Gå til innhold

En litt artig forskjell på menn og kvinner


Gjest vanSteike

Anbefalte innlegg

Folk får gjøre som de vil, men jeg synes slik oppførsel er usmakelig både når det kommer til menn og kvinner. 

Jeg synes ærlig talt kanskje det er eklere med menn som ligger mye rundt. Grunnen til dette er fordi de ofte jakter på kvinner og har et bruk og kast syn. Jeg har kun mannlige venner, og opplever at de mennene som er playere har likesinnede venner. Innad i vennegjengen har de et ekkelt kvinnesyn, hvor kvinner gjerne ses på som objekter.

Kvinner som ligger mye rundt får kanskje heller mer tilbud, uten at de ser på menn som bruk og kast. I kvinnegjenger med playere, ser de likevel på menn med respekt. 

 

Anonymkode: 5f3c8...a23

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Folk får gjøre som de vil, men jeg synes slik oppførsel er usmakelig både når det kommer til menn og kvinner. 

Jeg synes ærlig talt kanskje det er eklere med menn som ligger mye rundt. Grunnen til dette er fordi de ofte jakter på kvinner og har et bruk og kast syn. Jeg har kun mannlige venner, og opplever at de mennene som er playere har likesinnede venner. Innad i vennegjengen har de et ekkelt kvinnesyn, hvor kvinner gjerne ses på som objekter.

Kvinner som ligger mye rundt får kanskje heller mer tilbud, uten at de ser på menn som bruk og kast. I kvinnegjenger med playere, ser de likevel på menn med respekt. 

 

Anonymkode: 5f3c8...a23

Jeg synes dette bruk-og-kast-synet er det klart mest usmaklige av alt. Jeg kan ikke tenke meg noe mer turnoff for min egen del enn det, faktisk. 

Det er min preferanse, men jeg synes absolutt vi må jobbe for å få mindre slike holdninger i samfunnet, da bruk-og-kast-synet er totalt blottet for respekt for det kvinnelige kjønn. 

Anonymkode: c5da2...c47

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes dette bruk-og-kast-synet er det klart mest usmaklige av alt. Jeg kan ikke tenke meg noe mer turnoff for min egen del enn det, faktisk. 

Det er min preferanse, men jeg synes absolutt vi må jobbe for å få mindre slike holdninger i samfunnet, da bruk-og-kast-synet er totalt blottet for respekt for det kvinnelige kjønn. 

Anonymkode: c5da2...c47

Ja, fengsel med manipulering, trusler og vold er mye bedre enn forlate noen mennesker noen ganger.

Anonymkode: 8d415...4b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt er det kvinner som ikke kunne sikre seg rundbrenneren i et langvarig forhold som ser på slike menn negativt. 

Anonymkode: 6a7e7...7b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, fengsel med manipulering, trusler og vold er mye bedre enn forlate noen mennesker noen ganger.

Anonymkode: 8d415...4b1

Forstår ikke helt hva du mente nå? 

Anonymkode: c5da2...c47

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, vanSteike skrev:

Når var sist dere så en mann ase seg opp og skjelle ut en kvinne som sier at hun ikke er interessert i menn som ligger rundt? Dette er noe menn bare trekker på skuldrene av.

Men hvis en mann våger å antyde at han ikke vil ha en dame som har spredt beina for halve bygda, da får han umiddelbart hele hønseburet i hodet. Han blir skjelt ut etter noter som den middelalderske neandertaleren (smak litt på den) angivelig han er.

Hvorfor er det slik, mon tro...?

Når var det sist jeg så en mann skjelle ut kvinner og kalle dem kresne fordi han ikke for napp på Tinder? Er ikke så lenge siden tenker jeg siden det florerer jo av sånne tråder her inne.

Og disse som kaller kvinner på Tinder "kresne" er gjerne de samme som sier de ikke vil ha en "løs"kvinne..Så de kjefter på kvinner på Tinder for å ikke ligge rundt og de kjefter på  de kvinner som ligger rundt...Burde jo egentlig "hylle" såkalte kresne kvinner på Tinder siden det er jo så jævla viktig å kontrollere kvinners seksualitet/påføre skam...Sitt ikke og klag for at du ikke får napp når du mener det er galt av kvinner å ha sex liksom..

Anonymkode: 46352...4fa

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, vanSteike skrev:

Hvorfor er det greit for en kvinne å ikke ville ha en mann som ligger rundt, mens en mann er et forferdelig menneske hvis han tenker nøyaktig det samme?

Det er ingen som har sagt det. Kvinner reagerer på dobbeltmoralen til mange menn som mener at menn kan ligge rundt så mye de vil, mens en kvinne er ekkel og løs hvis hun gjør det samme. Det er måten menn undertrykker kvinner og kvinnelig seksualitet på samtidig som de skryter av seg selv, som er utrolig kvalmende. 

Anonymkode: e5519...5a0

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vanSteike
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når var det sist jeg så en mann skjelle ut kvinner og kalle dem kresne fordi han ikke for napp på Tinder? Er ikke så lenge siden tenker jeg siden det florerer jo av sånne tråder her inne.

Hva har det med spørsmålet mitt å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vanSteike
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen som har sagt det.

Å joda. Massevis. Sågar både om og til undertegnede, faktisk, selv om jeg ikke har de holdningene du beskriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, vanSteike skrev:

Langt ifra, det gjelder helt generelt.

Jeg har forklart flere ganger at jeg vil ikke ha en dame som ligger rundt, men at jeg heller ikke gjør noe slikt. Har avvist langt flere damer enn jeg har ligger med, og har faktisk ikke ligget med så fryktelig mange.

Og likevel får jeg høre gang etter gang hvor ufyselig jeg er med disse "primitive" holdningene mine.

Men hverken menn eller kvinner reagerer negativt når en kvinne skriver at hun ikke vil ha en mann dom ligger rundt.

Hva skyldes denne dobbeltmoralen?

Njeeh...handler mest om hvordan ting blir lagt frem.Det forskjell på "jeg vil ha en kjæreste som har samme syn på sex som meg"(for jeg regner jo med at siden du ikke vil ha en som ligger rundt så er du en som ikke ligger rundt selv? Alt annet er jo bare å være falsk) og det å si "kvinner som har hatt sex med flere enn 2 stk er verdiløse horer som ingen menn vil ta i med en ildtang".

Også skjønner jeg ikke det behovet folk har for å starte en tråd hvor de forteller hva de vil ha/ikke ha? Må liksom mange anonyme mennesker vite dette? Sånne tråder blir jo bare oppretta for å skape debatt/provosere osv

Jeg vil ikke ha en mann som er for kresen i matveien. Jeg føler uansett ikke et behov for at alle andre skal bry seg med det og klarer jo fint å holde dette for meg selv for ser ikke hvordan andre skal ha noe interesse av det.

 

Anonymkode: 46352...4fa

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, vanSteike skrev:

Å joda. Massevis. Sågar både om og til undertegnede, faktisk, selv om jeg ikke har de holdningene du beskriver.

🙄 Du gidder ikke engang å ta deg bryet med å svare på det andre jeg skrev. Og nei, det er ikke mange som sier det. Problemet er dobbeltmoralen deres. En kvinne skal tydeligvis kun få lov å ha en seksualitet sammen med den mannen de skal leve med helt til han går lei av henne og kaster henne ut. Kanskje alle kvinner bare skulle ha gått rundt med burka. 

Anonymkode: e5519...5a0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, vanSteike skrev:

Når var sist dere så en mann ase seg opp og skjelle ut en kvinne som sier at hun ikke er interessert i menn som ligger rundt? Dette er noe menn bare trekker på skuldrene av.

Men hvis en mann våger å antyde at han ikke vil ha en dame som har spredt beina for halve bygda, da får han umiddelbart hele hønseburet i hodet. Han blir skjelt ut etter noter som den middelalderske neandertaleren (smak litt på den) angivelig han er.

Hvorfor er det slik, mon tro...?

Jeg tror det er en kombinasjon av stråmenn som gjør at flere enn det burde føler seg truffet og en manglende forståelse av årsakssammenhenger. 

Stråmannen demonstrerer en av brukerne over når hun til tross for at du skisserer en uvanlig utagerende kvinne presterer å tolke det til å handle om et negativt syn på "kvinner som liker sex". En ender dermed ofte opp med å diskutere helt ulik adferd.

Den manglende forståelsen av årsakssammenhenger demonstreres ved de som kaller det dobbeltmoral at menn med mange partnere er "hunks" (eller attraktive) og kvinner med mange partnere er "damaged goods" (mindre attraktive). Det disse ikke virker å forstå er at det gjerne er de attraktive egenskapene som gjør at han får veldig mange partnere, mens det derimot er uattraktive egenskaper (lite eksklusivt forhold til kropp osv.) som gjør at hun får veldig mange partnere, og videre at moral veldig sjelden er en del av bildet. 

En siste brikke i puslespillet er kanskje at det ofte er sannheter "alle" kjenner på, men som en er lært at er fy å erkjenne. Et godt eksempel på det var brukeren som i en tilsvarende tråd for litt siden gikk hardt ut mot det å "dømme" de mer utagerende, men så uforvarende kom til å "dømme" dem mer enn noen andre ved å argumentere for at det var slemt å "dømme" fordi disse jentene ofte var veldig "skadet" og at det var en viktig grunn til den utagerende adferden. Da har hun i grunn uforvarende resonert seg frem til det menn som er skeptiske til forhold med slike kvinner gjerne tenker, og det er mulig slik erkjennelse styrker impulsen til å ta avstand fra andres "dømming" og demonstrere egne gode moral. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, vanSteike skrev:

Greit nok det.

Spørsmålet er hvorfor blir kvinner sinte av at en mann ikke vil ha noen som har ligget rundt, når menn ikke hever et øyenbryn over at en kvinne tenker tilsvarende?

Det er ikke det det går på. Det går på at dere kaller kvinner for hull, tøs og horer som er løse når de ligger rundt, det er holdningen om dere skjønner! Menn får ikke rykte på seg som verdiløs og horete når han ligger med mange, da får han skryt for å være attraktiv og at damene som holder på med han må bare tro at de ikke er gode nok. Er så forbanna lei, ikke rart det er mye hat her i verden.

Anonymkode: 8a500...06d

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, vanSteike skrev:

Er det virkelig så fryktelig vanskelig å forstå at det er forskjellen i reaksjon på å ikke ville ha en som ligger rundt jeg spør om?

Hvorfor blir kvinner rasende om en mann ikke vil ha kvinner som ligger rundt, mens ingen hever et øyenbryn om en kvinne ikke vil ha menn som ligger rundt?

Hvorfor er dette en akseptert preferanse for kvinner, men ikke for menn?

Fordi kvinner som oftest sier, "jeg foretrekker en mann med begrensa erfaring", men 8 av 10 som starter tråder om temaet her inne, sier at de ikke vil ha ei forbanna fittehore av et felleshull, uansett om de har like mye erfaring selv. 

Anonymkode: faeb6...eba

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen som har sagt det. Kvinner reagerer på dobbeltmoralen til mange menn som mener at menn kan ligge rundt så mye de vil, mens en kvinne er ekkel og løs hvis hun gjør det samme. Det er måten menn undertrykker kvinner og kvinnelig seksualitet på samtidig som de skryter av seg selv, som er utrolig kvalmende. 

Anonymkode: e5519...5a0

Klarer du ikke å forstå at det å ligge som kvinne koster deg ingenting? Du kan skrive "jeg er ledig i kveld. Vil du bli med møtes hos meg?" Og de fleste menn vil svare ja. Mens for å knulle mange damer må han være veltent, velstelt, stilig, høy osv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Trolltunge skrev:

Jeg har noen ganger opplevd menn som har ast seg opp og blitt ufine fordi jeg ikke ville ligge med dem eller gå videre med dating, men regner med at menn også kan klare å tenke "Godt å oppdage fort at denne personen ikke er noe for meg!" eller bare riste på hodet og gå videre om noe åpenbart gjør at man ikke passer sammen. 

Jeg hadde ikke ast meg opp over å være på date med en mann som har et negativt syn på at kvinner liker sex, men jeg hadde ikke datet ham flere ganger. Hvor mange jeg har hatt sex med hadde han aldri fått vite, selv om jeg har vært så seriemonogam at antall neppe er et problem. Kun det at jeg ikke vil vurdere en slik mann som partner. 

Hvorfor setter du likhetstegn mellom kvinner som liker sex og kvinner med mange partnere?

Liker man ikke sex om man fex bare har ligget med en person? 
Er kvinne selv, og de av mine venninner som har hatt fex mange ONS er ikke gladere i sex enn meg. Heller tvert om. 
Perioden med ONS var en periode de ikke var glade i seg selv, i hvertfall.

Anonymkode: 4e011...83e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest vanSteike
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi kvinner som oftest sier, "jeg foretrekker en mann med begrensa erfaring", men 8 av 10 som starter tråder om temaet her inne, sier at de ikke vil ha ei forbanna fittehore av et felleshull, uansett om de har like mye erfaring selv. 

Anonymkode: faeb6...eba

Nei, det gjør de ikke. Dette er rett og slett feil.

Kvinner bruker nesten alltid uttrykket "menn som ligger rundt". Og det er faktisk så bortimot konsekvent at årsaken nesten er et interessant spørsmål i seg selv.

Menn på sin side bruker alle mulige formuleringer, alt fra "har for mange å sammenligne meg med" til "hore". Ingen mønster å snuse opp noe sted.

Men dette er forsåvidt irrelevant, for det handler ikke om formulering. Bare bla det et par måneder bakover på dette forumet, samt "Seksualitet" og "Samliv og kjærlighetsrelasjoner", og tell hvor mange tråder som er startet av kvinner og handler om hvor fælt det er at menn i det hele tatt ønsker å vite hvor mange hun har ligget med. Se også hva slags svar andre kvinner kommer med til disse innleggene, der altså ingen formulering fra menn figurerer i det hele tatt.

Vi er ikke bare der at kvinner blir rasende hvis menn ikke vil ha kvinner som ligger rundt: Kvinner blir rasende over at menn i det hele tatt vil vite om de har ligget rundt.

Klarer du i det hele tatt å forestille deg en gjeng menn som fyrer seg opp og begynner å slenge ut skjellsord over at et kvinne har villet vite hvor mange damer en mann har ligget med?

Tanken er absurd. Og der ligger forskjellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vanSteike
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor setter du likhetstegn mellom kvinner som liker sex og kvinner med mange partnere?

Liker man ikke sex om man fex bare har ligget med en person? 
Er kvinne selv, og de av mine venninner som har hatt fex mange ONS er ikke gladere i sex enn meg. Heller tvert om. 
Perioden med ONS var en periode de ikke var glade i seg selv, i hvertfall.

Anonymkode: 4e011...83e

Et veldig godt poeng.

Kvinner i parforhold har mye mer sex enn kvinner som  bare har one night stands. Veldig få kvinner som har 3-4 one night stands i uken. Så hvis det handler om å være glad i sex burde disse kvinnene ha funnet seg en (eller flere) menn å være i faste forhold med, ikke hoppet til sengs med en ny mann for et enkelt ligg en gang i måneden.

Faktum er at om noe, så tyder preferanse for et ONS-basert sexliv på lav seksualdrift, siden frekvensen tross alt er mye lavere enn i et fast forhold for bortimot alle kvinner.

Men viktigere (for menn): Det tyder på at hun først og fremst vil ha variasjon. Og det er ikke noe godt tegn for den parten som skal inngå et monogamt forhold med noen som i tillegg har bortimot ubegrenset tilgang på tilfeldig sex med nye partnere.

Hvilket bringer oss tilbake til hvorfor en dame som ligger rundt av rent funksjonelle årsaker ikke er et godt kort å satse på for en mann.

Tenk over følgende: Nesten ingen menn vil ha et problem med at dama deres har vært i et langvarig forhold med en annen mann tidligere, og hatt sex med ham 1000 ganger. Men mange menn vil ha et problem med at hun kun har hatt one night stands, med 200 forskjellige menn, selv om hun da har hatt mye mindre sex totalt sett. Og hvis hun har solgt sex til 5 forskjellige menn, altså mot betaling, er dette en ren deal breaker for de aller fleste uansett hva hun ellers har bedrevet.

Hva forteller dette om hva det egentlig handler om? Jo: Ikke at hun "liker sex", som selvsagt bare er positivt, men rett og slett hva hun har vist seg troendes til å finne på.

Endret av vanSteike
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor setter du likhetstegn mellom kvinner som liker sex og kvinner med mange partnere?

Liker man ikke sex om man fex bare har ligget med en person? 
Er kvinne selv, og de av mine venninner som har hatt fex mange ONS er ikke gladere i sex enn meg. Heller tvert om. 
Perioden med ONS var en periode de ikke var glade i seg selv, i hvertfall.

Anonymkode: 4e011...83e

Nettopp dette er så viktig. En del virker å blande "veldig mange partnere" med "liker sex" og misforstår nok da i stor grad premissene, og vil i større grad føle seg truffet uten grunn. Akkurat som du skriver har nok mange av oss inntrykk av at kvinnene som lever mest "utsvevende" veldig ofte gjør det fordi andre ting i livet ikke er på plass og de ikke har det så greit, ikke fordi de er så glade i sex, på samme måte som alkoholikeren ikke drikker store mengder fordi denne er så glad i "godt drikke". 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse kvinnene har samme standard for seg selv, mennene er dobbeltmoralistiske. Dessuten lyser disse innleggene misogyni. 

Anonymkode: 3391b...83f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...