Gå til innhold

Er det noe du føler du tok for gitt før pandemien slo inn over landet?


Milio

Anbefalte innlegg

Er det noe du savner spesielt, eller som du kjenner at du tok litt for gitt i tiden før korona? Og hva skal du sørge for å oppleve når (hvis) hverdagen går tilbake til normalen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil ikke si "tok for gitt", det meste av ens frihet er "gitt" om man bor i et fritt land, og slik skal det jo være. Det er ikke fullstendig uforutsigbart, som vær eller personlige omstendigheter. Jeg synes de virkelig tøyer strikken nå, og sammenlikning med Kinas begrensninger synes jeg var håpløs. 

Men jeg har alltid reist mye, og det er det blitt mindre av nå.

Går det for lang tid tar jeg en test, stropper på meg et munnbind og reiser til et avsidesliggende sted uten mennesker, og avtaler karantene og hjemmekontor med sjefen når jeg kommer hjem. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kunne føle seg dårlig uten dårlig samvittighet eller frykt for å forårsake andre alvorlig sykdom eller i verstefall død. Har testet meg uendelig mange ganger ila. de siste månedene. Savner å kunne våkne opp litt uggen uten å frykte å ha covid. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anita Gutan skrev:

Å kunne føle seg dårlig uten dårlig samvittighet eller frykt for å forårsake andre alvorlig sykdom eller i verstefall død. Har testet meg uendelig mange ganger ila. de siste månedene. Savner å kunne våkne opp litt uggen uten å frykte å ha covid. 

Dette. Savner  også mine 2 årlige reiser til London og sydenturen min. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å reise, pleide å reise flere ganger i året, dette er første året på sikkert 30 år jeg ikke er utenlands.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reise, klemme vennene mine, kunne besøke foreldrene mine uten å frykte at jeg smitter dem med en potensiell dødelig sykdom. 

Håper alle tenker over dette nå, og vet å sette pris på alle slike ting den dagen alt er tilbake til normalen, hvis vi noen gang kommer oss dit... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Uatskillelig skrev:

Å kunne omgås folk på normal måte.

 

 

 

2 minutter siden, Uatskillelig skrev:

Å kunne omgås folk på normal måte.

 

 

🤔 Hmm, hvordan var det igjen 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klemming, reiser, sammenkomster, at jeg tok så mye for gitt og ikke tenkte på at alt kunne snu opp ned.

Det er fortsatt ganske surrealistisk. Tanken på at vi nå plutselig har et lumskt nytt virus i omløp, som vi ikke aner langtidskonsekvensene av. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å reise! En årlig kjærestetur gjorde underverker for meg og samboer som har dine/mine-barnproblematikk. Familieferie i tillegg med felles opplevelser som gjorde godt for vår sammensatte familie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tok for gitt at jeg levde i et land som satte pris på frihet, men har opplevd å se at det tok ikke lang tid før mange støttet opp om sterke restriksjoner (langt utover tiltakene vi har hatt).

Mange redde mennesker som også er ute etter å finne grupper å skylde på, som er litt skremmende.

En påminnelse om at det ligger i en del menneskers natur å søke mot trygghet koste hva det koste vil så fort man blir litt redd.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å reise på ferie til utlandet

Mingle i baren på utestedene

Festivaler

Kunne klemme mine besteforeldre som er veldig redde for covid :( 

Å slippe å være bekymret for de i risikogruppen man er glad i

Harryhandel i Sverige

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som så og si alle andee; reise.

kroppen min trenger en ordentlig sommer.  hvorfor kunne vi ikke hatt 2018 sommeren i år istedet for..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner og reise til Italia. Pluss storby ferier. Gå på konserter. Og savner og slippe og være redd for og smitte familie med økt risiko... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...