Gå til innhold

hardhendt mot naboens barn - hva nå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Hank Amarillo skrev:

Nei

Isåfall er du blind hvis du ikke har fått med deg at hun skrev at hun brølte til han og slang han med all sin kraft rett ned i bakken.

Anonymkode: 49a30...7b9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mishandleren? Vi vet ingenting om dette var første gang han gjorde det eller ikke. Barn, i likhet som alle andre kan drite seg og gjøre dumme ting, for alt vi vet så er han veldig lei av hva som skjedde med hunden pga han, men det får vi selvfølgelig ikke vite av ts.

Anonymkode: 49a30...7b9

Nå synes jeg alvorlig talt at du bør skjerpe deg.

Anonymkode: 5e0d6...5c8

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nå synes jeg alvorlig talt at du bør skjerpe deg.

Anonymkode: 5e0d6...5c8

Du burde skjerpe som kaller andre for mishandler uten å vite noen ting om gutten. Vi har hørt EN side av saken, der ts selvfølgelig justerte på historien underveis i tråden.

Anonymkode: 49a30...7b9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du burde skjerpe som kaller andre for mishandler uten å vite noen ting om gutten. Vi har hørt EN side av saken, der ts selvfølgelig justerte på historien underveis i tråden.

Anonymkode: 49a30...7b9

Faktum er at han HAR mishandlet et dyr, og vi får håpe dette dyret klarer seg.


Du må gjerne legge frem unnskyldinger og fiktive scenarioer som støtter denne gutten, for all del, men det endrer ikke på at han faktisk har mishandlet et dyr alvorlig.

Anonymkode: 5e0d6...5c8

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skremmende hvordan flere her støtter vold mot barn, jeg blir helt matt! Dyremishandling er ikke greit, men det er da pokker ikke vold mot barn heller!

Anonymkode: bf984...516

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skolepersonell har heller ikke lov til å slenge elever i bakken med full kraft, nei. Det er heller ikke nødverge i denne situasjonen. 

 

Husker for lenge siden at en lærer jeg hadde grep tak rundt en medelev, og la han i bakken når han ikke ville gi seg med å slå, han hadde slått seg vrang, men synes læreren tok litt for hardt i når han nærmest vred ham i bakken og satte seg på han til han ikke hadde mer energi til å gjøre motstand. Han var heller ikke flink til å prøve å roe ned eleven. Var på en spesialvideregåendeskole dette, så omstendighetene var spesielle der.

Ja, skjønner at hundeeier reagerte kraftig når denne 12-åringen drev å slo hunden, særlig hvis det var hardt! Men kan være lurt å være forsiktig også før man slenger noen i bakken. Men er vanskelig å være behersket i heten. Bør også forlange å vite hvorfor han gjorde dette før ungen får gå.

Anonymkode: 7c89a...248

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har min fulle søtte TS. Tenk hvis denne gutten hadde fortsatt å slå, eller hvis hunden hadde gått til motangrep - det har kunne blitt fatalt både for gutten (skader) og eventuelt påkrav fra foresatte om at hunden skulle blitt avlivet. 

Jeg har hund selv og ville agert på akkurat samme måte. Selvsagt ville du stanse han og du agerte deretter. Folk kan mene mye og mangt om at gutten endte opp på bakken, akkurat det hadde vel ikke hendt dersom han hadde stått i situasjonen som han tydeligvis skjønte var feil siden han forsøkte å stikke av. 
 

 

Anonymkode: 2325d...417

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut fra hva du sier i oppdateringen syns jeg du har gjort alt riktig, du har handlet rett og lagt deg helt flat for politiet. Syns du håndterer det hele på en fin og ryddig måte! Lykke til i kveld!

masse god bedring til den stakkars hunden ❤️ 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lisa Rowe skrev:

Skal vi være realistiske så skjedde hele dette forløpet på kanskje 20-30 sekunder eller mindre. Det var ikke slik at ts gikk ut og bestemte seg for å utøve vold, hun oppdaget at en gutt mishandlet hunden hennes, og hun handlet så fort som mulig for å forhindre flere skader på den eneste uskyldige i denne situasjonen - nemlig hunden hennes. Jeg er enig i at ideelt sett så skulle ts ha vært mer forsiktig, men det er lett for oss som ikke var tilstedet å si. Hun gjorde sitt beste for å stoppe mishandlingen og for å stoppe gutten i å rømme. 

Eller mener du at hun skulle latt gutten rømme, i frykt for å være for hard mot "stakkaren"? Mennesker som intensjonelt skader dyr er ikke friske i hodet. Om hun ikke hadde stoppet han og fått tak i foreldrene for å forklare situasjonen, så er det mye mulig at dette er noe gutten hadde fortsatt å gjøre, og du vet vel at det er en kjent sak at mange som skader og dreper mennesker, startet med å skade og drepe dyr først? Dette var ikke en stakkarslig liten uskyldig guttunge som fikk juling av nabodama, det var en potensielt farlig person, en dyremishandler, som ble stoppet og tatt på fersken midt i voldshandlingen. 

...Og så mistet hun all fornuft! Det er greit å bli sint, redd etc. men å klikke sånn, hun virker ikke til å ha helt kontroll over handlingene sine. 
 

Nei, ts handlet slik fordi hun ikke ville at gutten skulle få mulighet til å stikke av, hunden hadde han sluttet å slå innen ts taklet han i bakken. 
 

det er en utbredt myte at dyremishandling er en lakmustetst på psykopati. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, cattleya skrev:

...Og så mistet hun all fornuft! Det er greit å bli sint, redd etc. men å klikke sånn, hun virker ikke til å ha helt kontroll over handlingene sine. 
 

Nei, ts handlet slik fordi hun ikke ville at gutten skulle få mulighet til å stikke av, hunden hadde han sluttet å slå innen ts taklet han i bakken. 
 

det er en utbredt myte at dyremishandling er en lakmustetst på psykopati. 

Hunden er veldig skadet og kunne dødd! 

Jeg hadde gjort akkurat det samme om jeg var TS... 

Anonymkode: 03c68...961

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Husker for lenge siden at en lærer jeg hadde grep tak rundt en medelev, og la han i bakken når han ikke ville gi seg med å slå, han hadde slått seg vrang, men synes læreren tok litt for hardt i når han nærmest vred ham i bakken og satte seg på han til han ikke hadde mer energi til å gjøre motstand. Han var heller ikke flink til å prøve å roe ned eleven. Var på en spesialvideregåendeskole dette, så omstendighetene var spesielle der.

Ja, skjønner at hundeeier reagerte kraftig når denne 12-åringen drev å slo hunden, særlig hvis det var hardt! Men kan være lurt å være forsiktig også før man slenger noen i bakken. Men er vanskelig å være behersket i heten. Bør også forlange å vite hvorfor han gjorde dette før ungen får gå.

Anonymkode: 7c89a...248

Nå er Ts en kvinne og 12-åringen var omtrent like høy som henne. Hun utførte en sivil arrest på en gutt som sparket vilt og ropte "jævla fitte". Det er ikke rart en av de falt over. De tkunne likegodt vært Ts. Jeg er 157cm, og jeg ville hatt store problemer med å skulle holde tilbake en gutt på 12 som sparka vilt, nettopp fordi jeg ikke kunna sparka vilt og slått tilbake. 

Anonymkode: 7a375...20e

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei alle! oppdatering fra meg. 

Anonymkode: 53505...a72

Huff, vondt å høre at hunden din ble utsatt for såpass store skader. Glad veterinæren skrev en erklæring, slik at du har papirer på det. Foreldrene kommer ingen vei med denne saken. Det er dem som er ansvarlig for å betale dine veterinær-utgifter. Og gutten burde få en utredning på BUP, for en slik adferd er skremmende, og han kan potensielt skade andre dyr i fremtiden. 

Sender gode healende tanker til hunden din. ❤️:klem:

Anonymkode: 7fab0...3e1

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Bettys skrev:

Så politiet mener slag mot hund rettferdiggjør vold mot barn? Yeah, right😂 

Gutten har ikke blitt slått. Følg med! 🙄

Anonymkode: 7fab0...3e1

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Bettys skrev:

Så politiet mener slag mot hund rettferdiggjør vold mot barn? Yeah, right😂 

Ts forteller ikke hele historien. Jeg har inntrykk av at hun forteller det folk ønsker å høre. Tviler sterkt på at politiet ga henne en klapp på skulderen for å ha slengt en unge hardt i bakken.

Anonymkode: bf984...516

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du burde skjerpe som kaller andre for mishandler uten å vite noen ting om gutten. Vi har hørt EN side av saken, der ts selvfølgelig justerte på historien underveis i tråden.

Anonymkode: 49a30...7b9

Gutten slo hunden i hodet med en stokk, vil absolutt kalle det mishandling, og dermed blir gutten mishandleren. 

Anonymkode: 56bf0...2b6

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ab-bruker skrev:

Det tenker jeg er mye bedre enn å slenge et barn kraftig i bakken, for der kan det fort gå galt.

Dette er jo et barn som ikke har det bra med noen foreldre som er helt på bærtur. 
Jeg håper egentlig at barnevernet kan komme inn og veilede. 

Anonymkode: 03c68...961

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette er jo et barn som ikke har det bra med noen foreldre som er helt på bærtur. 
Jeg håper egentlig at barnevernet kan komme inn og veilede. 

Anonymkode: 03c68...961

Det vet vi ingenting om. Jeg støtter selvfølgelig ikke vold mot dyr, men ts kunne ha taklet dette på en annen måte. Vi lever ikke i et samfunn der det er «øye for øye, tann for tann».

Barnet kunne fort ha blitt veldig skadet.

Endret av Ab-bruker
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har gjort alt riktig, Ts. Det var også veldig lurt av deg å kontakte politiet. Håper hunden klarer seg og blir frisk!

Det er fryktelig mange som ikke vet at sivil arrest er lovlig. Vektere har lov til å legge folk i bakken, og vektere blir, ifølge lovverket, sett på som sivile.

Ts brølte på gutten, som gjorde at han sluttet og prøvde å stikke. Ts gjorde helt rett i å holde han igjen for å få personopplysninger. Et så alvorlig angrep på et dyr av en 12 år gammel gutt er ikke småsaker. Hadde hunden vært mindre ville den dødd. Det er flere hunder i nabolaget som oppholder seg i hager. Dyremishandling er også et vanlig tegn på problemer hjemme (underutviklet empati) og/eller et vanlig tegn på et barn som vil kunne vokse opp til å gjøre all slags kriminelle handlinger med mindre de får god oppfølgning. Det var derfor viktig at Ts fikk navn og kunne følge opp saken. Politi og barnevern MÅ bli involvert for alle sin skyld. Barnet må få hjelp. 

Ts, om du har en kong eller lignende med noe godt inni (leverpostei eller peanøttsmør), så kan det være en god ide å gi det til hunden når foreldrene kommer. Det vil redusere stress og gi hunden noe å fokusere på.

Lykke til! 

Anonymkode: 7a375...20e

Personopplysninger? Hun vet jo hvem denne gutten er - det visste hun fra før.

I opprinnelig historie virker det til at TS sier og innrømmer at hun var for hardhendt, og hun er redd for foreldrenes reaksjon. Hun utøvet unødvendig mye vold mot gutten ift at han skulle slutte med handlingen. Det kunne vært løst mye bedre av den voksne her (TS). Hun ble rasende og "snappet", det innrømmer hun. Det burde hun ikke gjort. Det kan forstås, gitt omstendighetene, men ikke nødvendigvis forsvares. Så derfor synes jeg hun skal la være å anmelde. Det kommer til å gjøre vondt verre. Det må jo kunne løses på et bedre vis? 

Anonymkode: 5096d...45b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...