Gå til innhold

Føler du deg mindre attraktiv når du har mensen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For meg starter det ofte noen dager før mensen, varer gjennom hele mensen og av og til lengre enn det også. 

Huden er kjipere, ofte mer uren og sminka setter seg ikke fint på den. Håret blir liksom livløst og lettere fettete, og sånn generelt føles det som at jeg ser ut som en annen person! Høres det rart ut, eller kjenner du deg igjen? Det hjelper liksom ikke å sminke seg fint eller gå til frisøren eller noe som helst. Det må bare gå over. 

Anonymkode: c9a98...6f6

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner meg igjen, ja. Jeg er oppblåst,  full av vann og hoven og puffy i ansiktet, blek, svetter som en gris, stinker blod, håret henger i fete laser, snørra renner, jeg går med henda festa i korsryggen og sleper bena etter meg og blikket mitt er så blast at jeg nesten ikke kjenner det igjen i speilet. Jeg har gedigen bleierumpe, de vanlige klærne mine passer ikke så jeg må gå i alt for store arveklær og det attpåtil i flere lag og jeg topper det hele med to nummer for lange crocs på grunn av hovne ben. Jeg ville vel ikke akkurat vunnet Miss Universe rundt menstider, for å si det sånn. 

Anonymkode: af992...b35

• Liker 6
Skrevet

Lett! Føler også at jeg råtner på innsiden og jeg går litt mer krumrygget pga smerte. Gamle damer stopper meg på butikken og sier at jeg må ha bedre holdning. 

Anonymkode: 59610...fb4

• Liker 2
Skrevet

Samme her. Blir puffy i trynet, oppblåst i magen, føler meg ufresh fordi gjerne får diare også. Svetter mer, lukter blod hver gang jeg får på toalettet, osv.

Anonymkode: 64089...184

• Liker 1
Skrevet

Ja. Får kviser, hovner opp overalt i kroppen, håret blir fettete, osv. 

Anonymkode: 222d6...683

Skrevet

Ja, føler meg ikke så bra da. Svetter mer, blir oppblåst, luft i magen, blir gretten, huden er enda fetere og føler at jeg lukter mer. 

Anonymkode: 654b0...9d5

Skrevet

Nja. Ikke direkte. Blir opplåst og får litt kviser, men vet jo at det er svært midlertidig, så tror ikke det går så mye ut over følelsen av attraktivitet.

Anonymkode: e4a60...a00

Skrevet

Helt klart. Føler jeg bestandig lukter ekkelt, selv rett etter å ha dusja. Oppblåst og ser ut som at jeg har skikkelig gravidmage. Uren hud og fettete hår på null komma niks.  Bleierumpe som ei over her skriver har(hadde) jeg også, men nettopp starta med menskopp, så det slipper jeg nå. Konstante kramper i mage, som sprer seg til korsryggen, så går rart og bøyd. Og føler meg generelt bare bedriten og vil ha minst mulig kontakt med noen som helst de 7-10 dagene 🙄

Anonymkode: 4326e...750

Skrevet

Ja, så absolutt. Huden blir uren, jeg blir oppblåst og går opp to-tre kilo i vannvekt og i tillegg får jeg en ustoppelig matlyst. 

Skrevet

Jeg føler i et par-tre dager rundt mensen vanligvis at jeg bør bli skilt, gi bort barna på Finn, si opp jobben og flytte til en koie på Finnskogen for meg selv. Så ja, det kan man vel si. 

Anonymkode: ffcbe...5d1

• Liker 3
Skrevet

Ja 😞 I tillegg blir jeg noe irrasjonell og emosjonell. Hvis jeg av en eller annen grunn ikke har fulgt med på kalenderen så vet jeg at jeg skal ha mensen I etterkant av st jeg prøver å starte en diskusjon med samboeren min om han egentlig har det best uten meg.

Anonymkode: 7423d...8df

• Liker 1
Skrevet

Jeg føler meg egentlig helt fin, men jeg har sparsom blødning i tre dager, da. Føler meg imidlertid veldig ufresh fra en uke etter eggløsning til mensen. Da får jeg kviser, oljet hår og hud, samt er superopplåst. 

Anonymkode: b4753...da2

• Liker 1
Skrevet

Egentlig er det både da og rundt EL at jeg føler meg mest attraktiv. Og også mye mer "klar" for action, selv om jeg ikke er det med intens blødning i 5 dager og 2 mindre blødende dager.. Merkelig egentlig 😅

Anonymkode: 8834c...2cf

Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Egentlig er det både da og rundt EL at jeg føler meg mest attraktiv. Og også mye mer "klar" for action, selv om jeg ikke er det med intens blødning i 5 dager og 2 mindre blødende dager.. Merkelig egentlig 😅

Anonymkode: 8834c...2cf

Jeg er også mer klar for action når jeg har mensen, dessverre, for jeg kommer ikke til å ta initiativ til det. Kanskje i dusjen, men det er jo ikke like gøy for meg som for ham :P Jeg føler meg også mer attraktiv rundt EL, men grusom før og under mensen.

Anonymkode: c9a98...6f6

Skrevet

Neeeei, dusjer og vasker håret som vanlig :sleep: 

Skrevet

Jeg har så lite selvinnsikt, det samme skjer helt sikkert med meg men jeg tenker ikke over at det kan ha noe å gjøre med mensen.

Så går jeg på p-piller og har aldri mensen, kanskje derfor og :')

Skrevet

Oppblåst i magen før og de første dagene.  Merker ingen forskjell på ansikt og kropp ellers.  Men nå går jeg på zeracette og har mistet mens helt, Halleluja!

Anonymkode: c8a96...1cd

Skrevet

Føler jeg ikke har noe grunn til å leve og bare ødelegger livet til alle rundt meg i dagene før mens, så kommer mensen og jeg føler meg glad igjen og tenker «herregud, jeg blir en melankolsk gærning». Men så da, blir utseende smadret. Blek, VELDIG hoven i ansiktet slik at øynene bare forsvinner inn i kinnene (fått spørsmål på jobb om jeg er syk), fett hår, oljete hud. Stygg rett og slett. Er utrolig kjipt at man skal både bli deprimert OG grisestygg hver 28 dag 😪 syns det å bli så ugjenkjennelig stygg er verre enn depresjonen og menssmertene. 

Anonymkode: 43a9b...89a

Gjest Føsleguri
Skrevet

Nei, bortsett fra blødningen merker jeg ikke at jeg har mensen. 

Skrevet

Surner ett par dager før mensen, spiser mørk sjokolade og tar livet med ro, føler meg pjusk og nesten litt småsjuk, null energi.
Så når mensen endelig kommer våkner jeg til live igjen, får lyst å trene, blir kåt! og energinivåene stiger til himmels. De første par dagene litt svullen mage og en badhair-day eller to og så vips inn i normalen igjen. 
Lever fint med det!

Anonymkode: 839c1...076

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...