Gå til innhold

Så misfornøyd med forlovelsesringen.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

16 minutter siden, 24/7SylviaPlath skrev:

Elsker du virkelig en person vil du gi de en ring som varer.

Elsker du en person så bryr du deg ikke så meget om hvilket materiale ringen er av, det som betyr noe er det at akkurat denne personen vil dele livet sitt med deg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest 24/7SylviaPlath
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da burde du be papsen om litt kunnskap rundt edle metaller lille venn. 

Hilsen en som også har alt for mange juveler, etter alle årene som arbeider hos... Tatatataaaa Gullsmed!! 

Forlovelsesringer er av det materiale som man tar seg råd til. Det trenger ikke å være edelt metall i det hele tatt!

 

Anonymkode: 7502c...f7d

Lille venn, tøff i trynet er du på anonymbruker, i det minste 😂

Edelt metall er det minste man kan forvente av en forlovelsesring. Greit om man er blakk og student, men å kjøpe en i sølv når man faktisk har en tusenlapp til overs til en som varer, er et hån. Det blir for dumt og det er ikke vanlig praksis, selv om du med hue i ræva liker å si det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Man kan fri uten ring å kjøpe sammen.

 

tror de fleste men ønsker å kjøpe det for dama, har ikke truffet noen som ikke ønsker...tenker dette går på mannlig ego.

selv kunne jeg gjerne spandert mannens ring

Anonymkode: 5f6a6...faa

Jeg har både utdannelse og jobb, så hadde absolutt ikke noe behov for at mannen skulle bevise sin kjærlighet i form av en ring. Vi kjøpte gifteringene sammen. 

Syns synd på alle mennene som må bruke så og så mange tusen for at damene skal bli fornøyde. 

Anonymkode: 39929...d6d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Honey Dew skrev:

Du får kjøpe en selv da hvis du er så misfornøyd. Skam deg og skjerp deg.

Min mann fridde til meg uten ring og det var helt iorden. Jeg gifter meg ikke for at mannen skal kjøpe smykker til meg.

Jeg ville heller hatt null ring enn en billig og stygg ring som det åpenbart ikke var lagt noe omtanke i. 

42 minutter siden, Bamse20 skrev:

Hadde du vært min dame, og jeg hadde fått vite dette, så hadde jeg avlyst bryllupet. Fordi det høres mere ut som du setter penger framfor mannen din. 

Du virker som du er mere opptatt av å ha dyre ting en og elske mannen din for den han er, og det han har kjøpt til deg.

bare fordi du gifter deg, betyr det ikke at  du skal ha en ring til 200 000.

Sånne folk som deg blir jeg direkte kvalm over, som ikke er takknemlig for noen ting.

Hvor har TS skrevet at hun vil ha en ring til 200 000?

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når gubben røyker for 3000 og spiser ute så er det ikke rart ringen blir stusselig.. 

Selv så valgte vi å kjøpe skikkelige ringer som vi har nå som gifte også. Det fordi at jeg tenkte at det var ikke vits i egne forlovelsesringer fordi at de ville bare bli liggende i et skrin etter giftemålet. Dette så han også logikk i. Ringene våre er derfor gravert med to datoer. 

 

Anonymkode: 7502c...f7d

Utenfor tema, men jeg bruker både forlovelses- og gifteringen min hver dag, har en på hver hånd. Vet også om folk som bruker forlovelsesringene som gifteringer.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, 24/7SylviaPlath skrev:

Jeg hadde blitt så utrolig lei meg jeg også. Hvor er omtanken liksom? Greit nok at det ikke er noe stein på, men sølv blir jo stygt og er ikke noe som varer! Hadde det vært hvitt gull hadde jeg skjønt skuffelsen, men det hadde fortsatt vært greit nok liksom, men sølv er bare for drøyt...

Så det viktigste for deg er å få en dyr ring med diamanter? En gifter seg ikke for å få smykker. En gifter seg fordi en vil leve sammen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest 24/7SylviaPlath
Akkurat nå, Honey Dew skrev:

Så det viktigste for deg er å få en dyr ring med diamanter? En gifter seg ikke for å få smykker. En gifter seg fordi en vil leve sammen.

Ja, det gjør man, men å gi en sølvring når man har vanlig økonomi er helt uaktuelt. Hvor er innsatsen? Half-assed er det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er kjempe blakk, kan man fortatt ha råd til gull.. alle disse er under 1K

handler om å gi litt innsats om man ikke har allverden

2901FD09-91C6-4EA7-AB26-E848FE0D485A.jpeg

7E5899BB-7E3A-4C37-8D06-6CEED9582CC7.jpeg

85F8B6B3-588D-45A5-BE8F-C7682153C00D.jpeg

A1E8BC06-694C-4543-93E9-3F5D08634CE7.jpeg

Anonymkode: 5f6a6...faa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg erfarer at det kun er jeg som er opptatt av min egen ring, de andre har sine ringer, og er ikke så opptatt av hvordan ringen min ser ut. Har ei venninne som bruker en vanlig sølvring. Siden dere er forlovet, har dere kanskje tenkt å gifte dere snart? I såfall så kan du jo da være med på å bestemme hvilken ring dette skal være.

Endret av Eryxo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, 24/7SylviaPlath skrev:

Ja, det gjør man, men å gi en sølvring når man har vanlig økonomi er helt uaktuelt. Hvor er innsatsen? Half-assed er det.

 

Forstod ikke det der jeg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 24/7SylviaPlath
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du er kjempe blakk, kan man fortatt ha råd til gull.. alle disse er under 1K

handler om å gi litt innsats om man ikke har allverden

2901FD09-91C6-4EA7-AB26-E848FE0D485A.jpeg

7E5899BB-7E3A-4C37-8D06-6CEED9582CC7.jpeg

85F8B6B3-588D-45A5-BE8F-C7682153C00D.jpeg

A1E8BC06-694C-4543-93E9-3F5D08634CE7.jpeg

Anonymkode: 5f6a6...faa

Det jeg mener. Virker som om TS sin mann har gitt totalt faen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 24/7SylviaPlath
Akkurat nå, Honey Dew skrev:

Forstod ikke det der jeg. 

... At en forlovelsesring i det minste skal være noe som varer. At den skal være i hvitt gull, gull eller platina. At det koster kanskje en tusenlapp å få en slik ring. At det er meget spesielt at en mann med grei økonomi velger å gå for sølv i den situasjonen, og at han har lagt null innsats i å finne noe fint som varer, eller som i det minste passer TS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke foreslå at dere sammen kan finne et mønster eller en tekst dere kan få gravert inni eller utenpå ringene? Det koster nok ikke mye og vil gjøre ringene mer unike. 

Anonymkode: e34cf...755

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi gikk sammen og kjøpte ringer da vi forlovet oss. Jeg forventet ikke noen forlovelsering spesielt til meg.  Gullringene var dyre, og vi hadde dårlig råd da. Synes mange er kravstore.🤨

Anonymkode: a96d5...8c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg syntes det er flaut og skamfullt å skrive dette, men jeg kan ikke stoppe å føle det sånn.

Kjæresten fridde og det var kjempefint. Jeg har ikke store forventninger til en ring, men det er en helt enkel sølvring. Ingen zirkonia, ingen hjerte, ingenting. Når familie og venner får høre at jeg er forlova så vil de se ringen og jeg føler jo ikke den er mye å se på, ser det på en måte på reaksjonen deres også. Når de spør om det er hvitt gull så sier jeg «ja». 
 

Er jeg fæl som føler dette?

Vet flere sikkert vil kommentere at han har dårlig råd, men det er ikke sånn. Han røyker for 3000 i mnd og spiser mye ute.

Anonymkode: ea0ef...9cd

Skjønner deg godt, men synes det er like flaut at du lyver om at det er hvitt gull.

Høres ut som om han har vært og kjøpt en barnering. Sølvring med ingenting på liksom. Den har vel allerede mistet formen?
 

Anonymkode: 3348b...059

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er en ring så viktig? Er ikke det viktigste at han vil tilbringe livet med deg? Synd at det er så stort fokus på det overfladiske. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du er kjempe blakk, kan man fortatt ha råd til gull.. alle disse er under 1K

handler om å gi litt innsats om man ikke har allverden

2901FD09-91C6-4EA7-AB26-E848FE0D485A.jpeg

7E5899BB-7E3A-4C37-8D06-6CEED9582CC7.jpeg

85F8B6B3-588D-45A5-BE8F-C7682153C00D.jpeg

A1E8BC06-694C-4543-93E9-3F5D08634CE7.jpeg

Anonymkode: 5f6a6...faa

Selv om disse ringene er laget av metall som inneholder gull består de ikke av nok gull til at det er definert som gullringer i Norge. Så da er det rett og slett metallringer med kunstige edelstener og sannsynligvis kraftig overpriset. 

Når det er sagt så lurer jeg på hvor likestillingen tok veien. Sitter det virkelig unge kvinner rundt om i Norge og venter på mannen skal gå ned på kne etter å ha brukt en liten formue på en ring???

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Leo said:

Når det er sagt så lurer jeg på hvor likestillingen tok veien. Sitter det virkelig unge kvinner rundt om i Norge og venter på mannen skal gå ned på kne etter å ha brukt en liten formue på en ring???

Ikke alle!

Anonymkode: 39929...d6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg var han, ville jeg da revurdert om jeg tok det riktige valget i å forlove meg...

 

Anonymkode: b2579...d33

Ja, det ville jeg også ha gjort ;) Jeg syns det er tydelig at TS vil vise frem ringen og få litt skryt. Og at de har ulike forventninger.

Han tenkt gjennom det, han har tatt seg tid til å kjøpe en ring, og han har fridd. Mer enn nok, og gjort med omtanke. Mannen min hadde blitt veldig lei seg om jeg hadde byttet ut ringen jeg fikk av han. Det hadde ikke falt meg inn. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min samboer kunne plukket opp en stein og fridd til meg med! Hadde spart på den steinen resten av livet.❤️ Han fridde for øvrig uten ring og vi kjøpte ringer sammen innenfor vårt budsjett og smak. 

Kanskje det handler om at vi aldri har hatt noe særlig? Og/eller at det materielle ikke betyr så mye for meg/oss? 

Jeg tenker også det, at dette er påvirkning fra den amerikanske middelklasse-/overklassekulturen.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...