Gå til innhold

Så misfornøyd med forlovelsesringen.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når gubben røyker for 3000 og spiser ute så er det ikke rart ringen blir stusselig.. 

Selv så valgte vi å kjøpe skikkelige ringer som vi har nå som gifte også. Det fordi at jeg tenkte at det var ikke vits i egne forlovelsesringer fordi at de ville bare bli liggende i et skrin etter giftemålet. Dette så han også logikk i. Ringene våre er derfor gravert med to datoer. 

 

Anonymkode: 7502c...f7d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bamse20
4 minutter siden, 24/7SylviaPlath said:

Jeg hadde blitt så utrolig lei meg jeg også. Hvor er omtanken liksom? Greit nok at det ikke er noe stein på, men sølv blir jo stygt og er ikke noe som varer! Hadde det vært hvitt gull hadde jeg skjønt skuffelsen, men det hadde fortsatt vært greit nok liksom, men sølv er bare for drøyt...

Så gi mannen din 100 000 og så la han velge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, 24/7SylviaPlath skrev:

Jeg hadde blitt så utrolig lei meg jeg også. Hvor er omtanken liksom? Greit nok at det ikke er noe stein på, men sølv blir jo stygt og er ikke noe som varer! Hadde det vært hvitt gull hadde jeg skjønt skuffelsen, men det hadde fortsatt vært greit nok liksom, men sølv er bare for drøyt...

Sølv blir stygt? Tydelig ikke kjent med materiale du. 

Sølv  og gult gull poleres opp igjen enkelt. Hvitt gull derimot koster ca en tusenlapp å rohodinere.. For hvitt gull kan nemlig ikke bare poleres opp.... 

Anonymkode: 7502c...f7d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 24/7SylviaPlath
Akkurat nå, Bamse20 skrev:

Så gi mannen din 100 000 og så la han velge :)

Jeg skal ikke forlove meg så jeg skjønner ikke hvorfor du siterer meg. Å iaf bruke en tusenlapp på en ring så man har noe som varer når man forlover seg, er det minste man kan forvente.

Jeg ser forresten spisse kommentarer fra deg over hele forumet ift kvinner og forhold, men likevel har du laget grinetråd om at du ikke klarer å få deg dame og at du jo er SÅ grei... Kanskje du burde gå litt inn i deg selv? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 24/7SylviaPlath
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sølv blir stygt? Tydelig ikke kjent med materiale du. 

Sølv  og gult gull poleres opp igjen enkelt. Hvitt gull derimot koster ca en tusenlapp å rohodinere.. For hvitt gull kan nemlig ikke bare poleres opp.... 

Anonymkode: 7502c...f7d

Jeg har masse flotte smykker og en far som er gullsmed, lol. Sølv blir stygt, varer ikke og er ikke noe man bruker i forlovelsesring. I forlovelsesringer er det hvitt gull, gull eller platina som gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bamse20
Just now, 24/7SylviaPlath said:

Jeg skal ikke forlove meg så jeg skjønner ikke hvorfor du siterer meg. Å iaf bruke en tusenlapp på en ring så man har noe som varer når man forlover seg, er det minste man kan forvente.

Jeg ser forresten spisse kommentarer fra deg over hele forumet ift kvinner og forhold, men likevel har du laget grinetråd om at du ikke klarer å få deg dame og at du jo er SÅ grei... Kanskje du burde gå litt inn i deg selv? :) 

For det jeg skriver er fakta..

Elsker du virkelig en person, så bryr du ikke om hvor mye en person bruker i en ring på deg. Da kan du heller finne en sugarbabe og bruke millioner på ringer istedentfor, og la mannen finne en dame som betyr noe for han, ikke for hvor mye en ring koster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest 24/7SylviaPlath
Akkurat nå, Bamse20 skrev:

For det jeg skriver er fakta..

Elsker du virkelig en person, så bryr du ikke om hvor mye en person bruker i en ring på deg. Da kan du heller finne en sugarbabe og bruke millioner på ringer istedentfor, og la mannen finne en dame som betyr noe for han, ikke for hvor mye en ring koster.

Elsker du virkelig en person vil du gi de en ring som varer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gamle er dere og hvordan er økonomien?

dette kan vel sesbi sammenheng.
 

kanskje er det trangt økonomisk, men han vil alikevell vise deg at du er den han vil dele alle stunder med uansett.

bruk heller pengene sammen på en giftering. 
jeg har sølv, er godt voksen, god økonomi og veldig fornøyd. Og den meste sv tiden bruker vi ikke ringer heller, da vi har jobber som krever god hygiene. 
 

om ringen er problemet, har du ett mye større problem 😉

Anonymkode: 4b9bf...dfd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, 24/7SylviaPlath said:

Elsker du virkelig en person vil du gi de en ring som varer.

Sier mye om deg som person, setter penger fremfor alt annet. foreldrene dine har tydligvis oppdratt deg helt feil, du er vell den personen som har fått alt servert i hånda uten og gjøre noe for det?

Anonymkode: a0eaa...009

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns du er kravstor. Forventningene om at mannen må kjøpe en flott ring er helt tullete og utdatert

Anonymkode: 39929...d6d

Må da klare å kjøpe en fin ring! Altså har selv funnet ned i 2-3K 

 

tom under 1K , men da 100% juggel men fin 

Anonymkode: 5f6a6...faa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 24/7SylviaPlath
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Sier mye om deg som person, setter penger fremfor alt annet. foreldrene dine har tydligvis oppdratt deg helt feil, du er vell den personen som har fått alt servert i hånda uten og gjøre noe for det?

Anonymkode: a0eaa...009

Jeg setter ikke penger foran alt annet, lol. Jeg sier det er latterlig at en mann som bruker 3000,- månedlig på røyk ikke klarer å hoste opp en tusenlapp så hans framtidige kone iaf får en ring i hvitt gull i stedet for sølv.

Men skarpe observasjoner, dødssmart du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Må da klare å kjøpe en fin ring! Altså har selv funnet ned i 2-3K 

 

tom under 1K , men da 100% juggel men fin 

Anonymkode: 5f6a6...faa

Det er 2020. Damer er ikke prinsesser, de kan kjøpe sin egen ring.

Anonymkode: 39929...d6d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså, nei. Hvor i landet bor du? Det er kanskje vanlig på "bygda" og i lavere sosiale lag, men i mer urbane strøk er det helt klart mest vanlig at mannen kjøper en vakker forlovelsesring som han frir med. Sist jeg så to som kjøpte forlovelsesring sammen, var et overvektig par på Luksusfellen som fikk det i gave av TV - kanalen og ønsket å gjøre det slik for det var vanlig i deres omgangskrets.

Anonymkode: 2fee5...9a5

Bygda og lavere sosiale lag? Da kan jeg fortelle deg at det varierer hva som blir gjort i byen og høyere sosiale lag også.

 

Anonymkode: 53ec9...2ca

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde sølvringer da vi forlovet oss, og kjøpte gullringer i gull da vi giftet oss. Når dere skal gifte dere velger man jo ringer sammen, så da får du jo byttet den ut.

Anonymkode: 3e4ba...f58

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke du er kravstor - iallfall ikke mtp at han har lett råd til å bruke litt mer. En enkel sølvring er kjedelig! Det fins mange søte og delikate ringer som ikke koster skjorta..

Anonymkode: d28bf...9ca

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er 2020. Damer er ikke prinsesser, de kan kjøpe sin egen ring.

Anonymkode: 39929...d6d

Man kan fri uten ring å kjøpe sammen.

 

tror de fleste men ønsker å kjøpe det for dama, har ikke truffet noen som ikke ønsker...tenker dette går på mannlig ego.

selv kunne jeg gjerne spandert mannens ring

Anonymkode: 5f6a6...faa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

34 minutter siden, Bamse20 skrev:

Nei, jeg trur neppe han tenker sånn. 
Jeg trur han tenker at kjærlighet betyr mere en penger.

Dvs:

Uansett hva en ring koster, så burde begge parter være fornøyd. Ringen er bare et symbol på at man er gift, det er ikke noe annet en det.

At folk kjøper en ring til 100 000 får bare være, men jeg hadde vært fornøyd om jeg så skulle fått en first price skrue som ring.. 

Det vil si alternativ 2 av mine antakelser ("tenker at ringen ikke betyr så mye"). :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, 24/7SylviaPlath skrev:

Jeg har masse flotte smykker og en far som er gullsmed, lol. Sølv blir stygt, varer ikke og er ikke noe man bruker i forlovelsesring. I forlovelsesringer er det hvitt gull, gull eller platina som gjelder.

Da burde du be papsen om litt kunnskap rundt edle metaller lille venn. 

Hilsen en som også har alt for mange juveler, etter alle årene som arbeider hos... Tatatataaaa Gullsmed!! 

Forlovelsesringer er av det materiale som man tar seg råd til. Det trenger ikke å være edelt metall i det hele tatt!

 

Anonymkode: 7502c...f7d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Altså, nei. Hvor i landet bor du? Det er kanskje vanlig på "bygda" og i lavere sosiale lag, men i mer urbane strøk er det helt klart mest vanlig at mannen kjøper en vakker forlovelsesring som han frir med. Sist jeg så to som kjøpte forlovelsesring sammen, var et overvektig par på Luksusfellen som fikk det i gave av TV - kanalen og ønsket å gjøre det slik for det var vanlig i deres omgangskrets.

Anonymkode: 2fee5...9a5

Jøss, Oslo er visst bygda, og jeg tilhører plutselig lavere sosialt lag selv om nesten alle jeg kjenner har master. 

Anonymkode: 89179...235

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lily_88

Så fint at han fridde med en ring 😊 jeg fikk ikke det, men valgte ringer i lag.

Du kan foreslå at dere ser på gifteringer i lag, for det er jo de dere skal bruke til hverdags. Og selv om at det kanskje er en stund til dere vies, så kan dere ta noen dager der dere ser på ringer, å da kan du komme med ideer på hvordan gifteringen  skal se ut 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...