Gå til innhold

hardhendt mot naboens barn - hva nå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men herregud, det var ikke sånn at hun forsøkte å skade gutten!! Hun forsøkte å stoppe han, men fordi han sparket, slo og ropte banneord til henne, så havnet han på rumpa. Sånn som jeg ser det er det hans egen feil at han slo seg, og ingenting av dette hadde skjedd hvis han ikke med overlegg hadde gått inn for å skade hunden. 

Anonymkode: 5bd6b...1e4

Var det virkelig det som skjedde? Han forsøkte å rømme, hun holdt han fast. Når hun holder ham fast så begynte han å sparke og å slå. Så ble han slengt i bakken. Hunden ble skadet, men klarte seg. Barnet kunne ha blitt skadet, men ble heldigvis ikke det. Hun er den voksne, han er et mindreårig barn, under den kriminelle lavalder. Det sagt - hvis barnet er en nabo hadde jeg droppet anmeldelse for å bevare husfreden. Mest sannsynlig ender det vel uansett opp i konfliktrådet, da barnet er under den kriminelle lavalder. Å koble på barnevernet tenker jeg er helt innafor - men for alt TS vet så er de allerede påkoblet. 

Anonymkode: 5096d...45b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var ute i hagen i dag og arbeidet, og min snille hund var som vanlig med og ruslet rundt. Han har er lite område med tak vi har bygget til han ved gjerdet redd ved veien, hvor han liker å ligge å skue og titte på alt som skjer. 

Jeg var rett rundt hjørnet da jeg hørte hunden min skrike voldsomt, og det tok meg ca 5 sek fra jeg hørte han til jeg rundet hjørnet og så hva som skjedde. Der sto nabogutten og slo hunden min med en stor stokk. Jeg rakk å se at han slo hunden to ganger på rappen i hodet.

jeg stormet frem og skrek, og mistet dessverre litt kontrollen i situasjonen. Jeg tok hardt tak i gutten etter armen fordi han gjorde seg klar til å stikke av, og i basketaket klarte jeg regelrett å slenge han i bakken. Han skreik, og det gjorde nok vondt og var skremmende. Hele greia ble veldig voldsom, men jeg var (og er) fortsatt ekstremt rasende på dette barnet. Jeg skjelte han voldsomt ut, og var nok ganske hardhendt generelt. 

Nå har jeg fått barnets foreldre på døren, som kunne informere meg om at til tross for at sønnen deres hadde innrømmer at han slo hunden med en stokk, så mente de at jeg hadde gått langt over streken.

Jeg fortalte de kort og greit at jeg aldri, noen sinne kommer til å se på at noen plager dyr (og spesielt mitt eget) uten å gripe inn, og sa at vi kunne ta en prat om dette i morgen da hunden min trengte ro og tilsyn etter å ha blitt påført hodeskader, og derfor ikke ville ta det nå. Vi avtalte en prat i morgen. 

Jeg har en vond følelse over det hele. Ikke fordi jeg syns synd på barnet, (ville gjort det igjen for å si det sånn) men fordi jeg lurer på hvordan jeg skal møte foreldrene i morgen.

Burde jeg legge meg flat fordi jeg ble fysisk med gutten? Er det ikke lov å miste hodet når man ser barn være voldelige mot et dyr på den måten? Har egentlig bestemt meg for å ikke beklage meg, og gi dem beskjed om at hvis jeg ser barnet i nærheten av vår eiendom igjen kommer jeg til å anmelde han for dyreplageri - men kanskje er det jeg som er veldig følelsesmessig preget her og tenker uklart? 
 

 

Anonymkode: 53505...a72

Nabogutten sier hun. Så hun vet godt hvem dette er. Hun trenger ikke å pågripe ham for å finne ut av dette. Hun gjør det i affekt, redsel og sinne. 

Hun sier hun "dessverre" ble altfor sinna. Det betyr - hun vet at hun handlet galt overfor gutten - at hun overreagerte. Det er SÅ mye bedre om hun istedenfor imøtegår foreldrene på best mulig måte istedenfor å gå i krig med dem. Hadde gutten slått hodet mot noe i fallet kunne han ha dødd. Hun kunne vært en drapskvinne. Det må hun ta inn over seg. Dessuten ble barnet redd - det er åpenbart. Det er derfor han har gått til sine foreldre om dette.

Stygg situasjon, men stygg for begge, mener jeg! 

Anonymkode: 5096d...45b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er tragisk hvordan folk støtter opp vold her, skulle gjerne likt å se hvilke reaksjoner dere hadde hatt hvis ts hadde brølt høyt til og slengt deres egne barn hardt i bakken der det i verste fall hadde blitt store hodeskader. 

Anonymkode: 5fbaf...f6e

Jeg vil tippe de fleste foreldre hadde blitt livredde etter en slik episode. Det fordi de forstår at det er noe feil med ungen dems.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Blondine94 skrev:

Du har vært voldelig mot ett barn, barnet har vært voldelig mot ett dyr. 
Er noen av delene greit synes du?
Her må politiet inn på banen hva gjelder din oppførsel og barnevernet må ta seg av foreldrene inkl denne gutten . Da har alle fått rette instans på nakken.

Jeg synes det er litt urovekkende at intensjonene til mishandleren og «voldsutøveren» tydeligvis ikke spiller noen rolle her?

Ungdommen skadet en forsvarsløs, uskyldig hund med vilje. TS brukte «vold» for å kunne stoppe mishandlingen fra å fortsette, uten at «volden» i seg selv overhode var intensjonen hennes.

Det ene kan veldig enkelt forsvares (beskytte et levende vesen som blir mishandlet), det andre kan absolutt ikke forsvares.

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde gutten slått hodet mot noe i fallet kunne han ha dødd. Hun kunne vært en drapskvinne.

Dette er jo bare useriøst.

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nabogutten sier hun. Så hun vet godt hvem dette er. Hun trenger ikke å pågripe ham for å finne ut av dette. Hun gjør det i affekt, redsel og sinne. 

Hun sier hun "dessverre" ble altfor sinna. Det betyr - hun vet at hun handlet galt overfor gutten - at hun overreagerte. Det er SÅ mye bedre om hun istedenfor imøtegår foreldrene på best mulig måte istedenfor å gå i krig med dem. Hadde gutten slått hodet mot noe i fallet kunne han ha dødd. Hun kunne vært en drapskvinne. Det må hun ta inn over seg. Dessuten ble barnet redd - det er åpenbart. Det er derfor han har gått til sine foreldre om dette.

Stygg situasjon, men stygg for begge, mener jeg! 

Anonymkode: 5096d...45b

Dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Bribi skrev:

Dette.

Nei, hun vet ikke det. Les før dere svarer. Dette er ikke nabo som nabo i nærmeste hus 🙄

Anonymkode: b61c8...c12

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hadde gutten slått hodet mot noe i fallet kunne han ha dødd. Hun kunne vært en drapskvinne. Det må hun ta inn over seg. Dessuten ble barnet redd - det er åpenbart. Det er derfor han har gått til sine foreldre om dette.

Anonymkode: 5096d...45b

Hadde gutten slått bittelitt hardere hadde hunden blitt drept. Han kunne ha vært en dyremorder. Det må han ta inn over seg. Dessuten ble hunden og hundeieren redd - det er åpenbart. Det er derfor hundeeieren holdt gutten igjen som resulterte at han ble slengt ned i bakken pga motstand. 

Altså hallo??? Bare godt at han gutten fikk kjenne på litt frykt etter det han har gjort!! 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet jeg får så vondt av hunden!! Masse god bedring ❤️
 

Men over til drittungene oppførsel (ja dette er uten tvil en drittunge, alle oppegående mennesker ser da det). Når du er 12 år bør du vite bedre, men med foreldre som stiller seg bak denne horrible oppførselen så er det vel ikke rart han har blitt sånn. Foreldrenes lille gullunge som aldri gjør noe feil.. Noen folk burde bare aldri hatt barn. Og nei jeg har ikke det selv, men er helt sikker på at jeg kommer til å følge opp ungen min så hen ikke blir psykopat. Bra du anmeldte det, håper politi og barnevern tar tak i det! Vet det er å sette det på spissen, men dette kan bli fremtidens ABB om det ikke gjøres noe.

 

Fortalte det til samboer, og begge sitter her i sjokk av hendelsen! Ser frem til oppdatering etter samtalen med foreldrene. Heier på deg/dere!

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var et dyreliv som sto i fare her. Guttens liv var aldri i fare.

Mener du at en hunds liv skal verdsettes så lavt at det at en gutt rettmessig blir satt på plass (uten å skade seg) overgår dens verdi?

Anonymkode: 5e0d6...5c8

Mennesket ødelegger jordkloden med krig, miljøforurensing, og utradering av dyrearter allikevel anser vi oss selv som uendelig verdifulle, snodig nok. 

Anonymkode: 56bf0...2b6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikks TS forteller hele historien her.. At bikkja er snill mot eieren betyr ikke at den er snill mot fremmede/barn.. Her går all sympatien min til voldsofferet og foreldrene hans.

Anonymkode: 64dbb...e69

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Tror ikks TS forteller hele historien her.. At bikkja er snill mot eieren betyr ikke at den er snill mot fremmede/barn.. Her går all sympatien min til voldsofferet og foreldrene hans.

Anonymkode: 64dbb...e69

Så flott at ts har videoovervåking der man får med seg det som har blitt sagt! 

Og så flott at politiet er enig i å anmelde dyremishandleren og at barnevernet blir automatisk koblet på! 😊😊

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikks TS forteller hele historien her.. At bikkja er snill mot eieren betyr ikke at den er snill mot fremmede/barn.. Her går all sympatien min til voldsofferet og foreldrene hans.

Anonymkode: 64dbb...e69

Dette har jeg selv stusset på siden jeg begynte å lese HI. Historien ble mer og mer tilpasset og justert etter alle de empatiske svarene ts fikk. Vi får ikke hele sannheten.

Anonymkode: 5fbaf...f6e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikks TS forteller hele historien her.. At bikkja er snill mot eieren betyr ikke at den er snill mot fremmede/barn.. Her går all sympatien min til voldsofferet og foreldrene hans.

Anonymkode: 64dbb...e69

Det er ingen som rekker å gå og finne en svær stokk, som sikkert var tungt, og slå den i hodet som selvforsvar. Det må ha vært et påfunn som krevde noe forberedelse (i form av å finne en stokk). 
 

Om gutten gjorde dette på bakgrunn av noe hunden har gjort tidligere, så forteller man det til foreldrene sine istedenfor å ta avstraffingen i egne hender.

Anonymkode: 1e91a...7f8

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er tragisk hvordan folk støtter opp vold her, skulle gjerne likt å se hvilke reaksjoner dere hadde hatt hvis ts hadde brølt høyt til og slengt deres egne barn hardt i bakken der det i verste fall hadde blitt store hodeskader. 

Anonymkode: 5fbaf...f6e

Hvis det hadde vært mitt barn, så hadde jeg fortalt ham at han fikk som fortjent. Om man går løs på levende vesener helt uten grunn, så får man også smake konsekvensene. 

Anonymkode: 56bf0...2b6

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikks TS forteller hele historien her.. At bikkja er snill mot eieren betyr ikke at den er snill mot fremmede/barn.. Her går all sympatien min til voldsofferet og foreldrene hans.

Anonymkode: 64dbb...e69

Herregud. Voldsofferet her er hunden. Tror du virkelig en gutt som blir angrepet av en hund (slik du antyder her) har mulighet til å finne en stor stokk og slå den flere ganger i hodet med kraftige slag? Tror du han roper "jævla fitte" istedenfor hjelp? 

Det her er et forsøk på gaslighting. Heldigvis mange oppgående mennesker her i tråden som forholder seg til fakta, og ikke vrir og vender på situasjonen.

Anonymkode: 7fab0...3e1

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er ille at folk her plukker alt i fillebiter, hele seansen kan ikke ha vart mer enn 20 - 30 sekunder og jeg tror det er fullstendig bullshit at mange av dere hadde rukket både og reflektere over definisjonen av vold og funnet en annen måte å reagere på i løpet av den stunden. 

Er så himla lett å sitte på sin høye hest og mene i etterkant. Min reaksjon hadde nok vært den samme om jeg ikke visste hvor guttungen bodde. 

 

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mishandleren? Vi vet ingenting om dette var første gang han gjorde det eller ikke. Barn, i likhet som alle andre kan drite seg og gjøre dumme ting, for alt vi vet så er han veldig lei av hva som skjedde med hunden pga han, men det får vi selvfølgelig ikke vite av ts.

Anonymkode: 49a30...7b9

En hvilken som helst normal, oppegående tolvåring vet at det er langt over grensen å slå dyr i hodet. Dette er ikke bare en «dum ting» han har gjort. 
 

Hva er dette for slags underestimering av barns refleksjonsevne og evne til empati?!

Anonymkode: 2d20e...bdb

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Hank Amarillo skrev:

Dette er jo bare useriøst.

Useriøst er det å bagatellisere at ts gjorde noe hun kunne ha unngått.

Anonymkode: 5fbaf...f6e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...