Gå til innhold

Så misfornøyd med forlovelsesringen.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, jeg syntes det er flaut og skamfullt å skrive dette, men jeg kan ikke stoppe å føle det sånn.

Kjæresten fridde og det var kjempefint. Jeg har ikke store forventninger til en ring, men det er en helt enkel sølvring. Ingen zirkonia, ingen hjerte, ingenting. Når familie og venner får høre at jeg er forlova så vil de se ringen og jeg føler jo ikke den er mye å se på, ser det på en måte på reaksjonen deres også. Når de spør om det er hvitt gull så sier jeg «ja». 
 

Er jeg fæl som føler dette?

Vet flere sikkert vil kommentere at han har dårlig råd, men det er ikke sånn. Han røyker for 3000 i mnd og spiser mye ute.

Anonymkode: ea0ef...9cd

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Just now, AnonymBruker said:

Ja, jeg syntes det er flaut og skamfullt å skrive dette, men jeg kan ikke stoppe å føle det sånn.

Kjæresten fridde og det var kjempefint. Jeg har ikke store forventninger til en ring, men det er en helt enkel sølvring. Ingen zirkonia, ingen hjerte, ingenting. Når familie og venner får høre at jeg er forlova så vil de se ringen og jeg føler jo ikke den er mye å se på, ser det på en måte på reaksjonen deres også. Når de spør om det er hvitt gull så sier jeg «ja». 
 

Er jeg fæl som føler dette?

Vet flere sikkert vil kommentere at han har dårlig råd, men det er ikke sånn. Han røyker for 3000 i mnd og spiser mye ute.

Anonymkode: ea0ef...9cd

Skjerp deg. Håper han finner ut hvor utaknemmelig du er, før dere blir gjift.

Anonymkode: 7520c...e8b

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får foreslå for han at dere tar en tur sammen og kjøper en bedre en da, hvis du ikke er fornøyd :)

Var han klar over hvor viktig ringen er for deg, at du ville han skulle bruke masse penger på den? Og at du vil vise den frem? 

Jeg syns du er litt barnslig, du har fått en ring. Mange får ikke ringer i det hele tatt, men venter til gifteringen :)

Endret av Navani
  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han synes det er penest med en enkel ring? Eller er han generelt gnien? 

Anonymkode: e6ea6...c2a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er litt spesielt å kreve at han skal betale hele ringen din. 

Jeg er vant med at ring er noe man velger sammen. Begge har da ring, som regel. 

Si ifra at du ønsker å være med å bestemme ring, og så leverer dere inn den du har, og kjøper noe du liker heller, da? 

Anonymkode: 516fb...3fd

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du er kravstor. Forventningene om at mannen må kjøpe en flott ring er helt tullete og utdatert

Anonymkode: 39929...d6d

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er altfor opptatt av status og penger, og hva folk tenker om deg. Det er min mening. Du er ikke fæl som føler det - det er lov å føle det man føler. Men du bør klare å være uenig med din egen spontane reaksjon også, og ikke bare rasjonalisere den.

Anonymkode: 5f9b2...7a9

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så utakknemlig. Det er en ring! Du kan bytte den ut når dere gifter dere. 

Anonymkode: c5a84...5d8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han har kjøpt en sølvring så hadde jeg blitt skuffet. Dere får heller bruke penger på en fancy giftering i stedet 👍

Anonymkode: c8cc1...8a8

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Navani said:

Du får foreslå for han at dere tar en tur sammen og kjøper en bedre en da, hvis du ikke er fornøyd :)

 

Hvis jeg var han, ville jeg da revurdert om jeg tok det riktige valget i å forlove meg...

 

Anonymkode: b2579...d33

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er litt spesielt å kreve at han skal betale hele ringen din. 

Jeg er vant med at ring er noe man velger sammen. Begge har da ring, som regel. 

Si ifra at du ønsker å være med å bestemme ring, og så leverer dere inn den du har, og kjøper noe du liker heller, da? 

Anonymkode: 516fb...3fd

En forlovelsesring kjøper selvsagt den som frir! 

Anonymkode: e6ea6...c2a

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er litt spesielt å kreve at han skal betale hele ringen din. 

Jeg er vant med at ring er noe man velger sammen. Begge har da ring, som regel. 

Si ifra at du ønsker å være med å bestemme ring, og så leverer dere inn den du har, og kjøper noe du liker heller, da? 

Anonymkode: 516fb...3fd

Vant med... Har du vært forlovet så mange ganger at du har blitt vant til det? 😅😂

Anonymkode: 32a89...f8b

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En forlovelsesring kjøper selvsagt den som frir! 

Anonymkode: e6ea6...c2a

Nei, det er ikke selvsagt.. Her til lands er det veldig, veldig vanlig at man frir uten ring, så går man og kjøper ringer sammen. Her er det vanlig at både mann og kvinne går med ring, ikke bare kvinnen. Tror du har sett litt mye på amerikansk tv. 

Anonymkode: 516fb...3fd

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsket meg en symbolsk ring til typ max 200 kr. Den symboliserer jo bare at vi har lovet å velge hverandre, så da syns jeg ikke at det er riktig å bruke tusenlapper på det. Men for han var det viktig å også feire at vi har vært sammen i 15 år, så han kjøpte en gullring med diamanter til 1500 kr. 150 kr for hvert år vi har vært sammen ❤️  Jeg er selvfølgelig veldig glad for den. Men når vi skal gifte oss drar vi sammen og kjøper ringer, da vil jeg ha en litt større diamant og muligheten for å sette på flere etterhvert som vi får barn :)❤️ Heldigvis kan jeg ha på begge ringene samtidig, så det er en bonus :) 

Anonymkode: 40bad...446

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er litt spesielt å kreve at han skal betale hele ringen din. 

Jeg er vant med at ring er noe man velger sammen. Begge har da ring, som regel. 

Si ifra at du ønsker å være med å bestemme ring, og så leverer dere inn den du har, og kjøper noe du liker heller, da? 

Anonymkode: 516fb...3fd

Hvor står det at hun krever det?

Han er nok enten gjerrig, tenker at ringen ikke betyr så mye eller tenker at forlovelsen ikke betyr så mye. Eller en kombinasjon.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vant med... Har du vært forlovet så mange ganger at du har blitt vant til det? 😅😂

Anonymkode: 32a89...f8b

Så du kjenner virkelig ingen andre som er eller har vært forlovet, du...? Jeg kjenner mange. Og jeg er da vant med at de har kjøpt ringene sammen. Ingen jeg vet om har blitt fridd til med en fiks ferdig kjøpt ring. 

Anonymkode: 516fb...3fd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er litt spesielt å kreve at han skal betale hele ringen din. 

Jeg er vant med at ring er noe man velger sammen. Begge har da ring, som regel. 

Si ifra at du ønsker å være med å bestemme ring, og så leverer dere inn den du har, og kjøper noe du liker heller, da? 

Anonymkode: 516fb...3fd

trodde og dette var mer vanlig, at man finner ringene sammen. 

Anonymkode: 8d4b6...644

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En forlovelsesring kjøper selvsagt den som frir! 

Anonymkode: e6ea6...c2a

eh nei? dette har ikke vært vanlig i norge. det er vanlig at man frir uten ring og finner ringer sammen. slik har det ihvertfall vært da jeg var i 20-30 årene

Anonymkode: 8d4b6...644

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...