Gå til innhold

.


Cleo88

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tok igår og fikk egt svar samme dag, med de sa 1-3 dager så da gikk jeg ikke inn for å skjekke før idag. Testen var negativ🙂, men føler meg ikke noe bedre for det😩🤒🤧

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Cleo88 skrev:

Testet for Korona i Kongsberg i går formiddag. Når kan jeg regne med svar? Står 1-3 dager på kommunens hjemmeside men hva er erfaringene deres? Skal det ikke gå mye fortere? Har logget meg inn på helsenorge sikkert 15 ganger dag... 

VG (etter FHI) var det registrert 142 nye smittede på landsbasis i dag. Er dette prøvesvar fra før helgen eller er det fra i går? Hadde testen vært positiv, så hadde jeg vel blitt ringt  innen nå? Tolker det dithen at sent svar = negativt testsvar. Feil tenkt? 

Som de fleste andre, har jeg ikke akkurat tid til dette 😕

 

Vet ikke hvirdan det er i Kongsberg,  men med mindre du har tatt prøven på sykehuset så sendes vel prøver inn til analyse å et sykehus noen ganger (en gang?) om dagen, og så analyseres de og så fort den er analysert kommer svaret automatisk på helsenorge. Så tror hvertfall ikke det er noe sammenheng mellom svartid og resultat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Står 1-2 dager på kommunen sine sider 🤞🏼 så jeg håper på det! 6 dager er drøyt lenge å vente på svar! 😳

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Cleo88 skrev:

Eh. Hvor testet du deg? 6 dager er ille. 

Nord-Norge. Går ikke så fort her oppe😅

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Lærke skrev:

Nord-Norge. Går ikke så fort her oppe😅

Du testa deg sikkert etter postgangen på en fredag også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Cleo88 skrev:

Ok. Da holder du deg jo inne uansett, siden du ikke føler deg bra. God bedring. Greit å vite at man ikke har korona da. 

Ja takk. Ja det var en sikkelig lettelse. Håper du får svar snart :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testing og pålitelighet...?   Massetesting eller ren svindel?

En sjekk av noen test-områder, med vakter bak gjerder, som ikke vil ha videofilming, men ingen testobjekter eller syke å se.

It is a clip of various Covid testing sites around the UK, THEY ARE ALL EMPTY, TOTALLY EMPTY!!!
https://www.facebook.com/1766518582/videos/10208346370174647/

A Globe reader who couldn't get a coronavirus test anywhere, found his local test centre completely empty the same day.
https://www.wirralglobe.co.uk/news/18725852.no-virus-appointments-available-test-centre-lies-empty/

https://www.facebook.com/BaruchHashem/posts/10208346470937166

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som flere testes, er det flere som opplever lang ventetid? Tok testen på tirsdag morgen og ventet fremdeles på svar. Veldig høyt smittetrykk her jeg bor så det er nok mange tester å analysere. Men jeg blir småsprø av å vente🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 27.10.2020 den 16.58, Lærke skrev:

Tok 6 dager før jeg fikk svar. Prøven var positiv. Dette var i september. 

Hvor syk var du? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Tok testen på fredag morgen. Venter fortsatt på svar. Sist jeg testet meg tok det ikke så lang tid. Finner ikke noe om svartid på kommunens hjemmeside. Flere som har opplevd såpass lang svartid? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Troyamin skrev (34 minutter siden):

Tok testen på fredag morgen. Venter fortsatt på svar. Sist jeg testet meg tok det ikke så lang tid. Finner ikke noe om svartid på kommunens hjemmeside. Flere som har opplevd såpass lang svartid? 

Det har variert veldig fra gang til gang. Raskeste svar fikk jeg sent samme kveld som testen ble tatt, mens det tregeste svaret måtte jeg vente fire dager på. Gjennomsnittlig svartid har ligget på 1-2 dager. Og ja, vi har vært gjennom noen tester siste året😅

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Blekkulfina skrev (2 minutter siden):

Det har variert veldig fra gang til gang. Raskeste svar fikk jeg sent samme kveld som testen ble tatt, mens det tregeste svaret måtte jeg vente fire dager på. Gjennomsnittlig svartid har ligget på 1-2 dager. Og ja, vi har vært gjennom noen tester siste året😅

Takk for svar! Krysser fingrene for svar på test i dag😉🤞

Endret av Troyamin
Endret grunnet staveleifer.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har testet på en tirsdagskveld og fått svar onsdag. Nå testet jeg meg i helgen, men tror ikke de analyserer prøvene over helgen, så håper på svar på mandag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker denne tråden, jeg. 

Flere i Oslo/Viken som sitter og venter? Jeg er i ventekarantene mens jeg venter på testresultat. Har vært i kontakt med en smittet. Får litt dilla. Da jeg ble testet i april i fjor fikk jeg svar på 6 timer... Og i november fikk jeg svar neste morgen (ble testet sent ettermiddagen før). 

Nå ble jeg testet tidlig på morgenen i går. Ble informert om maks tre dager, men føler folk rundt meg sa at de fikk svar neste dag i forrige uke også. Så jeg sitter nå og tenker at manglende svar må være pga positiv test og at de må ha tid til å ringe 😅

Men... Det er vel sikkert bare enorm pågang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zoey skrev (3 timer siden):

Bruker denne tråden, jeg. 

Flere i Oslo/Viken som sitter og venter? Jeg er i ventekarantene mens jeg venter på testresultat. Har vært i kontakt med en smittet. Får litt dilla. Da jeg ble testet i april i fjor fikk jeg svar på 6 timer... Og i november fikk jeg svar neste morgen (ble testet sent ettermiddagen før). 

Nå ble jeg testet tidlig på morgenen i går. Ble informert om maks tre dager, men føler folk rundt meg sa at de fikk svar neste dag i forrige uke også. Så jeg sitter nå og tenker at manglende svar må være pga positiv test og at de må ha tid til å ringe 😅

Men... Det er vel sikkert bare enorm pågang. 

Jeg fikk positiv test samme kveld som jeg tok testen, men de ringte ikke før dagen etter da det var ekstremt mange positive det døgnet (5. Januar). Testen din vil være klar på helsenorge når den er klar uansett om den er positiv eller negativ. Kommer nok snart  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...