Gå til innhold

Hvorfor får voldelige fedre samvær med barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når det er påvist vold mot mor foran barna, hvorfor får de samvær med barna? Ikke engang etter vold mot barna mister de samvær. 
Hvorfor? 

Anonymkode: dd15d...b5b

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi kvinner og barn ikke blir trodd, de blir sett på som hysteriske løynere
Samvær med barn øker faktisk om far er voldelig.

Anonymkode: be045...be5

• Liker 8
Skrevet

Det stemmer overhode ikke her, har kjempe godt samarbeid med både BUP og barnevernet og di støtter overhode ikke samvær med far. Her har barnet all makt på om han vil fullføre samværet på en helg i mnd, om barnet vil hjem etter en halv time MÅ får respektere det og barnet komme hit igjen å vil ikke barnet ditt på mange mnd'er skal det å være greit. Sånn har det vært siden barnet var syv år. Så absolutt ikke sånn i vårt tilfelle. Nå har det her vært et ekstremt tilfelle og barnet sliter veldig psykisk å har vært det verste tilfelle flere har vært borti så kan kanskje ha noe med det å gjøre også. 

Anonymkode: ee5cc...4a6

• Liker 2
Skrevet

Her tok barnevernet barnet og plasserte hos far, selv om jeg brøt ut av et voldelig forhold med ham. Han er dømt for vold mot meg, og tre kvinner tidligere. I tillegg sendte han den nye samboeren sin på krisesenteret, og det kom inn nye anmeldelser om vold. Barnevernet fnyser bare av alle voldsdommene hans, og sier at "han kan vel bare ta et sinnemestringskurs, da." De sier at den nye samboeren som havnet på krisesenteret nylig "sikkert var ei sinna dame." 

Så lenge den voldelige faren er en storsjarmør med et karismatisk og vinnende vesen, så sjarmerer han disse barnevernstantene i senk. Og de har null filter når det gjelder slike ting. De føyer seg til voldsutøveren i heksejakten og utpsykingen av moren, bistår overgriperen i dette. Det vil komme fram masse om disse tingene etterhvert som barna kan bli store og fortelle selv, vent og se. 

Anonymkode: 7163c...5ce

• Liker 4
Skrevet

Fordi samvær alltid blir ansett å være barnets beste. Det være seg om dette faktisk er reelt eller ei. 
jeg vet også om fedre som er dømt for overgrep mot egne barn som også fikk samvær. Han hadde da en av disse kjendisadvokatene. 

Anonymkode: 5ddc3...203

• Liker 4
Skrevet

Fordi volden er rettet mot kvinnene og ikke barna.

Anonymkode: 54b8b...d34

• Liker 2
Skrevet

Jeg vet om fedre som har mistet foreldreansvar og all rett til samvær med barna, pga vold mot mor. I slike tilfeller må man ta det til retten, ikke barnevernet. Selvsagt etter at man har anmeldt far til politiet 

Anonymkode: c5acb...cd7

Skrevet

Her må det gjøres klart og tydelig at barneverntjenesten ikke har mandat til å avgjøre samvær med foreldre. Det kan kun avgjøres ved dom, men bvtj kan uttale seg om samværet er bra for barnet eller ikke. Bvtj kan IKKE holde barn tilbake fra samvær, og bvtj kan vitne i retten.

mange tror bvtj kan holde tilbake barn fra samvær med en forelder som har utøvd vold, men det kan de altså ikke. Mange mødre som har vært utsatt for vold er så traumatiserte at de fortsetter samværet fordi de tror de ikke har noe valg og fordi de er redd for represalier fra far. I tilfeller der bvtj er inne i bilder burde de være tydelige på at de ikke har makt eller mandat til å regulere samværet. Bvtj (tror jeg) forstår ikke alltid at mor ikke vet at de ikke kan regulere samværet eller holde tilbake barna, dette må de opplyse mor om i alle saker der det er beskyldninger om vold. Når bvtj ikke opplyser om dette blindet en mistillit fra mor sin side som tror bvtj ikke bryr seg eller ikke gjør jobben sin. Sannheten er at det kun er gjennom dom man kan stoppe eller begrense samværet og gjennom dommen i en rettssak får bvtj er mandat til f.eks å føre tilsyn. 

Anonymkode: bfc4e...622

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her tok barnevernet barnet og plasserte hos far, selv om jeg brøt ut av et voldelig forhold med ham. Han er dømt for vold mot meg, og tre kvinner tidligere. I tillegg sendte han den nye samboeren sin på krisesenteret, og det kom inn nye anmeldelser om vold. Barnevernet fnyser bare av alle voldsdommene hans, og sier at "han kan vel bare ta et sinnemestringskurs, da." De sier at den nye samboeren som havnet på krisesenteret nylig "sikkert var ei sinna dame." 

Så lenge den voldelige faren er en storsjarmør med et karismatisk og vinnende vesen, så sjarmerer han disse barnevernstantene i senk. Og de har null filter når det gjelder slike ting. De føyer seg til voldsutøveren i heksejakten og utpsykingen av moren, bistår overgriperen i dette. Det vil komme fram masse om disse tingene etterhvert som barna kan bli store og fortelle selv, vent og se. 

Anonymkode: 7163c...5ce

Anemld dem. Prøv sivilt søksmål.

Anonymkode: 6996a...d01

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...