Gå til innhold

Eksplosjon i smittetilfeller


Gjest tourettes

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

På 29.10.2020 den 1.42, NorthernLight skrev:

Man testet ikke like mange i mars så man kan ikke sammenligne det helt. Men ja folk må skjerpe seg og bli bedre på smittevern, avstand osv. 

Det er helt korrekt, men det komiske er hvordan verden latterliggjorde President Trump da han påpekte det samme. Trump hadde rett som vanlig, akkurat som han hadde det jf lockdown. WHO sa jo ordrett det samme som Trump bare flere måneder senere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Den Sagnsomsuste skrev:

Det er helt korrekt, men det komiske er hvordan verden latterliggjorde President Trump da han påpekte det samme. Trump hadde rett som vanlig, akkurat som han hadde det jf lockdown. WHO sa jo ordrett det samme som Trump bare flere måneder senere.

Msm skriver bare dritt om Trump hele tiden og aldri noe positivt.. De har ofte ett ensidig bilde av ting i en rekke saker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, NorthernLight skrev:

Msm skriver bare dritt om Trump hele tiden og aldri noe positivt.. De har ofte ett ensidig bilde av ting i en rekke saker.

Derfor treffer nok haka gulvet i rekordfart til uka. Misnøyen mot Obama administrasjonen trenger mer enn 4 år på å forsvinne, men nå avsporer jeg visst tråden. Anyway, test and you'll find - WHO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Den Sagnsomsuste skrev:

Derfor treffer nok haka gulvet i rekordfart til uka. Misnøyen mot Obama administrasjonen trenger mer enn 4 år på å forsvinne, men nå avsporer jeg visst tråden. Anyway, test and you'll find - WHO

Det valget blir veldig spennende. Er faktisk mange ting som har blitt bedre i USA de siste årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, iskremm skrev:

Hvorfor er det slik?

Laboratoriene som analyserer prøvene har redusert bemanning i helgene og kjører færre tester. Dessuten er kommunikasjonen her i landet sånn at en prøve tatt ute på legekontoret en av øyene på Helgeland eller i Innlandet må transporteres til nærmeste laboratorium. På Helgeland krever det for eksempel at fergene går, og de fra øverst i Innlandet skal transporteres sørover. Nytter ikke å være utålmodig på prøvesvar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/6zz5AL/oslo-31-smittet-og-300-i-karantene-etter-bryllupsfester

Oslo: 31 smittet og 300 i karantene etter bryllupsfester

Når jeg ser hvilke bydeler som er rammet, så vil jeg spørre: Når skal muslimer lære??? Ja, det er ganske sannsynlig at det har vært muslimske storbrylluper igjen. Deltakerne bør nektes sykehusbehandling med mindre de betaler hele regningen av egen lomme.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, Den Sagnsomsuste said:

Det er helt korrekt, men det komiske er hvordan verden latterliggjorde President Trump da han påpekte det samme. Trump hadde rett som vanlig, akkurat som han hadde det jf lockdown. WHO sa jo ordrett det samme som Trump bare flere måneder senere.

Husker du at Trump latterliggjorde Sverige? Siden da har dødsfallene i USA fortsatt uavbrutt, og til tross for det sa Trump nylig at han har stoppet korona. Han latterliggjøres fordi det han sier er utilslørte løgner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, NorthernLight said:

Msm skriver bare dritt om Trump hele tiden og aldri noe positivt.. De har ofte ett ensidig bilde av ting i en rekke saker.

Men hvis Hr. Trump ikke løy om alt hele tiden, hadde man ikke hatt noe behov for negative oppslag.

Sist ut nå, er at han kommer med regelrette løgner om at amerikanske leger overrapporterer coronadødsfall under påstand om at de tjener penger på det, selv om alt tyder på at de reelle tallene underrapporteres. Amerikanske leger reagerer voldsomt på disse påstandene.

Her er reaksjonen fra AMA (American Medical Association):

Her fra ACEP (American College of Emergency Physicians):

https://www.emergencyphysicians.org/press-releases/2020/10-25-20-acep-rebuts-president-trumps-false-statements-about-overcounting-covid-19-deaths

“On behalf of the nation’s emergency physicians, ACEP is appalled by President Trump’s reckless and false assertions that physicians are overcounting deaths related to COVID-19. [...] To imply that emergency physicians would inflate the number of deaths from this pandemic to gain financially is offensive, especially as many are actually under unprecedented financial strain as they continue to bear the brunt of COVID-19. These baseless claims not only do a disservice to our health care heroes but promulgate the dangerous wave of misinformation which continues to hinder our nation’s efforts to get the pandemic under control and allow our nation to return to normalcy.”

Her fra ACOP (American College of Obstetricians and Gynecologists):

Det er sikkert flere som har reagert også. Selv finner jeg det uhyre forstyrrende at en leder i en av verdens mektigste nasjoner lyver om forhold som kan føre til kollaps i etterlevelse av smitteverntiltak, og på sikt ekstreme antall dødsfall, og underminerer troverdigheten til en samfunnskritisk profesjon. At han slipper unna med slikt, er en gåte. Jeg har ikke ord for hvor alvorlig det er at en sittende president skaper konspirasjonsbevegelser gjennom noe han må vite er løgn.

Denne mannen er farlig for folkehelsen, og handler mot bedre vitende.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fakta? skrev:

Husker du at Trump latterliggjorde Sverige? Siden da har dødsfallene i USA fortsatt uavbrutt, og til tross for det sa Trump nylig at han har stoppet korona. Han latterliggjøres fordi det han sier er utilslørte løgner.

Demokratisk oppmuntrede opptøyer har selvsagt ingenting med amerikansk koronastatistikk å gjøre antar jeg? Antifa og annet pakk er driveren i USAs epidemi. Dessuten er det vel ikke så merkelig at et land med over 300 millioner innbyggere opplever dødsfall i en annen størrelsesorden enn vi gjør i Europa? Videre er det jo absurd å hevde at Trump administrasjonen har skylden for dødsfallene ettersom at Kina slapp viruset løs i utgangspunktet. Ville du hevdet at Solbergregjeringen har i underkant av 300 liv på samvittigheten? Sist men ikke minst: klipp og lim- artikler fra MSM tar alltid ting ut av kontekst i sitt jag etter å henge ut Trump. Sinnabilder av Trump og smilebilder av Biden er jo også et komisk Goebels-trekk mediene hyppig anvender. Det beste eksemplet var da Trump foreslo at man kunne injisere antibac i koronasykes blodårer. I VG sto ble det fremstilt som et alvorlig forslag, mens Trump selv opprinnelig sa det med humoristisk tone. Var fleipen upassende? Så absolutt, men det var en fleip! 

Altså, jeg er så drittlei av all propagandaen msm spyr ut hver eneste dag at jeg får fnatt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 minutter siden, Robert Koch skrev:

Men hvis Hr. Trump ikke løy om alt hele tiden, hadde man ikke hatt noe behov for negative oppslag

Det er rimelig mange politikere som lyver.  Men ja pandemien kunne vært håndtert mye bedre der og i mange andre land i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, NorthernLight said:

Det er rimelig mange politikere som lyver.  Men ja pandemien kunne vært håndtert mye bedre der og i mange andre land i verden.

Det er forskjell på hva folk lyver om. Denne mannen har mange menneskeliv på samvittigheten, og har bidratt stort til destabilisering av befolkningen, har fôret opp konspirasjonsteorier og mistillit, og har egentlig hatt flaks når det kommer til at hans fremferd utenrikspolitisk ikke har avstedkommet alvorlige konsekvenser.

Han har konsekvent handlet mot bedre vitende under pandemien, og det bør han stilles til ansvar for. Han driver jo regelrett og motarbeider nasjonale og globale helsemyndigheters forsøk på å håndtere smitten, og oppfordrer nærmest sine velgere til å ikke følge smittevernregler eller ta situasjonen på alvor.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Den Sagnsomsuste said:

Demokratisk oppmuntrede opptøyer har selvsagt ingenting med amerikansk koronastatistikk å gjøre antar jeg? Antifa og annet pakk er driveren i USAs epidemi. Dessuten er det vel ikke så merkelig at et land med over 300 millioner innbyggere opplever dødsfall i en annen størrelsesorden enn vi gjør i Europa? Videre er det jo absurd å hevde at Trump administrasjonen har skylden for dødsfallene ettersom at Kina slapp viruset løs i utgangspunktet. Ville du hevdet at Solbergregjeringen har i underkant av 300 liv på samvittigheten? Sist men ikke minst: klipp og lim- artikler fra MSM tar alltid ting ut av kontekst i sitt jag etter å henge ut Trump. Sinnabilder av Trump og smilebilder av Biden er jo også et komisk Goebels-trekk mediene hyppig anvender. Det beste eksemplet var da Trump foreslo at man kunne injisere antibac i koronasykes blodårer. I VG sto ble det fremstilt som et alvorlig forslag, mens Trump selv opprinnelig sa det med humoristisk tone. Var fleipen upassende? Så absolutt, men det var en fleip! 

Altså, jeg er så drittlei av all propagandaen msm spyr ut hver eneste dag at jeg får fnatt!

...men noen av oss henter informasjonen sin fra vitenskapelige publikasjoner, og ikke fra det du kaller MSM. Allikevel mener jeg Trump er en farlig og menneskefiendtlig mann. Det har ingen ting med propaganda å gjøre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...