Gå til innhold

En litt artig forskjell på menn og kvinner


Gjest vanSteike

Anbefalte innlegg

Gjest vanSteike

Når var sist dere så en mann ase seg opp og skjelle ut en kvinne som sier at hun ikke er interessert i menn som ligger rundt? Dette er noe menn bare trekker på skuldrene av.

Men hvis en mann våger å antyde at han ikke vil ha en dame som har spredt beina for halve bygda, da får han umiddelbart hele hønseburet i hodet. Han blir skjelt ut etter noter som den middelalderske neandertaleren (smak litt på den) angivelig han er.

Hvorfor er det slik, mon tro...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest vanSteike
Akkurat nå, visp skrev:

Det er helt vanlig å ikke ville ha de som blir ivrige ved ethvert hull.

Greit nok det.

Spørsmålet er hvorfor blir kvinner sinte av at en mann ikke vil ha noen som har ligget rundt, når menn ikke hever et øyenbryn over at en kvinne tenker tilsvarende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, vanSteike skrev:

Greit nok det.

Spørsmålet er hvorfor blir kvinner sinte av at en mann ikke vil ha noen som har ligget rundt, når menn ikke hever et øyenbryn over at en kvinne tenker tilsvarende?

Nei, jeg vet ikke. Jeg skjønner det godt jeg:) Du skrev jo at det var en artig forskjell på menn og kvinner, men det er vel fåtallet som syns det er stas med en partner som pløyer over alt mellom himmel og jord.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier noe der. Det er alltid negativt når menn har preferanser.

Samme med at menn foretrekker lave damer feks, da er menn usikre og fæle. Det er liksom ikke lov

Anonymkode: ca13d...7d4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest vanSteike
1 minutt siden, visp skrev:

Nei, jeg vet ikke. Jeg skjønner det godt jeg:) Du skrev jo at det var en artig forskjell på menn og kvinner, men det er vel fåtallet som syns det er stas med en partner som pløyer over alt mellom himmel og jord.

Jeg tror jo også det.

Men forskjellen går altså på reaksjonen når noen av det motsatte kjønn tilkjennegir at noen som "pløyer alt mellom himmel og jord" er uinteressant.

Hvorfor tåler ikke kvinner generelt at menn ikke vil ha en kvinne som ligger rundt, når menn ikke har et problem med kvinner med tilsvarende holdning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen ganger opplevd menn som har ast seg opp og blitt ufine fordi jeg ikke ville ligge med dem eller gå videre med dating, men regner med at menn også kan klare å tenke "Godt å oppdage fort at denne personen ikke er noe for meg!" eller bare riste på hodet og gå videre om noe åpenbart gjør at man ikke passer sammen. 

Jeg hadde ikke ast meg opp over å være på date med en mann som har et negativt syn på at kvinner liker sex, men jeg hadde ikke datet ham flere ganger. Hvor mange jeg har hatt sex med hadde han aldri fått vite, selv om jeg har vært så seriemonogam at antall neppe er et problem. Kun det at jeg ikke vil vurdere en slik mann som partner. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det man blir sint av i tråden du tenker på er at ts har helt forskjellige standarder for seg selv og kvinner.

Anonymkode: 520e4...352

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, vanSteike skrev:

Jeg tror jo også det.

Men forskjellen går altså på reaksjonen når noen av det motsatte kjønn tilkjennegir at noen som "pløyer alt mellom himmel og jord" er uinteressant.

Hvorfor tåler ikke kvinner generelt at menn ikke vil ha en kvinne som ligger rundt, når menn ikke har et problem med kvinner med tilsvarende holdning?

Jeg regner med at du kanskje har laget denne tråden på bakgrunn av en annen tråd som jeg ikke har anelse om, så det blir jo litt vage greier det her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, vanSteike skrev:

Greit nok det.

Spørsmålet er hvorfor blir kvinner sinte av at en mann ikke vil ha noen som har ligget rundt, når menn ikke hever et øyenbryn over at en kvinne tenker tilsvarende?

Pga. dobbeltmoralen såklart. En mann som ligger med mange er en hunk og en helt, mens en tilsvarende kvinne er liksom en tøs og damaged goods 🙃

Anonymkode: 8ff2b...7b6

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vanSteike
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det man blir sint av i tråden du tenker på er at ts har helt forskjellige standarder for seg selv og kvinner.

Anonymkode: 520e4...352

Langt ifra, det gjelder helt generelt.

Jeg har forklart flere ganger at jeg vil ikke ha en dame som ligger rundt, men at jeg heller ikke gjør noe slikt. Har avvist langt flere damer enn jeg har ligger med, og har faktisk ikke ligget med så fryktelig mange.

Og likevel får jeg høre gang etter gang hvor ufyselig jeg er med disse "primitive" holdningene mine.

Men hverken menn eller kvinner reagerer negativt når en kvinne skriver at hun ikke vil ha en mann dom ligger rundt.

Hva skyldes denne dobbeltmoralen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest vanSteike
4 minutter siden, visp skrev:

Jeg regner med at du kanskje har laget denne tråden på bakgrunn av en annen tråd som jeg ikke har anelse om, så det blir jo litt vage greier det her.

På bakgrunn av mange tråder, faktisk. Som en oppsummering av et helt generelt mønster jeg har registrert.
 

3 minutter siden, visp skrev:

Men om forskjellen hadde vært der så virker det faktisk ikke som om du syns den er veldig artig:)

Jeg har et ganske laidback forhold til det hele. Og det er jo et ganske artig fenomen – om enn kanskje mer i betydningen "interessant" enn "humoristisk".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Pga. dobbeltmoralen såklart. En mann som ligger med mange er en hunk og en helt, mens en tilsvarende kvinne er liksom en tøs og damaged goods 🙃

Anonymkode: 8ff2b...7b6

Der er jeg ikke enig altså. Damer er frigjorte har jeg hørt. 

Men for min del er det like smakløst begge deler, men de bestemmer og velger selv. Det legger jeg meg ikke borti. 

Når det er sagt så har ikke antall erobringer noen relevansa med hvor erfaren du er annet enn antallet nedlagte damer/menn. Min erfaring tilsier at de med lange og få partnere både er drøyere og mere erfarne enn de med korte forhold og mange partnere. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et par måneder siden var det to tråder her som var postet nesten samtidig. En mann og en dame hadde truffet en flott person, men dessverre hadde denne personen ligget med litt for mange (etter ts sitt syn). Kvinnen som ble omtalt hadde ligget med 34 stk, mannen hadde ligget med over 1000 stk.

Anonymkode: 29bb4...91f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, vanSteike skrev:

Jeg tror jo også det.

Men forskjellen går altså på reaksjonen når noen av det motsatte kjønn tilkjennegir at noen som "pløyer alt mellom himmel og jord" er uinteressant.

Hvorfor tåler ikke kvinner generelt at menn ikke vil ha en kvinne som ligger rundt, når menn ikke har et problem med kvinner med tilsvarende holdning?

Du skriver om hva menn generelt og kvinner generelt tåler og ikke tåler, men sånn fungerer det ikke. Vi er alle individer, og ikke bundet fordi vi tilhører en gruppe mennesker. 

Derson flere kvinner enn menn tilfeldigvis ikke liker at det motsatte kjønn ligger rundt, så ser jeg ikke problemet, da dette går på individuelle preferanser. Dersom du mener at det generelt blir sett ned på eller ikke akseptert hvis en mann ligger rundt, mens det samme ikke gjelder kvinner, så blir det en annen sak. Dersom det er sannhet i det, så kan det jo være problematisk. 

Anonymkode: c5da2...c47

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hr. Aktiv skrev:

Der er jeg ikke enig altså. Damer er frigjorte har jeg hørt. 

Men for min del er det like smakløst begge deler, men de bestemmer og velger selv. Det legger jeg meg ikke borti. 

Når det er sagt så har ikke antall erobringer noen relevansa med hvor erfaren du er annet enn antallet nedlagte damer/menn. Min erfaring tilsier at de med lange og få partnere både er drøyere og mere erfarne enn de med korte forhold og mange partnere. 

At kvinner i dagens samfunn er såkalt frigjorte endrer ikke det faktum at utdaterte holdninger fortsatt henger igjen. Dette er muligens litt off-topic, men et ytterst tidsaktuelt eksempel på at kvinner skal bli pålagt å føle skam for sine valg, er omslaget som pryder Hadia Tajiks selvbiografi. Ifølge et debattinnlegg i Aftenbladet, som forøvrig er skrevet av en kvinne (kvinner er som regel mot kvinner verst), er det smakløst at bildet av Tajik som pryder forsiden kan tolkes seksuelt. På den annen side hadde Tajik mest sannsynlig blitt like kritisert om hun ikke hadde nyfønet hår og tatt på seg de beste klærne hun kunne oppdrive i skapet i forkant av photoshooten. Enda et eksempel på urimelige krav til kvinner og dobbeltmoral. 

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vanSteike
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skriver om hva menn generelt og kvinner generelt tåler og ikke tåler, men sånn fungerer det ikke. Vi er alle individer, og ikke bundet fordi vi tilhører en gruppe mennesker. 

Derson flere kvinner enn menn tilfeldigvis ikke liker at det motsatte kjønn ligger rundt, så ser jeg ikke problemet, da dette går på individuelle preferanser. Dersom du mener at det generelt blir sett ned på eller ikke akseptert hvis en mann ligger rundt, mens det samme ikke gjelder kvinner, så blir det en annen sak. Dersom det er sannhet i det, så kan det jo være problematisk. 

Anonymkode: c5da2...c47

Er det virkelig så fryktelig vanskelig å forstå at det er forskjellen i reaksjon på å ikke ville ha en som ligger rundt jeg spør om?

Hvorfor blir kvinner rasende om en mann ikke vil ha kvinner som ligger rundt, mens ingen hever et øyenbryn om en kvinne ikke vil ha menn som ligger rundt?

Hvorfor er dette en akseptert preferanse for kvinner, men ikke for menn?

Endret av vanSteike
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, vanSteike skrev:

Er det virkelig så fryktelig vanskelig å forstå at det er forskjellen i reaksjon på å ikke ville ha en som ligger rundt jeg spør om?

Hvorfor blir kvinner rasende om en mann ikke vil ha kvinner som ligger rundt, mens ingen hever et øyenbryn om en kvinne ikke vil ha menn som ligger rundt?

Hvorfor er dette en akseptert preferanse for kvinner, men ikke for menn?

Det uthevede er ikke riktig, da hvordan man reagerer er individuelt og uavhengig av kjønn. Hvis det du vil si er at du mener kvinner oftere reagerer negativt på sånt enn det menn gjør, så synes jeg du bør ordlegge deg bedre. 

Igjen, jeg tenker at det ikke er rart om man ikke liker å være med noen som har ligget mye rundt, og heller ikke rart hvis man ikke bryr seg om det. Dersom flere kvinner enn menn bryr seg om sånt, så tenker jeg at det er helt ok.

Det som ikke er ok er å se ned på folk på grunn av hvor mange de har ligget med, og lignende holdninger av dette i samfunnet. Dersom du tenker at samfunnet ser ned på menn som gjør dette men ikke kvinner, og det fins mange slike holdninger, er jeg enig i at det er dumt hvis det er riktig. Holdninger vi bør strebe mot er at ingen blir sett ned på, uavhengig av kjønn.

Preferanser i forhold til hvem man selv ønsker å være sammen med, er noe annet enn holdninger i samfunnet, og det å se ned på eller ikke respektere andre. 

Anonymkode: c5da2...c47

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...