Gå til innhold

Langvarig forhold - drømmer om nytt sexliv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært i forhold i over 7 år og sexlivet vårt er kjedelig. Før brydde jeg meg ikke, men etter jeg sluttet på p-piller har jeg fått mye mer sexlyst og selvtiliten har også kommet mer med årene. Jeg føler jeg går glipp av så mye jeg ikke var interessert i tidligere da behovene ikke var de samme, mor typen er veldig "enkel" i senga og vanskelig å få med på noe nytt. Jeg savner dessuten spenningen med dating, men elsker jo kjæresten min. Vet ikke hva jeg skal gjøre! Håper det er noe som går over, men kanskje sitter jeg her om to år til og tenker det samme og angrer på at jeg ikke utnytta mine beste år til å oppleve forskjellige ting?

Anonymkode: 27bc4...ce8

Jeg hadde det på samme måte. Et forhold over 11 år, der vi ikke hadde sex siste året. Jeg brøt forholdet, og det skulle jeg gjort for flere år siden. Nå er jeg i slutten av 30-årene. Singel og har masse god sex. Rett og slett det beste jeg har gjort! Gresset var grønnere på den andre siden for meg. Men håper på ny kjæreste om ikke alt for lenge da😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sexlysten avtar jo med alderen for de fleste, det er kun de seksuelle som holder på sexlysten i evig tid. Jeg har selv hatt null sexlyst, men jeg måtte jo ta grep over mitt seksuelle liv og for min egen fremtid. Sexlysten har en tendens til å legge seg i dvale under småbarnsperioden, men det skal lite til for å reaktivisere den. Så for dem som mangler sexlyst kan vel i det minste prøve, bare for å bevise at man virkelig elsker den man er sammen med

Noen føler seg for trygg og tror at sexen ikke er limet i et forhold. Jo det er faktisk limet i et forhold for oss som elsker sex, jeg synes bare så synd på dem som ikke får oppleve sex og nærhet

Når man ikke føler seg elsket lengre, kan det i mange tilfeller øke sexlysten. Det tror jeg faktisk kommer av at man blir bedre på å tilfredstille seg selv, som trøst for manglende sex. Den seksuelle trangen er så stor at den overvinner det sikre i et forhold, at det kan bli brudd er noe jeg har stor forståelse for. For et liv uten nærhet, sex og en partner som bremser sexlysten, har ikke noe i et forhold å gjøre...

Gresset kan bli mye penere og grønnere på den andre siden, det er faktisk du som steller og vanner den🤭

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Fioljenta skrev:

Hmm...

Nå spør jeg sikkert dumt, men siden du skriver at du ikke brydde deg før ... var det sånn at partneren din var den som tok initiativ før, men fikk avslag og har nå gitt opp?

Siden du er den som ønsker endring, kanskje du kan ta initiativ du tror han vil like? Kanskje du kan eksperimentere med forskjellige sugeteknikker hvis han liker sånt? Eller stillinger der du er øverst og han kan slappe av? Du må nok tåle noen avslag, men det kan jo tenkes han blir med på leken etterhvert.

Dere bør uansett prate om det. Uten å anklage hverandre! Prøv å være mest mulig løsningsorienterte. (Når jeg blir for kravstor/klagete, går det fort ut over stoltheten til min mann - og det har liksom ikke noe positiv effekt på sexlivet.) Et annet tips er å finne hans kjærlighetsspråk og bruke det aktivt - da bygger du ham opp innenfra. 💜

Min mann liker «det vanlige» (og det er ingenting galt med det!), men jeg liker å eksperimentere og synes det samme blir kjedelig. Vår løsning har vært at når jeg ønsker noe kreativt, er det jeg som bør ta initiativ. Og - ikke minst - ikke hive ut det gamle i jakten på noe nytt, men glede oss over både nytt og gammelt. 

Aner ikke om noe av dette kan hjelpe, men jeg håper du ikke sitter der om to år og angrer på at du kastet vekk det du hadde i jakten på noe nytt...

(Ooops... dette ble litt langt - jeg blir lett revet med i sånne spørsmål.)

Tror nok du er veldig nærme en fasit her og ikke minst en fordeling som begge kan leve med. 

 

Endret av Hr. Aktiv
Hadde bare alle damer tenkt slik...
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Er gift med en fantastisk dame. Vi har mage likhets punkter, men når det kommer til sex er vi forskjellig. Sexen blir kjedeligere og kjedeligere. Hun suger meg, vil at jeg skal kile musa hennes. Så legger hun seg over meg eller omvendt. 

Jeg ønsker, 69, rimming, anal, noe bd/sm og at vi kan bytte på å være dominant. 
Hun er overhode ikke interessert i utforske sexuallivet. Hvordan løse dette uten å være utro. 
 

Anonymkode: 16dfa...cac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Heisann.

Er gift med en fantastisk dame. Vi har mage likhets punkter, men når det kommer til sex er vi forskjellig. Sexen blir kjedeligere og kjedeligere. Hun suger meg, vil at jeg skal kile musa hennes. Så legger hun seg over meg eller omvendt. 

Jeg ønsker, 69, rimming, anal, noe bd/sm og at vi kan bytte på å være dominant. 
Hun er overhode ikke interessert i utforske sexuallivet. Hvordan løse dette uten å være utro. 
 

Anonymkode: 16dfa...cac

For å være helt ærlig tror jeg ikke du kommer lenger her. Finnes det ikke spor av interesse så er det heller ingenting å jobbe mot heller. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært i forhold i over 7 år og sexlivet vårt er kjedelig. Før brydde jeg meg ikke, men etter jeg sluttet på p-piller har jeg fått mye mer sexlyst og selvtiliten har også kommet mer med årene. Jeg føler jeg går glipp av så mye jeg ikke var interessert i tidligere da behovene ikke var de samme, mor typen er veldig "enkel" i senga og vanskelig å få med på noe nytt. Jeg savner dessuten spenningen med dating, men elsker jo kjæresten min. Vet ikke hva jeg skal gjøre! Håper det er noe som går over, men kanskje sitter jeg her om to år til og tenker det samme og angrer på at jeg ikke utnytta mine beste år til å oppleve forskjellige ting?

Anonymkode: 27bc4...ce8

Hei. Det virker som at dere to må snakke sammen. Det går jo fint an å sprite opp sexlivet uten at det blir vulgært og ekkelt. Dere må ut på date igjen og pleie forholdet. I et parforhold har man de tryggeste rammer for å leke og teste ut hva begge liker/ikke liker. Det er jo litt det som er spennende. Ta vare på hverandre og nyt hverandre. Ikke ødelegg det gode dere har sammen, men finn ut av ting sammen. Snakk sammen.

Hilsen M47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg squirter, det er «for vått og er bare ekkelt». 

Anonymkode: a21a9...bb8

Veldig trist at han misliker måten du kommer på

Anonymkode: cd5a3...ce4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg ts. Er mann og vært sammen med ei med samme problemstilling. Hun var fornøyd med sex 1-2 ganger i uka. Ville ha misjonær eller ri gjerne med lyset av. Gjorde det slutt og fant meg ei som ville ha sex daglig og mye mere vill i sengen.

Anonymkode: dc45e...d1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
På 26.10.2020 den 15.01, AnonymBruker skrev:

Jeg føler jeg går glipp av så mye jeg ikke var interessert i tidligere da behovene ikke var de samme, mor typen er veldig "enkel" i senga og vanskelig å få med på noe nytt. Jeg savner dessuten spenningen med dating, men elsker jo kjæresten min. Vet ikke hva jeg skal gjøre!

Du har mange og sterke lyster, god selvtillit og en partner du elsker?

Her leser jeg bare muligheter og ingen problemer.

Endret av Alterego666
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Anzii skrev:

Det er vanskelig. Min ex er verdens snilleste, og er virkelig en fantastisk person, men for en gangs skyld måtte jeg bare hoppe i det og tenke på meg selv. Det skal sies at vi ikke gjorde det slutt før begge var 100% sikre på at et brudd var riktig. Vi brukte vel ett år på å jobbe med at ting skulle bli bedre, uten resultater. Vi matcher rett og slett ikke seksuelt i det lange løp, da jeg tenner på ting, og er nysgjerrig på ting som er utenfor hans komfortsone, og det må jeg respektere. 
 

Skal sies at nå som valget er tatt, så føles det helt rett, til tross for at vi har over fem år bak oss. Nå skal jeg bli litt kjent med hvem jeg er alene, og finne litt mine egne grenser. Det ser jeg veldig frem til❤️

Spennende å høre. Jeg føler vi også er i en slik vurderingsprosess, men det er så vanskelig å komme til en avgjørelse. Vi er jo ekstremt glad i hverandre. Jeg vet liksom ikke hva som skal til for at man faller på den avgjørelsen. Vi har bodd litt fra hverandre, men av praktiske årsaker så må jeg være mye hjemme uansett. Økonomi er også en stor faktor som gjør alt mer komplisert.

Godt å høre at det føles ut som et riktig valg for dere og at du ser fremover. ❤️ 

- TS

Anonymkode: 27bc4...ce8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, remix2020 skrev:

Hei. Det virker som at dere to må snakke sammen. Det går jo fint an å sprite opp sexlivet uten at det blir vulgært og ekkelt. Dere må ut på date igjen og pleie forholdet. I et parforhold har man de tryggeste rammer for å leke og teste ut hva begge liker/ikke liker. Det er jo litt det som er spennende. Ta vare på hverandre og nyt hverandre. Ikke ødelegg det gode dere har sammen, men finn ut av ting sammen. Snakk sammen.

Hilsen M47

Vi snakker mye sammen og vi har prøvd mye, men hverdagen, ambisjoner og ansvar står nok i veien for å pleie forholdet. Prioriteringene går ikke til forholdet. Vi sliter med at vi ønsker ting på forskjellige tidspunkt og aldri klarer å møtes på halvveien. 

- TS

Anonymkode: 27bc4...ce8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Alterego666 skrev:

Du har mange og sterke lyster, god selvtillit og en partner du elsker?

Her leser jeg bare muligheter og ingen problemer.

Problemet er jo at partneren ikke har det samme. Dette er bare toppen av mange andre ulikheter vi har.

- TS

Anonymkode: 27bc4...ce8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi snakker mye sammen og vi har prøvd mye, men hverdagen, ambisjoner og ansvar står nok i veien for å pleie forholdet. Prioriteringene går ikke til forholdet. Vi sliter med at vi ønsker ting på forskjellige tidspunkt og aldri klarer å møtes på halvveien. 

- TS

Anonymkode: 27bc4...ce8

Det kan jeg forstå. Har dere besteforeldre som eventuelt kan passe barna en helg, kan dere finne tid til å pleie forholdet. Ikke så lett å reise bort nå i disse koronatider, men da kan man fint nyte hverandre hjemme uten forstyrrelser. Ønsker dere lykke til :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Alterego666
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er jo at partneren ikke har det samme. Dette er bare toppen av mange andre ulikheter vi har.

- TS

Anonymkode: 27bc4...ce8

Jeg forstår. Jeg tenker selvsagt så stereotype ting som: Er hun klar, er han klar. Slik er det selvsagt ikke alltid.

Jeg har vært i en situasjon ikke ulik din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, remix2020 skrev:

Det kan jeg forstå. Har dere besteforeldre som eventuelt kan passe barna en helg, kan dere finne tid til å pleie forholdet. Ikke så lett å reise bort nå i disse koronatider, men da kan man fint nyte hverandre hjemme uten forstyrrelser. Ønsker dere lykke til :)

 

 Vi har ikke barn. Begge har fri nå i kveld, men han sitter nede i guttehula si og ser film og spiller data, mens jeg er oppe på stua alene. Så kommer han opp og setter i sofaen for å spise kveldsmat, så går han og legger seg. Han vet at jeg er ledig og at jeg vil henge, men han prioriterer det ikke. Så vi er som to gode venner som koser og kysser innimellom som bor sammen. Det var venner vi starta som forresten, så utvikla det seg etter 9 år.

- TS

Anonymkode: 27bc4...ce8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Alterego666 skrev:

Jeg forstår. Jeg tenker selvsagt så stereotype ting som: Er hun klar, er han klar. Slik er det selvsagt ikke alltid.

Jeg har vært i en situasjon ikke ulik din.

Det trodde jeg også, men jeg har nok modnet mer enn ham. Jeg skjønner jo inni meg at vi ikke er så kompatible. Det er nok tryggheten som holder oss sammen. Han runker heller enn å ha sex med meg, og jeg er verken fæl å se på eller fæl i senga... 

- TS 

Anonymkode: 27bc4...ce8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 Vi har ikke barn. Begge har fri nå i kveld, men han sitter nede i guttehula si og ser film og spiller data, mens jeg er oppe på stua alene. Så kommer han opp og setter i sofaen for å spise kveldsmat, så går han og legger seg. Han vet at jeg er ledig og at jeg vil henge, men han prioriterer det ikke. Så vi er som to gode venner som koser og kysser innimellom som bor sammen. Det var venner vi starta som forresten, så utvikla det seg etter 9 år.

- TS

Anonymkode: 27bc4...ce8

Ok. Da virker det som at dere trenger hjelp av typen samlivsterapi eller en sexolog. Jeg tror jeg hadde vurdert å finne meg ny kjæreste....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, remix2020 skrev:

Ok. Da virker det som at dere trenger hjelp av typen samlivsterapi eller en sexolog. Jeg tror jeg hadde vurdert å finne meg ny kjæreste....

Har prøvd å få han med på terapi, men han nekter. Jeg vurderer sterkt å flytte ut og titter, men jeg har så dårlig råd så det er vanskelig å komme noen vei.

- TS

Anonymkode: 27bc4...ce8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har prøvd å få han med på terapi, men han nekter. Jeg vurderer sterkt å flytte ut og titter, men jeg har så dårlig råd så det er vanskelig å komme noen vei.

- TS

Anonymkode: 27bc4...ce8

Snakk med NAV, kommunen osv. Mulig du kan få hjelp der. Kanskje du også bude snakket med fastlegen din også, det kan umulig være godt for helsa å bo i et forhold som det du lever i. Jeg var selv "inventar" i eget ekteskap i flere år. Det unner jeg ingen. Sex fikk jeg nok av, men det var andre ting som manglet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, remix2020 skrev:

Snakk med NAV, kommunen osv. Mulig du kan få hjelp der. Kanskje du også bude snakket med fastlegen din også, det kan umulig være godt for helsa å bo i et forhold som det du lever i. Jeg var selv "inventar" i eget ekteskap i flere år. Det unner jeg ingen. Sex fikk jeg nok av, men det var andre ting som manglet. 

Ja, jeg skal prøve. Men hva kan en fastlege gjøre? 

- TS

Anonymkode: 27bc4...ce8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...