Gå til innhold

P-Pilleslutt og «Sexnekt»..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For et par mnd siden slutten jeg på p-pillen, noe samboer ikke var så superhappy for da, fordi dette ville gå utover sexlivet. Jeg sluttet fordi vi diskuterer muligens prøvetid neste år.

Uansett poenget, etter dette har sexlivet totalt uteblitt.. Jeg har flere ganger forsøkt å ta det opp.. «Hva gjør vi med prevensjon nå».. «Kanskje du kan ta ansvar for prevensjon en liten stund».. Kondomer blir ikke kjøpt, han viser ingen interesse for å snakke om det, han gir ikke uttrykk for at dette er et problem.. På direkte spørsmål om vi skal ha et forhold uten et sexliv er svaret «nei, selvfølgelig ikke, dette med p-pille slutt må bare synke inn først».. synke inn? I to tre mnd? Han vil heller ikke at jeg skal begynne på piller igjen i påvente av prøving... Jeg kommer jo ingen vei å holder på å gå på veggen her!

Har vurdert følgende for å prøve å få en reaksjon:

»Jeg sover på gjesterommet jeg. Da får vi hver vår dobbeltseng, å siden vi ikke har et aktivt sexliv er det jo ingen grunn til at vi trenger å dele seng»

»Hva tenker du om åpent forhold? Siden jeg liker sex, men du ikke er så interessert, så kanskje dette kunne vært en fin løsning for oss»

Eller bare åpenlyst onanering med leketøy hver kveld..

Hva gjør man? 

Anonymkode: 20da0...a2a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har lest den andre tråden din. Det jeg forstår er at du vil starte prøvingen nå, men han er avventende. Det høres jo meget rart ut å slutte på p-piller asap når dere diskuterer om dere muligens skal prøve å få barn neste år. Da er dere ikke på samme sted. Kommunikasjonen og nærheten i forholdet høres helt absurd ut akkurat nå, så jeg synes dere skal ta en god og lang samtale om hva dere vil ha ut av forholdet nå. Ikke neste år, men her og nå. 

Anonymkode: 94647...be8

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvorfor dere planlegger barn, dere klarer ikke å kommunisere om prevensjon engang...? 

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter. Ja, kjipt at han ikke gidder å ta ansvar for prev, han er vel blitt bortskjemt med at du går på det. Men dette du driver med høres utrolig slitsomt og passivt aggressivt ut.

Anonymkode: 98fb1...640

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ikke hormonell prevensjon selv. Før vi slutta med kondomer, avtalte vi hvilken annen prevensjonsmidler vi skiller bruke. Jeg bruker ikke hormonell prevensjon fordi jeg vil bli mor om noen år. Men ingen av oss ønsker at han skal bruke kondomer. Vi har funnet en prevensjon som funker for oss. 

Anonymkode: 9b3c3...ce6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker ikke hormonell prevensjon selv. Før vi slutta med kondomer, avtalte vi hvilken annen prevensjonsmidler vi skiller bruke. Jeg bruker ikke hormonell prevensjon fordi jeg vil bli mor om noen år. Men ingen av oss ønsker at han skal bruke kondomer. Vi har funnet en prevensjon som funker for oss. 

Anonymkode: 9b3c3...ce6

Og hva er det da? 

Anonymkode: e589c...abc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lest den andre tråden din. Det jeg forstår er at du vil starte prøvingen nå, men han er avventende. Det høres jo meget rart ut å slutte på p-piller asap når dere diskuterer om dere muligens skal prøve å få barn neste år. Da er dere ikke på samme sted. Kommunikasjonen og nærheten i forholdet høres helt absurd ut akkurat nå, så jeg synes dere skal ta en god og lang samtale om hva dere vil ha ut av forholdet nå. Ikke neste år, men her og nå. 

Anonymkode: 94647...be8

Hei, jeg har ingen tråd om dette. Vi har avtalt mars neste år så det er vi enige om. Vi diskuterer ikke når vi skal starte, der har det vært enighet om lenge. Problemet er mer hva vi skal gjøre i mellomtiden, her møter jeg en vegg. På spørsmål om når vi skal prøve får jeg tydelig svar, men det hjelper ikke i problemet jeg har beskrevet. 

Anonymkode: 20da0...a2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg har ingen tråd om dette. Vi har avtalt mars neste år så det er vi enige om. Vi diskuterer ikke når vi skal starte, der har det vært enighet om lenge. Problemet er mer hva vi skal gjøre i mellomtiden, her møter jeg en vegg. På spørsmål om når vi skal prøve får jeg tydelig svar, men det hjelper ikke i problemet jeg har beskrevet. 

Anonymkode: 20da0...a2a

Hvorfor sluttet du på p-piller når dere ikke har pratet om alternativer? 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Nerine_ skrev:

Hvorfor sluttet du på p-piller når dere ikke har pratet om alternativer? 

Etter samtale og anbefaling fra gynekolog, den informasjonen er ikke relevant for dette. 
TS

Anonymkode: 20da0...a2a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hva er det da? 

Anonymkode: e589c...abc

Jeg bruker pessar med sæddrepende krem. Først bare på de fem fruktbare dagene, så utvida jeg pga han blei litt nervøs. Så jeg bruker det 10 dager i mnd ca. Ellers ingenting. Det funker flott for oss. 

Anonymkode: 9b3c3...ce6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Etter samtale og anbefaling fra gynekolog, den informasjonen er ikke relevant for dette. 
TS

Anonymkode: 20da0...a2a

Samboeren din syns vel det er kjedelig å skulle ha sex med kondom i så mange måneder, dere burde jo ha diskutert alternativ prevensjon. 

Og hvorfor i alle dager kan ikke du kjøpe kondomer? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har avtalt mars neste år så det er vi enige om. Vi diskuterer ikke når vi skal starte, der har det vært enighet om lenge.

Ærlig talt, dere er IKKE voksne nok til å få barn! Greit nok at dere rent biologisk er utrustet, men barn har ikke godt av å vokse opp blant voksne som ikke kan bli enig om den minste ting. Les HI! Slik oppfører ikke en god mor og far seg! 

Anonymkode: 01e04...9f6

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Nerine_ skrev:

Samboeren din syns vel det er kjedelig å skulle ha sex med kondom i så mange måneder, dere burde jo ha diskutert alternativ prevensjon. 

Og hvorfor i alle dager kan ikke du kjøpe kondomer? 

Poenget er ikke selve kondominnkjøpet,  men mer at en part ikke engasjerer seg i å ha en samtale rundt det. For å diskutere prevensjon må man være to som bidrar, det er der jeg kommer til kort. Hva sier man for å få igang samtalen om det til en som snakker det bort!

Anonymkode: 20da0...a2a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Poenget er ikke selve kondominnkjøpet,  men mer at en part ikke engasjerer seg i å ha en samtale rundt det. For å diskutere prevensjon må man være to som bidrar, det er der jeg kommer til kort. Hva sier man for å få igang samtalen om det til en som snakker det bort!

Anonymkode: 20da0...a2a

Man kan ikke si noe. Man gjør det slutt med menn som ikke det går an å prate med. Hvorfor? Fordi man vil gi ungene gode oppvekstvilkår. Det du beskriver er hva man kaller white trash oppvekstvilkår. 

Anonymkode: 01e04...9f6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten så begynner du på pilla igjen eller så lar du han være. Han har jo sagt at pilleslutt måtte synke inn. Så gi han tid til å la det synke inn uten å mase.

Anonymkode: 91f47...f5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg har ingen tråd om dette. Vi har avtalt mars neste år så det er vi enige om. Vi diskuterer ikke når vi skal starte, der har det vært enighet om lenge. Problemet er mer hva vi skal gjøre i mellomtiden, her møter jeg en vegg. På spørsmål om når vi skal prøve får jeg tydelig svar, men det hjelper ikke i problemet jeg har beskrevet. 

Anonymkode: 20da0...a2a

Er ikke så lenge til mars, da.. Kan dere ikke bli enige om å droppe prevensjon nå uten noe "mas" og så eventuelt prøve litt mer "seriøst" fra mars? ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Poenget er ikke selve kondominnkjøpet,  men mer at en part ikke engasjerer seg i å ha en samtale rundt det. For å diskutere prevensjon må man være to som bidrar, det er der jeg kommer til kort. Hva sier man for å få igang samtalen om det til en som snakker det bort!

Anonymkode: 20da0...a2a

Kanskje du må opplyse han om at det finnes andre alternativer enn kondom og p-piller? 

Dere bør iallefall få til kommunikasjon på et voksent nivå før mars. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan ikke si noe. Man gjør det slutt med menn som ikke det går an å prate med. Hvorfor? Fordi man vil gi ungene gode oppvekstvilkår. Det du beskriver er hva man kaller white trash oppvekstvilkår. 

Anonymkode: 01e04...9f6

Godt råd, "stikk ved første problem"👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Man kan ikke si noe. Man gjør det slutt med menn som ikke det går an å prate med. Hvorfor? Fordi man vil gi ungene gode oppvekstvilkår. Det du beskriver er hva man kaller white trash oppvekstvilkår. 

Anonymkode: 01e04...9f6

Litt voldsomt å gjøre det slutt på et slikt grunnlag når kommunikasjon og relasjonen ellers er velfungerende på andre plan. Ikke rart skilsmissestatistikken er høy når når man dumper i hytt å gevær. Da er det vel bedre å gå noen runder å se om det kan finnes en løsning tenker jeg.

TS

Anonymkode: 20da0...a2a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...