Gå til innhold

mistet sin første tann!

Gjest lindas

Anbefalte innlegg

Gjest lindas

var i barn dåp i dag, og midt i maten roper runar ut "jeg mista tanna mi"!!!

gjett om det var en stolt 7åring som la seg i kveld!!!

så nå sitter jeg bare å venter på jeg er sikker på at han sover godt så "tannfeen" kan komme på besøk!!! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:grine2: Åh...Det er så koselig,ikke lenge siden min 6 åring gjode det : )

Første første tan er litt spesiellt ;)

Så fine de tennene er oxo,"kritt hvit"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kost ja!!! Da min seksåring mista sin første tann for noen måneder siden fikk jeg litt tårer i øyekroken. Jeg husker godt hvor stort det ar da den lilli hvite tanna tittet opp da han var åtte måneder :babygutt: . Pluselig ligger den i et glass mes vann og venter på å bli byttet ut med penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er stort når tennene renner ut - de som kommer senere også... ;)

Eldste lillegutt mistet sin 5. tann for noen dager siden. Da var det over 1/2 år siden siste tann falt ut. Jeg hadde da glemt hva "tannfeen" ga for forrige tann og la hele 45,- (!!)i glasset. Dvs. første natta lå tanna urørt i glasset ( vi hadde glemt det... :sjenert: ), da måtte vi unnskylde med at han kanskje hadde hatt dårlig tid... :roll: Uansett poden ble selvfølgelig kjempefornøyd da han så alle kronene "tannfeen" hadde lagt i bytte - forrige gang fikk han nemlig bare 25,- kunne han opplyse om... :overrasket::ler2: Da sa vi at det sannsynligvis var fordi tanna var pusset så bra og var så pen, ren og hvit... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest jomfrua... ikke logget inn

Min 6-åring stod og gråt sine modige tårer når jeg tok frem glasset og fyllte det med vann..... "Hva er det?" spurte jeg....... "Jeg skal ikke ha vann i glasset" hylte han tilbake..... "vann i glasset? Hvorfor skal det ikke vann i glasset?" spurte jeg igjen ganske oppgitt av en bestemt, sta liten herremann. "Papir blir ødelagt i vann" var svaret mellom tårer..... "Papir?? Det blir penger oppi her... ikke papir??" svarte jeg litt irritert. Men saken var klar: "papirpenger..... jeg skal ha papirpenger" :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Det er gøy da. Søsteren min er i ferd med å miste sine siste nå og hun drar de gjerne ut før de er helt klare... Tok laaaaang tid for fortennene var på plass igjen ja ;)

Forøvrig har tannfeen vært på ferie, hun hadde et par uker nå i fellesferien, for vi glemte å legge penger i glasset... ;) Men da hun var tilbake fra pakketur vanket det en tjuekroning :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lindas

de er så fine de tennene ja... nå driver han å prøver å få løs flere... penger,penger,penger... var overlykkelig da han sto opp i går og fant 26 kr i glasset, men lurte på hvor tannfeen gjorde av tanna... da sa jeg at hun tok vare på den en tid før vi fikk den tilbake, så vi kunne ha den som minne!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...