust skrev (10 minutter siden): Antibiotika mot virus? https://tidsskriftet.no/2020/06/kronikk/antibiotikabruk-i-sykehus-ved-covid-19 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 13. mars 2021 #393 Del Skrevet 13. mars 2021 Airman skrev (22 timer siden): Hun har et poeng når hun undrer over nordmenns behov for å gå med masker der de ikke er i nærheten av andre, om det skyldes et tilhørighet og identitetsbehov på linje med denne Black life matter psykosene etter en politivoldsak på andre siden av planeten. Hun har jo også rett i at WEF er finansierer av WHO. Så hva er det egentlig vi går igjennom her? Hun har meningers mot, det trengs det mer av i Norge. Hun har ingen gode poeng, hun er jo helt klin kokos. Hvem skader det at noen bruker maske utendørs? Hun har tydeligvis et identitetsbehov for å følge de verste konspirasjonsteoretikerne og for å være en førsteklasses hånlig bitch hele tiden. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måne Rampelyset Skrevet 14. mars 2021 #394 Del Skrevet 14. mars 2021 Tråden er ryddet for brukerangrep. Måne, admin. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pust Skrevet 15. mars 2021 #395 Del Skrevet 15. mars 2021 MissLucy skrev (På 13.3.2021 den 17.51): https://tidsskriftet.no/2020/06/kronikk/antibiotikabruk-i-sykehus-ved-covid-19 Kanskje du kunne sitert litt fra artikkelen? Det er viktig å presisere at man ikke bruker antibiotika mot virus, men mot bakterielle infeksjoner som følge av virusinfeksjonen. Alt for mange oppsøker lege og forlanger antibiotika mot virusinfeksjoner, og blir oppgitte og sinte når de ikke får dette. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 15. mars 2021 #396 Del Skrevet 15. mars 2021 Pust skrev (3 minutter siden): Kanskje du kunne sitert litt fra artikkelen? Det er viktig å presisere at man ikke bruker antibiotika mot virus, men mot bakterielle infeksjoner som følge av virusinfeksjonen. Alt for mange oppsøker lege og forlanger antibiotika mot virusinfeksjoner, og blir oppgitte og sinte når de ikke får dette. ja, det er sant, og det er et viktig poeng. Men nå ville jeg bare dokumentere at det blir gitt antibiotika ifm covid og, når det oppstår en bakteriell infeksjon sammen med covid, for det virket som det var litt stemning i tråden for å krangle på faktum rundt sykdommen til en bruker som var innlagt med covid. De fleste av de innleggene er vel moderert bort, så da ble dette innlegget hengende litt i løse luften. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pust Skrevet 15. mars 2021 #397 Del Skrevet 15. mars 2021 MissLucy skrev (30 minutter siden): ja, det er sant, og det er et viktig poeng. Men nå ville jeg bare dokumentere at det blir gitt antibiotika ifm covid og, når det oppstår en bakteriell infeksjon sammen med covid, for det virket som det var litt stemning i tråden for å krangle på faktum rundt sykdommen til en bruker som var innlagt med covid. De fleste av de innleggene er vel moderert bort, så da ble dette innlegget hengende litt i løse luften. Skjønner. Jeg var nok bare innom og leste de siste innleggene og la inn en reaksjon. My bad. Vil bare legge til at jeg er enig i at man skal svare «tinnfoliehattkommentarer» med seriøse og begrunnede tilsvar. Kanskje fornuften seirer til slutt. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gibralfaro Skrevet 15. mars 2021 #398 Del Skrevet 15. mars 2021 Jeg må innrømme at jeg blir urolig uansett om det er covid-19 eller Kari Jacquesson som er i nærheten. Føler meg tryggere jo lengre avstanden er til begge. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 15. mars 2021 #399 Del Skrevet 15. mars 2021 17 minutter siden, Gibralfaro said: Jeg må innrømme at jeg blir urolig uansett om det er covid-19 eller Kari Jacquesson som er i nærheten. Føler meg tryggere jo lengre avstanden er til begge. Kan signere denne. Kanskje vi må begynne med øreklokker i tillegg til munnbind? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 15. mars 2021 #400 Del Skrevet 15. mars 2021 Pust skrev (2 timer siden): Skjønner. Jeg var nok bare innom og leste de siste innleggene og la inn en reaksjon. My bad. Vil bare legge til at jeg er enig i at man skal svare «tinnfoliehattkommentarer» med seriøse og begrunnede tilsvar. Kanskje fornuften seirer til slutt. Det blir nok som å skvette vann på gåsa.... fornuftig argumentasjon hjelper ikke mot følelser, dessverre, men det er selvsagt lov å håpe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå