Gå til innhold

En litt artig forskjell på menn og kvinner


Gjest vanSteike

Anbefalte innlegg

Du er nok litt forvirret her. Når begge kjønn blir kritiserte, reagerer mange forskjellig.
Kvinner (en del) blir fornærmet og diskuterer tilbake
Menn (en del) Blir enda mer fornærmet, og pga mangel på kontroll av følelser og narsisisme, trakkasserer, hater, voldtar og dreper de en del kvinner som aviser/ikke er interresert i de.

 

Å "bli sur" er langt bedre og en mer naturlig rekaksjon enn å slå, trakkassere, spre rykter/hat, voldta og drepe da.

Anonymkode: 5fbc8...022

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest vanSteike
29 minutter siden, herzeleid skrev:

Nettopp dette er så viktig. En del virker å blande "veldig mange partnere" med "liker sex" og misforstår nok da i stor grad premissene, og vil i større grad føle seg truffet uten grunn. Akkurat som du skriver har nok mange av oss inntrykk av at kvinnene som lever mest "utsvevende" veldig ofte gjør det fordi andre ting i livet ikke er på plass og de ikke har det så greit, ikke fordi de er så glade i sex, på samme måte som alkoholikeren ikke drikker store mengder fordi denne er så glad i "godt drikke". 

Forsåvidt et gyldig poeng i seg selv.

Men de aller fleste kvinner som i løpet av en periode på fem år med ett ONS i snitt per måned racker opp en CV på 60 tilfeldige ligg er ikke sexavhengige. Det er her sammenligningen skurrer.

Kvinner har lov til å ha preferanser, akkurat som menn. Det er ikke nødvendigvis noe psykisk galt med en kvinne som ligger med en ny mann i måneden, langt ifra. Ønsker hun dette, så skal hun selvsagt også ha lov til å gjøre det.

Men en annen kvinne som ikke gjør dette, selv om hun også har anledning til det, er forskjellig fra førstnevnte på en eller annen måte. Og denne forskjellen betyr noe for menn.

Det er nemlig slik at en mann som blir sammen med en kvinne er i en litt annen situasjon enn en kvinne som blir sammen med en mann: Han må ta inn over seg at han blir sammen med en som fortsatt vil ha tilnærmet fri tilgang på tilfeldig sex. Det er en omstendighet som nesten ingen kvinner trenger å forholde seg til.

Og dette har noe å si for hvordan en mann vurderer tegn på promiskøsitet hos en kvinne, enten kvinner liker det eller ikke. Det er rett og slett et faresignal for mulig fremtidig utroskap.

Kvinner ville tenkt på akkurat samme måte dersom menn hadde samme tilgang på tilfeldig sex som det kvinner har.

Endret av vanSteike
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vanSteike
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er nok litt forvirret her. Når begge kjønn blir kritiserte, reagerer mange forskjellig.
Kvinner (en del) blir fornærmet og diskuterer tilbake
Menn (en del) Blir enda mer fornærmet, og pga mangel på kontroll av følelser og narsisisme, trakkasserer, hater, voldtar og dreper de en del kvinner som aviser/ikke er interresert i de.

 

Å "bli sur" er langt bedre og en mer naturlig rekaksjon enn å slå, trakkassere, spre rykter/hat, voldta og drepe da.

Anonymkode: 5fbc8...022

Det var totalt 28 drap i hele Norge i hele fjor, og fint lite av dette kan spores tilbake til "kvinnehat".

Du har sikkert funnet deg en gøyal fantasi å leve deg inn i, men den har ingenting med virkeligheten å gjøre.

Endret av vanSteike
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Pga. dobbeltmoralen såklart. En mann som ligger med mange er en hunk og en helt, mens en tilsvarende kvinne er liksom en tøs og damaged goods 🙃

Anonymkode: 8ff2b...7b6

Det er er et argument jeg har hørt ofte. Jeg kan med ikke huske å ha hørt noe form for skryt/applaus for en mann som ligger med mange damer siden slutten av tenårene/begynnelsen av 20 årene. Etter dette har jeg tenkt at de ikke klarer å holde på en dame, det vil si ikke noe å ta vare på.

At kvinner aksepterer at en potensiell partner har hatt mange partnere, betyr ingenting for menns preferanser om en kvinne som ikke har hatt mange partnere.

Anonymkode: c2768...a79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sosial kontroll er i underbevisstheten.

Jeg er helt imot det. Mennesket som går imot normene og gjør det man vil, selv om man vil møte fordommer er det sterkeste i mine øyne. 🙂 

Anonymkode: a4f32...3bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke folk slutte å se på sex som noe super hellig som kun må utføres etter visse standarder og regler! 

Sex er bare sex, for nytelse og formering 

Holdninger gidder jeg ikke forholde meg til, da de er like forskjellige som folk er og hvorfor bry seg mer om en type holdninger.. Det er totalt urelevant. 

 

Anonymkode: 47944...f28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom kvinner «ligger rundt» hva vil det si? 10 i året? Og menn som blir avvist pga det samme? 100? Flere?
Har nok med at det skal mye mindre til for at en kvinne får en slik reaksjon, og at det dermed føles urimelig. 
Aldri hørt om at noen har fått kjeft for å avvise noen som har ligget med hundrevis, hverken menn eller kvinner. 

Anonymkode: 0e1f8...748

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, vanSteike skrev:

Forsåvidt et gyldig poeng i seg selv.

Men de aller fleste kvinner som i løpet av en periode på fem år med ett ONS i snitt per måned racker opp en CV på 60 tilfeldige ligg er ikke sexavhengige. Det er her sammenligningen skurrer.

Kvinner har lov til å ha preferanser, akkurat som menn. Det er ikke nødvendigvis noe psykisk galt med en kvinne som ligger med en ny mann i måneden, langt ifra. Ønsker hun dette, så skal hun selvsagt også ha lov til å gjøre det.

Men en annen kvinne som ikke gjør dette, selv om hun også har anledning til det, er forskjellig fra førstnevnte på en eller annen måte. Og denne forskjellen betyr noe for menn.

Det er nemlig slik at en mann som blir sammen med en kvinne er i en litt annen situasjon enn en kvinne som blir sammen med en mann: Han må ta inn over seg at han blir sammen med en som fortsatt vil ha tilnærmet fri tilgang på tilfeldig sex. Det er en omstendighet som nesten ingen kvinner trenger å forholde seg til.

Og dette har noe å si for hvordan en mann vurderer tegn på promiskøsitet hos en kvinne, enten kvinner liker det eller ikke. Det er rett og slett et faresignal for mulig fremtidig utroskap.

Kvinner ville tenkt på akkurat samme måte dersom menn hadde samme tilgang på tilfeldig sex som det kvinner har.

En kan absolutt ha preferanser, og sammenligningen går ikke på at begge deler er avhengigheter, men i mange tilfeller forsøk på å dekke andre behov enn rent seksuelle. Så er det klart at det finnes kvinner som har en preferanse menn synes er uattraktivt(ønske mange partnere), og det er helt greit, men det virker som en god del av de som ender i den situasjonen ikke gjør det primært fordi de er så glade i sex. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vanSteike
49 minutter siden, herzeleid skrev:

En kan absolutt ha preferanser, og sammenligningen går ikke på at begge deler er avhengigheter, men i mange tilfeller forsøk på å dekke andre behov enn rent seksuelle. Så er det klart at det finnes kvinner som har en preferanse menn synes er uattraktivt(ønske mange partnere), og det er helt greit, men det virker som en god del av de som ender i den situasjonen ikke gjør det primært fordi de er så glade i sex. 

Nei... akkurat det kan nok utelukkes. Blir mye mer sex i et forhold enn som singel, også for kvinner.

Så "glad i sex" er heller et argument for å være i forhold enn for å ligge rundt. Noe som tilsier at de som er mest glad i sex ikke nødvendigvis er dem som har ligget mest flest forskjellige menn.

Tror kanskje også at det ligger en vesentlig forskjell i hva slags frekvens vi snakker om. En ny mann hver helg er noe ganske annet enn en ny mann annenhver måned.

Endret av vanSteike
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si at jeg la ut et innlegg her om daten min som jeg mistenkte at var løs og jeg fikk drapstrusler og mange, menge personangrep. Jeg var verdens værste person siden jeg ikke vil bli sammen med en tøs. Om en kvinne sier at hun ikke vil være sammen med en rundbrenner så her det helt forståelig. 

Anonymkode: c705b...899

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor setter du likhetstegn mellom kvinner som liker sex og kvinner med mange partnere?

Liker man ikke sex om man fex bare har ligget med en person? 
Er kvinne selv, og de av mine venninner som har hatt fex mange ONS er ikke gladere i sex enn meg. Heller tvert om. 
Perioden med ONS var en periode de ikke var glade i seg selv, i hvertfall.

Anonymkode: 4e011...83e

Om jeg gjorde det ville jeg også ha sagt at jeg selv ikke liker sex, hvilket jeg gjør, så... 

Jeg har aldri hatt ons, men mitt valg om å ikke ha det (jeg har dessuten vært i forhold stort sett) var rett for meg, og jeg dømmer ikke dem som har det. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk aldri hørt en dame i min krets uttale at hun ikke vil ha en som har ligget rundt. Det er dere gutta som er mer opptatt av det.

Anonymkode: 69b91...b1e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Vil bare si at jeg la ut et innlegg her om daten min som jeg mistenkte at var løs og jeg fikk drapstrusler og mange, menge personangrep. Jeg var verdens værste person siden jeg ikke vil bli sammen med en tøs. Om en kvinne sier at hun ikke vil være sammen med en rundbrenner så her det helt forståelig. 

Anonymkode: c705b...899

Mange av reaksjonene du fikk gikk på kvinnesynet ditt og dobbeltmoralen din.

Anonymkode: b1736...6cc

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Mange av reaksjonene du fikk gikk på kvinnesynet ditt og dobbeltmoralen din.

Anonymkode: b1736...6cc

Menn og kvinner er ikke like, så det er ingen dobbelt moral. 

Anonymkode: c705b...899

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Menn og kvinner er ikke like, så det er ingen dobbelt moral. 

Anonymkode: c705b...899

Det er riktig. Kvinner er tross alt bedre språklig og skriver gjerne ordet dobbeltmoral uten orddeling.

Anonymkode: 69b91...b1e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke folk slutte å se på sex som noe super hellig som kun må utføres etter visse standarder og regler! 

Sex er bare sex, for nytelse og formering 

Holdninger gidder jeg ikke forholde meg til, da de er like forskjellige som folk er og hvorfor bry seg mer om en type holdninger.. Det er totalt urelevant. 

 

Anonymkode: 47944...f28

Jeg har respekt for at det er dette sex er for deg. Men vi er forskjellige, og for meg er det ikke sånn. I stedet for å be de som ser på sex på en annen måte enn deg om å slutte med det, hvorfor kan du ikke bare akseptere at vi er ulike? 

Anonymkode: c5da2...c47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

35 minutter siden, AnonymBruker said:

Menn og kvinner er ikke like, så det er ingen dobbelt moral. 

Anonymkode: c705b...899

Jo, at det liksom skal være et sett "regler" for menn og et annet sett "regler" for kvinner i temaet tråden din handlet om, så er det det.

32 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er riktig. Kvinner er tross alt bedre språklig og skriver gjerne ordet dobbeltmoral uten orddeling.

Anonymkode: 69b91...b1e

Du mener nok særskriving.

Anonymkode: b1736...6cc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, vanSteike skrev:

Når var sist dere så en mann ase seg opp og skjelle ut en kvinne som sier at hun ikke er interessert i menn som ligger rundt? Dette er noe menn bare trekker på skuldrene av.

Men hvis en mann våger å antyde at han ikke vil ha en dame som har spredt beina for halve bygda, da får han umiddelbart hele hønseburet i hodet. Han blir skjelt ut etter noter som den middelalderske neandertaleren (smak litt på den) angivelig han er.

Hvorfor er det slik, mon tro...?

På kg, omtrent ukentlig? :klo: Menn skjeller ut enhver kvinne som ikke er interessert i dem, selv ikke "jeg er gift" eller "Jeg er lesbisk" teller. Og "jeg definerer deg som en rundbrenner" ville ingen vettug kvinne sagt til en mann - da risikerer hun alvorlig vold. 

Mened du at de mennene som gjør dette egentlig er kvinner som har krysset av for "mann"? Eller at de er menn som du ikke definerer i gruppen "mann"? 

Anonymkode: f431a...75f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har respekt for at det er dette sex er for deg. Men vi er forskjellige, og for meg er det ikke sånn. I stedet for å be de som ser på sex på en annen måte enn deg om å slutte med det, hvorfor kan du ikke bare akseptere at vi er ulike? 

Anonymkode: c5da2...c47

Fra naturens side er sex bare det.. Ikke bare min mening men fakta 

Anonymkode: 47944...f28

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fra naturens side er sex bare det.. Ikke bare min mening men fakta 

Anonymkode: 47944...f28

Det kan man si om alt da. Ting er bare det de er, fra naturens side. Men vi mennesker har faktisk også følelser, noen mer enn andre, og for noen er følelser også viktige enn andre. Vi mennesker er også individer med egen selvbevissthet og vilje. Derfor kan ting ha subjektiv verdi for oss, og det bør respekteres.

Anonymkode: c5da2...c47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...