Gå til innhold

Skal pusse opp kjøkken, trenger litt innspill


Sophie-Ann

Anbefalte innlegg

Jeg har et kjøkken som ser ut som et gammel syden kjøkken fra 80-tallet. Det er fliser på gulvet og grusomme skapdører. Jeg har ikke råd til å kjøpe nytt, så jeg tenkte å bruke dekor folie. Jeg har lyst på svarte kjøkkenskap, og tenkte at matt er bedre enn blankt? Jeg har også lyst til å være litt dristig i valget på veggene, de er helt slette, så det er enkelt å male. Hva med kalkmaling? Men hvilken farge? Har også tenkt å kjøpe gråe "fliser" fra Lindas dekor til gulvet, da resten av huset har det. Jeg vet at det ikke er optimalt å lime dem rett på flisene, men det får holde en stund. 

Trenger også innspill på hvilken farge på kjøkkenbenken? Tenker på svart i "marmor", men kan det blir for mye svart? 

Setter stor pris på innspill 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du skal ha svarte fronter, håper jeg inderlig du har godt lysinnslipp på kjøkkenet.. Det suger til seg lys, og det blir fryktelig mørkt. Jeg ville aldri hatt det. Og selv om jeg til vanlig hater høyglans, ville jeg faktisk heller valgt det enn matt om du skal ha svart, siden det ihvertfall reflekterer lyset litt bedre, i stedet for å bare suge til seg alt. 

Anonymkode: 70e75...487

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg ville ha gått for samme farge på benkeplate som på gulvet om du vil ha svart kjøkken. Hadde nok gått for matt svart.

 

Anonymkode: 49149...c48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv matt svart kjøkken med svart granittbenkeplate. Er superfornøyd!!! Men det krever selvsagt at du har bra belysning på kjøkkenet ditt. Hvis du ønsker et litt lysere uttrykk så hjelper det veldig hvis benkeplaten er lys/hvit ettersom det er den flaten som reflekterer lyset mest. Da kan du fint ha svarte skap til.

Anonymkode: 009e9...b0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...