Gjest Gjest Skrevet 4. august 2005 #101 Del Skrevet 4. august 2005 Det er klart den ene dagen i uken gir ingen kontinuitet. Jeg har et inntrykk av at de fleste ser at dette ikke er så greit for noen av partene (hverken noen av foreldrene eller barnet) og velger av den grunn og heller ta langhelg annenhver helg. Men jeg er ikke enig i at kontinuitet er et argument for delt omsorg.... det er ikke noe kontinuitet i hverdagen ved to forskjellige hverdag (slik jeg ser det). Vi har valgt annerledes for å oppnå kontinuitet; far tar seg av alle aktiviteter i hverdagen... barna har ett bosted, ett sett med rutine i hverdagen ifb med skole og ett sted/en måte/en rutine og forholde seg til når det kommer til lekselesing...... DA har vi kontinuitet i de mest essensielle brikkene som skal til for å ha en enkles mulig hverdag samtidig som vi får dekket opp at barna er sammen med begge foreldrene. Barna står også frie til selv og ringe og komme til far. ← hei jeg skjønner poenget, men det kommer jo mye an på vordan man samarbeider vis man er enige om og kjøre noenlunne de samme reglene i begge steder så kan jeg ikke se at kontinuitetetn skulle bli vanskelig men vis begge kjører veldig ulike ting så kan jeg se det en annen ting er at jeg tror at barn har godt av et fastlakt opplegg og det regner jeg med at dere har også, jeg tror ikke det er bra at et barn skal ha for mye ansvar i selv og passe på at det er nok hos begge, men de må ha muligheten til og snakke om sine følelser og behov og til og si fra va de ønsker hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 4. august 2005 #102 Del Skrevet 4. august 2005 Det er klart den ene dagen i uken gir ingen kontinuitet. Jeg har et inntrykk av at de fleste ser at dette ikke er så greit for noen av partene (hverken noen av foreldrene eller barnet) og velger av den grunn og heller ta langhelg annenhver helg. Men jeg er ikke enig i at kontinuitet er et argument for delt omsorg.... det er ikke noe kontinuitet i hverdagen ved to forskjellige hverdag (slik jeg ser det). Vi har valgt annerledes for å oppnå kontinuitet; far tar seg av alle aktiviteter i hverdagen... barna har ett bosted, ett sett med rutine i hverdagen ifb med skole og ett sted/en måte/en rutine og forholde seg til når det kommer til lekselesing...... DA har vi kontinuitet i de mest essensielle brikkene som skal til for å ha en enkles mulig hverdag samtidig som vi får dekket opp at barna er sammen med begge foreldrene. Barna står også frie til selv og ringe og komme til far. ← Tja. Om det ikke gir nok trygghet og stabilitet for noen så gjør det det for andre.... Det er mange unger som synes dette er veldig bra.... Bor man nærme og barna er vant med dette fra de er små er det svært mange som slår seg til ro med en slik ordning. Faktisk er det den beste ordningen for mange barn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jomfrua... ikke logget inn Skrevet 4. august 2005 #103 Del Skrevet 4. august 2005 Tja. Om det ikke gir nok trygghet og stabilitet for noen så gjør det det for andre.... Det er mange unger som synes dette er veldig bra.... Bor man nærme og barna er vant med dette fra de er små er det svært mange som slår seg til ro med en slik ordning. Faktisk er det den beste ordningen for mange barn ← Misforstå meg ikke.... jeg sier ikke at barn kan trives med delt omsorg. Min forståelse av hva kontinuitet er ... kan ikke være et argument for delt omsorg. Ja, det kan være trygt og forutsigbart men en kontinuitet i hverdagen... det vil ikke jeg kalle det. Og mange unger er ikke så "nærtagende" når det gjelder kontinuitet.... det er flere faktorer som står mot hverandre og så går det bra for de som er mer avhengig av andre faktorer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2005 #104 Del Skrevet 5. august 2005 Misforstå meg ikke.... jeg sier ikke at barn kan trives med delt omsorg. Min forståelse av hva kontinuitet er ... kan ikke være et argument for delt omsorg. Ja, det kan være trygt og forutsigbart men en kontinuitet i hverdagen... det vil ikke jeg kalle det. Og mange unger er ikke så "nærtagende" når det gjelder kontinuitet.... det er flere faktorer som står mot hverandre og så går det bra for de som er mer avhengig av andre faktorer ← hei det her syns jeg ble litt vanskelig, men det er kalrt alle er forksjelli vis foreldrene har vert finke til og dele opgavene mens de er sammen kan det fungere med delt omsorg bra, men det er verst med de som velger noe annet på grunn av økonomi hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tule Skrevet 11. august 2005 #105 Del Skrevet 11. august 2005 hei det er jeg som skrev det siste jeg ville bare si det hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå