Gå til innhold

Hvorfor er så mange av dere damer så lite feminine?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fordi eg er på autismespekteret sikkert. Eg har ingen vanlige "dame" problemer fordi eg ikkje er ein del av den verden. På mange måter trur eg at eg kanskje lever som ein mann, f.eks har eg eit produkt i dusjen og tar på meg stort sett ei same klærne (vaske dei da).

Er kanskje litt feminin da, eg har jo langt fint hår men sminker meg ikkje, det klør og ser rart ut. Trur det er noko menn liker men eg seie upassande ting konstant utan å meina det.

Kvifor skal man væra femining for ein mann da? Kan ikkje folk bare væra som dei har lyst til? Eksisterer kvinner for å please mannen?

Anonymkode: f5829...1b6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er godt gift, men ser det popper opp tråd etter tråd om hvor vanskelig det er å finne seg en mann og at de mister interesse etter første date osv. Har dere ikke tenkt på at det er personligheten eller væremåten som skremmer disse bort? Iallefall det jeg har hørt fra venner som bare endte opp med den ene daten.

Anonymkode: 8be53...a83

De trådene som popper opp flest av er sånne "norske damer er så jævlig ... (sett inn passende negative beskrivelser) at menn ikke vil ha dem!". Og de er stort sett alltid skrevet av "godt gifte menn", "snille menn" eller menn som mener de er Guds gave til kvinnen og derfor ikke skjønner hvorfor kvinner ikke vil ha dem. Og i noen tilfeller av "superfeminine kvinner" som alltid ser nystrigla og sexy ut, og som synes så innmari synd på alle disse flåkjefta buruglene i joggebukser som aldri finner seg en mann.

Og ute i den virkelige verden så finner likevel norske kvinner og menn sammen og både har sex, gifter seg, får barn sammen eller lever lykkelig sammen som samboere med eller uten barn.

Det er ikke bra for den pykiske helsa å lese for mye på kvinneguiden. Det er ikke bra for verdensbildet heller.

Anonymkode: e9ac9...06b

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan forstå noe av det TS skriver. Fra naturens side er vi forskjellige. Og all likestilling på absolutt alt, blir nok litt for mye. Det nytter ikke å endre evolusjonen og atferd så raskt, ser det ut til. Kvinner og menn er kanskje litt på veg til å skyves litt vekk fra hverandre.. Der kvinner blir for selvstendig og kanskje ikke "trenger" en mann, hva angår både å lage barn, økonomi og praktisk mannfolk relaterte oppgaver. Og mannen synes samtidig at kvinner blir uattraktive.. Ingen heldig utvikling det. F.eks blir flere og flere barn oppvokst med kun mammaen sin. Er dette det beste for barnet? Nei, vil jeg påstå å si. Nå er jeg tydeligvis litt mer av den feminin romantiske typen som både vil ha en mann og far til mine barn og som samtidig liker at mannen faktisk er litt mer macho enn meg. 

 

Anonymkode: e5ff4...73e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke spesielt feminin, og tiltrekkes heller ikke av menn som bare vil ha en liten sexy hushjelp/slave som suser rundt i høye hæler. Jeg vil ha en mann med tæl, som ikke pisser i buksa og føler seg umaskulin bare fordi jeg ikke kliner sminke i trynet eller går i skjørt. Pøh.

Anonymkode: ae5b6...4ad

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber som helsearbeider og liker å være nøytral på jobb. Dermed ingen sminke eller pynt i ørene eller på hendene, heller ikke neglelakk og lange negler. Så de dagene jeg jobber sminker jeg meg ikke og når jeg skal til og fra jobb går jeg i joggebukse og hettegenser, skal jo inn i uniformen likevel! På fritiden og ellers liker jeg å kle meg i boots og skinnjakke, svarte skinny jeans og rocka klær. Liker å lakke neglene når jeg har langfri, ordne meg på håret (foretrekker en rufsete look) og jeg sminker meg noen ganger, da en litt naturlig look med kanskje et hint av svart rundt øynene. Noen ganger skarp leppefarge, det er ikke så ofte. På høst og vinter kan jeg gå for strikkede kjoler og kåper, men har fortsatt den sorte, rocka looken. Ikke sånn "fjortis emo" stil da, jeg er voksen. :P Har tatoveringer, både synlige og usynlige for allmennheten. 

Jeg er kanskje ikke superfeminin men jeg føler meg feminin nok. For meg. Jeg liker å være ren, velstelt og se bra ut, og jeg syns jeg ser bra ut. Jeg er veldig fornøyd med stilen min og for mange menn er jeg nok "maskulin" og "macho" og "for røff" og det er helt greit. Jeg har møtt mange menn som også elsker stilen min og syns jeg ser rålekker ut. :) Viktigste er at jeg er fornøyd med min stil og mitt utseende, og det er jeg. :) 

Anonymkode: de8b1...b66

Jeg liker vanligvis feminine kvinner, men når jeg leser hvilket yrke du har skjønner jeg deg godt. Det som er så bra med deg er at du gjør deg sexy når du får tid til det, og da gjør det ingenting om du går i joggebukse midt i uka... Det andre som er så bra med deg er at du er helsefagarbeider, da vet jeg at du har omsorg i deg... det er også sexy...

En kvinne som viser variasjoner og har kontraster er nom nom kjære bruker, jeg synes du har en fantastisk kombinasjon av å være søt, smart, sexy og har en rålekker stil som jeg liker🤭

Endret av Bamseklemmer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Med tanke på at feminine, snille, omsorgsfulle og damer som lager lite drama og er familiekjære er høyest opp på listen til hva menn liker. Er jo så mange damer som mener at de ikke klarer å finne seg en mann og at alle slutter å ta kontakt med de osv. 

Problemet er veldig enkelt. Bli mere som ei klassisk "lady" så vil menn falle som fluer. Problemet er at personligheten til mange norske damer er for mandig og brautende/kjeftende og er det noe menn missliker er det nettopp det. 

Om 50 år tror jeg mindre enn 50% vil ha partner i Norge pga kvinnene har blitt altfor lik mannfolkene i væremåten. Ikke rart flere og flere menn faller for utenlandske kvinner som er mye mere feminin og typisk kvinnelig i sin fremtoning. 

Anonymkode: 8be53...a83

Mitt inntrykk av norske kvinner generelt er at de er selvstendige, vakre, jordnære og ambisiøse på lik linje med svenske kvinner. Vi er de vakreste, mest talentfulle, mest sterke og ambisiøse kvinnene på jorden. Ukraina, Russland, Tjekkia har de styggeste og verste damene, onkel er sammen med ei sånn ei. Ho er aggressiv, er kommunistisk, prøver å kontrollere alle rundt seg, rar, snål, sær, ikke interessert i å lære eller gå skole som ho får gratis her i Norge, ei skikkelig stygg og ekkel kjerring med dårlige holdninger. Onkel giftet seg mest sannsynlig med henne fordi han tror han ikke får bedre og er gammel. Det har han sagt selv. Så det med at norske menn går etter utenlandske kvinner som enten er fra Thailand eller Østblokk landene eller greske damer er jo fordi de tror de ikke får bedre og føler de ikke tørr å prøve seg på norske drømmedamer. Vet om unge menn i tyveårene også som er sammen med greske og mindre pene damer. 

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen har nevnt noe om å ta seg av familien og huset her andre enn deg. Er væremåten og hennes "stil" (både utseende og personlighet). De forventer samtidig at mannen er en typisk gentleman man har ikke de samme tingene å skilte med som menn foretrekker i en kvinne. Er jo hele tiden folk i vennekrets som klager på dette og ikke minst på kg at menn ikke vil forplikte seg. Menn i dag har mye høyere krav til en kvinne også, og for mange frister det ikke å gå inn i et forhold med ei dame de ikke liker personlighen og væremåten til.

Anonymkode: 8be53...a83

Kom med noe konkret på hva du mener med dårlig utseende, stil og væremåte hos kvinner da som ikke får type. Vi er nysgjerrige her🙂 det virker som om det er noe du sier for å tråkke oss ned fordi du er han skalla, med gule snus tenner og litt småfeite duden som mangler litt intelligens og sosiale ferdigheter til å tiltrekke deg de beste damene. Du har sikkert veldig rar og turn off oppførsel selv, bare at du starter disse trådene hver dag beviser at du er en taper ingen vil bli gravid med.

Og forresten så handler det mer om følelser og andre ting enn bare personlighet og væremåte. Det er mange flotte damer som er single og det er mange jævlige damer som er i forhold. TS hvordan kan du forklare for de mannfolka som er sammen med og har barn med stygge damer med dårlig personlighet da? Alt er ikke så svart hvitt. Er mange man ikke skulle tro var kjærestemateriell i dagens samfunn, som leker lett med kjærligheten, mens pene og super snille folk sliter med å få dame/mann.

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare tull at det er mange. Du vet at kvinnelige incels er like vanlig.. De som skylder på menn hvorfor livet deres ikke ble som de hadde tenkt osv. Er mange av de her på kg som oppretter nye tråder hver dag om hvor fæle menn er som ikke vil ha de.🙂

Anonymkode: 8be53...a83

Ja det finnes kvinnelige incels, men de heter insols og har ikke behov for å voldta, drepe, lage hatbevegelser og rakke ned på motsatt kjønn og mene verden skylder de noe, sånn som mannlige incels gjør. Har møtt sånne menn irl, de er noen kvalme personer som er direkte avstøtende og evig single. Kvinner har også mye større sexlyst enn dere menn, men vi voldtar ikke mannfolk fordeom. 

Det er det et forum er til for å dele erfaringer og disse kvinnene lager ikke hat tråder om menn, men skriver at er lei av useriøse menn som bare vil pule og som forventer at hun skal være slaven hennes. Ingen orker et forhold der en relasjon ikke er bygget på respekt eller gjevnbyrdighet. Jeg har selv opplevd litt rare ting og dårlige menn på jakten etter drømmemannen, felles for disse som såret meg og brukte meg, er at de er akkurat som incels i personligheten og væremåten, bare at de skjulte det godt. De er også fortsatt single. 
 

vi damer trenger ikke en mann heller, det meste kan vi gjøre selv og vi kan betale andre for å utføre tjenester, bli gravide på en klinikk, tjene egne penger og fylle rommet etter en mann med interesser og andre ting. Mitt største mareritt er at samfunnet skal bli som før og at statsministeren presser folk sammen til ekteskap med noen man ikke vil ha.

Anonymkode: 5a9ff...a6e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

De utakknemmelige oppgavene er å jobbe mest for å tjene nok penger til ei kravstor kvinne ofte, ta seg av alle oppussingsprosjektene som dama vil endre på hele tiden som motene forandres, fikse alt av forefallende arbeid på hus. Dette er ting som menn bør gjøre. Barna og lekse deler man på. Da skulle det bare mangle at dama klarer å vaske huset 1 gang i uka å henge opp litt klær. Dere er blitt så bortskjemt at dere skal ha alt i pose og sekk. Menn har blitt for dumsnille med dere å latt dere diktere hele mannen sitt liv, så bra de har begynt å skjønne tegninga. Gir man kvinner for mye skal hun bare ha enda mere. Blir aldri fornøyd.

Glad dama mi er helt enig og vi gir begge rom til å være oss selv 100%.

Anonymkode: 8be53...a83

Ja, kanskje dere skal la andre være seg selv også da? Eller?

Anonymkode: fea33...d7d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, herzeleid skrev:

Det er for så vidt et poeng at kvinner og menn nok har en del å tjene på å spille på og utvikle de egenskapene/parametrene som gjør dem mest attraktive, og være bevisst på disse, deriblant å være feminin/maskulin. Kvinner vil gjerne ikke ha en feminin eller uambisiøs mann, og en manns status er viktig for hans attraktivitet, mens det samme ikke i samme grad er tilfelle for kvinner. Sånn sett er det nok fornuftig å være bevisst på at du som ung mann ulikt unge kvinner ikke får så mye "gratis" attraktivitet, samtidig som det for kvinner kan være fornuftig å være bevisst på at ens status har begrenset effekt på hvor attraktiv en er. 

Det var da fryktelig skjematisk. Hva er egentlig poenget her? Hvorfor skal jeg være bevisst på at min status har begrenset effekt? For øvrig vet jeg at den har tiltrukket seg menn, og for det andre har jeg denne statusen utelukkende fordi jeg er oppslukt i yrket mitt. Hvorfor skal kvinner og menn gå bevisst inn på å utvikle egenskaper som gjør dem attraktive ifølge et skjema? Løfter man hodet fra internett, ser man jo at de fleste mennesker flørter, elsker knuller etc.

Anonymkode: fea33...d7d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ukraina, Russland, Tjekkia har de styggeste og verste damene, onkel er sammen med ei sånn ei. Ho er aggressiv, er kommunistisk, prøver å kontrollere alle rundt seg, rar, snål, sær, ikke interessert i å lære eller gå skole som ho får gratis her i Norge, ei skikkelig stygg og ekkel kjerring med dårlige holdninger.

Det finnes råtne epler overalt, og disse landene du nevner har også veldig mange flotte kvinner.  Hva legger du i at hun "er kommunistisk"?  

Anonymkode: 12225...8d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan forstå noe av det TS skriver. Fra naturens side er vi forskjellige. Og all likestilling på absolutt alt, blir nok litt for mye. Det nytter ikke å endre evolusjonen og atferd så raskt, ser det ut til. Kvinner og menn er kanskje litt på veg til å skyves litt vekk fra hverandre.. Der kvinner blir for selvstendig og kanskje ikke "trenger" en mann, hva angår både å lage barn, økonomi og praktisk mannfolk relaterte oppgaver. Og mannen synes samtidig at kvinner blir uattraktive.. Ingen heldig utvikling det. F.eks blir flere og flere barn oppvokst med kun mammaen sin. Er dette det beste for barnet? Nei, vil jeg påstå å si. Nå er jeg tydeligvis litt mer av den feminin romantiske typen som både vil ha en mann og far til mine barn og som samtidig liker at mannen faktisk er litt mer macho enn meg. 

 

Anonymkode: e5ff4...73e

Skjønner ærlig talt ikke hva du prater om.

Jeg er da ikke sammen med en mann fordi jeg trenger en mann pga økonomi, praktiske grunner eller for å lage barn. Jeg er sammen med en mann fordi jeg elsker å være sammen med han.

Anonymkode: f54d1...ed3

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Både kvinner og menn produserer testosteron. Skal du først bruke biologiske argumenter....

Anonymkode: e6171...48d

Menn produserer også østrogen hvis vi skal være pirkete. Men du vet at menn produserer VELDIG mye mere enn kvinner.😉

Anonymkode: 8be53...a83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Menn produserer også østrogen hvis vi skal være pirkete. Men du vet at menn produserer VELDIG mye mere enn kvinner.😉

Anonymkode: 8be53...a83

Mengden testo hos menn varierer mye gjennom livet og mellom menn. Og kjemisk er det ikke bare snakk om ulike snittnivå av testo heller. Mange tror de kan noe om biologiske kjønnsforskjeller bare fordi de ikke strøk i naturfag på ungdomskolen. 

Anonymkode: e6171...48d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mengden testo hos menn varierer mye gjennom livet og mellom menn. Og kjemisk er det ikke bare snakk om ulike snittnivå av testo heller. Mange tror de kan noe om biologiske kjønnsforskjeller bare fordi de ikke strøk i naturfag på ungdomskolen. 

Anonymkode: e6171...48d

Slutt å kverruler. Det er en grunn til at menn er langt sterkere enn kvinner! 

Anonymkode: 8be53...a83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mengden testo hos menn varierer mye gjennom livet og mellom menn. Og kjemisk er det ikke bare snakk om ulike snittnivå av testo heller. Mange tror de kan noe om biologiske kjønnsforskjeller bare fordi de ikke strøk i naturfag på ungdomskolen. 

Anonymkode: e6171...48d

Slutt å kverruler. Det er en grunn til at menn er langt sterkere enn kvinner! 

Anonymkode: 8be53...a83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lest gjennom tråden, og ser at dere går i forsvarsmodus nesten alle sammen, bortsett fra et par kvinner som har skjønt greia. 

Hvis dere enda ikke har skjønt hvorfor menn ikke vil være med kvinner med slike holdninger til menn og væremåte så kan jeg ikke hjelpe dere. Var bare et tips om hva dere kan forbedre. Er ikke sundt å være så bitter på menn. Dere vet hvor skoen presser, men så lenge dere ikke evner å endre dere vil dere fortsette å gå rundt frustrert over at ingen menn vil inngå noe seriøst med dere. 

 

Anonymkode: 8be53...a83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere har jo fått det som dere ville med likestillingen. Mange unge menner jo mere feminine enn kvinnene, så dere har virkelig klart å legge til rette for katastrofe for ungene deres som kommer etter dere. Norge i 2020 ser mørkt med partnerstatestikken, men tenk hvordan det vil være om 20 år frem i tid. Er ikke noe som heter forhold og familieliv da med norske kvinner hvis dere fortsetter i samme spor. Dere har jo ønsket dette selv da. Utenlandske damer er jo som før, så hva gjør dere når ingen norsk mann vil ha dere? Er jo dit vi er på vei om ikke ting endres drastisk i løpet av de neste årene.

Anonymkode: 8be53...a83

Vet du hva likestilling er, egentlig? Tror du likestilling er at menn og kvinner skal se like ut? Eller at alle damer skal slutte og produsere barn? 

Isåfall bør du lese deg opp flere hakk! For med det innlegget der virker du kun uopplyst og gammeldags. 

Anonymkode: 182bc...dfa

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, AnonymBruker said:

Menn har testosteron og er fra naturens side alltid vært "krigere". Bare se i dyreriket. Menn er også mye sterkere. Hadde kvinner vært dobbelt så sterk som menn hadde det vært mange menn som ble utsatt for vold. Faktigst er det fkere kvinner enn menn som slår partneren, men pga menns fysikk tar de ikke skade av det på samme måte. Men her snakker om en liten andel folk. 99% vet forskjell på rett og galt. Såpass har vi utviklet oss.

Anonymkode: 8be53...a83

Det er ikke det at folk ikke vet at vold er galt, det er det at de ikke bryr seg. Når menn voldtar eller banker kvinner, så gjør de det for å skade, ikke fordi de tror det er helt greit og innafor.

Heldigvis er bifil, og har med vilje valgt bort menn til fordel for kvinner :) Skal aldri date en mann igjen.

Anonymkode: 34419...221

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt feil oppfatning av hva det vil si å være feminin, dvs å være kvinne. Slik de fleste kvinner er, det som kjennetegner kvinner, i motsetning til det som kjennetegner menn. Kvinner er så forskjellige, akkurat som menn! Men at kvinner skal kle seg i upraktiske klær og være søte og myke er en rar holdning.

Landet og befolkningen er bygget av tøffe husmanns- og småbrukerkjerringer som hogg ved, bar vann, stelte fjøs og dyr, vaska hus, lagde mat, vevde og kardet (hardt og slitsomt) og sydde og strikka, stelte gamle folk, pløyde åkeren, jobba på fabrikk i tolv timer daglig med halv dag lørdag, skurte trapper,  - alt dette med et diebarn, en i magen og en sulten skokk i hus. Det er feminint det.

 

Anonymkode: 4e8c8...8e5

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Menn produserer også østrogen hvis vi skal være pirkete. Men du vet at menn produserer VELDIG mye mere enn kvinner.😉

Anonymkode: 8be53...a83

Lol, skryter du av testosteronet ditt? Det er weird as. Hva tror du egentlig det gir deg, som mange kvinner ikke kan kjenne seg igjen i? Ambisjoner, styrke, stormannsgalskap? Maskulinitet er vel bare dere som har forsøkt å ta patent på kule egenskaper, og feminiteten for dere er den plassen dere har forvist egenskaper dere ikke vil vedkjenne dere, men som også dere har: menneskelig sårbarhet, forfengelighet, behovet for å bli begjært, omsorg. De aller fleste mennesker er en god mix. Refleksjonsevnen din er for øvrig laber dersom du tolker denne tråden hen til at kvinner bare går i forsvarsposisjon her. Og mangel på refleksjon og selvinnsikt er ganske typisk for en del mannfolk.

Anonymkode: fea33...d7d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...