Gå til innhold

«Hvem er du»


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ofte får jeg spørsmålet «hvem er du?» på tinder. 
Jeg synes dette er fryktelig rart spørsmål og sliter med å svare. 
Hva vil den som spør egentlig vite? Personlighet, interesser, hobbyer, eller enda dypere tanker og refleksjoner?
Spørsmålet er for åpent etter min smak haha.

Jeg lurer på hva andre svarer på dette. Hva svarer du?

Hvis du stiller spørsmålet, hva vil du egentlig vite?

Anonymkode: 25932...2e8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er en dame på xx år, jobber med xxx og trives veldig godt med det. Eventuelt at en ikke trives. Jeg har to barn og en hund / katt / rotte.. eller ikke noe av det. Trives godt med turer i naturen / i bokseringen / å spille sjakk eller hva du gjør. Ellers glad i rødvin / julebrus.

Jeg ville tenkt en ønsker en liten basis info om hvem du er. Litt sånn kjappe ting, som en kan begynne å prate litt om.

Ikke noe om dypere tanker og refleksjoner så raskt. Det vil komme etterhvert og naturlig.

Anonymkode: 69441...71c

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en dame på xx år, jobber med xxx og trives veldig godt med det. Eventuelt at en ikke trives. Jeg har to barn og en hund / katt / rotte.. eller ikke noe av det. Trives godt med turer i naturen / i bokseringen / å spille sjakk eller hva du gjør. Ellers glad i rødvin / julebrus.

Jeg ville tenkt en ønsker en liten basis info om hvem du er. Litt sånn kjappe ting, som en kan begynne å prate litt om.

Ikke noe om dypere tanker og refleksjoner så raskt. Det vil komme etterhvert og naturlig.

Anonymkode: 69441...71c

Hadde svart noe ala dette, men selv har jeg allerede den type info i bioen... Så jeg misliker det spørsmålet, hva mer skal man liksom si? Blir faktisk sånn at jeg ofte dropper å svare, med mindre jeg er superinteressert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er så lazy, og hvis du allerede har skrevet litt i bio er det ikke noe vits i å legge så mye i svaret heller. Hadde svart noe ala: Jeg heter NAVN, hyggelig å hilse på deg. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Gaea skrev:

Hadde svart noe ala dette, men selv har jeg allerede den type info i bioen... Så jeg misliker det spørsmålet, hva mer skal man liksom si? Blir faktisk sånn at jeg ofte dropper å svare, med mindre jeg er superinteressert. 

Er jo litt for å få igang en samtale, gjerne se om det er noen felles interesser.

Om dette er ting som står i bioen så hadde jeg nok funnet et sånt spørsmål litt underlig. Kanskje bare skrevet kort om personlige egenskaper. "Reiseglad og sporty dame, stort sett blid". Blir jo litt babbel egentlig, ikke lett. 😅

Anonymkode: 69441...71c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ofte får jeg spørsmålet «hvem er du?» på tinder. 
Jeg synes dette er fryktelig rart spørsmål og sliter med å svare. 
Hva vil den som spør egentlig vite? Personlighet, interesser, hobbyer, eller enda dypere tanker og refleksjoner?
Spørsmålet er for åpent etter min smak haha.

Jeg lurer på hva andre svarer på dette. Hva svarer du?

Hvis du stiller spørsmålet, hva vil du egentlig vite?

Anonymkode: 25932...2e8

Jeg ville svart: "Hei, jeg er en rolig, snill kristen mann på 47 år. Bor på Romerike. Har ikke barn, men har hund og stasjonsvogn 😉."

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du ikke evner å svare på spørsmålet er jo det et svar i seg selv

Anonymkode: e6506...d4e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis du ikke evner å svare på spørsmålet er jo det et svar i seg selv

Anonymkode: e6506...d4e

Inspirasjon og innspill fra andre, tyder på at TS tenker over hvilket svar som gis. Selvfølgelig helt i orden. Sier ikke noe om TS evner.

Anonymkode: 61c92...f96

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde svart hvem jeg er og spurt d samme tilbake.. ikke mer komplisert enn d. Syns «skjer?» Er like klein 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Kun en gang har jeg blitt stum. Og det var når noen spurte, hvem er du?»

- Khalil Gibran

Anonymkode: 8bdc3...e28

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke problemet. Får ofte dette spørsmålet fra menn, har ingen problemer med å legge meg selv frem og fortelle om hvem jeg er. Vet du ikke selv hvem du er, kanskje?

Anonymkode: 802bd...909

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår ikke problemet. Får ofte dette spørsmålet fra menn, har ingen problemer med å legge meg selv frem og fortelle om hvem jeg er. Vet du ikke selv hvem du er, kanskje?

Anonymkode: 802bd...909

Jeg har hele bioen full av slik info, så finner spørsmålet merkelig og tolker det som at han er litt kort, eller sender samme standardsoørsmål til alle.

Anonymkode: 0b49f...a32

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like mensingsløst finner jeg "skjer a?", "hva gjør du nå?" Nei vet du hva det skal du bare drite i. 

Anonymkode: 0b49f...a32

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Gaea skrev:

Hadde svart noe ala dette, men selv har jeg allerede den type info i bioen... Så jeg misliker det spørsmålet, hva mer skal man liksom si? Blir faktisk sånn at jeg ofte dropper å svare, med mindre jeg er superinteressert. 

Samme her. Blir ofte til at jeg ikke svarer da, siden jeg synes spørsmålet er så rart.

Anonymkode: 25932...2e8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Bente1234 skrev:

Jeg hadde svart hvem jeg er og spurt d samme tilbake.. ikke mer komplisert enn d. Syns «skjer?» Er like klein 

Problemet er at hvem man ER ikke er så lett å svare på. Jeg føler ikke at jeg er jobben min eller fritidsinteressene mine.

Anonymkode: 25932...2e8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva jeg gjør (jobb fritid osv) definerer ikke hvem jeg er, men det sier noe om interessene mine - den jeg er handler mer om ting som at jeg som person er empatisk, omsorgsfull, direkte, alltid ærlig selv om jeg kan pakke det inn er det ikke alltid jeg orker gjøre det, jeg er sta og det holder meg ofte med hodet over vann, jeg har pågangsmot og jeg liker forutsigbarhet og stabilitet, høytflyvende mennesker med vage ideer og manglende gjennomføringsevne gjør meg sliten og jeg velger de heller bort.. Dette er ting som gjør meg til "hvem er du" - ikke det at jeg elsker timevis i fjellet med bikkjene for eksempel, eller kan sitte se på havet i en engivhet uten å gjøre jack sjit :P

Anonymkode: 6a9be...b3a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vil dere folk skal åpne samtalen da? :P 

Anonymkode: 6bc22...85a

 

"Hei Bente!
Fine bilder du har! Jeg ser at vi har noen felles interesser, jeg driver også med kajakk. Hvor pleier du å padle som regel?"

 

Noe sånt er jo en fin åpning på en samtale. Henvise til bildene eller bioen, og stille et konkret spørsmål som er lett å svare på. Så kan samtalen utvikle seg deretter.

 

Anonymkode: 03a34...566

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er at hvem man ER ikke er så lett å svare på. Jeg føler ikke at jeg er jobben min eller fritidsinteressene mine.

Anonymkode: 25932...2e8

Jo d syns jeg. Alder, sted, jobb, hobbyer oginteresser og hva en ser etter .. fin start. Ett sted må en begynne 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...