Gjest Porselen Skrevet 2. august 2005 #21 Del Skrevet 2. august 2005 Det er mitt ansvar at mine barn oppfører seg ordentlig hjemme hos andre folk. De jeg kommer på besøk til og som ikke har barn eller ikke har barn boende hjemme lenger skal slippe å gå gjennom hele huset sitt og fjerne ting før vi kommer på besøk. Så klart det ikke blir så avslappende å dra på besøk med unger, men så lenge alle parter er klar over det så kan det bli hyggelig allikevel. Det er en periode i livet. Og vi med barn skal respektere de vi er på besøk hos. Og jeg mener også at unger har godt av å lære seg å forholde seg til andres regler, for en gang i livet må de det allikevel og da kan vi like godt begynne så tidlig som mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
org Skrevet 3. august 2005 #22 Del Skrevet 3. august 2005 Man tar vare på og passer på barna selv. Kan ikke forvente at folk som ikke har barn skal barnesikre huset sitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnnbjørgL Skrevet 5. august 2005 #23 Del Skrevet 5. august 2005 Nei, hvorfor skulle de det? Enten passer jeg på jenta mi, eller så drar jeg på besøk uten henne. Men nå skal det være sagt at det eneste av barnesikring jeg har hatt hjemme, er å sette vaskemidler og legemidler utenfor rekkevidde, og en grind foran trappa. Hjemme hos meg bor det både voksne og barn, og barn skal det gå an å være i hus med uten at man skal være redd for hva de skal finne på. Derfor har jeg lært jenta mi å håndtere "voksenting". Så det så. :kgblunk: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 5. august 2005 #24 Del Skrevet 5. august 2005 Jeg synes ungene skal lære å ikke pille på alt. Selv om masse ting er fryktelig spennende, så går ting fort i stykker når små barnehender bare ska kikke litt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 5. august 2005 #25 Del Skrevet 5. august 2005 Nei. Mitt barn er mitt ansvar. Så enkelt er det. ← Jeg sier meg enig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svevende Skrevet 5. august 2005 #26 Del Skrevet 5. august 2005 Til trådstarter: Jeg skjønner godt at du er frustrert! Vi har også hatt besøk av "håpløse" foreldre med barn. Og foreldrene skjønner ikke hvorfor ungen deres ikke kan slå på glass skapet vårt med samle service, eller hvorfor han ikke kan krølle sammen scrapbook arkene mine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 7. august 2005 #27 Del Skrevet 7. august 2005 Til trådstarter: Jeg synes ikke du overreagerer. Når vi dra bort på besøk er vi helt klare på hva som er lov og ikke, for vårt barn er vårt ansvar. Men jeg har også sagt at når vi er borte kan de som vi er på besøk hos også si fra til barnet om ting som ikke er lov. Tror ofte barn har mer respekt for andre enn sine foreldre. Jeg gjør det samme her hjemme. Har vi besøk sier jeg "nei" til barnet/barna som besøker oss om de er borti noe som ikke er lov. Det ble litt lettere etter at vi fikk barn selv. Vi rydda unna knuselige ting, fjernkontroller etc før og, men nå har pjokken vår en skuff på kjøkkenet og en skuff på stua som han har lov å rote i. Da blir det naturlig at andre barn styrer der sammen med han. Hadde vi ikke hatt barn fra før og skuffen hadde vært fyllt på andre ting hadde det ikke vært lov å rote i den. Lykke til med babyen, jeg tror du blir en god mor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 7. august 2005 #28 Del Skrevet 7. august 2005 Håper virkelig ikke at det er noen foreldere som lar ungene herje som de vil bare fordi de er borte på besøk? Greit nok at jeg bør rydde bort den dyre krystalvasen som står midt på bordet men... de bør jo si i fra dersom ungen gjør noe den ikke har lov til... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 7. august 2005 #29 Del Skrevet 7. august 2005 Mine barn mitt ansvar. Men jeg spør gjerne om den eller den krystall-lysestaken kan flyttes på................ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulselinemor Skrevet 7. august 2005 #30 Del Skrevet 7. august 2005 Jeg forstår din reaksjon. Jeg har ingen barn, men har hatt en del barn på besøk. Mor til den ene gutten gadd ikke å reise på rompa, når sønnen begynte å dra sengetøy på gulvet for å lage telt. Hun reagerte heller ikke når han satte deg på benken og lot vanne renne i vasken, mens han kastet vann ut over golvet. Da var det jeg som reagerte. Jeg snakket til gutten. Det endte med uvennskap mellom meg og moren. Svigerinna mi begynte å forsyne seg i kjølskap/fryser og kjøkkenskaper hos min mor. Fant fram godterier som ungene likte og ga de det i stedenfor mat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 7. august 2005 #31 Del Skrevet 7. august 2005 Svigerinna mi begynte å forsyne seg i kjølskap/fryser og kjøkkenskaper hos min mor. Fant fram godterier som ungene likte og ga de det i stedenfor mat. ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2005 #32 Del Skrevet 7. august 2005 Mitt barn, mitt ansvar. bla,bla bla! Men jeg er ikke redd for å hente andres barn fra noe jeg er redd for. Å synes det er greit når de vi er på besøk til også passer litt på. Kansje er det noe som ikke ser så verdi fullt ut for meg ,men uerstattelig for andre. Man er da forberet på at små barn er til for å undersøke alt den får øye på... hehe. slik er i allefall min 1,5 åring. "Kort" sakt venter du barn på besøk: - rydd unna ting du er redd for - finn noe barnet får leke med å sett det litt rundt om kring så barnet kan finne det selv (Bare hvis du gidder)! Ex en kasserolle med tre skaft oppi, borte i en krok det er gøy det.. Trenger ikke være leker. - Vær ikke redd for å ta barnet bort hvis det er noe du redd for. (ex dvd spilleren med mange fine knapper) Sett barnet i fanget til en av foreldrene å si pen neste gang er det din tur... Det er lov å si fra! Jeg forventer ikke at vertskapet skal løfte en finger, når min gutt rommesterer i skuffer å skap. Har man en turbogutt eller jente så er det deilig å gå på besøk å slippe å reise seg 5 ganger i minuttet for å hente inn barnet. Om du som værtskap kunne reist deg bare 1 gang så tror jeg ikke du hadde dødd av det. Besteforeldrene er flinke til å passe på de tar han nesten mer en meg når vi er på besøk. Å det gjør de gladelig! Men må jo presisere at mitt barn ER mitt ansvar. Å alle har lov til å si i fra! Hilsen Gifte syk som gjærne ser at værtkapet engasjerer seg litt i barna å ikke bare på foreldrene. Oppfordrer deg til å reise deg i alle fall en gang for å i rette sette barnet (hvis det er behov da, selvfølgelig). Det er hva jeg gjør, å da forventer jeg kansje det samme tilbake (gjelder de med små barn selv). Meg om det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skindeep Skrevet 7. august 2005 #33 Del Skrevet 7. august 2005 Nei. Mitt barn er mitt ansvar. Så enkelt er det. ← Skriver under på den jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittykat Skrevet 7. august 2005 #34 Del Skrevet 7. august 2005 (endret) Du skal da ikke måtte fjerne absolutt alt fra hjemmet ditt bare fordi det kommer barnebesøk. Å lukke kjøkkendøren fordi de ikke skal rote i skuffer og kline f eks mat over alt på kjøkkenet , må de tåle. Jeg har selv 3 barn og de lager et helsikens rot på kjøkkenet. Vi har desverre ikke dør til kjøkkenet så det er jo fri tilgang på alt, men det er forbanna irriterendes og frustrerendes og komme ut til det griseriet på kjøkkenet. Og barn skal, i likhet med voksne, sitte ved bordet og spise til de er ferdige, så enkelt er det. Det er ikke foreldrene som må vaske opp alt griset etterpå, det er deg det og det er jo ikke så gøyt. Når man er på besøk hos andre så skal barna følge reglene som gjelder der. De kan ikke drive på med de samme tingene som de gjør hjemme. Tåler ikke disse foreldrene det og synes du er for streng, da har de et problem. De kan ikke la ungene få lov til å herje like mye ute som de gjør hjemme. Barna må lære seg folkeskikk. Ikke bry deg du og fortsett å ha disse reglene. Liker ikke folk reglene dine, så får de la være å komme på besøk da. Gratulerer med baby i magen og lykke til! Endret 7. august 2005 av Kittykat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annevenn Skrevet 8. august 2005 #35 Del Skrevet 8. august 2005 Til trådstarter: Jeg var nok omtrent akkurat som deg før jeg fikk barn. Jeg er akkurat lik nå, og han er snart 4. Barn som er på besøk hos oss, er foreldrenes ansvar. Jeg prøver å tilrettelegge, men unngår å bygge om før besøk. Barn som er hos oss får tilsnakk om de går og roter i mine skap, kjøkkenskuffer etc, hvis ikke foreldrene gjør det, gjør jeg. Jeg føler meg som tante Sofie noen ganger, men det gir jeg blanke i. Jeg gjør dem antagelig en tjeneste, for barn må på et tidspunkt lære å oppføre seg. Lykke til med den forestående fødselen, og ikke bekymre deg, du kommer som en sa ovenfor til å bli en strålende mor som setter grenser og bryr deg. Sa jeg forresten at jeg stadig får kommentarer fordi junior er "så veloppdragen og snill"? Han har bare lært folkeskikk, men det er visst uvanlig i dag..... Nå ble jeg veldig streng her, tror jeg tar kvelden. Uansett, lykke til!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå