Gå til innhold

En litt artig forskjell på menn og kvinner


Gjest vanSteike

Anbefalte innlegg

På 26.10.2020 den 20.59, AnonymBruker skrev:

For et par måneder siden var det to tråder her som var postet nesten samtidig. En mann og en dame hadde truffet en flott person, men dessverre hadde denne personen ligget med litt for mange (etter ts sitt syn). Kvinnen som ble omtalt hadde ligget med 34 stk, mannen hadde ligget med over 1000 stk.

Anonymkode: 29bb4...91f

Ja, er bare det at menn ofte overdriver , skryter ig smører på om hvor mange, hvor mye, bla bla, mens kvinner kanskje heller toner ned ett utsvevende sexual liv.

så ta d m en bøtte salt du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, herzeleid skrev:

Jeg er usikker på hva du prøver å innvende her da setningen fremstår mangelfull?

Du sier at kvinner og menn har ulike forutsetninger for hvor mange de kan ligge med tolket jeg det som? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Maleficenta skrev:

Du sier at kvinner og menn har ulike forutsetninger for hvor mange de kan ligge med tolket jeg det som? 

Nei jeg mener ulike forutsetninger for å få et høyt antall. Det er noe de fleste vanlige kvinner kan få ute særlig innsats, men velger vekk. Det samme er åpenbart ikke tilfelle for menn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, herzeleid skrev:

Nei jeg mener ulike forutsetninger for å få et høyt antall. Det er noe de fleste vanlige kvinner kan få ute særlig innsats, men velger vekk. Det samme er åpenbart ikke tilfelle for menn. 

Er det sant eller en myte? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 26.10.2020 den 20.47, Trolltunge skrev:

Jeg har noen ganger opplevd menn som har ast seg opp og blitt ufine fordi jeg ikke ville ligge med dem eller gå videre med dating, men regner med at menn også kan klare å tenke "Godt å oppdage fort at denne personen ikke er noe for meg!" eller bare riste på hodet og gå videre om noe åpenbart gjør at man ikke passer sammen. 

Jeg hadde ikke ast meg opp over å være på date med en mann som har et negativt syn på at kvinner liker sex, men jeg hadde ikke datet ham flere ganger. Hvor mange jeg har hatt sex med hadde han aldri fått vite, selv om jeg har vært så seriemonogam at antall neppe er et problem. Kun det at jeg ikke vil vurdere en slik mann som partner. 

Har faktisk slått en mann som kalte meg stygge ting, når jeg ikke ville ha sex med ham. Så ja, det hender.

Anonymkode: b1e00...f6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.10.2020 den 20.36, vanSteike skrev:

Når var sist dere så en mann ase seg opp og skjelle ut en kvinne som sier at hun ikke er interessert i menn som ligger rundt? Dette er noe menn bare trekker på skuldrene av.

Men hvis en mann våger å antyde at han ikke vil ha en dame som har spredt beina for halve bygda, da får han umiddelbart hele hønseburet i hodet. Han blir skjelt ut etter noter som den middelalderske neandertaleren (smak litt på den) angivelig han er.

Hvorfor er det slik, mon tro...?

Det som provoserer mange er vel når menn som selv har (hatt) mange sexpartnere, sier de ikke vil ha kvinner som "ligger rundt". 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, herzeleid skrev:

Det er nok sant. 

Men om det er sant hvem er det så kvinnene ligger med? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Maleficenta skrev:

Men om det er sant hvem er det så kvinnene ligger med? 

Hvis du har en innvending, kan du ikke heller skrive den helt ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Thyra skrev:

Det som provoserer mange er vel når menn som selv har (hatt) mange sexpartnere, sier de ikke vil ha kvinner som "ligger rundt". 

Hvorfor det. Hva er så provoserende med at noen foretrekker noen som ikke er akkurat som en selv? Om en mann er attraktiv nok til å velge, hvorfor skal han ikke kunne velge de som har en adferd han synes er mest attraktiv?

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, herzeleid said:

Hvorfor det. Hva er så provoserende med at noen foretrekker noen som ikke er akkurat som en selv? Om en mann er attraktiv nok til å velge, hvorfor skal han ikke kunne velge de som har en adferd han synes er mest attraktiv?

 

Går det andre veien også, tenker du? 

Anonymkode: b1736...6cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Går det andre veien også, tenker du? 

Anonymkode: b1736...6cc

Selvfølgelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, herzeleid skrev:

Hvorfor det. Hva er så provoserende med at noen foretrekker noen som ikke er akkurat som en selv? Om en mann er attraktiv nok til å velge, hvorfor skal han ikke kunne velge de som har en adferd han synes er mest attraktiv?

 

Det handler vel kanskje mer om en mann potensielt fordømmer en adferd han legitimerer hos seg selv. Og det er vel hva man kaller hykleri. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Raven.Writingdesk skrev:

Det handler vel kanskje mer om en mann potensielt fordømmer en adferd han legitimerer hos seg selv. Og det er vel hva man kaller hykleri. 

Det handler vel sjelden om å fordømme på noe moralsk grunnlag, men å synes at en viss adferd er veldig lite attraktivt og dermed velge slike personer vekk, eventuelt også tilkjennegi preferansen. For meg er ikke det mer hyklersk enn kvinner som foretrekker ambisiøse og vellykkede menn selv om de selv ikke er det samme. Vi ønsker ofte ulike egenskaper og kompenserer på andre områder. 

Så vurderer vi nok handlingene ulikt ut fra ulike forutsetninger, og der kommer vi vanskelig unna at det for menn stort sett er en forutsetning at en er temmelig attraktiv for å utføre handlingen ofte, mens det for kvinner ikke er det og gjerne gjør at en skiller seg ut fra andre kvinner negativt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, herzeleid skrev:

Det handler vel sjelden om å fordømme på noe moralsk grunnlag, men å synes at en viss adferd er veldig lite attraktivt og dermed velge slike personer vekk, eventuelt også tilkjennegi preferansen. For meg er ikke det mer hyklersk enn kvinner som foretrekker ambisiøse og vellykkede menn selv om de selv ikke er det samme. Vi ønsker ofte ulike egenskaper og kompenserer på andre områder. 

Så vurderer vi nok handlingene ulikt ut fra ulike forutsetninger, og der kommer vi vanskelig unna at det for menn stort sett er en forutsetning at en er temmelig attraktiv for å utføre handlingen ofte, mens det for kvinner ikke er det og gjerne gjør at en skiller seg ut fra andre kvinner negativt. 

Nei, det er som en annen skriver bare hykleri.

At du har preferanser for noe er en ting, men når at en mener det er kult at en mann ligger med flere og fordømmer kvinner for det samme, handler det ikke bare om preferanser.

Du kan ha preferanser for få partnere,det er helt ok.

Men noe som er feil er: 2 mennesker,samme handling(sex) ene får "lov" til å ha sine lyster, den andre ikke og det som skiller dem er kjønnet. Da er det ikke bare at du har preferanser, men at du mener kvinner ikke kan få lov til å være like mye menneske som en mann.

Og hva er egentlig for mange? Er alt over 3 too much? Dame på 30 med 10 partnere totalt er felleshøl liksom? Det er oki at en mann har hatt 300 partnere, men kvinner skal helst ha færrest mulig også i TILLEGG skal disse mannfolka som har vært på alle kreve å få en som er "ny"? Ok..

Anonymkode: 46352...4fa

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er som en annen skriver bare hykleri.

Som demonstrert over virker inntrykket av "hykleri" å være basert på en misforståelse eller et standpunkt få har. 

Sitat

At du har preferanser for noe er en ting, men når at en mener det er kult at en mann ligger med flere og fordømmer kvinner for det samme, handler det ikke bare om preferanser.

Hvem er det du mener "fordømmer" disse kvinnene og hvem er det som sier det mannen gjør er "kult"? Igjen, jeg kan ikke se at dette er noen utbredt oppfatning, selv om jeg er enig i at disse naturlig nok vurderes noe ulikt gitt ulike forutsetninger. 

Sitat

 

Du kan ha preferanser for få partnere,det er helt ok.

Men noe som er feil er: 2 mennesker,samme handling(sex) ene får "lov" til å ha sine lyster, den andre ikke og det som skiller dem er kjønnet. Da er det ikke bare at du har preferanser, men at du mener kvinner ikke kan få lov til å være like mye menneske som en mann.

 

Begge får lov til å gjøre som de vil, men verden er mer kompleks enn at en handling vurderes fullstendig uavhengig av kontekst. At en manns høye antall er en indikator på at han er attraktiv/populær, mens en kvinnes i oftere virker å være en indikator på lite attraktive egenskaper medfører ikke noen fordømmelse eller at de ikke har lov til det samme. Det er rett og slett bare en observasjon av virkeligheten, uten noen moralsk vurdering.

Sitat

 

Og hva er egentlig for mange? Er alt over 3 too much? Dame på 30 med 10 partnere totalt er felleshøl liksom? Det er oki at en mann har hatt 300 partnere, men kvinner skal helst ha færrest mulig også i TILLEGG skal disse mannfolka som har vært på alle kreve å få en som er "ny"? Ok..

Anonymkode: 46352...4fa

 

Hva som er for mange får være opp til den enkelte, både kvinner og menn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TheCatLady
På 29.10.2020 den 7.00, vanSteike skrev:

Hjelpe meg.

Jeg har rett og slett ikke tid og anledning til å skrive flere avhandlinger som åpenbart uansett ikke blir lest, og dere er jo heller ikke villige til å bruke hodet. Så jeg kaster ikke bort mer tid på dette. Beklager.

Men jeg vil bare avslutningsvis gi et eksempel på hva jeg konkret mener, siden akkurat denne kan tas relativt kort og enkelt:

Hvis kvinner var så fryktelig seksuelt undertrykte... hvem var da alle disse damene som alle disse mennene drev og lå med?

Skjønner dere virkelig ikke at antall heterofile samleier menn totalt sett har nødvendigvis er 100% identisk med antall heterofile samleier kvinner totalt sett har?

Et heterofilt samleie innbefatter 1 samleie for en kvinne og 1 samleie for en mann. Selv i et gangbang der hun blir knullet av fire stykker har hun 4 samleier og mennene har ett hver – regnskapet er alltid i balanse.

Det er rett og slett matematisk umulig for menn å ligge mer med damer enn damer ligger med menn. Det går ikke an å få til en slik situasjon uansett hva man gjør.

Så hvem var alle disse damene som alle disse mennene drev og lå med, når damer var så seksuelt "undertrykte" slik dere påstår?

Prostituerte? Nei. Det var ikke på langt nær nok prostituerte i Norge til å påvirke balansen i nevneverdig grad. Og de aller fleste menn hverken bodde i nærheten av noe sted der prostitusjon var tilgjengelig eller hadde penger å avse til å kjøpe sex i noe tilfelle.

Det er så trivielt å forstå at denne forestillingen om menn som har sex og kvinner som ikke har det er nødt til å være feil, med mindre mennene har sex med hverandre eller det er ekstremt mange flere kvinner enn menn, at jeg finner det vanskelig å tro på at noen virkelig ikke skjønner det.

Dette minner rett og slett om manglende vilje til å bruke hodet.

Slik er det dessverre også med de andre spørsmålene jeg stilte. De avslører feilene i resonnementene deres, noe dere også vil se hvis dere bare er villige til kritisk tenking.

Og hvis ikke er en meningsfull samtale ikke mulig i noe tilfelle.

Du skjønner tydeligvis ikke at seksuelt undertrykt ikke betød at folk ikke var utro. Det var heller slik at undertrykking av kvinners seksualitet gikk ut på at hun skulle tilfredsstille han og ikke omvendt. Det er for eksempel ikke så lenge siden det begynte å bli vanlig for kvinner å ha fokus på egen nytelse, onani og orgasme. Det trodde jeg alle visste. 

Undertrykkingen gikk ut på at kvinner ikke skulle ha egen seksualitet og tidligere skulle kvinner være jomfru før de giftet seg. Da var det også vanlig å bli giftet bort til noen man ikke nødvendigvis likte så ikke så rart at folk var utro da. 

Det var ikke så lenge siden at kvinner skulle være jomfru og slik er det flere steder i verden enda. At kvinner skulle være "rene" og uskyldige før de ble gift er nok det som påvirker hvordan endel menn ser på det at kvinner ikke skal ha hatt mange partnere. At man helt seriøst tror at det kun er basert på en preferanse er veldig historieløst for selfølgelig blir vi påvirket av historien og at gammeldagse oppfatninger enda eksisterer er jo nettopp på grunn av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, herzeleid skrev:

Som demonstrert over virker inntrykket av "hykleri" å være basert på en misforståelse eller et standpunkt få har. 

Hvem er det du mener "fordømmer" disse kvinnene og hvem er det som sier det mannen gjør er "kult"? Igjen, jeg kan ikke se at dette er noen utbredt oppfatning, selv om jeg er enig i at disse naturlig nok vurderes noe ulikt gitt ulike forutsetninger. 

Begge får lov til å gjøre som de vil, men verden er mer kompleks enn at en handling vurderes fullstendig uavhengig av kontekst. At en manns høye antall er en indikator på at han er attraktiv/populær, mens en kvinnes i oftere virker å være en indikator på lite attraktive egenskaper medfører ikke noen fordømmelse eller at de ikke har lov til det samme. Det er rett og slett bare en observasjon av virkeligheten, uten noen moralsk vurdering.

Hva som er for mange får være opp til den enkelte, både kvinner og menn. 

Hvilke negative egenskaper da? De stemmer jo ikke. 

Endret av Maleficenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Maleficenta skrev:

Hvilke negative egenskaper da? De stemmer jo ikke. 

Lavere terskel for å ha sex med nye partnere relativt til andre kvinner. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...