Gå til innhold

P-Pilleslutt og «Sexnekt»..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På spørsmål om han vil bruke p piller igjen i påvente er svaret «nei, hvorfor det? Det er jo ikke vits at du begynner med de igjen».. samtidig som kondomet er kjipt.. å lenger kommer vi ikke foreløbig.. jaja, jeg får slutte å mase å gi han litt tid🤷🏼‍♀️ Vi er forøvrig 27 og 29 å har vært sammen i 8 år for de som måtte mene at vi ikke kjenner hverandre godt nok til å få barn. :) Men nå er forsåvidt andres meninger rundt det heller ikke av relevans.
TS

Anonymkode: 20da0...a2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På spørsmål om han vil bruke p piller igjen i påvente er svaret «nei, hvorfor det? Det er jo ikke vits at du begynner med de igjen».. samtidig som kondomet er kjipt.. å lenger kommer vi ikke foreløbig.. jaja, jeg får slutte å mase å gi han litt tid🤷🏼‍♀️ Vi er forøvrig 27 og 29 å har vært sammen i 8 år for de som måtte mene at vi ikke kjenner hverandre godt nok til å få barn. :) Men nå er forsåvidt andres meninger rundt det heller ikke av relevans.
TS

Anonymkode: 20da0...a2a

Dere bør bruke prevensjon for å unngå å få barn. Dere er ikke klare til å oppdra barn før dere kommer overens som voksne. 

Anonymkode: 01e04...9f6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har vurdert følgende for å prøve å få en reaksjon:

»Jeg sover på gjesterommet jeg. Da får vi hver vår dobbeltseng, å siden vi ikke har et aktivt sexliv er det jo ingen grunn til at vi trenger å dele seng»

»Hva tenker du om åpent forhold? Siden jeg liker sex, men du ikke er så interessert, så kanskje dette kunne vært en fin løsning for oss»

Eller bare åpenlyst onanering med leketøy hver kveld..

Hva gjør man? 

Anonymkode: 20da0...a2a

Omg! Dramaqueen!! 🙄🙄

Hva med å tilfredsstille deg selv i dusjen, og så bare vente og se om han tar det opp? 

Anonymkode: 3740f...319

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere bør bruke prevensjon for å unngå å få barn. Dere er ikke klare til å oppdra barn før dere kommer overens som voksne. 

Anonymkode: 01e04...9f6

Hei du, hvor gammel er du? Et forhold består av mange «bumper», det betyr ikke at man ber bestevennen sin slå opp for seg også er man ferdig. Det handler om å tilpasse seg et annet menneske, og at av og til oppstår det et problem man må løse sammen. Vil bare forberede deg så du vet dette til den dagen du selv skal inn i et forhold.

TS, han har sagt han trenger litt tid. Gi han det, så tar du det opp på nytt. Ikke mas, det virker ofte mot sin hensikt.

 

Anonymkode: 20da0...a2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei du, hvor gammel er du?

Eldre enn deg, og ville aldri henfalt til en slik hersketeknikk hvis det var jeg som ba om råd. Ei heller er det bare jeg som reagerer sterkt her, så kutt ut belæringen! 

 

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS, han har sagt han trenger litt tid. Gi han det, så tar du det opp på nytt. Ikke mas, det virker ofte mot sin hensikt.

Du ER ts! 

Anonymkode: 01e04...9f6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Omg! Dramaqueen!! 🙄🙄

Hva med å tilfredsstille deg selv i dusjen, og så bare vente og se om han tar det opp? 

Anonymkode: 3740f...319

Akkurat!

Anonymkode: 01e04...9f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FHI og Legemiddelverket.:

P-pillene er nemlig ikke så sikre som mange tror, advarer medisinsk fagsjef i Legemiddelverket, Steinar Madsen. 

– Man skal være klar over er at den vanligste, alvorlige bivirkningen av p-piller er at de ikke virker, og at jenter blir gravide. Det viser seg at det er et stort gap mellom den prevensjonsikkerheten man oppnår i virkeligheten, og den teoretiske virkningen, sier Madsen til VG.

Han fortsetter:

– Dette har leger og helsesøstre ikke vært tilstrekkelig klar over, og legemiddelfirmaene som selger p-piller har ikke vært ivrige på å fortelle om dette.

VG har vært i kontakt med Norges største legemiddelselskap, Pfizer, som ikke ønsker å kommentere

Anonymkode: 570fc...523

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke egentlig noe svar til HI, men lite opplyste meg må bare spørre:

Hvorfor slutter du på p-piller så lenge før dere skal begynne å prøve? La merke til andre i tråden her også som ikke går på hormonell prevensjon en stund før prøvestart.

Jeg går på p-piller nå. vi har absolutt ikke tenkt til å få barn med det første, men kanskje om 2-3 år.. jeg har aldri tenkt at jeg bør slutte på pillen leenge før vi skal starte prøving? Hva er grunnen til å gjøre det?

Anonymkode: 6f0d9...e84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

FHI og Legemiddelverket.:

P-pillene er nemlig ikke så sikre som mange tror, advarer medisinsk fagsjef i Legemiddelverket, Steinar Madsen. 

– Man skal være klar over er at den vanligste, alvorlige bivirkningen av p-piller er at de ikke virker, og at jenter blir gravide. Det viser seg at det er et stort gap mellom den prevensjonsikkerheten man oppnår i virkeligheten, og den teoretiske virkningen, sier Madsen til VG.

Han fortsetter:

– Dette har leger og helsesøstre ikke vært tilstrekkelig klar over, og legemiddelfirmaene som selger p-piller har ikke vært ivrige på å fortelle om dette.

VG har vært i kontakt med Norges største legemiddelselskap, Pfizer, som ikke ønsker å kommentere

Anonymkode: 570fc...523

Dette handler vel om kvinner som er overvektige? 

Anonymkode: 01e04...9f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men TS, hva er problemet? Dere er enige om å begynne å prøve i mars, hvis han ikke vil ha sex før det så får du bare smøre deg med tålmodighet. Slutt å mas og se det an om han tar initiativ.

Anonymkode: 0bba8...da6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke egentlig noe svar til HI, men lite opplyste meg må bare spørre:

Hvorfor slutter du på p-piller så lenge før dere skal begynne å prøve? La merke til andre i tråden her også som ikke går på hormonell prevensjon en stund før prøvestart.

Jeg går på p-piller nå. vi har absolutt ikke tenkt til å få barn med det første, men kanskje om 2-3 år.. jeg har aldri tenkt at jeg bør slutte på pillen leenge før vi skal starte prøving? Hva er grunnen til å gjøre det?

Anonymkode: 6f0d9...e84

For noen kan det ta lang tid før hormonene er ute av kroppen og syklus normaliserer seg. Ts skrev vel at de tenkte å begynne prøving i mars, synes ikke 6mnd er så utrolig lang tid.

Anonymkode: 1e378...740

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lest den andre tråden din. Det jeg forstår er at du vil starte prøvingen nå, men han er avventende. Det høres jo meget rart ut å slutte på p-piller asap når dere diskuterer om dere muligens skal prøve å få barn neste år. Da er dere ikke på samme sted. Kommunikasjonen og nærheten i forholdet høres helt absurd ut akkurat nå, så jeg synes dere skal ta en god og lang samtale om hva dere vil ha ut av forholdet nå. Ikke neste år, men her og nå. 

Anonymkode: 94647...be8

Alltid en trådforståsegpåer på KG.

Anonymkode: 397b7...fe7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Alltid en trådforståsegpåer på KG.

Anonymkode: 397b7...fe7

I denne tråden opptrer TS som rådgiver og ble busta. Så regner ikke med å se mer til henne i denne tråden. 

Anonymkode: 01e04...9f6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei du, hvor gammel er du? Et forhold består av mange «bumper», det betyr ikke at man ber bestevennen sin slå opp for seg også er man ferdig. Det handler om å tilpasse seg et annet menneske, og at av og til oppstår det et problem man må løse sammen. Vil bare forberede deg så du vet dette til den dagen du selv skal inn i et forhold.

TS, han har sagt han trenger litt tid. Gi han det, så tar du det opp på nytt. Ikke mas, det virker ofte mot sin hensikt.

 

Anonymkode: 20da0...a2a

Dette er skrevet av TS, bare å sjekke anonymkoden. 

Anonymkode: 01e04...9f6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

 La merke til andre i tråden her også som ikke går på hormonell prevensjon en stund før prøvestart.

Anonymkode: 6f0d9...e84

For min del er det to grunner til at jeg gikk av hormonell prevensjon:

1. Jeg er ikke ung lenger og vil vil sikre meg at alt funker som det skal, når jeg er klar til å få barn. 

2. Både på Mirena hormonspiral og på minipiller opplevde jeg å få kviser og redusert sexlyst.

Jeg gikk av etter bruddet med eksen. Da hadde jeg lenge tenkt på pessar og tatt gyn i den forbindelse. 

Anonymkode: 9b3c3...ce6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

For min del er det to grunner til at jeg gikk av hormonell prevensjon:

1. Jeg er ikke ung lenger og vil vil sikre meg at alt funker som det skal, når jeg er klar til å få barn. 

2. Både på Mirena hormonspiral og på minipiller opplevde jeg å få kviser og redusert sexlyst.

Jeg gikk av etter bruddet med eksen. Da hadde jeg lenge tenkt på pessar og tatt gyn i den forbindelse. 

Anonymkode: 9b3c3...ce6

Merker også at jeg trives bedre uten hormonprevensjon, så kommer til å finne et annet alternativ i de periodene prevensjon er aktuelt videre.

KG består av mange forståsegpåere ja, til deg som kommenterte det. Det ser man i de fleste tråder, bare å skrolle forbi tenker jeg :)
TS.

Anonymkode: 20da0...a2a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

KG består av mange forståsegpåere ja, til deg som kommenterte det. Det ser man i de fleste tråder, bare å skrolle forbi tenker jeg :)
TS.

Anonymkode: 20da0...a2a

Mener du denne forståsegpåereren her:

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei du, hvor gammel er du? Et forhold består av mange «bumper», det betyr ikke at man ber bestevennen sin slå opp for seg også er man ferdig. Det handler om å tilpasse seg et annet menneske, og at av og til oppstår det et problem man må løse sammen. Vil bare forberede deg så du vet dette til den dagen du selv skal inn i et forhold.

TS, han har sagt han trenger litt tid. Gi han det, så tar du det opp på nytt. Ikke mas, det virker ofte mot sin hensikt.

 

Anonymkode: 20da0...a2a

Vi kan alle se at dette er deg, TS. Det er samme anonymkode i bunnen av innleggene. 

Anonymkode: 01e04...9f6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondomdomer er jo ikke like sikkert som annen prevensjon da, så det er jo et aspekt... 

Anonymkode: 73f2b...38e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener du denne forståsegpåereren her:

Vi kan alle se at dette er deg, TS. Det er samme anonymkode i bunnen av innleggene. 

Anonymkode: 01e04...9f6

Oi haha

Anonymkode: 73f2b...38e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, flaut å svare seg selv da, er TS et troll eller var det for å snu temperamentet i tråden litt?

Svarer uansett jeg, som andre har sagt så finnes det jo tusenvis med andre prevensjonsmidler bare p-piller og kondom. Og "sikre perioder" er vel også ganske sikkert nå, når man kan teste for eggeløsning og tracke den med typ LadyComp/BabyComp eller hva det heter? Kan jo være greit å ha når dere skal være prøvere også. Jeg har ikke erfaring med det altså bare så det er sagt.. Men når dere skal prøve om ikke lenge så er det vel heller ikke verdens undergang om man skulle være uheldig. 

Sånn ellers så synes jeg de forslagene til ting å si til han var veldig sarkastiske og passiv-aggressive. Når han sier han må la det synke inn, så følg opp med direkte spørsmål om hva han føler og tenker og grubler på her uten å være sur og anklagende. Prøv og gå inn i det med hensikten å løse problemet sammen, å ha en ærlig samtale. 

Anonymkode: 27d7b...ffc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...