Gå til innhold

P-Pilleslutt og «Sexnekt»..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Nerine_ skrev:

Godt råd, "stikk ved første problem"👍

Ja, sånne problemer kan man ikke ha. Det finnes bra folk der ute, hvorfor velger nesten alle her inne å bli sammen med tapere. 

Anonymkode: 01e04...9f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, sånne problemer kan man ikke ha. Det finnes bra folk der ute, hvorfor velger nesten alle her inne å bli sammen med tapere. 

Anonymkode: 01e04...9f6

Du vet at de fleste problemer kan jobbes med? 

Svært få par har et langt liv sammen helt uten problemer som må løses. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nerine_ skrev:

Du vet at de fleste problemer kan jobbes med? 

Svært få par har et langt liv sammen helt uten problemer som må løses. 

Det krever at begge to er voksne. Her menter han sex og hun foreslår åpent forhold. Begge oppfører seg som unger. Det er ikke bærekraftig.

Det stemmer, men da er det snakk om voksne og modne mennesker. Ingen på det nivået som TS beskriver, holder sammen et helt liv. 

Anonymkode: 01e04...9f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For et par mnd siden slutten jeg på p-pillen, noe samboer ikke var så superhappy for da, fordi dette ville gå utover sexlivet. Jeg sluttet fordi vi diskuterer muligens prøvetid neste år.

Uansett poenget, etter dette har sexlivet totalt uteblitt.. Jeg har flere ganger forsøkt å ta det opp.. «Hva gjør vi med prevensjon nå».. «Kanskje du kan ta ansvar for prevensjon en liten stund».. Kondomer blir ikke kjøpt, han viser ingen interesse for å snakke om det, han gir ikke uttrykk for at dette er et problem.. På direkte spørsmål om vi skal ha et forhold uten et sexliv er svaret «nei, selvfølgelig ikke, dette med p-pille slutt må bare synke inn først».. synke inn? I to tre mnd? Han vil heller ikke at jeg skal begynne på piller igjen i påvente av prøving... Jeg kommer jo ingen vei å holder på å gå på veggen her!

Har vurdert følgende for å prøve å få en reaksjon:

»Jeg sover på gjesterommet jeg. Da får vi hver vår dobbeltseng, å siden vi ikke har et aktivt sexliv er det jo ingen grunn til at vi trenger å dele seng»

»Hva tenker du om åpent forhold? Siden jeg liker sex, men du ikke er så interessert, så kanskje dette kunne vært en fin løsning for oss»

Eller bare åpenlyst onanering med leketøy hver kveld..

Hva gjør man? 

Anonymkode: 20da0...a2a

En viktig ting er å spørre/ opplyse om ting du kun vil ha ett svar på. Du hadde jo blitt dritsur om han hadde sagt greit til 1 og 2. Da gjenstår bare 3, noe du ikke hadde gidder å gjennomføre men bare sier for å få reaksjon. Han ser nok tvers gjennom dette skuespillet. Vil han ikke ha sex på en stund så lar du han få fred. Det verste som finnes er mas om netopp det. Og du overlever uten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden sporet fort av gitt! Her var det tydeligvis en bitter person som mener de fleste menn er tapere som skulle styre regien😅 Lykke til til deg! Jeg skal nok finne ut av mine problem, håper du finner ut av dine!

Takk for meg :)

Anonymkode: 20da0...a2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det krever at begge to er voksne. Her menter han sex og hun foreslår åpent forhold. Begge oppfører seg som unger. Det er ikke bærekraftig.

Det stemmer, men da er det snakk om voksne og modne mennesker. Ingen på det nivået som TS beskriver, holder sammen et helt liv. 

Anonymkode: 01e04...9f6

Du har vel litt for lite informasjon til å kunne spå fremtiden for ts og partneren. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, theTitanic skrev:

En viktig ting er å spørre/ opplyse om ting du kun vil ha ett svar på. Du hadde jo blitt dritsur om han hadde sagt greit til 1 og 2. Da gjenstår bare 3, noe du ikke hadde gidder å gjennomføre men bare sier for å få reaksjon. Han ser nok tvers gjennom dette skuespillet. Vil han ikke ha sex på en stund så lar du han få fred. Det verste som finnes er mas om netopp det. Og du overlever uten. 

Dette var satt veldig på spissen, vurderer selvfølgelig ikke å fåreslå åpent forhold. Men skjønner at humor/tonefall ikke lett oppfattes som ment i tekstformat.

Anonymkode: 20da0...a2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du vet vel det bare en noen få dager i perioden din at du kan bli gravid?

Anonymkode: 6203e...c46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Nerine_ skrev:

Du har vel litt for lite informasjon til å kunne spå fremtiden for ts og partneren. 

ingen kan spå med noen som helst grad av sikkerhet inn i fremtiden. INGEN EVER!

Anonymkode: 6203e...c46

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

du vet vel det bare en noen få dager i perioden din at du kan bli gravid?

Anonymkode: 6203e...c46

Jeg ønsker ikke graviditet helt enda, denne metoden er absolutt ikke noe som bør brukes/oppfattes som prevensjon.

Anonymkode: 20da0...a2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker pessar med sæddrepende krem. Først bare på de fem fruktbare dagene, så utvida jeg pga han blei litt nervøs. Så jeg bruker det 10 dager i mnd ca. Ellers ingenting. Det funker flott for oss. 

Anonymkode: 9b3c3...ce6

Og tracker syklusen min, da. Jeg er ganske stabil, og kartlegger på app hver mnd. 

Anonymkode: 9b3c3...ce6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette høres ut som en som ikke er interessert i _deg_, for hvorfor ellers skulle han si nei til sex? Veldig merkelig, synes jeg. Jeg slutta også på p-pillene fordi de tok fra meg all sexlyst og nå bruker vi kondom. Det er jo ikke like godt som uten kondom, men det er fortsatt godt og vi har sex mer nå når jeg har mer lyst. 

Anonymkode: 5fdf6...d28

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Nerine_ skrev:

Du har vel litt for lite informasjon til å kunne spå fremtiden for ts og partneren. 

Nei, det er bare å lese HI. 

Anonymkode: 01e04...9f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ingen kan spå med noen som helst grad av sikkerhet inn i fremtiden. INGEN EVER!

Anonymkode: 6203e...c46

Jo visst!

Anonymkode: 01e04...9f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes dette høres ut som en som ikke er interessert i _deg_, for hvorfor ellers skulle han si nei til sex? Veldig merkelig, synes jeg. Jeg slutta også på p-pillene fordi de tok fra meg all sexlyst og nå bruker vi kondom. Det er jo ikke like godt som uten kondom, men det er fortsatt godt og vi har sex mer nå når jeg har mer lyst. 

Anonymkode: 5fdf6...d28

Nettopp. 

Anonymkode: 01e04...9f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Virker som om han egentlig er litt redd du skal bli gravid? Det å ha sex med kondom er jo en nedtur... Men mye man kan gjøre uten å penetrere da. 

Anonymkode: 68f51...00b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Virker som om han egentlig er litt redd du skal bli gravid? Det å ha sex med kondom er jo en nedtur... Men mye man kan gjøre uten å penetrere da. 

Anonymkode: 68f51...00b

Det er dette jeg også tenker.

Ts, er du sikker på at han vil ha barn? Å få barn med en mann som ikke innerst er klar for det, er oppskriften på utroskap, samlivsbrudd, ansvarsfraskrivelse mm.

Du burde kanskje spørre han om han virkelig er klar for dette. Men da må du også tåle svaret som kan komme.

Anonymkode: 2bfbc...ffa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

»Jeg sover på gjesterommet jeg. Da får vi hver vår dobbeltseng, å siden vi ikke har et aktivt sexliv er det jo ingen grunn til at vi trenger å dele seng»

 

Anonymkode: 20da0...a2a

Så dere deler seng bare pga sex ?

Er du sikkert på at du er kvinne ? De pleier ikke å skrive sånn akkurat ....

Anonymkode: 34816...b96

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det han skal la "synke inn" om at du slutter på p-pille? Skjønner ikke helt den :P

Du er jo ikke fruktbar så mange dager av syklusen så det kan du jo forklare ham. Det er vel sånn 3 dager før eggløsning, dagen man har eggløsning og dagen etter. Man kan teste når eggløsning er, så om han ikke vil kjøpe kondomer kan han bestille eggløsningstester ganske billig på nett. Så kan dere ha sex resten av måneden bare ikke rundt eggløsning. Og om det også gjør ham nervøs kan dere i tillegg passe på at han ikke kommer inni deg i tillegg. Ha sex men avslutt med hånd/munn/whatever dere liker. Sjansen for å bli gravid da er jo minimal, og om det likevel skulle skje så er det jo mindre enn et halvt år "for tidlig" bare...

Anonymkode: 740f3...b4a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...