Gå til innhold

Avhekting


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan gjorde du det?

Hvordan holdt du ut?

Hvor lang tid tok det? 
 

Har det gått bra i ettertid?

Anonymkode: db1cf...832

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er midt i en prosess nå. Gjorde egentlig ingenting, det gikk gradvis til et punkt hvor det sa stopp av seg selv. Kan ikke si hvordan det har gått i ettertid, da jeg ikke har kommet så langt enda.

Anonymkode: 73075...729

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts takk for svar. Jeg skjønner at å slette og blokke er inkludert men samtidig litt i mot uten at man sier hvorfor man trenger å ikke ha kontakt for sin egen del om ikke annet. At de ikke bryr seg er noe annet. 
 

Jeg har prøvd å slette og blokke før men endt opp med å åpne igjen og da er man like langt. Jeg har heller ingen nære venner som jeg kunne brukt som hjelp til å finne på ting midt oppi dette. Kun en god online venninne. Meldte meg inn på en aktivitet ble en kveld før alt nå er utsatt pga Korona. 
 

Hvordan takle den fristelsen når den er som sterkest å sende en mld??

Jeg har prøvd å date andre men sammenligner dem med hektet og da når de ikke opp og jeg aviser glatt. 
 

Men er nyskjerrig på hvordan andre har fikset dette. Få noen gode ideer til å gjøre prosessen litt enklere å komme igjen. Pr idag er jeg ikke sikker på om jeg klarer det en gang. 

Anonymkode: db1cf...832

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Pr idag er jeg ikke sikker på om jeg klarer det en gang. 

Føler med deg. Jeg vet at jeg må, men hele kroppen stritter i mot. Vi er så inne i hverandres tanker og følelser, at det føles helt unaturlig å ikke skulle dele resten av livet. Dating blir bare halvhjertet, og ikke engang tilfeldig sex frister. 

Anonymkode: c0d4d...092

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kutt kontakten, kutt kontakten, kutt kontakten. Ikke søk opp vedkommende på facebook, instagram, SnapMap eller noe som helst for å se hva vedkommende driver med. Tankene må rett og slett over på helt andre ting

Det gjør drit vondt i starten, du kommer nok til å bare tenke på vedkommende døgnet rundt de første dagene, lure på hva h*n tenker, driver med, hvor vedkommende er.... men gradvis går det bedre, enten det føles sånn eller ikke 😄 

Been there, done that 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Føler med deg. Jeg vet at jeg må, men hele kroppen stritter i mot. Vi er så inne i hverandres tanker og følelser, at det føles helt unaturlig å ikke skulle dele resten av livet. Dating blir bare halvhjertet, og ikke engang tilfeldig sex frister. 

Anonymkode: c0d4d...092

Hverandres? Eller går det bare én vei? Forstår begge to begge sine tanker og følelser?

#hjernevasket

Anonymkode: 9cc44...871

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dag slo det meg at jeg vil ha og jeg fortjener bedre. Jeg så oppførselen hans for det det var. Jeg så hvordan han faktisk var, og at jeg jaget smulene han nå og da kastet ut. Jeg sluttet å finne forklaringer på oppførselen hans, jeg sluttet å se hva jeg ville se. Så tittet jeg på ham med åpne øyne. En patetisk liten mann som bare kan få kvinner til å falle for ham hvis han manipulerer og hekter, en mann som ikke har noen ordentlige verdier og er emosjonellt helt utilgjengelig. 

Jeg avbrøt ikke der og da, jeg bare endret meg og begynte å oppføre meg som om vi var i det forholdet han påstod vi var i, haha han GHOSTED meg 1 uke senere! 

Anonymkode: 470bc...345

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Føler med deg. Jeg vet at jeg må, men hele kroppen stritter i mot. Vi er så inne i hverandres tanker og følelser, at det føles helt unaturlig å ikke skulle dele resten av livet. Dating blir bare halvhjertet, og ikke engang tilfeldig sex frister. 

Anonymkode: c0d4d...092

Du er avhengig, det er som et narkotika. Åpne øynene og se at at du ser det du vil se. 

Anonymkode: 470bc...345

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Metalbitch skrev:

Les artikkelen til Sissel Gran "hekta på et håp om kjærlighet" 

https://psykologisk.no/2015/03/hekta-pa-et-hap-om-kjarlighet/

 

Mye fornuftig her. Handler om å bestemme seg og ikke åpne opp igjen. For da rykker du tilbake til start. Slutt å sjekke sosiale media. Fyll tiden med noe annet. 

Har hørt hele lydboka men syns det ble vanskellig  alikevel. Men tenker at å skrive ned tanker og følelser etterhvert som en går igjennom det må være bra. Tenkte og å sende ett åpenhjertig og bånn ærlig melding om at jeg er hekta og sliter og forklare hva dvs og at jeg er nødt til å blokke og slette. Jeg vil komme dit at jeg kan se på ham uten å føle noe ekstra. Være hyggelig når vi tilfeldig møtes uten å legge noe mer i det. Er bare tanker jeg har ikke lagt noe strategi. Tenkte jeg skulle få ideer her og ikke minst inspirasjon. Jeg vet ikke bare hvor skal jeg søke støtte når det butter i mot som verst. Der trenger jeg ideer. 
Ts

Anonymkode: db1cf...832

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har hørt hele lydboka men syns det ble vanskellig  alikevel. Men tenker at å skrive ned tanker og følelser etterhvert som en går igjennom det må være bra. Tenkte og å sende ett åpenhjertig og bånn ærlig melding om at jeg er hekta og sliter og forklare hva dvs og at jeg er nødt til å blokke og slette. Jeg vil komme dit at jeg kan se på ham uten å føle noe ekstra. Være hyggelig når vi tilfeldig møtes uten å legge noe mer i det. Er bare tanker jeg har ikke lagt noe strategi. Tenkte jeg skulle få ideer her og ikke minst inspirasjon. Jeg vet ikke bare hvor skal jeg søke støtte når det butter i mot som verst. Der trenger jeg ideer. 
Ts

Anonymkode: db1cf...832

Skriv opp hva du vil ha ut av et forhold og vær ærlig på om det han gir et i nærheten av det. Du trenger mer selvrespekt og selvfølelse, begynn med å identifisere hva du VIL ha, og se om du har det? Hvorfor er du hektet?  Jeg ble lett hektet pga jeg ble bare avvist og mishandlet i oppveksten så jeg lærte å jage det som avviste meg eller var utilgjengelig. Jeg gjentok oppveksten min. 

Anonymkode: 470bc...345

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sletta og kuttet kontakten. Trodde at jeg var kurert og sendte en melding to mndr seinere....bæmm, rett tilbake til høy puls og urolig i dagesvis da han sendte et hyggelig svar.......

Løsningen ble å aldri mer ta kontakt. Nå er det over og jeg er lykkelig med en annen en 🥰

Anonymkode: 3b55f...7d3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare fjern han fullstendig fra livet ditt. Ikke tenk, bare gjør det. Slett alle forbindelser fortere enn f, og takk deg selv for det senere.

Anonymkode: ada39...69a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Føler med deg. Jeg vet at jeg må, men hele kroppen stritter i mot. Vi er så inne i hverandres tanker og følelser, at det føles helt unaturlig å ikke skulle dele resten av livet. Dating blir bare halvhjertet, og ikke engang tilfeldig sex frister. 

Anonymkode: c0d4d...092

Sånn er det her og... ts

Anonymkode: db1cf...832

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Metalbitch skrev:

Les artikkelen til Sissel Gran "hekta på et håp om kjærlighet" 

https://psykologisk.no/2015/03/hekta-pa-et-hap-om-kjarlighet/

 

Mye fornuftig her. Handler om å bestemme seg og ikke åpne opp igjen. For da rykker du tilbake til start. Slutt å sjekke sosiale media. Fyll tiden med noe annet. 

Jeg følger han ikke på sosiale medier.. ikke har han facebook eller instagram. Vet bare han har snap chat men jeg har aldri spurt om å bli tatt inn der. Har ikke trengt det når vi har Whatsapp.

ts.

Anonymkode: db1cf...832

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde det enkelt med å kutte han fullstendig ut. Selv om det holdt hardt mange ganger, særlig da det kom sjarmerende meldinger og hjernen min da løpte løpsk med tanker om at nå kanskje...vil han endelig bli snill. Men jeg holdt meg. Hadde det helt forferderlig i mange måneder, men etter ca 4 mnd så begynte det å slippe taket. Hold ut! Livet er så utrolig mye bedre når du kommer av slike hekt. 
Hørte en podcast som sammenlignet dette med narkotika. Du er avhengig og må på detox. Så enkelt og så vanskelig

Anonymkode: 57ae5...556

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skriv opp hva du vil ha ut av et forhold og vær ærlig på om det han gir et i nærheten av det. Du trenger mer selvrespekt og selvfølelse, begynn med å identifisere hva du VIL ha, og se om du har det? Hvorfor er du hektet?  Jeg ble lett hektet pga jeg ble bare avvist og mishandlet i oppveksten så jeg lærte å jage det som avviste meg eller var utilgjengelig. Jeg gjentok oppveksten min. 

Anonymkode: 470bc...345

TAkk for tips forresten. Jeg ble hektet fordi jeg ble forelsket i fjor vår. ts.

Anonymkode: db1cf...832

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sletta og kuttet kontakten. Trodde at jeg var kurert og sendte en melding to mndr seinere....bæmm, rett tilbake til høy puls og urolig i dagesvis da han sendte et hyggelig svar.......

Løsningen ble å aldri mer ta kontakt. Nå er det over og jeg er lykkelig med en annen en 🥰

Anonymkode: 3b55f...7d3

Så fint å høre. Dette er det jeg ønsker å oppnå. Få de samme følelsene for noen andre som vil det samme denne gangen.  ts.

Anonymkode: db1cf...832

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bare fjern han fullstendig fra livet ditt. Ikke tenk, bare gjør det. Slett alle forbindelser fortere enn f, og takk deg selv for det senere.

Anonymkode: ada39...69a

 takk for tips. Ser poenget med å bare gjøre det og bli ferdig med det. 

Hvor lenge varer det før man føler noen bedring? Regner med det kan variere stort?

ts

Anonymkode: db1cf...832

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjorde det enkelt med å kutte han fullstendig ut. Selv om det holdt hardt mange ganger, særlig da det kom sjarmerende meldinger og hjernen min da løpte løpsk med tanker om at nå kanskje...vil han endelig bli snill. Men jeg holdt meg. Hadde det helt forferderlig i mange måneder, men etter ca 4 mnd så begynte det å slippe taket. Hold ut! Livet er så utrolig mye bedre når du kommer av slike hekt. 
Hørte en podcast som sammenlignet dette med narkotika. Du er avhengig og må på detox. Så enkelt og så vanskelig

Anonymkode: 57ae5...556

ts..ja det er det jeg har lest og at man er rett og slett avhengig og må igjennom samme prossess som en rusavhengig. Det er skremmende nok. Men man dør lissom ikke av dette her da eller får en overdose så slik sett er det jo trygt. 

Anonymkode: db1cf...832

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...