Gå til innhold

Hva hadde du valgt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gitt at du har familie (kjæreste og barn), hva hadde du valgt: 

1. Bli boende sammen med familien, men måtte ta til takke med en jobb som ikke er drømmejobben, men en «mellomstasjon» i vente på riktig jobb i byen familien bor. 

2. Flytte vekk fra familien din på ubestemt tid for drømmejobben i en annen by. 

Begrunn gjerne svaret ditt og si litt om deg (kjønn, familiestatus, type jobb). 

Anonymkode: d496b...ff3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. 42 år, kvinne. Synes ikke jobb er så viktig, har selv flyttet pga jobb (ingen barn), og mistrivdes. Var ensom og savnet livet mitt. 

Anonymkode: cc4a9...2fe

• Liker 1
Skrevet

1. Hadde ALDRI flyttet bort fra barna mine

Kvinne 43 år 

Anonymkode: 427bd...985

• Liker 6
Skrevet

Kvinne 37. Nå er jeg heldig og har drømmejobben i samme by som mann og barn. Men jeg hadde aldri flyttet fra dem! 

Anonymkode: f1fdd...085

Skrevet

Kvinne 36, selvfølgelig nr. 1

fordi familien min er alt for meg. Uanset lønn, uansett jobb.

karriere gjør meg ikke lykkelig. 
jeg vil se smil, få klemmer, høre snakk og latter, snuse på dem og dele hverdagen med dem.jeg vi se på kamper og øve på matteoppgaver, ikke strebe etter «anerkjennelse» der ute

rett og slett. 

• Liker 1
Skrevet

Barna kommer først, kunne aldri ha flyttet uten de.

• Liker 1
Skrevet

1. Jeg kunne aldri flyttet fra barnet mitt, det hadde jeg ikke klart å leve med. Uansett om det var drømmejobben og jeg kunne tjent en million om dagen, så kommer barnet foran alt i verden 

Anonymkode: 28eac...1c9

• Liker 1
Skrevet

Tror ikke du finner noen her i et bra forhold som velger 2.

Anonymkode: 2dc30...46d

• Liker 2
Skrevet

For meg er jobben viktig, men derfor ventet jeg med å få barn til karrieren var litt mer på plass. Har mange lege-venner, og der er det vanlig at mann og barn blir med til nytt sted for et par år, fordi mor må ha noe i spesialiseringen sin. I mine øyne er ikke alternativ 2 noe reelt alternativ. Man flytter ikke fra barna sine. Men alternativ 3: prøve å overtale din partner om å bli med på eventyret? Sjekke ut hans muligheter i det området? Sette en tidsramme for det, osv. Familien er en gjeng som tar avgjørelser sammen.

Anonymkode: ad663...655

• Liker 1
Skrevet

Jeg står i dette dilemmaet nå. Velger barne hver eneste dag alltid de får jeg ikke igjen, mannen og forsåvidt. 
kvinne 26, 2 barn. Skal begynne omskolering til høsten bor på landet så må bytte yrke for å lettere få hobbyer da utvalget er begrenset forhold til storby/større tettsteder

Anonymkode: e628b...b53

Skrevet

Ofret alt for barna mine, uten å blunke. Har nylig skiftet jobb, fra turnus til dagtid, og gått ned i lønn for å slippe å arbeide kvelder. Jeg savner min gamle jobb sånn, men tørster meg med at jeg gjør dette for barna mine 

Anonymkode: c2c5e...eb5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...