Gå til innhold

Burde Norge begynne å bøtelegge folk som bryter coronerestriksjoner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I England kan man nå få bøter fra 200 - 6400 pund i bot om man bryter koronarestriksjoner. Er det på tide å innføre det samme her i Norge?

Norge trenger å få kontroll over situasjonen og de som ikke kan betale seg kan man bare sette i fengsel eller legge til på annen gjeld de måtte ha. 

 

Anonymkode: fac64...c51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg syns det er på tide å gire opp når det gjelder reaksjoner. :nei:  

Anonymkode: 9ed35...399

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så absolutt. Så det svir etter.

Det er det eneste som kommer til å fungere.

Endret av Hatsumomo
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Hvis de ønsker at folk skal ta tiltakene seriøst er det lurt. Det er for eks div tiltak jeg ikke følger fordi jeg vet jeg ikke får noe straff for det, og det er kun anbefalinger. Hadde flere ting blitt påbudt og bøtelagt ville jeg fulgt det for å unngå bot

det er veien å tvinge folk til å bidra

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeidsgivere som mer eller mindre beordrer syke folk i jobb midt i en pandemi burde iallefall møte reaksjoner av et eller annet slag. 😡🤬

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får da bot om man bryter restriksjoner som er forankret i lov eller forskrift i Norge også, det er en myte at det ikke skjer noe. Det er flere som har fått bot for å bryte innreisekarantene f. eks. fra Sverige. Men det fordrer at man har kapasitet til å følge opp. Skal politiet bruke ressurser på dette eller annen kriminalitet? Man får ikke alltid begge deler...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja synes helt klart at folk skal få straff, bøter som svir. Det som kunne vært enda bedre er hvis folk som blir tatt på brudd på smittevern er at de kunne sette navnet sitt på en liste hvor de fraskriver seg retten på helsehjelp for Covid19!  Slik forsikringselskap ikke vil dekke covid 19 hvis man drar til røde land.  Dette er ikke mitt virkelig syn, for alle skal ha rett på helsehjelp her i landet. Så det ville være forferdelig uetisk. Men blir bare så irritert...Noen fortjener straff! Så det må bli høye bøter! Jeg synes det er tragisk at ting ikke får mer konsekvenser enn det gjør og bryte lover og regler . Strafferammer forøvrig i dette landet er jo latterlige lave. 

Endret av J.E
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vært innført hele tiden, og bøtene som er gitt har ligget i 10 til 20,000-klassen.
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, J.E skrev:

Ja synes helt klart at folk skal få straff, bøter som svir. Det som kunne vært enda bedre er hvis folk som blir tatt på brudd på smittevern er at de kunne sette navnet sitt på en liste hvor de fraskriver seg retten på helsehjelp for Covid19!  Slik forsikringselskap ikke vil dekke covid 19 hvis man drar til røde land.  Dette er ikke mitt virkelig syn, for alle skal ha rett på helsehjelp her i landet. Så det ville være forferdelig uetisk. Men blir bare så irritert...Noen fortjener straff! Så det må bli høye bøter! Jeg synes det er tragisk at ting ikke får mer konsekvenser enn det gjør og bryte lover og regler . Strafferammer forøvrig i dette landet er jo latterlige lave. 

Ja, straffesatsene burde være vesentlig høyere, gjerne med minstesats på kr 500.000/ en brutto årslønn. Feilbruk av munnbind (f.eks. utilstrekkelig tette bind) er blant de mildeste forbrytelsene. Fengselsstraff må vurderes, gjerne i mange (> 5) år, ved grovere forbrytelser som brudd på karantene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...