Gå til innhold

Urinering på offentlig sted - vil ikke vedta boten/forelegget.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har tilsvarende erfaring?

I går måtte jeg veldig på do når jeg var ute på byen. Så jeg stilte meg ved kaikanten og tisset i sjøen. Uheldigvis var det en politipatrulje i nærheten som så det og ga meg 1000 kr i bot. Prøvde å argumentere med de men kom ingen vei. 
Først må jeg si at jeg er ikke typen til å tisse på offentlig sted. Hadde jeg tisset oppetter en husvegg hadde jeg akseptert boten. Men her gjorde jeg det i sjøen. Alternativet var å gjøre i buksen da det var lange køer på utesteder i nærheten og offentlig toalett her i byen stenger kl 18..

Har jeg en god sak?

Anonymkode: 49436...a88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var det virkelig ingen andre toaletter i nærheten? McDonald’s er jo, for eksempel, døgnåpen mange steder.

 

 

Endret av Uatskillelig
  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har tilsvarende erfaring?

I går måtte jeg veldig på do når jeg var ute på byen. Så jeg stilte meg ved kaikanten og tisset i sjøen. Uheldigvis var det en politipatrulje i nærheten som så det og ga meg 1000 kr i bot. Prøvde å argumentere med de men kom ingen vei. 
Først må jeg si at jeg er ikke typen til å tisse på offentlig sted. Hadde jeg tisset oppetter en husvegg hadde jeg akseptert boten. Men her gjorde jeg det i sjøen. Alternativet var å gjøre i buksen da det var lange køer på utesteder i nærheten og offentlig toalett her i byen stenger kl 18..

Har jeg en god sak?

Anonymkode: 49436...a88

Du vil få saksomkostningene i tillegg. Du hadde gjerne hatt en sak hvis du gikk på vanndrivende medisiner. Alle kommer en eller annen gang i en slik situasjon. Jeg pleier å se grundig rundt meg, at det ikke er folk nært 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Du pissa på offentlig sted. Godta boten 

Anonymkode: d9467...751

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du heller ha dom og få problemer med diverse pga det, bare kjør på. 

Du vedtar selvfølgelig forelegget.

Anonymkode: a1341...1b1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor klarer du ikke å holde deg? Har du et medisinsk problem? Det finnes bleier for menn.  Alternativet med å tisse på seg selv, hvorfor gjorde du ikke det? Hvorfor tok du ikke en drosje hjem, eller til et sted med toalett? 

Anonymkode: ca6e6...899

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bamse20

Kanskje lære deg å gå på do før du går ut av pubben sånn som normale folk gjør?

Dette har du lært.

Nei du har ingen god sak, ingenting er en god sak om du pisser i det offentlige rundt folk.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker said:

Vil du heller ha dom og få problemer med diverse pga det, bare kjør på. 

Du vedtar selvfølgelig forelegget.

Anonymkode: a1341...1b1

Et forelegg kommer også på uttømmende politiattest. Kun foreklet forelegg gjør ikke det.

Anonymkode: 70443...90a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Kostnaden for å pisse i sjøen i din kommune er kr 1.000. Det må du bare akseptere. Du har altså råd til å gå på byen, men ikke vett til å oppføre deg som folk. Da er dette kostnaden. Eventuelt kan du krangle og lage helvete slik at kostnaden stiger. 

Dersom du mener at det skal være lov å pisse på offentlig plass, eventuelt i sjøen, får du finne et parti eller opprette et, som arbeider for å endre dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Men hva slags "beviser" sitter egentlig disse politifolkene med i denne saken? 

Går politifolk for eksempel rundt med kamera på seg til enhver tid, sånn at de faktisk kan bevise at du tisset der? Hva om politiet bare ser en tilfeldig person som går bortover en gateog så påstår de at denne personen viss nok stod der og tisset i buskene? 

Anonymkode: 623bd...b54

:roll:

Anonymkode: a2e95...a73

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hva slags "beviser" sitter egentlig disse politifolkene med i denne saken? 

Går politifolk for eksempel rundt med kamera på seg til enhver tid, sånn at de faktisk kan bevise at du tisset der? Hva om politiet bare ser en tilfeldig person som går bortover en gateog så påstår de at denne personen viss nok stod der og tisset i buskene? 

Anonymkode: 623bd...b54

De er aldri/sjeldent alene i patruljebil og har både vitne og troverdigheten på sin side. Du taper en slik sak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hva slags "beviser" sitter egentlig disse politifolkene med i denne saken? 

Går politifolk for eksempel rundt med kamera på seg til enhver tid, sånn at de faktisk kan bevise at du tisset der? Hva om politiet bare ser en tilfeldig person som går bortover en gateog så påstår de at denne personen viss nok stod der og tisset i buskene? 

Anonymkode: 623bd...b54

Beviser trengs bare i en rettssak. Om du drar det dit, så vil politiets ord veie mye mer enn en full person.

Anonymkode: 747ee...83d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har tilsvarende erfaring?

I går måtte jeg veldig på do når jeg var ute på byen. Så jeg stilte meg ved kaikanten og tisset i sjøen. Uheldigvis var det en politipatrulje i nærheten som så det og ga meg 1000 kr i bot. Prøvde å argumentere med de men kom ingen vei. 
Først må jeg si at jeg er ikke typen til å tisse på offentlig sted. Hadde jeg tisset oppetter en husvegg hadde jeg akseptert boten. Men her gjorde jeg det i sjøen. Alternativet var å gjøre i buksen da det var lange køer på utesteder i nærheten og offentlig toalett her i byen stenger kl 18..

Har jeg en god sak?

Anonymkode: 49436...a88

Godtar du ikke forelegg så får du tilkalling til rettslig høring. Altså rettsak, der du eventuelt får en dom hvor du MÅ betale bot eller fengsel. Og betale saksomkostninger, så bare betal boten du :) du har ingen sjans mot politiet i en rettsak - når de har alle bevis på sin side. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, Airman said:

De er aldri/sjeldent alene i patruljebil og har både vitne og troverdigheten på sin side. Du taper en slik sak

Jeg mistenker at det var flere enn politifolkene som bivånet pissingen. Ellers hadde de bare latt det gå, tipper jeg.

Anonymkode: 70443...90a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mistenker at det var flere enn politifolkene som bivånet pissingen. Ellers hadde de bare latt det gå, tipper jeg.

Anonymkode: 70443...90a

Ja, og at det tilfeldigvis var en politipatrulje der  🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har tilsvarende erfaring?

I går måtte jeg veldig på do når jeg var ute på byen. Så jeg stilte meg ved kaikanten og tisset i sjøen. Uheldigvis var det en politipatrulje i nærheten som så det og ga meg 1000 kr i bot. Prøvde å argumentere med de men kom ingen vei. 
Først må jeg si at jeg er ikke typen til å tisse på offentlig sted. Hadde jeg tisset oppetter en husvegg hadde jeg akseptert boten. Men her gjorde jeg det i sjøen. Alternativet var å gjøre i buksen da det var lange køer på utesteder i nærheten og offentlig toalett her i byen stenger kl 18..

Har jeg en god sak?

Anonymkode: 49436...a88

Hadde du tisset i buksa hadde du sluppet boten. Det er nok løsningen til neste gang.

Når man er «på byen» finnes det ofte en eller annen form for toalett tilgjengelig som kan brukes, kanskje det koster penger, men det er som regel mulig å bruke et toalett. Hadde det vært i skogen ol. der folk generelt ikke ferdes, og det ikke er et alternativ, helt greit å tisse ute da. Men på byen. Nei, ikke i havet en gang er det helt innafor. Du har ingen sak her. 

Anonymkode: ceee5...1f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1000 kr var billig, her i byen koster det mye mer! 

Anonymkode: 70dfd...93b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...