Gå til innhold

Dere som kan være hjemme med barna, hva nå med korona?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøvde å få tittelen så kort som mulig.

Jeg har en jobb som gjør at jeg kan ha barna hjemme, har de kun i barnehagen for at de skal få lekt med andre barn på deres alder.

Nå øker smitten her og vi har 5 nye hver dag, og kommunen er rød.

Sender dere barna i barnehagen eller har dere de/ville dere hatt de hjemme?

Anonymkode: 346a2...d02

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det ikke så mye smitte lenger så sender i bhg, men hun har korte dager, og akkurat nå er hun hjemme denne uka for vi trenger litt tid sammen. 

Anonymkode: a3397...d31

Skrevet

Hadde kommunen blitt rødt, hadde holdt hjemme så lenge det er mulig

Anonymkode: 2ebe1...4ec

Skrevet

Nå har jeg en som er forferdelig dårlig på å leke alene, så veldig vanskelig å kombinere å ha ham hjemme med jobb.. og for egen mentale helse sin del, hadde det nok blitt barnehage.. 

Jeg tenker det er noe du må føle på selv. Om du klarer få jobbet, og klarer å komme fra det uten å gå helt fra vettet, er det jo ingenting i veien for å ha ham hjemme. Men jeg ville ikke hatt dårlig samvittighet om jeg sendte i bhg. 

Anonymkode: db778...f5f

Skrevet

Har hjemmekontor, men ungene blir å gå i barnehagen og skolen så lenge det er åpen. Helt umulig å jobbe med en 2 åring, 3 åring og 6 åring hjemme. 

Her er det en god del smitte nå, men vi har ikke noe valg. Så lenge barnehagen/skolen er åpen må de gå.

Anonymkode: ea9d7...f92

Skrevet

Ungene har stort sett best av å få beholde sin vanlige hverdag så langt mulig. Med slike smittetall som TS beskriver (kommer selvsagt litt an på folketallet og befolkningstetthet) er det gjerne et spørsmål om tid før skole/barnehage må iverksette smittesporingskarantene og holde (avdelingsvis/trinnvis) stengt uansett så ungene får rutinebrudd.

Anonymkode: fe7da...dde

• Liker 1
Skrevet

Vår  kommune er blitt rød , jeg sender barnet på sfo selv om det kunne ha vært hjemme . I dag var de bare to da flere foreldre ikke vil at barnet skal være på sfo .

Anonymkode: 9d145...70d

Skrevet

Takk for alle svar. 12 nye i dag og kommunen er nå enda rødere (kan ikke bli rødere på kartet), så nå holdes ungene hjemme litt fremover...

Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for alle svar. 12 nye i dag og kommunen er nå enda rødere (kan ikke bli rødere på kartet), så nå holdes ungene hjemme litt fremover...

Dere er så sinnsykt hysteriske..

Anonymkode: 1736f...da7

Skrevet

Jeg hadde sendt i barnehage. Det skal komme nye nasjonale tiltak i dag, men jeg tror ikke de vil påvirke barnehagene. De har sagt de har sett på områdene hvor det skjer mye smitte, og barnehagene er ikke et av de. I min kommune er smitten veldig høy nå, men det har knapt vært tilfeller blant barnehagebarn. 

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere er så sinnsykt hysteriske..

Anonymkode: 1736f...da7

Takk for ditt bidrag😋

Både jeg og minste har astma (og jeg er gravid), så er i utgangspunktet ikke så gira på å bli syk selv om vi har vår unge alder til fordel. Dessuten kom mannen hjem fra jobb i går og fortalte at han hadde fått time til operasjon allerede om en uke, så da bør vi holde oss friske fra det vi kan uansett frem til etter det. 
Ungene trives i barnehagen altså, men har de fått valget, så har de alltid valgt å være hjemme med meg, så de har absolutt ikke ille hjemme heller😊

Skrevet

Her er det kun ett smittetilfelle som kom i går kveld, så barna skal absolutt på skole/barnehagen. Og får gå så lenge barnehagen er åpen. De kan jo gå over til RØDT nivå, som vil gjøre det ganske så trygt å sende de i barnehagen tenker jeg. Tror barna absolutt har det best med å få en normal hverdag som mulig, i disse tider.

Anonymkode: b6d19...f45

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...