Gå til innhold

Hvorfor er så mange av dere damer så lite feminine?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det er jo ikke sånn at katter er kjent for mer empati enn hunder. 

Anonymkode: e6171...48d

Men polariseringen er kjent for mange likevel.

Det finnes to typer kjærlighet, betingesesløs og betinget.

Anonymkode: 6ac36...a69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 29.10.2020 den 18.09, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er menn så lite maskuline? Det finnes jo ikke ekte mannfolk lenger, bare guttunger som griner mens de tuller seg inn i pledd og søker trøst hos bestevenninna.

Anonymkode: 578eb...6fa

Er visst så.

Den siste mannen i den vestlige hemisfære døde i går. R.I.P❤️

Spoiler

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/31/2020 at 4:30 PM, AnonymBruker said:

Hvis en mann ikke takler en selvstendig kvinne så er han ikke mye maskulin altså.

Anonymkode: 7dccb...3c9

Det har du helt rett i. Det er dette som er problemet for en del menn: veik i sin egen maskulinitet, og ønsker derfor at kvinner skal være underdanige og ettergivende - kort sagt veikere enn ham, for at han selv skal greie å føle seg litt maskulin.

Anonymkode: a2e7d...aaa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.10.2020 den 15.59, Hank Amarillo skrev:

Hmm...du får kanskje skaffe deg en mann med lav status(som du kaller det) og være i lønnet arbeide, hvis det blir for kjedelig å ta vare på dine barn.

Kroppsarbeide sømmer seg ikke egentlig for de dannede klasser.

Jeg tror muligens at mannen min ville blitt litt grinete om jeg plutselig fant meg en ny mann. Både jeg og mannen har tatt oss av barna våre, i tillegg til at de har vært i barnehagen. Ellers klarte jeg fint å både sette potet og ta vare på hund, hage og å male hus, mens jeg var hjemme i svangerskapspermisjon og hadde en mann som reiste mye i jobben. 
 

Dersom kroppsarbeid er for underklassen, undrer jeg på hvorfor det er så stor tradisjon for hagebruk og hester blant engelske adelsfolk. 

Anonymkode: cda89...ee4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror muligens at mannen min ville blitt litt grinete om jeg plutselig fant meg en ny mann. Både jeg og mannen har tatt oss av barna våre, i tillegg til at de har vært i barnehagen. Ellers klarte jeg fint å både sette potet og ta vare på hund, hage og å male hus, mens jeg var hjemme i svangerskapspermisjon og hadde en mann som reiste mye i jobben. 
 

Dersom kroppsarbeid er for underklassen, undrer jeg på hvorfor det er så stor tradisjon for hagebruk og hester blant engelske adelsfolk. 

Anonymkode: cda89...ee4

Så mannen din tjener nok til å forsørge familien men tvinger deg til å være i jobb likevel? Kunne høres litt egoistisk ut, men det skal ikke jeg legge meg borti. 

 

Tror ikke det er adelsfruene som står med greip og trillebår og spar hestemøkk ut av stallen, for å si det sånn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Hank Amarillo skrev:

Så mannen din tjener nok til å forsørge familien men tvinger deg til å være i jobb likevel? Kunne høres litt egoistisk ut, men det skal ikke jeg legge meg borti. 

 

Tror ikke det er adelsfruene som står med greip og trillebår og spar hestemøkk ut av stallen, for å si det sånn. 

Du tror at det ikke er noen jobb å ta seg av barn, hus og eiendom? Eller tror du at det ikke er en jobb å ta seg av barn og husarbeid? Eller er det slik at du tror at « damer» skal ha hushjelp, barnepike og sitte på rumpa, når de ikke shopper og går på treningssenteret? 
 

Adelsfruene har som oftest litt vel store gårder til at de står og møkker for f.eks 20 hester selv. Det ville bli det samme som at jeg skulle vaske gulvene der jeg jobber, men det er det heldigvis noen andre som kan jobbe som, da det lønner seg best for bedriften. 
 

Engelsk adel, er ofte rimelig glade i å være utendørs. Bare se til prinsesse Anne og Charles som er særdeles landbruksinteresserte og aktive deltakere i å drive egne bruk, viser særdeles god innsikt i de to forskjellige driftsformene de har valgt. 

Anonymkode: cda89...ee4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du tror at det ikke er noen jobb å ta seg av barn, hus og eiendom? Eller tror du at det ikke er en jobb å ta seg av barn og husarbeid? Eller er det slik at du tror at « damer» skal ha hushjelp, barnepike og sitte på rumpa, når de ikke shopper og går på treningssenteret? 

Regnet med at det var åpenbart at når jeg skrev i jobb så mentes i lønnet arbeide. 

Hvor mange trillebårlass med hestemøkk anslår du at de møkker per dag? Sånn ca.

Aktive deltakere, som i at de leier inn folk som de forteller hva som skal gjøres.

Endret av Hank Amarillo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hank Amarillo skrev:

Regnet med at det var åpenbart at når jeg skrev i jobb så mentes i lønnet arbeide. 

Hvor mange trillebår med hestemøkk anslår du at de møkker per dag? Sånn ca.

Aktive deltakere, som i at de leier inn folk som de forteller hva som skal gjøres.

Når man driver noe, så er man en aktiv deltaker. Man er nødt til å ha innsikt i alle deler av driften, for å gjøre det bra, men en er ikke nødt til å gjøre alt selv hele tiden. 

Da jeg drev for meg selv, ansatte jeg også folk, som fikk fortalt hva de skulle gjøre, mens jeg tok meg av satsingsområdene, investeringene og driftsmidlene og de viktigste bestemmelsene. De under meg, bestemte innenfor sine områder, mens de rådførte seg med meg på kryssende arenaer. 
 

Jeg tror egentlig at du er her fordi du liker å kverulere litt og ikke fordi du har så sære meninger i virkeligheten. Kanskje du lever ut en av dine mindre bra alter egoer? 

For å svar deg på alt: Angående møkking, så tipper jeg at adelen også lærer at en må kunne møkke hos egen hest, dersom en skal lære å ri. Jeg hadde også satt bort møkking om dagene mine var helt fulle, siden det egentlig ikke er noe som er viktig at jeg foretar personlig for at jeg skal ha et bra forhold til hesten ( men nå synes jeg egentlig det er veldig greit å møkke, da det er en av de få arenaene jeg har, der jeg får ha det stille og være for meg selv) 😅

Anonymkode: cda89...ee4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når man driver noe, så er man en aktiv deltaker. Man er nødt til å ha innsikt i alle deler av driften, for å gjøre det bra, men en er ikke nødt til å gjøre alt selv hele tiden. 

Da jeg drev for meg selv, ansatte jeg også folk, som fikk fortalt hva de skulle gjøre, mens jeg tok meg av satsingsområdene, investeringene og driftsmidlene og de viktigste bestemmelsene. De under meg, bestemte innenfor sine områder, mens de rådførte seg med meg på kryssende arenaer. 
 

Jeg tror egentlig at du er her fordi du liker å kverulere litt og ikke fordi du har så sære meninger i virkeligheten. Kanskje du lever ut en av dine mindre bra alter egoer? 

For å svar deg på alt: Angående møkking, så tipper jeg at adelen også lærer at en må kunne møkke hos egen hest, dersom en skal lære å ri. Jeg hadde også satt bort møkking om dagene mine var helt fulle, siden det egentlig ikke er noe som er viktig at jeg foretar personlig for at jeg skal ha et bra forhold til hesten ( men nå synes jeg egentlig det er veldig greit å møkke, da det er en av de få arenaene jeg har, der jeg får ha det stille og være for meg selv) 😅

Anonymkode: cda89...ee4

Ingenting av dette har noe med noe jeg har sagt. Merket det ble litt upraktisk å svare noen som ikke engang gidder å lese det jeg skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.10.2020 den 11.37, Hank Amarillo skrev:

Da misforsto du, kanskje🙂 Når mannen tjener nok til å brødfø hele familien, så kan fruen være hjemmeværende. Når mannen ikke gjør det så må fruen hans også ta seg lønnet arbeide🙂

Vil og vil. Livet er dessverre slik at man får ikke alt man vil. Vil heller kalle det en preferanse. Kvinner foretrekker en høystatus mann fremfor en med lav status(som du kaller det). Er ikke så annerledes enn det at menn foretrekker pene kvinner fremfor stygge kvinner. Da løser man det så enkelt som at de rike/høystatus mennene gifter seg med de pene kvinnene, mens de med lav status(som du kaller det) må ta til takke med de stygge🙂

En ekstra bonus er at når fruen er hjemmeværende kan de ha flere barn. Sånn blir det god avl av. De smarte og pene får flere barn, da blir fremtidige generasjoner smartere og penere.

Win win situasjon på alle måter dette altså🙂

Ser ikke ut til at jeg misforsto noenting egentlig.

Dette med status har mindre å si her i Norge enn i mange typiske tradisjonelle land der det at han er feks lege er WOW og et kvalitetsstempel for kvinnene som gjerne ikke jobber selv og derfor (selvfølgelig) ønsker forhold med menn som kan tilby dem et bra liv som de ikke får levd på egenhånd pga begrensede muligheter for kvinner. Her hjemme er det ikke på samme sett, og det er 3 typer jenter som absolutt ser på jobben hans som noe viktig og avgjørende og det er a.) Golddiggers (også vinn vinn da hun er jo sikkert pen) b.) Kvinner med kultur der sånt har mer å si, hun skal ta med en "bra" mann hjem dvs en med et bra yrke/en bra jobb og c.) Kvinner som selv er høyt utdannet og søker en lik seg selv(noe som er ganske normalt og noe de fleste av oss gjør)

Ja jeg kaller det lav status fordi det er sånn det er, for at noe skal regnes som høystandard må noe annet være lavstatus. Aner du hvor mange med Mastergrader som ikke får noen jobb? Hvorfor? Det er det som skjer når statuspresset er høyt og fører til at enda flere vil ha godt lønnede jobber eller bra utdannelser. Morsomt er det når disse da ser ned på såkalte lav status og tror de selv er mye mer intelligente fordi de har lest noen pensumbøker, men ofte ender opp med å måtte ta en "drittjobb" bare for å ha noe å gjøre, samtidig som de da kanskje lærer litt om livet, det å være en smule ydmyk osv..

Anonymkode: 4a2fd...003

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

jeg kaller det lav status

Ok

 

Røkke feks har knapt folkeskolen. 

Mastergrader i diverse hipster greier er ikke høystatus altså, Just sayin'

Lolz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Undersøkelser viser at kvinner fortsatt velger typiske kvinneyrker selv om de har valget å velge annerledes. Hadde de hatt så stor interesse for å praktigste håndtverk yrker, så er det rart det ikke blir flere kvinnelige ingeniører, håndtverkere, brannmenn osv. Undersøkelser viser også at kvinner som har større andel testosteron enn det som er normalt, trekker mot typiske gutteting i interesser. Og noen skal fortsatt mene at kvinner og menn er like. Les dere opp litt på forskjellene på menn og kvinner før dere uttaler dere. Er en grunn at Mars og Venus blir beskrevet når det gjelder forskjell på kjønnene. 

Skal dere ha et velfungerende forhold må dere spille hverandre gode og ha en fordeling av arbeidsoppgaver som passer kjønnene. Hvis ikke blir det bare rør.

Anonymkode: 8be53...a83

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Skal dere ha et velfungerende forhold må dere spille hverandre gode og ha en fordeling av arbeidsoppgaver som passer kjønnene. Hvis ikke blir det bare rør.

Anonymkode: 8be53...a83

Det er vel nok å si at en må spille hverandre gode, da alle oppgaver passer alle kjønn.....

Det er ihvertfall særdeles få oppgaver her i huset, som utføres ved hjelp av skjegg eller kjønnsorgan. 
 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, absinthia skrev:

Det er vel nok å si at en må spille hverandre gode, da alle oppgaver passer alle kjønn.....

Det er ihvertfall særdeles få oppgaver her i huset, som utføres ved hjelp av skjegg eller kjønnsorgan. 
 

 

Sant det. Grunnen til at kvinner i slekt/familie/omgangskrets spør meg om hjelp til flytting av møblement ol osv er fordi jeg har utviklet en teknikk hvor jeg knyter ene enden fast i skjegget og andre fast i pungen, og løfter slik. Da går bæringen som en lek.

Endret av Hank Amarillo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 25.10.2020 den 18.17):

Dere har jo fått det som dere ville med likestillingen. Mange unge menner jo mere feminine enn kvinnene, så dere har virkelig klart å legge til rette for katastrofe for ungene deres som kommer etter dere. Norge i 2020 ser mørkt med partnerstatestikken, men tenk hvordan det vil være om 20 år frem i tid. Er ikke noe som heter forhold og familieliv da med norske kvinner hvis dere fortsetter i samme spor. Dere har jo ønsket dette selv da. Utenlandske damer er jo som før, så hva gjør dere når ingen norsk mann vil ha dere? Er jo dit vi er på vei om ikke ting endres drastisk i løpet av de neste årene.

Anonymkode: 8be53...a83

Jeg er maler, og hvis det er noe jeg har fått med meg så er det d at mange menn drømmer å ha ei som de kan gjør alt med. Husfiksing, vedlikehold, bygge ting,  husarbeid, matlaging og barnestell. Alt er likestilt, og mannen min er kjempe fornøyd. Og vi har masse sex. Jeg er feminin, men ikke med sminke og klær, men bevegelsene og personligheten min. 
Kan vi ikke bare være enige om at vi alle er drit, og alle like perfekte. 

Anonymkode: fc3f8...807

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.10.2020 den 17.58):

Med tanke på at feminine, snille, omsorgsfulle og damer som lager lite drama og er familiekjære er høyest opp på listen til hva menn liker. Er jo så mange damer som mener at de ikke klarer å finne seg en mann og at alle slutter å ta kontakt med de osv. 

Problemet er veldig enkelt. Bli mere som ei klassisk "lady" så vil menn falle som fluer. Problemet er at personligheten til mange norske damer er for mandig og brautende/kjeftende og er det noe menn missliker er det nettopp det. 

Om 50 år tror jeg mindre enn 50% vil ha partner i Norge pga kvinnene har blitt altfor lik mannfolkene i væremåten. Ikke rart flere og flere menn faller for utenlandske kvinner som er mye mere feminin og typisk kvinnelig i sin fremtoning. 

Anonymkode: 8be53...a83

Jeg faller mer for utenlandske menn fordi de er mer mandige i fremføringen sin enn norske menn. Dette går begge veier. Dessverre. Kvinner blir oppmuntret til å være mest mulig like menn og mennene skal tilretteleggefor likestillingen. Vi har er matriarkalsk samfunn med sterke kvinner, sammenlignet med veldig mange andre land og samfunn. 

Anonymkode: 6fa4c...6a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 25.11.2020 den 11.35):

Jeg faller mer for utenlandske menn fordi de er mer mandige i fremføringen sin enn norske menn. Dette går begge veier. Dessverre. Kvinner blir oppmuntret til å være mest mulig like menn og mennene skal tilretteleggefor likestillingen. Vi har er matriarkalsk samfunn med sterke kvinner, sammenlignet med veldig mange andre land og samfunn. 

Anonymkode: 6fa4c...6a1

Ja og på partnermarkedet fungerer dette dårlig for veldig mange. Instinktene i oss er like sterke som før, og ei dame som er for mandig og en mann som blir for puslete er ikke attraktivt, men likevel er det dette vi avler frem gjennom oppvekst og skole. 

Ikke rart mange vil ha utenlandsk partner der forholdet mellom kvinne og mann er mere separert. 

Anonymkode: 8be53...a83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
kunstnerfluen skrev (På 25.10.2020 den 18.36):

Haha tuller du nå? Trur ikke kvinner er problemer her men holdningen til menn som deg som er så gammeldagse på holdningene sine. det du skriver indirekte her er at du ønsker vi kvinner skal gå tilbake til å være et objekt for menn som dere kan nyte syne av, mens dere går og gjør hva faen dere vill.

Trur grunnen til at norske kvinner er single og ikke finner seg menn er pga de har endelig fått selvrespekt for seg selv og ikke tar til takke med en mann som forventer å få alt servert på et sølvfat.

 

Vi vill ha en mann som respektere oss og der det er likestilling i hjemmet. Er bare tull det du sier at dagens norske kvinner ikke er nok "lady". Å være en lady for meg er å være en dame med selvrespekt og en sterk holdning som ikke lar seg bli pilt på nesen.

Når det er sagt er de fleste Norske kvinner mer en gjennomsnittet opptatt av både utseendet og trening. Der de gjør det for seg selv og ikke for å glede menn. 
 

Dette er typisk "trigget kvinnesvar" når det kommer til dette spørsmålet. De renner som regel inn på de første 2-3 sidene på disse trådene. The strong independent whamen tilslagene! 🙄

Tror ikke det er mange menn i norge idag som ønsker seg en puledokke og et matlageobjekt de kan ha til pynt for kompisene sine. Da må jeg spørre, hvilke verden lever DERE i, dersom dere ser familie og venninner som er sammen med gode norske menn i slike forhold? Det er én ting norske menn er mer opptatt av nå enn noensinne før, og det er å få respekt for det de bidrar med i kraft av å være mann. Men i 2020 blir man latterliggjort om man som kvinne etterlyser en sterk mann. Og menn blir demonisert som rovdyr uten følsesspekter! Menn flest ønsker likestilling. Det vi ikke ønsker er "mannestilling"...og iallefall ikke "kvinnestilling".  L i k e s t i l l i n g  er det vi ønsker oss. Hvorfor skal all feminismen tråkke på menn for å heve kvinners rettigheter?

Alle menn jeg kjenner bidrar med matlaging, barnestell og husarbeid i hjemmet. Samtidig vil vi ha oss frabedt all drittkastingen om vår "toxic maskulinity" og hvor ødeleggende vi menn er for dere kvinner. Stort sett det meste dere nyter godt av i samfunnet idag, er som konsekvens av en hvit hardtarbeidende mann's innsats. Det er kalde harde fakta.

Statistikken viser tydelig at for menn å skaffe seg kone, barn og det tradisjonelle familielivet, blir mindre og mindre populært for hvert år som går. Det har gått så langt at både forskere og politikere har slått alarm om utviklingen. Det er ikke tilfeldig at den grafen har gått hardt i gulvet på de få årene feminismen, #metoo og alle de andre mannsdemoniserende bevegelsene har inntatt samfunnet vårt. Menn vil ha gode, sterke og selvstendige partnere. En de kan dele livet med. De vil IKKE ha kontrollerende og dominerende "maskuline" kvinner som bestemmer hver tomme av livene deres og som stripper dem for mandommen deres og kjefter på dem for hver minste støvkorn de finner på gulvlistene! Da er det bedre å stikke på by'n i helgene, få seg litt fitte der og dra hjem og spille playstation med kompisene og dra på guttetur til alpene når det passer dem.

Jeg klarer ikke helt å se hvorfor et slikt valg er kontroversiellt, når man dealer med den type kvinner. Takk gud det fortsatt finnes norske kvinner som møtes på halveien og er opptatt av å dele i forholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HarryDotter skrev (39 minutter siden):

Dette er typisk "trigget kvinnesvar" når det kommer til dette spørsmålet. De renner som regel inn på de første 2-3 sidene på disse trådene. The strong independent whamen tilslagene! 🙄

Tror ikke det er mange menn i norge idag som ønsker seg en puledokke og et matlageobjekt de kan ha til pynt for kompisene sine. Da må jeg spørre, hvilke verden lever DERE i, dersom dere ser familie og venninner som er sammen med gode norske menn i slike forhold? Det er én ting norske menn er mer opptatt av nå enn noensinne før, og det er å få respekt for det de bidrar med i kraft av å være mann. Men i 2020 blir man latterliggjort om man som kvinne etterlyser en sterk mann. Og menn blir demonisert som rovdyr uten følsesspekter! Menn flest ønsker likestilling. Det vi ikke ønsker er "mannestilling"...og iallefall ikke "kvinnestilling".  L i k e s t i l l i n g  er det vi ønsker oss. Hvorfor skal all feminismen tråkke på menn for å heve kvinners rettigheter?

Alle menn jeg kjenner bidrar med matlaging, barnestell og husarbeid i hjemmet. Samtidig vil vi ha oss frabedt all drittkastingen om vår "toxic maskulinity" og hvor ødeleggende vi menn er for dere kvinner. Stort sett det meste dere nyter godt av i samfunnet idag, er som konsekvens av en hvit hardtarbeidende mann's innsats. Det er kalde harde fakta.

Statistikken viser tydelig at for menn å skaffe seg kone, barn og det tradisjonelle familielivet, blir mindre og mindre populært for hvert år som går. Det har gått så langt at både forskere og politikere har slått alarm om utviklingen. Det er ikke tilfeldig at den grafen har gått hardt i gulvet på de få årene feminismen, #metoo og alle de andre mannsdemoniserende bevegelsene har inntatt samfunnet vårt. Menn vil ha gode, sterke og selvstendige partnere. En de kan dele livet med. De vil IKKE ha kontrollerende og dominerende "maskuline" kvinner som bestemmer hver tomme av livene deres og som stripper dem for mandommen deres og kjefter på dem for hver minste støvkorn de finner på gulvlistene! Da er det bedre å stikke på by'n i helgene, få seg litt fitte der og dra hjem og spille playstation med kompisene og dra på guttetur til alpene når det passer dem.

Jeg klarer ikke helt å se hvorfor et slikt valg er kontroversiellt, når man dealer med den type kvinner. Takk gud det fortsatt finnes norske kvinner som møtes på halveien og er opptatt av å dele i forholdet.

Mmmm....innsats av en HVIT hardtarbeidende mann? 

Jeg er for likestilling jeg - men velferdsstaten slik vi kjenner den ble vel strengt tatt slik først når også kvinner ble yrkesaktive. Rett og slett fordi kvinner også i jobb = mer skattepenger og verdiskaping enn kun menn. 

Statistikken viser vel mest at folk føder færre barn generelt, og at flere menn enn kvinner er UFRIVILLIG single og barnløse?

De ønsker faktisk partner og barn. Men kvinner foretrekker «godt brukte menn». 

Anonymkode: 22c45...0ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HarryDotter skrev (2 timer siden):

Dette er typisk "trigget kvinnesvar" når det kommer til dette spørsmålet. De renner som regel inn på de første 2-3 sidene på disse trådene. The strong independent whamen tilslagene! 🙄

Tror ikke det er mange menn i norge idag som ønsker seg en puledokke og et matlageobjekt de kan ha til pynt for kompisene sine. Da må jeg spørre, hvilke verden lever DERE i, dersom dere ser familie og venninner som er sammen med gode norske menn i slike forhold? Det er én ting norske menn er mer opptatt av nå enn noensinne før, og det er å få respekt for det de bidrar med i kraft av å være mann. Men i 2020 blir man latterliggjort om man som kvinne etterlyser en sterk mann. Og menn blir demonisert som rovdyr uten følsesspekter! Menn flest ønsker likestilling. Det vi ikke ønsker er "mannestilling"...og iallefall ikke "kvinnestilling".  L i k e s t i l l i n g  er det vi ønsker oss. Hvorfor skal all feminismen tråkke på menn for å heve kvinners rettigheter?

Alle menn jeg kjenner bidrar med matlaging, barnestell og husarbeid i hjemmet. Samtidig vil vi ha oss frabedt all drittkastingen om vår "toxic maskulinity" og hvor ødeleggende vi menn er for dere kvinner. Stort sett det meste dere nyter godt av i samfunnet idag, er som konsekvens av en hvit hardtarbeidende mann's innsats. Det er kalde harde fakta.

Statistikken viser tydelig at for menn å skaffe seg kone, barn og det tradisjonelle familielivet, blir mindre og mindre populært for hvert år som går. Det har gått så langt at både forskere og politikere har slått alarm om utviklingen. Det er ikke tilfeldig at den grafen har gått hardt i gulvet på de få årene feminismen, #metoo og alle de andre mannsdemoniserende bevegelsene har inntatt samfunnet vårt. Menn vil ha gode, sterke og selvstendige partnere. En de kan dele livet med. De vil IKKE ha kontrollerende og dominerende "maskuline" kvinner som bestemmer hver tomme av livene deres og som stripper dem for mandommen deres og kjefter på dem for hver minste støvkorn de finner på gulvlistene! Da er det bedre å stikke på by'n i helgene, få seg litt fitte der og dra hjem og spille playstation med kompisene og dra på guttetur til alpene når det passer dem.

Jeg klarer ikke helt å se hvorfor et slikt valg er kontroversiellt, når man dealer med den type kvinner. Takk gud det fortsatt finnes norske kvinner som møtes på halveien og er opptatt av å dele i forholdet.

Om du leser det andre jeg har skrevet på denne tråden så leser du klart og tydelig at jeg er i et forhold med en mann. 
Jeg står ved det jeg skrev og forstår ikke hvorfor du føler behov for å sitere meg i det du skriver?  

Er ingen kvinner som blir latterliggjort for å etterlyse en sterk mann. Kommer helt an på hva man mener en sterk mann er? For meg er det, en som er en skikkelig mann , med muskler osv men samtidig ikke er redd for å vise sine feminine sider og hjelper til hjemme.  Jeg er en kvinne som møter min mann på halvveien og jeg bruker tid på utseendet mitt. Er bare ikke enig i det vedkommende som startet tråden skrev.  Er fremdeles ekstremt mye feil i samfunnet når det kommer til likestilling og det at dere menn ikke ser det er fordi dere ikke opplever det.

Trur du leser det du ønsker å leser og kanskje legger litt for mye i det jeg skrev, uten å se det hele bilde.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...