Gå til innhold

En litt artig forskjell på menn og kvinner

Gjest vanSteike

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kjenner jeg er glad for at jeg giftet meg med ungdomskjæresten og at vi har hatt hverandre hele veien🤗 mao en fast sexpartner for oss begge 

Anonymkode: 9b3fa...9ff

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest vanSteike
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Feminisme er en retning full av ideer - det samme med sosialisme. Rasisme er vel ikke akkurat en idé. Man må få servere hva man vil. At du ikke er interessert er ingen av deres problem, men heller ikke et argument for at man ikke skal kunne snakke om det. Du later til å tro mene din interesse for et tema eller en idé er utslagsgivende for om noe skal prates om eller ikke. Det synes jeg er arrogant.

Anonymkode: 69b91...b1e

Jeg stiller et konkret spørsmål om en konkret problematikk, og er fullstendig uinteressert i hva en eller annen doktrine erklærer om saken.

Alle -ismer har det til felles i sin natur at de starter med et begrenset knippe forestillinger, og forsøker så å tolke verden for passe til disse. Dette er å forsøke å tilpasse terrenget til kartet.

Videre har de fleste -ismer sitt utspring i en bestemt gruppes "lidelseshistorie", enten det er fattige, kvinner, svarte eller andre det er snakk om. Og ja, det har vært endel dritt opp gjennom tidene. Men vi lever faktisk ikke i en verden som i sin helhet er basert på undertrykkelse av fattige. Eller av kvinner. Eller av svarte. Og hvis dette likevel er tunnelsynet noen klamrer seg til, da er jeg ikke veldig interessert i hva slags vridninger av virkeligheten de har å bringe til torgs.

Jeg ble ferdig med doktrineforståelse av virkeligheten allerede tidlig i 20-årene. Nå er jeg mer interessert i hva fakta faktisk forteller om hver enkelt sak.

Endret av vanSteike
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
2 minutter siden, vanSteike skrev:

Jeg stiller et konkret spørsmål om en konkret problematikk, og er fullstendig uinteressert i hva en eller annen doktrine erklærer om saken.

Alle -ismer har det til felles i sin natur at de starter med et begrenset knippe forestillinger, og forsøker så å tolke verden for passe til disse. Dette er å forsøke å tilpasse terrenget til kartet.

Videre har de fleste -ismer sitt utspring i en bestemt gruppes "lidelseshistorie", enten det er fattige, kvinner, svarte eller andre det er snakk om. Og ja, det har vært endel dritt opp gjennom tidene. Men vi lever faktisk ikke i en verden som i sin helhet er basert på undertrykkelse av fattige. Eller av kvinner. Eller av svarte. Og hvis dette likevel er tunnelsynet noen klamrer seg til, da er jeg ikke veldig interessert i hva slags vridninger av virkeligheten de har å bringe til torgs.

Jeg ble ferdig med doktrineforståelse av virkeligheten allerede tidlig i 20-årene. Nå er jeg mer interessert i hva fakta faktisk forteller om hver enkelt sak.

Tror du ikke at mange av meningsmotstandere også er opptatt av sannhet og fakta?

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Maleficenta
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner jeg er glad for at jeg giftet meg med ungdomskjæresten og at vi har hatt hverandre hele veien🤗 mao en fast sexpartner for oss begge 

Anonymkode: 9b3fa...9ff

Høres kjedelig ut

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest vanSteike
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du ikke at mange av meningsmotstandere også er opptatt av sannhet og fakta?

Jovisst, jeg kjenner til og med folk som er uenig med meg i ting men som jeg vet med sikkerhet er opptatt av sannhet og fakta.

Men "opptatt av sannhet og fakta", i min forstand, er en tilnærming der man først innhenter informasjon og deretter former forklaringsmodeller. Rekkefølgen er viktig.

Å følge en doktrines erklæringer er en annen tilnærming. Og den har ikke vist seg å fungere særlig konsekvent i praksis, for å si det diplomatisk.

Det er i tråd med førstnevnte at jeg stiller spørsmålet i opprinnelig innlegg: Jeg har gjort en observasjon, og spør deretter etter forklaring. Og jeg har en hypotese, men det er ikke sikkert at den er riktig.

Jeg spurte derimot ikke om hva noens foretrukne -isme proklamerer som den oppleste og vedtatte sannhet om saken. Det bryr jeg meg som sagt ikke noe om.

Endret av vanSteike
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
17 timer siden, herzeleid skrev:

Noe av grunnen til at en del blir så provoserte kan kanskje handle om at en gjerne er opplært til at kvinner og menn er likere enn vi er, og vokst opp med et ideal om å være "frigjort". En del speiler seg kanskje i spennende, kjekke og attraktive menn med mange partnere, eller tror kanskje de er forventet å ha et lettvint forhold til sex. Da er det sikkert ekstra vondt å finne ut at en i liten grad kan speile seg i ham, og at det en kanskje trodde var tegn på at en er attraktiv eller forventet adferd tvert imot har gjort en mindre attraktiv. At en kjemper med nebb og klær mot en slik erkjennelse er forståelig, men antagelig veldig kontraproduktivt. 

Eller bare det at man synes ikke noe om diskriminering og dårlig menneskesyn?

Men du skal seff få konkludere med det du skriver da hvis det hjelper deg i å bortforklare holdningene dine👍

Anonymkode: 46352...4fa

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

TheCatLady

Det å påstå at dette har null og niks med historie å gjøre er bare tull. 

Jeg tror grunnen til at kvinner hauser seg opp kan handle om at enkelte menn synes det er greit at de eller andre menn knuller rundt, men når kvinner gjør det samme så er det ikke måte på hva slags karakteristikker de kommer med. 

Jeg har ikke noe imot preferansen som går på at man ønsker noen som er lik seg selv, men jeg skjønner ikke greia med de hore og Madonna-greiene enkelte menn fortsatt har for seg. Om det er greit for menn å ha mange partnere, hvorfor er det da ikke greit at kvinner har det? 

Her kan man si at historien kommer inn og det ser man jo på de nedlatende karakteristikkene og det å fortsatt kalle kvinner som har hatt en del partnere for hore. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
12 minutter siden, TheCatLady skrev:

Det å påstå at dette har null og niks med historie å gjøre er bare tull. 

Jeg tror grunnen til at kvinner hauser seg opp kan handle om at enkelte menn synes det er greit at de eller andre menn knuller rundt, men når kvinner gjør det samme så er det ikke måte på hva slags karakteristikker de kommer med. 

Jeg har ikke noe imot preferansen som går på at man ønsker noen som er lik seg selv, men jeg skjønner ikke greia med de hore og Madonna-greiene enkelte menn fortsatt har for seg. Om det er greit for menn å ha mange partnere, hvorfor er det da ikke greit at kvinner har det? 

Her kan man si at historien kommer inn og det ser man jo på de nedlatende karakteristikkene og det å fortsatt kalle kvinner som har hatt en del partnere for hore. 

Det svir jo at de ikke kan eie oss ikke sant så da må de gjøre hva enn de kan for å bedrive sosial kontroll.

Han er på pub,egler seg innpå en kvinne og blir avvist og forbannet fordi han er jo mann og har KRAV på kvinnekroppen så hva gjør han da etter byturen? Jo,da er digg å skrive stygge ting om kvinnen som avviste han og såret egoet hans uten at det hjelper han med selvinnsikt og få seg dame, noe som egentlig er like greit.

Uansett hvor mange ganger man sitter og gauler om at kvinner er ditt og datt så hjelper det deg ikke å få dame. Det som kan hjelpe derimot er jo å endre kvinnesyn/holdninger og bli en mann kvinner vil ha og ikke løpe fra.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest vanSteike

Der fikk vi litt fyr på diskusjonen, ja... bra, jenter!!! 😀👍

Forøvrig er det dere har skrevet nå mens jeg har vært opptatt en liten stund faktisk den største samlingen sludder og vas jeg har sett på en stund.

• Hvorfor skulle en mann i gamle dager ønske å slite fra morra til kveld i åkeren for å fø på en unge fra konas utroskap?

• Jeg har da aldri insinuert at damer ikke vet hvordan de tenker? Men har dere noen gang vurdert muligheten for at dere tenker på basis av informasjon som er mer politisk korrekt enn faktisk riktig?

• Hvorfor skulle menn i det hele tatt ha noen mening om andre menn som ligger rundt? De aller fleste av oss har da ikke tenkt å inngå et monogamt parforhold med en annen mann?

• På hvilken måte er det "kontroll" at jeg og andre menn ikke vil ha kvinner som ligger rundt? Er det "kontroll" hvis dere ikke vil ha menn som ligger rundt?

• Hvem er dette fantasifosteret som tror han har krav på en ukjent kvinnes kropp? Er det virkelig dette dere tror foregår inni hodet til fremmede menn?

Nei hjelpe meg, her var det mye rart...!

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
16 minutter siden, vanSteike skrev:

Forøvrig er det dere har skrevet nå mens jeg har vært opptatt en liten stund faktisk den største samlingen sludder og vas jeg har sett på en stund.

• Hvorfor skulle en mann i gamle dager ønske å slite fra morra til kveld i åkeren for å fø på en unge fra konas utroskap?

• Jeg har da aldri insinuert at damer ikke vet hvordan de tenker? Men har dere noen gang vurdert muligheten for at dere tenker på basis av informasjon som er mer politisk korrekt enn faktisk riktig?

• Hvorfor skulle menn i det hele tatt ha noen mening om andre menn som ligger rundt? De aller fleste av oss har da ikke tenkt å inngå et monogamt parforhold med en annen mann?

• På hvilken måte er det "kontroll" at jeg og andre menn ikke vil ha kvinner som ligger rundt? Er det "kontroll" hvis dere ikke vil ha menn som ligger rundt?

• Hvem er dette fantasifosteret som tror han har krav på en ukjent kvinnes kropp? Er det virkelig dette dere tror foregår inni hodet til fremmede menn?

Jeg tenker det kanskje kan være idé for deg å lese noen bøker eller noe jeg sånn at du forstår litt mer fordi du kjører den taktikken med at du liksom ikke "skjønner" hva folk skriver/ignorerer når du ikke kan svare dem/svarer på spørsmål med spørsmål tilbake/kaller all fakta som motbeviser deg for "vås" osv

Folk har faktisk tatt seg tid til å svare deg flere ganger ok, flere sider med gode forklaringer og da er det ganske frekt av deg egentlig å ikke kunne være seriøs og ha en saklig debatt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
44 minutter siden, vanSteike skrev:

De færreste ønsker vel å stifte familie med en utro person. Men ofte var damer før låst til ekteskapet uansett hvor mye mannen lå med andre damer. Og ikke minst føde hans barn og ha ansvar for alt inne og gjerne mye ute, om de bodde på gård. 

De fleste menn har venner, brødre og andre de snakker med om sex. De er ikke uvitende og uinteressert. 

Det er kontroll når man prater nedlatende. Som mange jo gjør. Iblant skal det lite til før dama vurderes som løs. Eller prippen. 

Det er en del tråder her inne om luremus og horete damer. Ofte av de samme trådstarterne. 

Anonymkode: faeb6...eba

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Cuntzilla
1 time siden, vanSteike skrev:

Du går litt på repeat her, du gjentar dine greier og leser egentlig ikke hva andre skriver.

Det er jo ikke spesielt givende å svare på disse spørsmålene dine når jeg vet du ikke vil lese svaret mitt uansett, og bare komme tilbake med noe som er på siden av det som var poenget mitt og gjenta ting du har sagt før som allerede er besvart. 

Det er vanskelig å kommunisere med en person når spørsmål og argumenter blir ignorert og den bare tuter og kjører videre i sin egen verden.

Hvis du er så glad i å lese, så prøv deg på noen bøker om argumentasjon, retorikk og logikk en gang. Man må nesten starte der om man ønsker å på en god måte formidle et poeng, og å diskutere det i etterkant. Du mislykkes i begge deler her.

Ikke bra, gutt

Endret av Cuntzilla
Lenke til innlegg
Del på andre sider
herzeleid
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eller bare det at man synes ikke noe om diskriminering og dårlig menneskesyn?

Men du skal seff få konkludere med det du skriver da hvis det hjelper deg i å bortforklare holdningene dine👍

Kan du se om du klarer å konkretisere diskrimineringen og de dårlige holdningene slik at dette blir litt mer givende? 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Gjest vanSteike

Hjelpe meg.

Jeg har rett og slett ikke tid og anledning til å skrive flere avhandlinger som åpenbart uansett ikke blir lest, og dere er jo heller ikke villige til å bruke hodet. Så jeg kaster ikke bort mer tid på dette. Beklager.

Men jeg vil bare avslutningsvis gi et eksempel på hva jeg konkret mener, siden akkurat denne kan tas relativt kort og enkelt:

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men ofte var damer før låst til ekteskapet uansett hvor mye mannen lå med andre damer.

Hvis kvinner var så fryktelig seksuelt undertrykte... hvem var da alle disse damene som alle disse mennene drev og lå med?

Skjønner dere virkelig ikke at antall heterofile samleier menn totalt sett har nødvendigvis er 100% identisk med antall heterofile samleier kvinner totalt sett har?

Et heterofilt samleie innbefatter 1 samleie for en kvinne og 1 samleie for en mann. Selv i et gangbang der hun blir knullet av fire stykker har hun 4 samleier og mennene har ett hver – regnskapet er alltid i balanse.

Det er rett og slett matematisk umulig for menn å ligge mer med damer enn damer ligger med menn. Det går ikke an å få til en slik situasjon uansett hva man gjør.

Så hvem var alle disse damene som alle disse mennene drev og lå med, når damer var så seksuelt "undertrykte" slik dere påstår?

Prostituerte? Nei. Det var ikke på langt nær nok prostituerte i Norge til å påvirke balansen i nevneverdig grad. Og de aller fleste menn hverken bodde i nærheten av noe sted der prostitusjon var tilgjengelig eller hadde penger å avse til å kjøpe sex i noe tilfelle.

Det er så trivielt å forstå at denne forestillingen om menn som har sex og kvinner som ikke har det er nødt til å være feil, med mindre mennene har sex med hverandre eller det er ekstremt mange flere kvinner enn menn, at jeg finner det vanskelig å tro på at noen virkelig ikke skjønner det.

Dette minner rett og slett om manglende vilje til å bruke hodet.

Slik er det dessverre også med de andre spørsmålene jeg stilte. De avslører feilene i resonnementene deres, noe dere også vil se hvis dere bare er villige til kritisk tenking.

Og hvis ikke er en meningsfull samtale ikke mulig i noe tilfelle.

Endret av vanSteike
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
På 26.10.2020 den 20.41, vanSteike skrev:

Greit nok det.

Spørsmålet er hvorfor blir kvinner sinte av at en mann ikke vil ha noen som har ligget rundt, når menn ikke hever et øyenbryn over at en kvinne tenker tilsvarende?

Nå er det vel i utgangspunktet ikke så mange kvinner som dømmer menn etter hvor mange de har ligget med. 

Jeg aner ikke hvor mange de jeg har vert dammen med har ligget med, det er privat og irrelevant info for meg. Folk kan uansett ha endret seg, bedre å bli ordentlig kjent med personen. Menn der i mot er veldig opptatt av dette spørsmålet.

Anonymkode: 17994...aa4

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Maleficenta

Det jeg syns er tragikomisk er menn som blir sure og kaller kvinner luremus om de ikke får noe på 1 date og de samme blir sure og tenker hun er tøs når de faktisk får sex på1 date... 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tutte
På 26.10.2020 den 20.36, vanSteike skrev:

Når var sist dere så en mann ase seg opp og skjelle ut en kvinne som sier at hun ikke er interessert i menn som ligger rundt? Dette er noe menn bare trekker på skuldrene av.

Men hvis en mann våger å antyde at han ikke vil ha en dame som har spredt beina for halve bygda, da får han umiddelbart hele hønseburet i hodet. Han blir skjelt ut etter noter som den middelalderske neandertaleren (smak litt på den) angivelig han er.

Hvorfor er det slik, mon tro...?

Det er nok bare en så enkel forklaring som at det å ligge rundt for en kvinne er ansett som mer negativt enn om en mann gjør det. En kvinne blir gjerne sett på som lettvint og løs av den grunn og får stempel deretter. En mann som gjør det samme blir gjerne sett på som en som kan få mange og er en player. Altså, kvinner blir derfor i større grad sinte da de får en mer negativ omtale enn menn.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Trolltunge
41 minutter siden, Tutte skrev:

Det er nok bare en så enkel forklaring som at det å ligge rundt for en kvinne er ansett som mer negativt enn om en mann gjør det. En kvinne blir gjerne sett på som lettvint og løs av den grunn og får stempel deretter. En mann som gjør det samme blir gjerne sett på som en som kan få mange og er en player. Altså, kvinner blir derfor i større grad sinte da de får en mer negativ omtale enn menn.

Det er vel kanskje ikke så rart at vi kvinner blir sinte når vi får dritt. Det er ikke hyggelig det, generelt. 

Disse diskusjonene blir også utrolig dumme når en del menn bruker mye tid og energi på å fortelle oss kvinner at ting fungerer på en måte vi ofte ikke kjenner oss igjen i. 

Det er to elementer i at det "er" slik som blir veldig idiotisk for meg som kvinne. :

1. Som allerede nevnt i tråden at det ikke har vært noe som helst vanskeligere for kvinner som har lagt med mange å finne partnere. 

2. At menn hevder at de dumper kvinner som har lagt med mange, mens i praksis (slik jeg og mine venninner har erfart dette) er det jo vi kvinner som dumper menn straks vi skjønner at de har slikt syn.

Personlig husker jeg at jeg kuttet ut å date tre slike menn, innen de kom til sengemoro også. Det var antagelig flere, men ikke alle gjorde seg minneverdige overhodet. Dette er holdninger svært mange kvinner er på vakt mot, OGSÅ om vi er i kategorien de kunne ha akseptert i forhold til antall vi har hatt sex med. 

Så dette er etter mitt syn teoretiske debatter, som ikke stemmer med hvordan jeg faktisk har opplevd at ting ER. Det er utrykk for noe en del menn ønsker at skal være sant, mer enn det er sant. Det er til og med så usant i praksis at slike menn dumpes av kvinner, om vi bare oppdager holdningen i tide. 

Jeg har to venninner som ikke oppdaget slikt innen de var i etablert forhold. Da ble det et dilemma, for de hadde allerede falt hardt. Mennene ble likevel dumpa til slutt, og at de var og ble mannsduster var selve årsaken til at kvinnene til slutt forlot dem. 

Slikt er ikke bare en holdning, det er et problem, sprunget ut av noe som ikke er bra. Sjalusi, usikkerhet, diverse som får andre ufine utslag også. 

Så jeg hører at kvinner dumpes på grunn av dette. Jeg vet kun at menn dumpes på grunn av dette. Det at slikt syn slår feil ut for MENN er det eneste jeg har erfart. 

Om det var som TS og en del andre menn påstår, da burde vi kvinner ha opplevd at det var slik. Litt iallefall. Ikke bare teoretisk, men i praksis. Iallefall ikke at det er helt motsatt, at det er menn som mener dette som står som taperne. 

Endret av Trolltunge
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hank Amarillo

Jaja, ingen grunn til å være sinte bare fordi menn får lov å ha preferanser. Vi lever i et moderne liberalt samfunn.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Trolltunge
3 timer siden, Hank Amarillo skrev:

Jaja, ingen grunn til å være sinte bare fordi menn får lov å ha preferanser. Vi lever i et moderne liberalt samfunn.

Det er lov å ha preferanser som du sier. 

Jeg heier på at mennesker skal finne kjærlighet, leve lykkelig og ha et liv de føler seg tilfreds med. Generelt. Dette er hva jeg ønsker for alle. Det er nesten hva man kan påstå er min religion. 

Samtidig innser jeg at det er utopisk, og det hadde på en måte vært greit å akseptere, fordi livet ikke er rettferdig eller har noe grunnlag for å være godt for så mange. Det er krig og jævelskap. Det er fattigdom. 

Det som virkelig fortviler meg er mennesker som selv undergraver det å ha og få et godt liv, selv om de egentlig har alle muligheter til det. 

Vi i Norge er født med sølvskje i munnen, og likevel er det så mye bitterhet og følelse av at livet er urettferdig. Her. Her i fantastiske Norge. 

Jeg har definitivt opplevd min del av elendighet også. Jeg begynte bra, men det ville vært løgn å si at jeg fikk et enkelt voksenlivet. Likevel, jeg har opplevd nød og fattigdom ute i verden, og tross at jeg har opplevd ting som definitivt kunne ha gjort meg bitter føler jeg tvert imot en vanvittig takknemlighet. Jeg er elsket. Jeg har det jeg trenger. Jeg har venner. Jeg har alt i alt et liv jeg vet er himmelen i forhold til hvordan mange må leve. Ikke leve engang, men utholde. Hver eneste dag en kamp. Ikke mentalt, men for å faktisk klare å ha tak over hodet, mat på bordet og mulighet til å ikke se nære og kjære dø rett og slett fordi man ikke kan betale for helsetjenester som finnes. Og likevel, oppi slik fortvilelse, har jeg sett positivitet og glede. Takknemlighet for ting vi kan ta som selvfølgelig. 

Så ser jeg mennesker som ikke kjemper mot andre eller annet enn at de har alt det nødvendige, men ikke klarer å være positive eller takknemlige for noe. Som SELV ødelegger, VELGER å ødelegge sine muligheter for et godt liv med hat, bitterhet og en gjennomgående følelse av at livet er urettferdig. 

Det er så trist! Tristere enn moren som begraver sitt lille barn fordi hun ikke hadde penger til medisiner til og med, fordi hun går videre og vet at hun gjorde sitt beste, og gleder seg over hva hun faktisk har. 

Vi har en sykdom i dette landet som er fullstendig unødvendig. Vi har mer enn de fleste, og ødelegger det. Er bitre. 

Ha dine preferanser, for all del, men lev! Vær takknemlig og lykkelig! Se det gode! 

Reis til et annet sted i verden og finn din fantastiske kvinne, om vi norske ikke holder standard. Det finnes lykke og kjærlighet, mulighet til det. 

Om man velger og våger å slippe den sykdommen som sprer seg blandt oss. Det at livet er så fælt og urettferdig at man blir bitter og må kaste det på noen. 

Lev, opplev, elsk og ha det godt! Livet er altfor kort til å tulle det bort på å slenge dritt på andre og være bitter. 

Du har 80-90 år på deg. Bruk dem godt. Bedre! De er dine år, ikke sløs dem bort på å undergrave det å kunne føle at livet er godt. 

Lev! 

Disse trådene, det er det motsatte. 

Endret av Trolltunge
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden

• Opprett ny...