Gå til innhold

Hvordan gjør dere det med stell og hygiene ettet bleieslutt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

3åringen sluttet brått i august og det har gått over all forventning. 

MEN, hun «må» tisse hele tiden, og det varierer hvor mye som kommer. I det siste har jeg sett at hun klør og styrer fælt nedentil, og min teori er at det føles sårt fordi hun ikke blir ordentlig tørr etter dobesøkene. Neppe uvi da hun ikke har vondt. 

Jeg vet at det i bhg praktiseres at barna tørker selv når det bare er tiss. Hjemme prøver vi å hjelpe til litt, men det er mye «klare selv».

Hva gjør dere andre for å forhindre sårhet? Prøvde vaske henne med klut i stad og da fniste hun fordi det kilte sånn...😅 Vi pleide før bleieslutt å dusje/bade 1-2 ganger i uken, men da vasket vi jo også godt morgen og kveld

Anonymkode: 25de3...4c9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi vasker med klut en gang om dagen de dagene hun ikke bader eller dusjer, hvis ikke blir det fort sårt.

Anonymkode: bb260...8b2

• Liker 4
Skrevet

Hun er ikke vant til å bli vasket med klut? Hvordan pleier dere å vaske henne?

• Liker 1
Skrevet

Vi vasker hver morgen og kveld med klut. Vasker jo på samme måte som når hen brukte bleier.

Skrevet
28 minutter siden, minister-mio skrev:

Hun er ikke vant til å bli vasket med klut? Hvordan pleier dere å vaske henne?

Ikke etter bleieslutt. Dusjer kroppen hennes raskt hver kveld, men skulle heller gjerne vasket over med klut. Men det føles så rart nå

• Liker 2
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke etter bleieslutt. Dusjer kroppen hennes raskt hver kveld, men skulle heller gjerne vasket over med klut. Men det føles så rart nå

Det er ikke rart å vaske med klut. Det kan være at å skylle over ikke er nok for å bli ren og at det er derfor hun klør?

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, minister-mio skrev:

Det er ikke rart å vaske med klut. Det kan være at å skylle over ikke er nok for å bli ren og at det er derfor hun klør?

Ja, det er det jeg lurer på nå da. Vi får gå tilbake til å vaske med klut

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er det jeg lurer på nå da. Vi får gå tilbake til å vaske med klut

Ja gjør begge deler, både klutvaks og dusj

• Liker 1
Skrevet

Vi dusjer henne i dusjen, vasker underlivet godt - og om hun er sår så tørker vi og smører med krem i stumpen. Skjønner ikke helt hvorfor det skal være rart? Hun er 3,5 år og sluttet med bleie for 8 mnd siden.😅 

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, Snurrepurre skrev:

Vi dusjer henne i dusjen, vasker underlivet godt - og om hun er sår så tørker vi og smører med krem i stumpen. Skjønner ikke helt hvorfor det skal være rart? Hun er 3,5 år og sluttet med bleie for 8 mnd siden.😅 

Fordi hun begynner å bli så «stor» og selvstendig. Vil ikke ha hjelp til noe. Men om hun skal få vaske seg selv nedentil blir det skikkelig kattevask!😅 Det bare føles så rart å vaske storjenta mi sin tiss. Vet ikke hvorfor jeg tenker sånn.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fordi hun begynner å bli så «stor» og selvstendig. Vil ikke ha hjelp til noe. Men om hun skal få vaske seg selv nedentil blir det skikkelig kattevask!😅 Det bare føles så rart å vaske storjenta mi sin tiss. Vet ikke hvorfor jeg tenker sånn.

Det holder ikke med en kattevaks. Jeg syntes ikke det er rart i det hele tatt, det er en helt naturlig del av stellet i hverdagen.

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hjelp til dusjing (og vask av underliv) er vel vanlig til de er i skolealder. 🙂 ca. Like lenge som man pusser tennene for dem, og tørker dem i stumpen etter nummer to. 

Barna begynner å bli store, og vil gjøre mye selv - men vi må likevel «gå over» for å se at det blir gjort grundig. 🙂

Skrevet

Jeg har jobbet mange år i barnehage og vet hvor skitne de blir. Badet/dusjet derfor mine daglig i barnehagetiden. Brukte ikke såpe nødvendigvis, men olje for eksempel. Orket ikke legge en uvasket unge i senga. Som sagt, de kryper/leker på gulvet, krabber over hverandre, snørrer, nyser og tar i leker andre har tatt i munnen, får snørr og spytt i håret.

Har derfor aldri vasket med klut etter at de sluttet med bleie.

Anonymkode: 9378d...ee2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...