Hoppetaujenta Skrevet 31. oktober 2020 #1 Del Skrevet 31. oktober 2020 Den skal være minimum 50 ltr. og max 70. Ha polstrede deler over skuldrene og i rygg, gjerne ha hoftebelte også og ellers kunne gå "like godt til vanns som til lands"....sånn ca...altså kunne tåle å bære mye vekt og fremdeles være fin og hel i sømmene. Naturen kaller og jeg må bære med meg litt mat, drikke, ved m.m. Netthandel er en fin ting og jeg ser frem til å få gode forslag fra et fritidsorientert forum med turer i skog og mark som interesser. #venterspent Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #2 Del Skrevet 31. oktober 2020 Avhengig av hvor langt du skal gå så anbefaler jeg deg å gå innom en fysisk butikk og prøve sekker med litt vekt slik at du kjenner hvordan den sitter på deg når du beveger deg (har dessverre ikke tips til den størrelsen du har da min tursekk er en del større) 😅 Anonymkode: 6e2fb...471 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 31. oktober 2020 Forfatter #3 Del Skrevet 31. oktober 2020 Åkei, takker for innspill. Blir kanskje vanskelig å frakte med meg en sekk med ved for å teste ordentlig, men jeg skjønner hva du mener. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 31. oktober 2020 #4 Del Skrevet 31. oktober 2020 Kan anbefale osprey sine sekker. Har to selv og er veldig fornøyde med de. Superpraktisk med åpning i topp og bunn, og justerbar rygg blant annet 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 31. oktober 2020 #5 Del Skrevet 31. oktober 2020 Jeg er også veldig fornøyd med mine Ospreysekker, men har hørt mye fint om sekker av merket Gregory også. Min første Osprey (30 l) kjøpte jeg på nett og den passet perfekt. Da jeg måtte ha ny stor sekk for 3 år siden så kjøpte jeg i butikk og prøvde etter beste evne. Den er god på, men tror kanskje jeg kjøpte med litt for lang rygglengde til tross for prøvingen. Moralen er: Prøving anbefales, men prøv lenge og vel og gjerne i flere runder. Og som det nevnes ovenfor her så er det lurt om du kan få litt vekt i sekken når du prøver, selv om jeg ser det praktiske problemet med å drasse rundt på en vedsekk . 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Min_hund_er_Grå Skrevet 31. oktober 2020 #6 Del Skrevet 31. oktober 2020 Fjellreven, Bregans, Norrøna, Osprey Gregory, Helsport + en del flere har sekker som passer din heller løse beskrivelse. Finn først rygglengden din, slik at du kan finne en sekk som passer kroppen din. Rygglengde har ikke noe med totalhøyden din å gjøre. Noen produsenter bruker fremdeles høyde som referanse. Dette stemmer ikke alltid. Osprey har en egen app som forklarer deg hvordan du går fram for å måle dette. Vekt er viktig. Om du prøver i en butikk så har dem alltids noe som du kan fylle sekken med. Vekter fra styrke avdelinga etc etc. Sleng gjerne oppi noe som gir volum også. Hvor du plasserer vekta vil også påvirke hvordan sekken føles på ryggen din. Du skrev den måtte kunne bære litt vekt. Dette er et veldig vidt begrep. Om du veier 55 kg så vil en sekk på 25 være tung i forhold til kroppsvekta di. Sekker i 50 - 70 liter størrelsen eller som regel ikke bergnet på det største vektene. Disse kan miste form og komfort ganske så raskt når du nærmer deg maks belasting. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #7 Del Skrevet 31. oktober 2020 Kan og anbefale Osprey. Har 65 L og kan brukes til 2 dagers tur og ukestur med full opppakkning, må dog være flink til å ikke ta med for mye da det ikke er altfor mye plass. Anonymkode: 21bb7...9ff 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kvinneguide Skrevet 31. oktober 2020 #8 Del Skrevet 31. oktober 2020 Osprey sekkene har et lett og veldig godt bæresystem. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #9 Del Skrevet 31. oktober 2020 70 l er mye for en sånn sekk når man ikke er et stort menneske. Jeg er 175 cm høy og burde kjøpt en mindre sekk, det er det eneste rådet jeg har. Kos deg på tur! Anonymkode: 7daeb...ae2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #10 Del Skrevet 31. oktober 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Avhengig av hvor langt du skal gå så anbefaler jeg deg å gå innom en fysisk butikk og prøve sekker med litt vekt slik at du kjenner hvordan den sitter på deg når du beveger deg (har dessverre ikke tips til den størrelsen du har da min tursekk er en del større) 😅 Anonymkode: 6e2fb...471 Er du kvinne med større sekk enn 70 kg? 50 er nok litt knapt hvis man skal bære med seg alt man trenger til overnatting flere dager men mer enn 65 greier ikke jeg bære. Dessuten finne det veldig mye komprimert utstyr nå, liten sovepose og underlag så hvis man har det så trenger man kanskje ikke så svær sekk, hvis man ikke er ute flere måneder da. Anonymkode: 025a9...581 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #11 Del Skrevet 31. oktober 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du kvinne med større sekk enn 70 kg? 50 er nok litt knapt hvis man skal bære med seg alt man trenger til overnatting flere dager men mer enn 65 greier ikke jeg bære. Dessuten finne det veldig mye komprimert utstyr nå, liten sovepose og underlag så hvis man har det så trenger man kanskje ikke så svær sekk, hvis man ikke er ute flere måneder da. Anonymkode: 025a9...581 Enig, smekkfull 65 L er nok å bære over flere dager. Men mindre enn 65 er for lite. Så får man heller være flink til å pakke lett. Anonymkode: 21bb7...9ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 1. november 2020 Forfatter #12 Del Skrevet 1. november 2020 Takker for svar. Jo, det er nok kanskje litt mere å ta i betraktning enn jeg i første omgang tenkte meg, nemlig at den skal sitte godt på ryggen (ikke gnage) og kunne tåle tung bør over tre-fire timers gåtur. Sømmene må være dønn holdbare. Jeg skal finne meg forhandlere av dem dere nevner her, så tusen takk for innspill og...ha en nydelig søndag uansett vær der dere er. 👍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå