Gå til innhold

Kjøpe trampoline.

Dita

Anbefalte innlegg

Gjest Violetta

Blir det ikke litt samme diskusjon som å sykle med eller uten hjelm? Klart det er bedre med. Og man kan ikke sykle mere villmann med hjelm enn uten, man kan selvfølgelig fremdeles bli skadet, men man unngår muligheten for en del av skadene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syntes dette trampoline greiene blir litt hysteriske..

Skader skjer fordi det er for mange på trampolina, hvor mange hopper en og en?? De reagere ikke foreldre på.. De fleste tenker vel at, ja men de er så små.. Det har da ingeting og si..

Ting som ligger rundt trampolina skader mer enn selve trampolinen.. Stoler, steiner, leker, tilogmed en liten spade kan gjøre mer skade..

Og det skjer faktisk skummelt mye ulykker med nett.. De kan henge seg opp i det, detter de mot det kan det faktisk knekke sammen..

Skal du først kjøpe nett så kjøp oppblåsbart nett, ikke det med kun pinner rundt, dette kan gjøre mer skade enn nytte..

Hvis du har egen flat hage og muligheten burde du grave ned trampolina, sånn at den er på bakkehøyde, det er høyden som skader, ikke fallet..

Selv har typen en søster på 4 som hopper så fint på trampolina uten nett, hun har lært seg at man skal hoppe på midten av trmpolina, og uansett hvor voldsomt hun hopper er hun fortsatt på midten..

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke noe å lure på engang. Det blir helt sikkert andre barn som vil bruke denne også,ikke bare gutten deres.

En niåring er ikke i stand til å kontrolere hva som sker på en trampoline. Så nett BØR dere kjøpe.

Det er utrolig mange skadde barn hvert år pga trampoline. Mange kunne vert unngått om s.nett hadde vert på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_sor...et/1978885.html

Gurger mener at trampolinene må sikres bedre, både ved nedgraving slik at fallhøyden ikke blir så stor, og ved gjerde eller sikkerhetsnett rundt, slik at man ikke faller utenfor trampolinen.

http://www.pd.no/hage/article695753.ece

De vanligste årsakene til at eiere av trampoliner kommer i erstatningsansvar er at store trampolinen er plassert i veldig liten hage, eller at den er satt opp i nærheten av et gjerde eller en mur som barna treffer når de faller utenfor. Det levers nå hendige sikkerhetsnett til trampoliner, og disse kan bidra til skadeforebyggelse, sier Hesselberg-Meyer.

http://www.bt.no/lokalt/bergen/article178092

Nesten daglig får vi inn pasienter som har skadet seg på trampoline. Det er som oftest brudd, eller strekk i muskler. Skadene kommer ofte i forbindelse med at barna detter utfor trampolinen, eller de henger armer og hender fast i kanten på trampolinen, sier Vaktlege Stig Pedersen ved Bergen legevakt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt stor trampoline i 3-4 år nå, uten nett, med idag skal jeg ut å måle str på den og deretter ut å kjøpe nett som helt klart er med å redusere antall fallulykker. Tenker til og med gresset rundt vår trampoline kjennes hardt nok når en kommer "i hundre" fra halvannen eller to meter OVER trampolinen. 1990,- koster det hos Jumpking for de som måtte lure - var der igår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. :)

Vi har bestemt oss for å kjøpe trampoline på "Leker". Der selger de trampoliner med sikkerhetsnett for kr. 2.000. Bruk av trampoline er en fin fysisk aktivitet. Det er både gøy og slitsomt. Tror vi har en fornøyd gutt om noen dager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å være helt ærlig håper jeg trampoline-bølgen snart er over.

Men skulle jeg kjøpt trampoline, hadde jeg nok valgt med nett. Ikke bare for mitt barns sikkerhet, men for andres også. Jeg vet sannelig ikke hvordan livet mitt ville ha blitt dersom noen andres barn hadde skadet seg alvorlig på vår trampoline. Man klarer jo ikke å følge med hele tiden.

Men det er nå bare sånn jeg tenker.

hei

det er også et poeng lurer på om tex tenkte på det

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes dette trampoline greiene blir litt hysteriske..

Skader skjer fordi det er for mange på trampolina, hvor mange hopper en og en?? De reagere ikke foreldre på.. De fleste tenker vel at, ja men de er så små.. Det har da ingeting og si..

Ting som ligger rundt trampolina skader mer enn selve trampolinen..  Stoler, steiner, leker, tilogmed en liten spade kan gjøre mer skade..

Og det skjer faktisk skummelt mye ulykker med nett.. De kan henge seg opp i det, detter de mot det kan det faktisk knekke sammen..

Skal du først kjøpe nett så kjøp oppblåsbart nett, ikke det med kun pinner rundt, dette kan gjøre mer skade enn nytte..

Hvis du har egen flat hage og muligheten burde du grave ned trampolina, sånn at den er på bakkehøyde, det er høyden som skader, ikke fallet..

Selv har typen en søster på 4 som hopper så fint på trampolina uten nett, hun har lært seg at man skal hoppe på midten av trmpolina, og uansett hvor voldsomt hun hopper er hun fortsatt på midten..

hei

nå er det jo lett og snakke til en fire åring og få den til og forstå det ser vi i trafikken også, de små barna er flinke til og mestre det, de ser seg for nor de skal krysse veien og er flinke, det er verre med de eldre ni åringen er faktisk de farligste de er livsfarlige, de små barna er opptat av og vis va de har lert ni oringene vil tøffe seg

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

bra dere er fornuftiget men jeg er nok og enig i det som siste gjest sier også om at man bør bruke oppblåsbart nett, men jeg lurer litt på vor hun har fra at det skjer så mange ulykker med nett jeg syns det er litt rart de anbefaler det da

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

det er også et poeng lurer på om tex tenkte på det

hilsen

Hvis du er så hissig på å henge ut Tex hele tiden (som du gjør i flere tråder) kan du sikkert ta det på PM eller på personlige meldinger forumet!

Sorry, litt avsporing! Men tror trådstarter har fått svar på spørsmålet sitt og har tatt en avgjørelse som hun selv sier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er så hissig på å henge ut Tex hele tiden (som du gjør i flere tråder) kan du sikkert ta det på PM eller på personlige meldinger forumet!

Sorry, litt avsporing! Men tror trådstarter har fått svar på spørsmålet sitt og har tatt en avgjørelse som hun selv sier!

hei

ja jeg vet det men jeg blir bare provosert av tulete, ubegrunnete arogante påstander som ikke er noe hold jeg har og meldt det til moderator så jeg for ser, men det er flere en meg som reagerer på det hun sier

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har sikkerhetsnett.

Våre barn får ikke hoppe uten tilsyn hvis det ikke er nett.

Mellomste er akrobat til tusen, og mestrer fint uten nett, men hos oss er det nett og det skal aldri fjernes.

Det er som med sykkelhjelm....Har de på seg den er de tøffere enn uten. Men skulle ulykken skje, så er det for sent hvis man ikke har sikret seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lilletroll

Vi har nett, og regel om at bare èn hopper om gangen. I tillegg skjer ikke hopping uten at en voksen er til stede. Overbeskyttende og hysterisk? Javel, men sikkerheten kommer først, alltid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_mor_*

jeg undrer meg stadig her inne. Må man virkelig spørre andre om ting som er en selvfølge. Det er lov å tenke selv. Sikkerhet til barna kommer først...

Når man vet skadeomfanget, så skjønner jeg ikke foreldre som lurer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Tule, slutt å fjolle sånn.

Jeg jobber med å passe andres barn hele dagen, jeg klarer fint å ta ansvar og passe på når det er unger som hopper på trampolina her hjemme hos oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg vet hvordan jeg selv hopper.. så hadde jeg nok ikke latt et barn hoppe uten nett nei.. men det er bare min menig..

og selv om barna vet at det bare skal være en på trampolina om gangen... greier de å holde det når mor og far ikke ser på?

Det lureste er kanskje å grave hele greia ned, da slipper man jo fallet.

men nå er det jo ikke alle som har muligheten til det da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tule, slutt å fjolle sånn.

Jeg jobber med å passe andres barn hele dagen, jeg klarer fint å ta ansvar og passe på når det er unger som hopper på trampolina her hjemme hos oss.

hei

de kan likevel kan de falle av va gjør du da vil du ta aansvaret for det bedre og beskytte litt for mye en litt for lite

kanskje du burde telle opp vor mange som er enige med deg her

jeg trodde og det ingikk i utdannelsen din og lytte til andre fagfolk

som en annen her sier så bør man ikke spørre om noe som er en selvfølge og har man trampoline så er det en selvfølge at man bør ha nett

jeg tror ikke di hadde anbefalt det vis det hadde vert slik som du sier

og si at andre fjaser er dumt, det er du som fjaser, håper de fleste foreldrene nekter barna og uhoppe hjemme hos dere det bør de gjøre vis du ikke har nett

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sjelden samboeren min har kommet fra lege-vakt og fortalt om alvorlige ulykker, som ikke hadde skjedd om man hadde sikkerhet i rundt. Ville valgt MED.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...